José Mourinho's tredje sesong, skjebne sesongen

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Her kan de som er interessert, sjekke ut hvilken vei de mener Mourinho`s karriere går:

https://www.transfermarkt.com/jose-mour ... rainer/781
Last edited by Blodfink on 17 Dec 2018, 19:20, edited 1 time in total.
LUHG!
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Mourinho blir forbannet på intervjuer etter matchen da vedkommende spør om han har spillernes tillit. Svarer at; mener du spillerne ikke er ærlige...

Hva skal Mourinho svare? Han vet jo hvilke problemer han besitter.

United starter med (på sitt beste) en av verdens beste midtbanespillere(Pogba) på benken, og det i en av sesongen vanskeligste bortekamper. Fred får heller ikke spille. Mata og Martial starter også på benken - Uniteds formspillere.

Skal man henge ut Mourinho eller Pogba? Hvem av de oppfører seg uggent? Pogba har tydeligvis tråkket noen på tærne. La oss ta utgangspunkt i at Mourinho og Pogba ikke klarer å enes. Hvem skal da ta ansvar? Hvorfor tar ikke Woodward tak i dette elementet av problemer?

Jeg gråter på langt nær om Mourinho får sparken. Likefullt så må spillerne for pokker skjønne at de jobber for Manchester United. Dem får lønn av klubben - supporterne støtter oppom lage hver eneste helg / kamp. De fleste viser null vilje, null ryggrad, null stolthet.

Problemet i United er ikke bare Mourinho, ikke spillerne alene, Woodward skal også ha sin del av æren.

Men, noen hoder må rulle. La oss starte med Mourinho, selg illojale spillere. Dytt Woodward i en rolle som passer han. Dette kan seriøst ikke fortsette.

Dette kan ikke fortsette er ikke basert på dagens kamp mot Lfc, den er basert på klubbens utvikling de siste årene. Hjelpes så tafatte United er.

Jeg finner ikke ett argument for at United skal kunne klare å kjempe om topp 4. Ligaen er avgjort for Uniteds tilfelle.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Nei, Titanic er gone...her må ny skute bygges antageligvis...stooor jobb må gjøres. Fra topp til tå i denne klubben er jeg redd...Nesten så jeg foreslår Sarpsborg-treneren, som jeg ikke en gang husker navnet på, som neste inn på Old T. Han får da fart på laget i alle fall, angriper med dødsforakt, det er likbart
LUHG!

Gorbatsjov
Posts: 10
Joined: 17 Dec 2018, 20:40

Mourinho er en ondartet svulst.

Mourinho er, og har heller aldri vært en stor trener, og burde ikke få bli i klubben som følge av at han liksom er merittert. Å vinne UEFA-cupen og CL med Porto er utvilsomt sterkt, men sjokkerende resultater forekommer og bør ikke være nok til å geniforklare en person. Det trenere som Ferguson og Wenger, og Klopp siste 10 år, gjorde år inn og ut, derimot, er langt, langt sterkere prestasjoner. Dersom en tar Mourinhos historikk under nærmere øyesyn ser en raskt at det kun er én klubb han har prestert over forventet i - nemlig Porto. I Chelsea oppfylte han forventninger ved å vinne ligaen to år på rad med en pengebruk som på den tiden var sensasjonell og uhørt. I Inter overtok han et lag som hadde vunnet ligaen flere år på rad, ikke imponerende i det hele tatt å vinne ligaen med laget de hadde, Juve som nettopp hadde rykket opp fra Serie B etc. At han ved en tilfeldighet vant CL kan ikke legges synderlig vekt på, laget som vinner en turnering med utslagsrunder er ofte litt bingo. I Real Madrid vant han ligaen én gang på tre forsøk. Forlot klubben i skam. Chelsea 2014/2015 var kjempesterkt, trolig hans største prestasjon i karrieren. Gjennomgående viser karriereren hans at han tar over Monopol-klubber som har mest penger og er regnet som den største favoritten til å vinne hjemlig tittel. Hans prestasjoner må forstås i lys av dette.

Når det kommer til spillestil så er han en reaktiv kødd, selv mot klubber som Derby County på OT. Å se Europacup på bortebane under Fergie var sjelden inspirerende, men det var i det minste en tanke bak pragmatikken - å dominere i returen på hjemmebane.

Jeg er ingen fan av å sparke trenere på bakgrunn av en kortere eller lengre formdupp, og synes at det var riktig å beholde både Aloysius og Moyeseh så lenge som vi gjorde. Mourinho har levert antifotball i 2.5 år, det er absolutt ikke noe identitet, og det etter å ha brukt et oljefond. Lønnsutgiftene våre har skutt i taket. Alt er ubrukelig middelmådig. Vi har 0 plussmål etter 16 kamper. Sensasjonelt dårlig.

Mourinho er et genuint dårlig menneske som de siste årene har blitt særlig mannevond. Han kan ikke åpne munnen sin uten å komme med stygge karakteristikker, alt for å sette seg selv i et heldig lys. Han er fullstendig uverdig og fremstår som verdens kjipeste menneske. Han er ansvarsfraskrivende, oppfarende, løgnaktig og humørløs. Van Gaal fremsto stort sett som en noenlunde varm, ålreit og ikke minst morsom type selv da det røynet på. Det Mourinho har vist siden sommeren 2018 har vært giftig. United skal ikke ha en slik type som trener. Det er under klubbens verdighet.

Spillerne "hans" fungerer ikke. Man kan mene mye om Pogba, men alt tyder på at han er et offer for Mourinho. Fattigmanns-Heskey er ubrukelig, og har alltid vært det. At vi la £75m på bordet for ham er sinnsykt. Ser ut som en proffbokser men er svak og fislete i duellspillet. Så ham live mot Juventus på OT, og har aldri sett en spiller bli så dominert, frem til i går, da VVD . Det er få av Mourinhos spillere som har overbevist bortsett fra Lindeløf. Dalot ser for så vidt bra ut. Resten har stort sett vært krisedårlige. Jeg vil påstå at Fellaini, som liksom er Mourinhos store prosjekt, var minst like effektiv under LVG. Ashley Young er vel den eneste av spillerne som kan sies å ha fått en ny vår under Mourinho, og det er i seg selv sykt. Ikke gi mannen nye penger å bruke. At spillerne, som flesteparten har hatt en massiv rep før de ankom, ikke har fungert, er først og fremst portugisiske Pulis' skyld. Jeg syns synd på spillergruppen, som sikkert hater ham. Bortsett fra Lukaku kanskje.

Han ødelegger klubben vår. Ut.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Mourinho får det ikke til i United.
Ellers uenig i mye her.
Synes Mourinho var en god manager i Chelsea v 1.0 og i Inter.
Personkarakteristikkene du gir synes jeg bare er lavmål.
Beklager, men sånt har vi ikke hatt på dette forumet.
Mourinho og Lukaku er mennesker som deg og meg.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Mourinho har ikke gjort en god nok jobb. Ingen tvil om det. Men det er nok ikke så enkelt å sparke Managere, og så tro på bedre tider.
Selv om man ikke liker Manageren og enkelte spillere. Så er det ikke nødvendig å synke ned på et lavmål, angående hvordan man omtaler dem.

Gorbatsjov
Posts: 10
Joined: 17 Dec 2018, 20:40

For bare å slå det fast; jeg joinet ikke forumet for bare å spre eder og galle. Når det er sagt, så ser jeg egentlig ikke hva som er galt i å påpeke hva jeg mener er alvorlige mangler ved Mourinhos person, mangler som er helt på grensen til det patologiske. Sannheten er stygg.

Resultatene er ikke problemet, selv om det åpenbart gjør det vanskeligere for alle og enhver, og Mourinho især, å stå med rak rygg i stormen. Det virkelige problemet er at han gjennom hele sin karriere har oppført seg usselt, og at denne oppførselen i økende grad synes å tilta. Dersom han vinner er det opp med tre fingre i været, dersom han taper, så kaster han spillerne under bussen, som alltid. Måten portugisiske Pulis konsekvent har nedsnakket kvaliteten på troppen er absurd, det har nesten kommet til det punkt at man tror ham. Faktum er at vi har en tropp med tittelvinnende kvaliteter, høyest lønns- og overgangsbudsjett. Fornekteren må være den eneste som ikke ser dette, fordi han er travelt opptatt med å finne på nye unnskyldninger. Husker dere pressekonferansen tidligere i høst da han rantet om at han har flere titler enn samtlige andre PL-managere til sammen? For en fullstendig sprø og søkt ting å si. Det sier litt om hans fokus. "Respect, respect, respect". Den som krever respekt fra andre burde være den første til å opptre respektfullt.

Jeg har ikke sagt noe vondt om Lukaku, bortsett fra at han er ute på dypt vann og overhodet ikke innehar tilstrekkelige kvalitet. Poengene mine er saklige, men frustrerte. Jeg satt tidligere stor pris på arbeidskapasiteten Lukaku virket å ha, inntil også den forsvant. Men en må jo innrømme at den big talker-stilen hans er på grensen til det latterlige hensett til hans begredelige nivå og form. Han gir inntrykk av å være en "student of the game" og alt det der, at han har en helt rå psyke, men kjøper ikke dette. Da burde han forstå at han må løpe mer, spise mindre, trene mindre styrke. Gud som jeg savner en type som Hernandez. Temmelig begrenset, men like fullt en god spiller som forvaltet talentet sitt på en god måte. Jeg må riktignok ta et forbehold hva gjelder Lukaku; ettersom Mourinho jo er det grunnleggende problemet, så skal jeg ikke se bort ifra at også Redrom kunne fungere i en viss kapasitet under en ny manager. Men han blir aldri en toppspiller, og det er ganske åpenbart.

Jeg har aldri vært i en fotballgarderobe på høyt nivå, så jeg vet ikke hvordan toppspillere fungerer. Men jeg kan ikke tenke annet, basert på spillernes opptreden i kamper, at de syns at han er en gedigen kødd. Han dreper all entusiasme og talent som utvilsomt bor i spillergruppen vår. Jeg så en video fra United-trening der gutta drev med rondo - det var helt tilbakestående lavt nivå på det. Så sløvt at en måtte le. Jeg tror at Mourinhos noe sosiopatiske trekk har en ekstremt ødeleggende effekt på spillernes psyke, og hva de viser på banen.

Anstendige menn kan omtales anstendig, som Moyes og van Gaal, men Mourinho er dessverre en helt annen sak.

Og jo, alt blir bedre med en sparking. Vi kan rett og slett ikke gjøre det dårligere. Det er derved ikke sagt at det blir bra med det første, men kanskje kan vi se på kamper uten likegyldighet igjen.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Om Mourinho har en personlighetsforstyrrelse, har jeg hverken kompetanse eller interesse av å diskutere.
Jeg er her for å skrive å lese om fotball, og bestreber meg på å gjøre det uten å måtte ty til nedsettende bemerkninger om MENNESKENE i klubben vi holder med :angel: ;P

For å pense inn på fotball igjen, så klarer ikke José Mourinho å gjenskape det han eksempelvis utrettet i Chelsea 2004-2007.
Hva er grunnen?
Kan det være at han har stått stille fotballfaglig, mens andre har beveget seg videre?
Det å bevege seg videre var noe av det som imponerte med Alex Ferguson.
Han klarte å tilpasse seg tiden over 5 tiår som manager.
For meg ser det ut til at José Mourinho aldri har klart å finne helt balansen mellom forsvar og angrepsfotball i Manchester United.
Han lykkes kanskje best den første høsten?
Etterhvert har laget blitt mer og mer ubalansert.
Denne tredje sesongen ser det for meg ut som om spillerne har mistet troen på sin manager.
At han blir sparket er ikke et HVIS men et NÅR spørsmål.
Jeg antar Woodward følger sin tidligere praksis, og venter til CL er matematisk umulig.
Så vi er enig om at Mourinho bør sparkes fra jobben sin.
Ellers finner jeg ikke så mye å bifalle i postene dine.

Vi har sannsynligvis skrevet på samme forum før også.
Synes jeg drar kjensel på måten å ressonere på.
Noen av oss har byttet nick, jeg også.
Var BMF på det forrige forumet.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Dette er jo ikke noe nytt, men fint å se at reaksjonene en gang måtte komme fra United-fansen også. Jeg prøvde bl.a å diskutere på Red Army Norge en gang i fjor, da vi var i "vinden" med andreplass i serien og greier, men jeg ble blokkert av moderatorene der. De ville ikke høre noe om at Mourinhos stil sto tilbake for Guardiolas, og forskjellen lå primært i det at City hadde brukt 150 millioner pund mer enn United.

Selv i kamper der vi faktisk er morsomme å se på, som mot Fulham hjemme, så har jeg konsekvent sittet med en følelse av at alt bare er midlertidig; at vi snart vil vende tilbake til Felé på spiss og lange baller fra Smalling. Dette viste Mourinho selv i sesongen Gorbatsjov trekker frem (14/15), der en feiende flott sesongåpning ble erstattet av 1-0 og uthaling av tida hjemme mot bunnlag. Alt dette som en konsekvens av at Chelsea slapp inn fem mål på White Hart Lane.

Jeg har for lengst skjønt hva Sir Bobby hadde aversjoner mot vedr. Mourinho. Der og da var jeg skeptisk til at han skulle blande seg inn i klubbdrifta, men han er vel sannsynligvis en av de få høye herrer på Old Trafford som utelukkende bryr seg om hva som skjer på banen. Nå ser vi jo hva Charlton advarte mot: Et lag fullt av sure superstjerner, med høye lønninger og i dårlig fysisk form. Kan dette minne om noe vi så et par år tilbake i tid?

Image
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

De nagative reaksjonene til United fansen har stort sett pågått siden SAF ga seg.
Vi har jo hatt 3 håpløse Managere nå. Og det er jo påfallende at når alle de tre, holder PK. Så er det vel ingen Manager i verden som har sagt så mye dumt som disse tre.
Mourinho har absolutt ikke fått som forventet ut i fra den troppen han har. Men allikevel så mener jeg at City og Liverpool sin tropp er bedre. Så kan lure på hvilke første prioritet spillere Mourinho har ønsket. Lukaku, Matic og Dalot er nok Mourinho kjøp. Lindeløf og Bailly også. Men disse var sannsynligvis tenkt på som mer langsiktig. Ikke stoppere som skulle gå rett inn på laget.
Så hvor gir de ny kontrakt til Mourinho, og ikke lar han få de spillerne han ønsker. Og hva tilsier at en ny manager skal få det.
Tror ikke Mourinho blir sparket før topp fire er utenfor rekkevidde. Det er den for så vidt nå. Men det skjer ikke noe før vi er ute av CL. Og da nærmer vi oss April.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Buchan wrote: 18 Dec 2018, 09:09 Mourinho har absolutt ikke fått som forventet ut i fra den troppen han har. Men allikevel så mener jeg at City og Liverpool sin tropp er bedre.
Men dette er jo ikke rart i det hele tatt, det handler jo om å få maksimalt ut av spillerne sine. Se bare på hvordan spillere som Diego Costa, KdB, Hazard og Salah har blomstret etter at Mourinho ikke var treneren deres lengre.

Rashford, Lukaku og Pogba herjer jo på landslagene sine. Lindeløf var jo en av VMs beste stoppere. Alexis har vært god overalt hvor han har vært, bortsett fra de siste 18 mnd, hvorav tolv av dem har vært i United. Men aller verst er det nesten for Anthony Martial, som jeg kanskje anser som et enda større talent enn Paul Pogba. Han er lagets klare toppscorer, men han har likevel bare spilt 52% av minuttene i årets Premier League. Og når han er på banen så er han like mye vingback som han er spiss.

Edit: Peak Mourinho da vi fortsatt hadde ett poeng inntakt på søndag. Dette er bokstavelig talt WBA-fotball, med fremste pressledd 30 meter fra eget mål. Jeg blir seriøst pinlig berørt av å se sånt her.
Image
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Gorbatsjov wrote: 17 Dec 2018, 21:33 Fattigmanns-Heskey er ubrukelig, og har alltid vært det. At vi la £75m på bordet for ham er sinnsykt. Ser ut som en proffbokser men er svak og fislete i duellspillet. Så ham live mot Juventus på OT, og har aldri sett en spiller bli så dominert, frem til i går, da VVD .
Det er spikern på hodet, var fortvilet når han ble signert...Det holder ikke på topp, spiller heller med Rashford, Martial eller Sanchez på topp. Lukaku har egen tråd btw :)
LUHG!

A.C. Fergie
Posts: 52
Joined: 10 Aug 2018, 12:18
Liker gitt: 5
Liker mottatt: 5

Kan ikke hjelpe for at jeg føler meg kjempeletta. Var innom united.no i lunch pausa og skulle sjekke akkurat ståa om jobben til Mourinho.
Må si jeg kjenner på optimismen igjen nå. Når det er sagt var det omtrent samme følelsen jeg hadde etter Moyes og Van Gaal også. Etter litt refleksjon er det egentlig trist. Det er synd det gikk som det gikk med Mourinho og de to andre. Ikke sa mye fordi jeg synest synd på de, men fordi det har gått sånn nedover med United.

Med sparkingen av Mourinho kan vi i det minste begynne å håpe igjen på at ting snur. Det må vi. Håpe på at styret tar de riktige beslutningene og skaper et best mulig miljø for at vår nye manager skal kunne få United til å skinne igjen.
Det finnest bare et lag for meg, og det er Manchester United.

Gorbatsjov
Posts: 10
Joined: 17 Dec 2018, 20:40

Pink Final wrote: 18 Dec 2018, 05:15 Om Mourinho har en personlighetsforstyrrelse, har jeg hverken kompetanse eller interesse av å diskutere.
Jeg er her for å skrive å lese om fotball, og bestreber meg på å gjøre det uten å måtte ty til nedsettende bemerkninger om MENNESKENE i klubben vi holder med
Nå foregriper jeg et tema som ikke lenger har nyhetens interesse, men la gå. Jeg kan ikke forstå hvordan du så bastant skal skille mellom MENNESKENE og den rollen i klubben som disse menneskene innehar. Det er da åpenbart at en managers menneskelige egenskaper er av essensiell betydning for den jobben han er betalt for å gjøre. Om du var uenig i det faktiske grunnlaget som lå til grunn for min (og trolig din egen), og de fleste andres dype misnøye med Mourinhos person, må vel opplysningene som har fremkommet om Mourinho i ettertid bare understreke hvilken ødeleggende og giftige virkning han hadde på klubben. Det er noe veldig servilt og "Top Red" over at vi liksom ikke skal ha lov til å påpeke hvor fullstendig uegnet Mourinho var for jobben, og hvorfor han var det. Jeg står for øvrig for det jeg skrev. Mourinho var fullstendig skandaløs, totalt uverdig og et hån mot vår klubb. Med andre ord, en ondartet svulst som infiserte alt rundt ham. Dette er faktiske kjensgjerninger, ikke "nedsettende bemerkninger".

Se hvordan Oles ankomst har påvirket hele stemningen rundt klubben. Se hva Klopp har gjort for Liverpool. Personen er alt. Det er Ferguson også et bevis på.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Beklager.
Men er uttrykk som «Mourinho er et genuint dårlig menneske, som de siste årene har blitt særlig mannevond» en riktig beskrivelse av José Mourinho?
Hvordan vet du at han er et genuint dårlig menneske?
Kjenner du Mourinho?
Dette er en påstand du slenger ut, uten å kunne bevise noe som helst.
Synes det er drøyt.

Jeg er ingen top red.
Forsøker ikke å framheve meg selv.
Ikke viktig for meg i det hele tatt om jeg så er den dårligste United supporteren her inne.

Liker bare ikke omtalen din av Mourinho.
Kanskje er jeg den eneste som reagerer sånn?

Slik personkarakteristikk bidrar vel ikke så mye til en god debatt.
Akkurat denne type problemer de har slitt med i kommentarfeltet på United.no.
Det skaper konflikt.
Og nå skal denne typen ‘argumenter’ brukes her inne.
Om det blir mye av det, blir det et forum uten meg.
Avslutter dette temaet.

Gratulerer med Ole Gunnar som ny manager.
Der er vi nok enige.

Ps! Synes å dra kjensel på stilen til brukeren United4ever fra det forrige forumet.
;)
Last edited by Pink Final on 20 Dec 2018, 23:00, edited 1 time in total.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply