David De Gea

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
Post Reply
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

David De Gea


Fødselsdato: 7. november 1990 (alder 28 år), Madrid, Spania
Høyde: 1,92 m
Vekt: 82 kg
Lønn: 10,4 millioner GBP (2015)

Ungdomsklubb
År Klubber
2003–2008 Atlético Madrid


Klubber
År Klubber Kamper (mål)
2008–2009​ Atlético Madrid B 35 (0)
2009–2011​ Atlético Madrid 57 (0)
2011–​ Manchester United 269 (0)

Landslag

År Lag Kamper (mål)
2004 Spania U15 12 (0)
2007 Spania U17 15 (0)
2007–2009 Spania U19 15 (0)
2009 Spania U20 1 (0)
2009–2013 Spania U21 27 (0)
2012 Spania U23 5 (0)
2014– Spania 39 (0)
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Hva kan man si, om "verdens beste keeper" (som ikke hadde noen tråd her, eller har jeg blingsa?), blir så dårlig p.g.a at han ikke får nok i lønn, er det noe alvorlig galt...

Det er jo bare nitrist å bivåne dette fallet...

Han har redda oss utallige ganger, og sånn sett måtte det komme dårlige stunder også, men det får vel være måte på.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Han presterer elendig om dagen. Viktig at dette får konsekvenser. Romero må stå de neste kampene.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16754

Forslag.
Går det an å samle alle temaer om en spiller i en tråd?
Det samme med klubber.
Ha feks alt om Manchester City i en tråd.
Blir det ikke mer oversiktelig da?

Dette er på ingen måte kritikk til noen av dere andre brukere her.
Du [mention]Blodfink[/mention] er en ressurs her inne.
Du holder liv i dette forumet.
Nydelig førstepost [mention]Blodfink[/mention]

Så dette er ikke et spark på leggen til noen, bare et forslag i all vennlighet :D
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Pink Final wrote: 28 Apr 2019, 20:22 Forslag.
Går det an å samle alle temaer om en spiller i en tråd?
Det samme med klubber.
Ha feks alt om Manchester City i en tråd.
Blir det ikke mer oversiktelig da?
Støttes [mention]Pink Final[/mention] , [mention]RaoulDuke[/mention] kan sikkert samle litt?

Og takk for hyggelige ord.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Akkurat nå savner jeg EvdS. En slik formdupp ville vært utenkelig. Han hadde aldri en dårlig dag på jobb...
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

På tide at han begynner å gjøre tabber så vi endelig kanskje blir kvitt han. Var god en stund under LvG men har vært fryktelig overvurdert likevel:

- Han har vært krise i distribusjonsspillet de siste tre-fire årene
- Han er ikke en autoritet i feltet
- Han er treig og defensiv, noe som bidrar til at United ikke kan stå så høyt som f.eks City kan
- Han virker ikke til å kunne dirigere og kommunisere med forsvaret på samme måte som Van der Sar og Schmeichel gjorde
- Det er ingen fear factor med De Gea

De Gea er best i verden på strek, selv om han har gjort mange tabber i det siste. Men han har aldri vært verdens beste keeper, snarere en keeper som ser veldig god ut på TV pga redningene. Jeg mistenker at han er en av grunnene til at forsvaret har vært så dårlig de siste årene.

I likhet med de fleste andre som var involvert på den tiden, var De Gea best under Van Gaal, og tapte seg under Mourinho.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Hvad er det for noget at sige? Det virker utrolig mærkeligt. Det er aldrig "på tide", at en United-spiller laver fejl.

Det er så pissehamrende frustrerende. Han er verdens bedste. Men så har han et par dårlige måneder og så koster han ligepludselig CL.

Men om det er penge eller hvad, der roder for meget i hans hovede lige nu skal jeg ikke kunne sige. Men han virker hvertfald utrolig ukoncentreret. Da han var meget tæt på at skifte til Real i 2015 satte LVG ham af holdet i nogle kampe fordi han kunne se, at han ikke var fokuseret nok. Det skulle Solskjær også til at gøre.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16754

[mention]Harry Greaves[/mention] har et poeng, uten at jeg kan si meg enig i at jeg vil bli kvitt ham.

Limer inn hva jeg skrev i en av de to andre trådene om David de Gea for noen dager siden:

«De Gea’s nivå på strek er uerstattelig.
Det finnes flere keepere som har langt større pondus i feltet.
Og som kommuniserer bedre med forsvaret?
Og som har bedre ballbehandling.
De Gea har bra tilslag på ball.
Men, presisjonen er svak.

Jeg tror de Gea vil bli savnet stort om han nå vil bort.
Verdens beste skuddstopper, men ikke den komplette keeper.
Kanskje får United inn en keeper som er mer moderne i ballbehandlingen?

Vil dog ikke ha inn en keeper ‘uten armer’, som City målvakten Claudio Bravo».

Jeg tror vi fort kommer til å savne David de Gea.
Han redder mange poeng hver sesong, selv denne sesongen.
På strek har jeg aldri sett en bedre keeper.

Han er imidlertid ingen komplett keeper.
Aldri vært 10 av 10 på skalaen, for å si det sånn.
Fordi han har klare mangler på flere områder.

(Det er tre tråder om David de Gea.
Som jeg skrev lenger opp, er det ikke bedre å lage tråder om enkeltspillere uten å inkludere et tema i trådoverskriften?

Feks kalle tråden - David de Gea - og la førsteposten inneholde alle fakta.
Slik [mention]Blodfink[/mention] har gjort her.

Så tar man de ulike temaene om hver spiller/klubb i den tråden etterhvert som temaene dukker opp.
Mye mer ryddig spør du meg :D )
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

DeGea er vel inne i en av sine svakeste perioder nå. Han har også sine begrensninger som på pekt av flere. Men i årenes løp så tror jeg nok at han på egen hånd har sikret flere poeng for laget, enn det han tabbet seg ut i denne sesongen.
Jeg føler ikke noe behov for at vi skal kvitte oss ned han.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Pink Final wrote: 28 Apr 2019, 20:22 Forslag.
Går det an å samle alle temaer om en spiller i en tråd?
Det samme med klubber.
Ha feks alt om Manchester City i en tråd.
Blir det ikke mer oversiktelig da?

Dette er på ingen måte kritikk til noen av dere andre brukere her.
Du @Blodfink er en ressurs her inne.
Du holder liv i dette forumet.
Nydelig førstepost @Blodfink

Så dette er ikke et spark på leggen til noen, bare et forslag i all vennlighet
Hei,
Noen ganger synes jeg faktisk det er bedre med flere tråder som handler om samme spillere. Det er vel et par tråder om De Gea her, en av dem ligger i rykter kategorien og handler om kontrakten hans. Jeg synes den passer inn i den kategorien. Om den hadde ligget her, sammen med tråder om Wayne Rooney og Paul Scholes så synes jeg det blir uoversiktlig. Tenk deg at du er innom forumet for første gang og ikke kjenner til systemet her. Da er det kjedelig å bla gjennom en tråd som bare heter "David De Gea" for å se om det er noen transfer rykter der. Da synes jeg det gir mer mening å lage tråder som handler om spesifikke nyheter, så får de heller bare dø ut og bli arkivert. Det handler også litt om å lage mer innhold. Når forumet var ferskt lagde jeg rett og slett endel tråder for å få det til å se ut som at forumet var mer aktivt enn det det var, hehe.

MEN, jeg trenger hjelp til å drive forumet, så om noen er interessert er det bare å si ifra.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Kyndilfan1 wrote: 29 Apr 2019, 01:49 Hvad er det for noget at sige? Det virker utrolig mærkeligt. Det er aldrig "på tide", at en United-spiller laver fejl.
Når klubben drives av folk som ikke kan fotball, så må noenting bare fôres inn med teskje. En av de tingene er at David de Gea ikke er, og aldri har vært, verdens beste keeper. Når han nå begynner å bli dårlig på den eneste tingen han har vært best på tidligere, så vil kanskje de på toppen også innse at han bør selges mens det fortsatt er penger å hente.

Det blir litt det samme som med Mourinho, ansettelsen av han var katastrofal fra dag én, og det var en grusom periode fra dag én, der han systematisk ødela hele laget. Derimot måtte man få en resultatrekke som den i høst, før de med makta faktisk forsto dette. Og sånn sett kan man si at det var bra for klubben å ha en så dårlig høst, så man ble kvitt Mourinho.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Keeperen vår har fremstått som umenneskelig i flere sesonger på rad nå.

Han er inne i en veldig dårlig periode nå, men jeg har fortsatt troen på han.. og håper at han spiller i klubben neste sesong. MEN.. når det er sagt, så er det veldig spennende at vi har et så bra keepertalent i klubben i Dean Henderson. Jeg har ikke sett noe av fyren, men han høster mye skryt.. fra alle hold.

Er forresten uenig i at David de Gea aldri har vært verdens beste keeper. Alle keepere har sine mangler og keeperen vår er ingen unntak, men hvilke andre keepere har levert på et så høyt nivå, over så lang tid, de siste årene?

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Harry Greaves wrote: 29 Apr 2019, 11:45 Når klubben drives av folk som ikke kan fotball, så må noenting bare fôres inn med teskje. En av de tingene er at David de Gea ikke er, og aldri har vært, verdens beste keeper. Når han nå begynner å bli dårlig på den eneste tingen han har vært best på tidligere, så vil kanskje de på toppen også innse at han bør selges mens det fortsatt er penger å hente.
Du kan ikke sige, at DDG ikke var/er verdens bedste keeper. En forkert type type muligvis, men DDG var indtil for to måneder siden verdens bedste. set over de sidste syv år...
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

RaoulDuke wrote: 29 Apr 2019, 09:24 Noen ganger synes jeg faktisk det er bedre med flere tråder som handler om samme spillere. Det er vel et par tråder om De Gea her, en av dem ligger i rykter kategorien og handler om kontrakten hans. Jeg synes den passer inn i den kategorien.
Ser det poenget [mention]RaoulDuke[/mention] , men det krever at vi som er her inne har god "tråd-hygiene", det blir vanskelig for deg å gjennomsøke alt. Jeg sender deg PM.

Kanskje vi kunne fått med 2-3 inkl. meg som kunne hjulpet til? Noen interesserte?
Last edited by Blodfink on 29 Apr 2019, 22:06, edited 1 time in total.
LUHG!
Post Reply