David De Gea

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14246
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Elkey wrote: 28 Apr 2019, 21:16 Akkurat nå savner jeg EvdS. En slik formdupp ville vært utenkelig. Han hadde aldri en dårlig dag på jobb...
Imponerte ikke mot Barcelona i CL han heller, burde tatt et par Messi-avslutninger synes jeg, hehe.

EvdS var strålende, men kunne virke litt "av" innimellom...gjorde ikke mange brølere, men det hendte.
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14246
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Tilbake til De Gea: Han er godt analysert av dere over her. Jeg ser på ham som en av verdens beste keepere, men mangler roen med beina som Ederson og Allison innehar. Jeg tenker at det er greit om han drar, samtidig må vi ut å finne en ny, eller må vi det? Romero, Grant og Henderson om et par år?

Er jo trist om DDG drar, samtidig tar alt slutt før eller siden...Er han motivert og vil være i United

Når det er sagt så har City og Liverpool innarbeidet keeperen som en ekstra utespiller, de er på hugget, står høyt når langpasningen kommer og bryter foran spissen, det ser vi ikke DDG gjøre for ofte. Han blir litt passiv, og mangler litt pondus muligens. Han bør ta mer plass, dirigere mer og bruke kjeft som Schmeichel. (min favoritt)

DDG er den tradisjonelle, tar lite risiko. De andre kjører på og stoler på teknikken sin.

Har United en dårlig keepertrener? Jeg vet ikke, men det ser ikke ut som systemet i City og L`pool er aktuelt i United?
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Når jeg ser De Gea i dag får jeg noen dårlige flash backs til da vi nettopp hadde kjøpt han. Han var jo i utgangspunktet veldig dårlig på langskudd, og motstanderne sørget alltid for å dundre av noen i løpet av kampen - den gangen. Men det var noe han vokste av seg, så det er med skrekk å se at det har kommet tilbake...
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14246
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Stemmer det [mention]Elkey[/mention], han sleit fælt i starten, men var jo en pjuskete guttunge når han kom.

18/19 har ikke vært bra for David De Gea. Det er nok mye som surrer rundt i hodet hans...kanskje det er slutt med dama, Sanchez var vel igjennom et brudd i vinter...og kontraktsforhandlingene selvfølgelig, kan nevne chileneren her også. Han har satt standard for lønninger.... Vi får takke ledelsen og Mourinho for den galskapen.

Apropos lønninger, flere og flere finansfolk advarer mot summene i europeisk fotball, kan bli en eneste stor konkurs?
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

[/quote]
Blodfink wrote: 30 Apr 2019, 22:31 Vi får takke ledelsen og Mourinho for den galskapen.
Men det sagt, så er jeg veldig fornøyd med at ledelsen virker å ha forstått feilen sin, og ikke ønsker å gjenta den. Å gi Herrera, Pogba og De Gea tilsvarende er jo å gjøre samme feilen om og om igjen. Så bra de har stoppet trenden. Sanches forsvinner i sommer, og forhåpentligvis ser vi ikke mer til denne typen kontrakter i United.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14246
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Elkey wrote: 30 Apr 2019, 23:40 Men det sagt, så er jeg veldig fornøyd med at ledelsen virker å ha forstått feilen sin
Jepp, ser ut som de har forstått noe...heldigvis.
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

DDG er verdens bedste keeper. Også selvom han de sidste to-tre måneder har været lidt dårlig.

Og jeg mener ikke, at United skal sælge ham uden så de vil have en anden type. Og i så fald skal det være en verdensklassemålmand, der ikke er bange for at springe ud i feltet til en dødbold og få fat i den.

DDG startede enormt dårligt i United fordi han var fysisk for svag. Men Sir Alex fik trænet ham og i Sir Alex' sidste sæson sprang DDG ofte ud i feltet efter bolde og fik fat på dem. Siden Sir Alex stoppede blev han mere defensiv. Man kan så spørge hvorfor. Jeg er rimelig sikker, at det er noget som managerne har bedt ham om at være. Og nu forsøger Solskjær muligvis at ændre det igen hvilket så igen får tvivlen frem i DDG samtidig med, at han muligvis tvivler på om klubben virkelig ønsker ham når de ikke vil give ham en lukrativ kontrakt. Derfor bliver han så ufokuseret.

Giv ham det han ønsker i løn og få ham til at skrive under. Så ser vi verdens bedste målmand i ham igen.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14246
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Forstår tankegangen, men De Gea har ikke vært litt dårlig, han har kostet oss masse i flere uker, CL og PL...ellers ser jeg poengene dine godt [mention]Kyndilfan1[/mention]

Jeg tenker også at han kommer til å bli god igjen. Angående lønn er jeg uenig med deg, vi kan ikke gi disse spillerne ubegrenset med lønn, vi har jo dratt opp et problem med Alexis`lønn. Klubben har forstått noe...

PSG skal være klar til å gi ham 450 000 euro i uka: ca 220 millioner NOK i året, Qatar har jo penger nok...Alexis har ca 165 mill NOK i året. De Gea har ca 120 mill NOK i året nå tror jeg.

Glazers ser utbyttet skrumpe inn. Det er 6 stk. Glazers i styret til United...de vil også ha masse penger. Om Glazers ville satse så greit. Pogba var verdens dyreste spiller i sin tid.

Det gjenstår å se om de godtar DDG`s krav. Jeg tror ikke det. Og om Oblak kommer inn, så er det i grunn greit. 1 milliard for DDG ut og 1 milliard for Oblak inn. (Klausul)
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Tror ikke, at Oblak vil få mindre i løn.

Problemet er som sådan ikke, at en spiller får den løn. Problemet er, at det er en marginalspiller (i bedste fald), der får den løn.

Nogle spillere er så vigtige, at de næsten bare skal få hvad de ønsker. Og deri har jeg lyst til at smide DDG og egentlig også Herrera, som har vist sig at være enormt vigtig selvom han ikke er verdens mest talentfulde spiller.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Formduppen kommer veldig ubeleilig må jeg si. På slutten av sesongen. Er den bare kortvarig, eller drar han denne formduppen med inn i neste sesong mon tro? Permanent?

Og kontrakten går ut neste år.

Selv om det er ønskelig for United å beholde De Gea, så lenge han ikke signerer ny kontrakt, og hvordan han presterer i dag, så bør United vurdere å selge han i sommer. De Gea har gjort seg til en stor risiko å beholde for United. Synd.

Cash inn De Gea og la Romero stå neste sesong. Pereira som backup.
(Hva angår Henderson, så bør han lånes ut til Sheffield United enda en sesong, siden de har rykket opp i PL).
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Elkey wrote: 02 May 2019, 09:34Cash inn De Gea
Blir ikke mye penger å cashe inn hvis kontrakten hans går ut neste sesong. :/
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14246
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Elkey wrote: 02 May 2019, 09:34 Formduppen kommer veldig ubeleilig må jeg si. På slutten av sesongen. Er den bare kortvarig, eller drar han denne formduppen med inn i neste sesong mon tro? Permanent?
Ja, jeg er ikke sikker på om det er lurt å sprenge banken for ham.
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14246
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Det er utrolig skuffende at han roter vekk mange gode sesonger i løpet av noen uker. Man dømmes utifra nåtid.

Det er ikke bare De Gea som har vært elendig i kampene, men en keeper blir veldig synlig når alt som skytes mot ham går rett i nota...Og det er jo helt uforståelige tabber. Klarer man ikke å yte selv om man mener lønna er for dårlig, vel, da er man ikke profesjonell i mine øyne.

Da får man ta hatten å gå...
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Som jeg har forstået det så går det ham meget på, at han laver så mange fejl.

Og jeg tror ikke, at det i DDGs tilfælde handler om penge. Altså, at han laver så mange fejl. Men nok mere, at han føler sig utryg ved situationen når der er forhandlinger i gang.

Det var også pga. manglende fokus, at LVG droppede ham i 2015 da han var tæt på Real. Og jeg tænker, at det burde Solskjær også gøre de to sidste kamper med DDG.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14246
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

De har jo forhandlet om kontrakt ganske lenge, (tror jeg i alle fall). Det tyder på at det kun dreier seg om penger egentlig.

Jeg forstår at situasjonen ikke er optimal for keeperen, men det er nok mye business inne i bildet. DDG ville gå til Real i 2015 som du sier , lysten har nok ikke blitt mindre...Jeg tror han kjører samme taktikk som flere andre spillere, mer lønn, ellers så stikker jeg...Og det finner jeg provoserende, United betaler de høyeste lønninger allerede. Ikke glem at vi har eiere som har godkjent Sanchez` lønn, de pøser penger ut innimellom, men nå tror jeg de strammer til...

Klubben tenker kanskje slik: Skal vi sprenge banken for DDG, eller la ham gå for litt penger nå? Siden han da vil dra neste år muligens.

Når Rooney flørtet med City fikk han viljen sin, lønna hans steg til himmels. Ferguson forsto vel at uten ham kunne han glemme mer suksess. Eller: Rooney var en viktig mann for SAF. Jeg likte ikke at klubben lot seg presse, samtidig var Rooney en meget viktig spiller, som i 99% av kampene jobbet skjorta av seg. Han ga virkelig alt før alderen kom. (imo). Hvor viktig er DDG for OGS? Jeg vet ikke. Jeg digger Romero, kul type, lojal og en meget god keeper.

Om Romero hadde stått i mål de siste 6 åra, hadde vi gjort det dårligere? Jeg vet ikke...det vet faktisk ingen.

Og: Under SAF hadde vi "haugevis" av mislykka keepere, men vi vant titler med dem også (3 ligamesterskap og 1 FA cup mellom Schmeichel og EvdS, 1999-2005). Jeg er mer opptatt av utespillere enn keepere rett og slett. Få inn kvalitet blant de 10, så kan Romero fint stå. Selv om tidene har forandret seg siden tidlig 2000, ville jeg ikke vært nervøs om det ble slik.

Og: Om DDG vil ha mer lønn, så er det et dårlig kort på hånda og skru av formen på de viktigste tidspunkter i sesongen. "United Stand" på Youtube forsvarer DDG og legger skylda på forsvaret, jeg ser det poenget også. Men keeperen er utsatt og synlig, det er en skjebne målmenn deler. Du må være på topp hele tiden i en storklubb, det er ikke rom for surr i uke etter uke.

Om du har rett i at han ikke takler motgangen og kontraktsforhandlingene, så er jo det synd, men da må han jo ta seg sammen rett og slett.

Det blir så forkjært alt i United for tiden. På tide å få ting på plass, vil klubben satse på DDG, helt greit for meg, men ikke for hvilken som helst pris. Sanchez må vekk fort, kanskje spillerne roer ned kravene litt?

Og den 25% nedgangen i lønn om de havner utenfor CL er også en viktig faktor. Det slår nok ut forskjellig hos spillerne...noen finner seg ikke i det, selv om de har spilt elendig, andre tenker at det må man tåle, og gå løs på neste sesong.

Edit: Herrera sier om kompisen at han er mentalt sterk og at De Gea vil bevise noe de siste kampene. Positivt det da.

Om Romero ville stått uten kneskaden får vi ikke svar på.
LUHG!
Post Reply