David De Gea

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
Post Reply
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Nye rapporter om at han har skrevet under i dag, 250 000 pund i uka, som stiger til 350 000 pund om ulike klausuler oppfylles...Han bør stå godt i mål fremover om det stemmer.

Jeg forstår ikke helt desperasjonen til United.

Om han blir en levende vegg igjen, så tenker jeg at det muligens kan være verdt det.

Men pengene kunne godt til en topp utespiller også? Siden det ser ut til at Glazers struper overganger inn.

Van der Sar er fornuftig, støtter det han sier, DDG er ikke uerstattelig...

Og det dreier seg kun om penger for ham? En fyr som vil/ville bort? Om han vil være i MUFC så hjelper jo det på synet mitt, at han presser frem høyere lønn blir lettere å akseptere om det er slik...Det er et forhandlingskort spillere har. Men da må det jo spilles godt ute på banen, det bør jo være en del av pakka...
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26216
Liker mottatt: 16733

Dagens nyhet, David de Gea har undertegnet til 2023.

Jeg tror vi fort ville savnet de Gea om han dro.
Tross tabber, han hadde mange fantastiske redninger sist sesong.

Fremdeles verdens beste skuddstopper i min bok.
Men, har aldri vært og kommer aldri til å bli en komplett keeper, da han ikke beveger seg ut i feltet.

Pasningsfoten er ikke på Ederson, Allison nivå.
Men, heller ikke så dårlig som enkelte skal ha det til.
Ikke fæl pasningsfot alà Frode Grodås.

Ny kontrakt, dette var godt nytt for Man United.
Først og fremst fordi han er en strålende keeper.
Dernest fordi det skaper trygghet rundt prosjektet til Solskjær.
Beste spiller siste 6 år velger å forlenge.
Måten de Gea uttaler seg på står også til terningkast 6.

Veldig happy for at han ikke går gratis i januar, og United ble stående igjen med en klart svakere keeper i Romero.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Herlig!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Viktig signering, David De Gea er en av verdens beste keepere og han viste seneste i helgen hvor viktig han er med den redningen han hadde i begynnelsen av kampen. De Gea har vært lojal mot klubben siden han kom, og har blitt en viktig brikke for United som klubb. Vi trenger kontinuitet, det har vært mange utskiftinger så det er viktig å ha de her bærebjelkene i klubben. Det er heller ikke lett å finne gode kvalitetskeepere i dagens fotball, og De Gea er verdensklasse på sitt beste.

Man kan forstå at ha har ønsket seg vekk, hans ønsker trofeer og det har vært mye ustabilitet i klubben, trenere og spillere har kommet og gått. Det har vært mange spørsmålstegn å stille om klubbens ambisjoner og hva de ønsker å oppnå. Det er klart at det har skapt spekulasjoner og det er naturlig at en så god keeper har sett etter andre alternativer.

Jeg er veldig fornøyd med at vi har sikret oss han, lagt ballen død om hans videre fremtid og at vi nå vet at vi har en førstekeeper i årene som kommer. De Gea er klasse, så får vi håpe at trofeeskapet hans blir pyntet mer for det fortjener han.

Vidar Dale Fjeld

Dette er etter min mening galskap og vitner om en total mangel på konsekvensanalyser innad i klubben. Hvem blir neste som holder klubben som gissel? Pogba til neste sesong først ut? Og så kommer resten på løpende bånd etter hvert. Om ikke sitter de på benken ut kontraktene sine, spesielt de aldrende spillerne. Etter mine begreper vitner det om en klubb i panikk. Fotballen utvikler seg, det gjør de nye moderne keeperne også. Og DDG er elendig med ballen i bena, i motsetning til de aller beste. Får bare satse på at klubben kvalifiserer seg til de gjeveste turneringene i Europa...om ikke ser det stygt ut om kun få år...jeg er skeptisk på veivalget til klubben, er usikker på om vi har de rette personene på rett plass. Vet jeg er pessimistisk nå, men jeg frykter det verste og føler klubben har vært på feil kurs de siste 6-8 årene. Sorry, måtte bare si det!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26216
Liker mottatt: 16733

Skjønner på en måte hva du mener [mention]Vidar Dale Fjeld[/mention].
Men, det blir veldig worst case scenario for meg.

Har David de Gea holdt klubben som gissel?
Kanskje.
Men, se det fra hans side da.
En klubb som har vinglet fryktelig i mange år.
Hvor er klubben på vei må han ha spurt seg.

Jeg tolker kontraktsforlengelsen som at han har tro på prosjektet.
Han kunne trolig fått svært god lønn andre steder også.
Tror ikke det bare er lønna som motiverer de Gea.
Tror han vil bidra (Ref hva han sa etter å ha forlenget kontrakter - ja, jeg tar høyde for at han uttaler seg politisk korrekt).
Og jeg tror han har tillit til prosjekt Solskjær.

Er også uenig med deg i at han er elendig med beina.
Han er ikke strålende i fotarbeidet, men treffer stort sett på pasningene sine.
(Hatt noen fæle rett i beina på motstander - det har Ederson og Allison også).

Du begrunner meningene dine godt :thumb_up:
Full respekt for din mening selvsagt.
Men, jeg synes det blir for negativt.

Er glad for at David de Gea forlenget.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Vidar Dale Fjeld

Har ingen problem med din kommentar Pink Final. Saklige diskusjoner og meninger er bare berikende! Vi får ikke "fasiten" på prosjektet før tidligst om 2 år tenker jeg, og er redd vi må belage oss på en "berg og dalbane sesong/er", spesielt den vi er inne i nå. Så håper jeg din analyse slår til og ikke min! Og hva de sier i media og til klubbens egen kanal tar jeg for det det er, en selvfølgelighet av det korrekte. Noe annet vil ha vært rart, spesielt for de spillerne som hverken klager eller syter til vanlig. Er inne i en negativ periode ja, men det har sammenheng med den nedadgående spiralen klubben har vært i de siste år. Det handler i første rekke om Ed, og hans kompanjonger, og ikke så mye om prosjekt Ole. Han må minst få et år til før en kan begynne å trekke mer bastante konklusjoner. Jeg håper Ole lykkes!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26216
Liker mottatt: 16733

Takk i like måte [mention]Vidar Dale Fjeld[/mention].
Ulike meninger er noe av greia med å se på fotball.
Sakelige og høflige diskusjoner tar jeg nærmest som en selvfølge.
Den delen fungerer utmerket her inne.

Uenige angående de Gea, men vi er nok veldig enige angående Woodward.

Når det gjelder prosjektet til Solskjær er det for tidlig å konkludere som du skriver.
Selv har jeg trua på at han vil sette United i bedre stand enn klubben har vært på mange år.
Om det er nok for å gå til topps vil bare tiden vise.

På kort sikt tror jeg ikke på topp 4.

Tippet 5 plass i tråden Hvordan slutter sæsonen 2019/20 under ENGELSK FOTBALL.

Skrev litt om hvordan jeg tror det går i Truppen/sæsonen 2019/20 under GENERELT UNITED.

Men, nå er jeg i ferd med å forlate trådens tema, David de Gea.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Har veldig blandede følelser rundt denne kontraktsforlengelsen. DDG har vært verdens beste keeper de siste fem årene (minus det siste), sånn sett viser United muskler og ambisjoner ved å klare å beholde ham.

Men det siste året hans (middels fram til mars, elendig etter det) gjør meg jo bekymret. Var det en ukarakteristisk formdupp (delvis på grunn av uavklart framtid), eller er det tegn på at han er på vei ned?

Jeg ville ikke blitt veldig lei meg dersom han hadde valgt å gå videre, såfremt vi hadde hatt en plan rundt erstatter. Omtrent nå hadde vært et fint tidspunkt for et generasjonsskifte på keeperplassen, egentlig. DDG er en "gammeldags" keeper og det er lite framtidsrettet å gi ham så ekstremt gode betingelser - spesielt ikke når det er uavklarte spørsmål rundt formen hans.

Denne kontrakten vil også gjøre det bortimot umulig å selge ham dersom han skulle få en ny svak sesong. Hvem vil ha en middels keeper og matche den lønna? Sånn sett føyer det seg inn i rekka av Woodward-genistreker der vi stadig gir megapenger til spillere der pila peker feil vei.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

RaoulDuke wrote: 16 Sep 2019, 21:36Herlig!
Det er mye bra redninger i den 10 min- snutten, ingen tvil...

De Gea er en herlig keeper, men litt umoderne, det kan jeg være enig i.

Men en skikkelig i form-DDG er ikke å forakte.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Det var det 12. innslupne direkte frisparket for De Gea i dag. Statistikken er fra 2011 til i dag.

Det er en tabell han leder, Opta Joe mener det er en svakhet, jeg er enig. I tillegg har han noen for Spania også.

Det han slipper inn i dag mot West Ham er ikke et frispark det ikke går an å ta...Han står langt til høyre, og får lang vei bort...Kan ikke slakte ham for det, men han kunne vist denne verdensklassen??
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Cola wrote: 28 Sep 2019, 21:12 DDG mister keeper treneren sin

https://www.tv2.no/sport/10878590/
Hm, lurer på hva som ligger bak her...

Inn med enda enn Molde-/Cardiff-fyr...
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

DDG har jo hatt en nedadgående kurve. Kanskje bra med litt ny vinkling på treningen.

Emilio Álvarez kom jo så seint som 2016, men er altså en venn av DDG, og jobba med en ung DDG i Atletico.

Får håpe Richard Hartis er en god trener da...Ikke god nok for Fergie, vikar ett år, (opprykk fra akademiet), riktignok gikk det bra det året (07/08), så ble Steele ansatt i stedet fra 08/09...
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Lad det være sagt med det samme: David de Gea er verdens bedste målmand. Bedre shotstopper findes ikke i fodboldverdenen og samtidig er han bestemt ikke dårlig med bolden for fødderne og han er også umådelig reaktionsstærk.

Men når Lindeløf og Maguire er så usikre så er spørgsmålet ikke om de Gea er den forkerte type målmand til det par. Han står hele tiden plantet til stregen. I dag så jeg, som jeg skrev andet sted, kun de første 10 min. Der var to-tre bolde hvor DDG helt klart burde have grebet bolden.

Jeg kan altså bedre lide, at målmanden viser lidt tilstedeværelse og angriber bolden i feltet. Specielt når holdet er under pres for det kan give lidt ro, der i pressede situationer godt kan være tiltrængt.

Hvad synes I? Er det fint nok bare målmanden er verdens bedste eller skal han også være bedst for holdet?

Cola

Kyndilfan1 wrote: 08 Dec 2019, 00:15 Hvad synes I? Er det fint nok bare målmanden er verdens bedste eller skal han også være bedst for holdet?
For laget og situasjoner som skjer i løpet av matchen.
Men ikke mange som er så rearaske å stoppe skudd med bena som DDG, men mangler en del i felt arbeidet.
Tror også at dette blir terpet på trening, men det må også jobbes med psyken på det samme. Har han gjort en dårlig innbringende i feltet, og det ble ett baklengs mål, vil dette også sette seg i bakhodet.
Blir overrasket hvis dette ikke blir fulgt opp av MU
Post Reply