David De Gea

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
Post Reply
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Må bare gjenta hva jeg har skrevet hele tiden.
De Gea er ikke en komplett keeper.
Han mangler feltarbeidet og å ta kommandoen i feltet.

Det sagt, jeg er super happy for at han forlenget kontrakten, og at United ikke risikerte å ende med Romero som førstevalg nå fra januar.
De refleksene og beinparadene til de Gea :clap: :clap: :clap: ...jeg finner ikke supérlativer nok.
En eksepsjonell skuddstopper både med bein og armer.
Han er god nok med ballen i beina også, ingen Ederson - men god nok.

Ingen keepere har flere clean sheet’s i PL fra 11/12 til nå enn de Gea.
Redningsprosenten ligger på rundt 75% - veldig bra over så mange år.
Han var oppe i godt over 80% i 2017/18 - sesongen da han nærmest alene sørget for at United ble nummer 2 og ikke nummer 6.

I 18/19 slet han med konsentrasjonen, og det ble spekulert i at grunnen var at han ville bort.
Det ville han ikke - tegnet ny kontrakt - som riktignok ga topplønn.

Når det gjelder stopperparet har de forbedringspotensiale.
I går spilte begge strålende, og Lindelöf spilte også en glimrende match mot Spurs.

Det er en svakhet hos de Gea at han ikke kommer ut på innlegg.
Dette vet imidlertid forsvaret og hele laget nå, og derfor bør de aldri avvente å se om de Gea kommer.

De Gea virker å ha en annen type personlighet enn feks Dean Henderson.
( [mention]Cola[/mention] er inne på det med psyken.
Kanskje er det en mental sperre som ligger der - eller bare en mer forsiktig personlighet som jeg antyder.
I don’t know)
Om Henderson blir førstekeeper i United blir det mer likt Schmeichel.
En kommanderende målvakt.

De Gea virker å ha en mer tilbakeholden personlighet, noe som kanskje gjør ham mindre offensiv?
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Skulle gjerne sett ham litt oftere ute å hente ned innlegg ja, men ellers var han god i går. Er på vei tilbake til god form. Han er godt oppsummert av dere over her.

Men i går ble AWB for lett mot Otamendi, som jo er en av de beste stopperne på dødball, jeg tenker at Maguire går mot stopperne på corner. De Gea kommer ikke ut på disse stort sett.

Edit: Så nå at Maguire og AWB begge er i duellen når Otamendi scorer...Så da hjalp det ikke med stopper mot stopper heller da...
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

De Gea er kanskje ikke HELT tilbake der han var som verdens beste keeper, men merker at jeg har sluttet å være bekymra for hva han finner på. Virker å være stødig i skolten igjen, trygg og god, med en og annen feberredning selvsagt.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Dean Henderson utfordrer DDG fra sommeren? Blir vår neste keeper tipper jeg, synd han tabba seg ut mot Liverpool da...men hadde denne i går:

LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Jeg er ikke utilfreds med de Gea, slet ikke. Men når man nu har en så usikker og pænt sagt halvdårlig midterforsvarer sammen med en ny så synes jeg ikke, at de Gea som type er den rigtige.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Kyndilfan1 wrote: 10 Dec 2019, 20:27 Men når man nu har en så usikker og pænt sagt halvdårlig midterforsvarer sammen med en ny så
Er det Victor Lindelöf du skriver om her?
Stopper’n som var helt sjef mot både Spurs og City.
Dette er jo de Gea tråden - men tar gjerne en diskusjon rundt den stadige devalueringen av Lindelöf i hans tråd.

De siste 4-5 kampene har Lindelöf vært den beste stopper’n og spilt godt.
Med all respekt - ser du kampene?
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Jeg så godt nok ikke kampen mod City, men jeg har set de andre kampe.

Og jeg er fuldstændig uenig i den monsterstore overvurdering af Lindeløf.

Ja, det er de Gea-tråden. Betyder det så, at man ikke har lov til at nævne andre navne i tråden eller hvad?

Jeg nævner Lindeløf fordi jeg ALDRIG bliver tryg med ham. Og så slet ikke med DDG i målet. Lindeløf er dårlig i både positionsspillet og i luftspillet. Maguire redder ham flere gange, men han kan ikke redde svenskeren hver gang. Og da DDG ikke går ud i duellerne så kommer der nok flere mål igennem på indlæg over en hel sæson.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Både DeGea og Lindeløf synes jeg har spilt bedre i de siste kampene. Til info så hadde United 4 spillere på rundens lag til BBC. Etter kampen mot City. DeGea, AWB, Lindeløf og Rashford.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Kyndilfan1 wrote: 10 Dec 2019, 23:29 Ja, det er de Gea-tråden. Betyder det så, at man ikke har lov til at nævne andre navne i tråden eller hvad?
Tanken min var bare å flytte en evt diskusjon rundt Lindelöf over i riktig tråd.

Lindelöf er selvsagt ingen halvdårlig stopper som reddes av Maguire.
Hvordan kan du trekke sånne konklusjoner etter fjorårssesongen?
Lindelöf var United’s beste forsvarer i fjor.
Han har spilt strålende nylig.
Jeg må tydeligvis se fotball på en helt annen måte enn deg.

Lindelöf har sine svakheter, først og fremst fysisk.
Overraskende svak i lufta til å være såpass høy.
Han mangler også tempo.
Han er med andre ord ikke den erketypiske britiske stopper’n.

Derfor er det et bevisst taktisk valg at Maguire går i duellene mens Lindelöf faller av i sikring.

Styrkene hans er som ballspiller og hans evne til å lese spillet.
Posisjonerer seg godt, så der er vi også uenige.

Solskjær vil at United spiler seg ut bakfra.
Mot feks City fungerte det strålende i første omgang, og da spesielt ut fra høyresiden bak
Det har sammenheng med de øvrige spillerne også.
Fotball er et lagspill, sjeldent én spiller skal ha all ære eller all skyld.
McTominay var ofte spillbar på den siden, James jobber hjem og er et alternativ - spesielt på kontringer.
Og ballen går ofte ut til Wan-Bissaka.

Jeg har tidligere skrevet at jeg synes United oftere spiller seg ut fra høyre enn fra venstre.
Har ikke tall og fakta som underbygger det, bare synsing derav synes i kursiv.

På venstre siden står Rashford igjen oppe - et taktisk valg, det virker som om det er færre spillpunkter på den siden.

I tillegg til sine evner med ball er han flink til å lese spillet, til å bryte foran, og nylig har han hatt glimrende blokkeringer - 2 matchavgjørende mot City.

Det er heller ikke slik at Lindelöf aldri vinner dueller.
Jeg sitter å ser etter akkurat det under kampene - nettopp fordi jeg synes han får urettmessig mye kritikk for duellspillet.

Ja, han taper dueller, helt klart - og motstandere som spiller på fysikk går bevisst mot Lindelöf.

Sier ikke at jeg sitter på fasiten - man kan se samme kamp ulikt.
Er man som meg opptatt av å ‘forsvare’ spillere som kritiseres - så ser jeg gjerne den gode pasningen som Jones faktisk slo, eller den duellen som Lindelöf vant, eller den forseringen med ball som Smalling fikk til.

Dette er David de Gea’s tråd - og jeg sporer helt av.

Begynnelsen på dette er at de Gea ikke går så mye ut i feltet.
Trolig hadde det vært tryggere med Smalling eller en Shawcross type i akkurat de situasjonene.

Solskjær har imidlertid tatt et valg, der han ønsker seg mer moderne og ‘kontinentale’ stoppere.
Man taper litt på det mot fysiske beist - men vinner stort mot mer spillende lag - som City på lørdag kveld.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Og for mig påvirker det det mit syn på DDG som type når han efter min mening har en dårlig midterforsvarer som Lindeløf foran sig.

Jeg skriver noget mere i Lindeløf-tråden.

Cola

Kutt kjerne av meg hue, ang 0-1 scoringen til Everton.
Her mener jeg at en som har 110% til sitt eget spill ville gått ut med 2 hender.
Hører på hva de sier i studio, men tror fortsatt att dette ligger i psyken til De Gea, og at han ikke er sikker i feltet.
Dessverre får Lindeløv skylda......
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Cola wrote: 15 Dec 2019, 15:57 Dessverre får Lindeløv skylda......
Er det noen som har gitt Lindelöf skylden? Muligens en smule klønete, men her er det selvfølgelig bare David de Gea og ikke minst VAR å skylde på. Èn hånd eller to, frispark skulle vi hatt uansett... men at David de Gea kunne gjort en bedre jobb og kommet ut med mer trygghet er det liten tvil om.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Klart Lindeløf er skyld og ansvarlig for målet. Han stod helt upresset og klomset ballen i eget mål. Lindeløf burde vært bedre forberedt på å motta ballen. Man skaper sin egen flaks.

Kunne De Gea gjort mer? Ja - selvsagt. Strengt tatt kunne hele laget gjort mer.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Det er mye som går galt på den corneren...United sliter på både offensiv og defensiv dødball forresten...

Everton er det laget med dårligst statistikk på dødballer i mot...Vi er ikke i nærheten av å true dem når vi har dødball mot de..Eller gikk jeg glipp av noe...?

Corneren: På baklengsmålet er DDG veik, han får heller ingen hjelp av forsvaret, det kunne blitt avblåst for angrep på keeper, og så er selvfølgelig Lindelöf involvert, klønete, men henger ham ikke ut, men han kunne fått ballen en annen vei, uflaks kan man si...Men: Han har en heading tilbake mot eget mål i 2.omg. på en corner eller innlegg også, fryktelig å se på. Spørsmålet er hva han gjør der han står, burde han ikke vært i duell med en av de to blå som kommer tungt på DDG? Mulig han hadde markering på en annen spiller, det veit jeg ikke. Så bare å si i fra om noen veit.

Det er det man får litt for ofte med ham, sånn sett litt som Wes Brown, en spiller jeg elsket, han var tøff, men også en kloms, sto litt i veien til tider liksom, skudd via ham og rett i nota og slike ting. Men Lindelöf gjør bra ting også, og DDG må ta mye ansvar som det sies...Men med normal dømming ville det blitt frispark for keeper...Uansett, prestasjonen til laget i denne kampen er for dårlig. Everton liksom...

Jeg er ikke trygg på stopperne våre, Harry M. har også mye å gå på...Hvor var han på den corneren?
LUHG!

Cola

Blodfink wrote: 16 Dec 2019, 00:40 Uansett, prestasjonen til laget i denne kampen er for dårlig. Everton liksom...
Uten å dytte noen ned fra stolen, bør vi vel si hele laget har skyld i dette.
Vi har slitt hele denne sesongen på cornere både for og ikke minst imot.
Spesielt imot bør vi bli bedre
Post Reply