David De Gea

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Deleted User 430

Pink Final wrote:11 Sep 2021, 18:34 Høye innlegg inn i feltet, der er han passiv.
Ellers terningkast 5 om jeg er objektiv, terningkast 6 om jeg er subjektiv for sesong starten.
Har passiviteten ført til baklengs eller poengtap i år? Hvis ikke, hvorfor trekke han for dette (om det er det du gjør) og det er snakk om prestasjonen i sesongstarten?
Ville han da vært på en 4`er uten matchvinnerredningen mot Wolves?

Sånn for å kverulere litt, mener jeg.. :D
post liked by: Pink Final, Buchan, Pancho P
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Steinar Stenseth wrote:11 Sep 2021, 19:34 Har passiviteten ført til baklengs eller poengtap i år? Hvis ikke, hvorfor trekke han for dette (om det er det du gjør) og det er snakk om prestasjonen i sesongstarten?
Ville han da vært på en 4`er uten matchvinnerredningen mot Wolves?

Sånn for å kverulere litt, mener jeg..
Her prøver jeg å dempe min Manchester United forelskelse.
Og fremstå troverdig og saklig ved å tildele David de Gea en 5’r for sesongstarten.
Også kommer du å river ned hele troverdigheten min ved å påpeke at de Gea har vært feilfri og skal ha terningkast 6 😅😅👏
post liked by: Buchan, Pancho P, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

Pink Final wrote:11 Sep 2021, 20:10 Og fremstå troverdig og saklig ved å tildele David de Gea en 5’r for sesongstarten.
Sorry 😂
Hadde du skrevet at han som keeper, generelt sett, var en 5'er på treningen ville jeg ikke sagt noe, men siden det var snakk om prestasjon måtte jeg rive ned forsøket😂

Selv en 5'er kan spille til en 6'er, vet du😁
post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Steinar Stenseth wrote:11 Sep 2021, 20:17 men siden det var snakk om prestasjon måtte jeg rive ned forsøket
Ser den 😄
Synes de Gea har vært feilfri.
Gjort noen strålende redninger.
Var sweeper v Wolves.
Gode igangsettinger.
Dog passiv på høye innlegg i mot.
Det har imidlertid ikke blitt baklengs som følge av det.
Han har heller ikke hatt altfor mye å gjøre i matchene.
Jeg mener både en 5 og en 6 er dekkende for prestasjonen.
Gjerne en 6’r for meg.
Jeg har gitt ham 8 på de fire spillerbørsene hos United.no denne sesongen.
Ett poeng mer enn redaksjonen der pleier å gi ham.
post liked by: Pancho P, aregran
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

Pink Final wrote:11 Sep 2021, 20:46 Jeg mener både en 5 og en 6 er dekkende for prestasjonen.
Gjerne en 6’r for meg.
Jeg har gitt ham 8 på de fire spillerbørsene hos United.no denne sesongen.
Enig i beskrivelsene dine av han, og begrunnelsene også, så er nok like mye meg som bare fokuserer veldig på å skille mellom den generelle kvaliteten og selve prestasjonen. :D
Han er, pga. sin manglende tøffhet i feltet og variable "hunger" etter å være sweeper, en 5`er på terningen kvalitetsmessig, men siden han har vært feilfri og har vunnet poeng for oss mener jeg har har levert til en 6`er på terningen hittil.
Han har dog hatt for lite å gjøre til å gi 10`ere på en børs, så der er jeg enig i at 8`ere er ca der han burde ligge i snitt.

Kan kanskje virke selvmotsigende å gi en 6`er på terningen og ikke en 10`er på børsen, men jeg tenker at en børs settes med litt flere parametere pga. spennvidden i karakterene..

Virker som han har begynt å stole på sine styrker igjen, rett og slett, og da er han fryktelig god. Noen små dryss av sweeper-tendenser som mot Wolves også så kan vi jo ikke kreve så mye mer...?
post liked by: Pink Final, Pancho P, aregran, Cola2
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Steinar Stenseth wrote:11 Sep 2021, 21:18 Virker som han har begynt å stole på sine styrker igjen, rett og slett, og da er han fryktelig god. Noen små dryss av sweeper-tendenser som mot Wolves også så kan vi jo ikke kreve så mye mer...?
Er det lov å håper at han faktisk har funnet igjen formen som gjorde ham til verdens kanskje beste keeper frem til han bare falt sammen etter VM 2018?

Denne sesongen har han hatt noen helt fantastiske redninger. Og på de kampene jeg har sett har han ikke gjort en eneste tabbe eller sluppet inn et mål han burde ha tatt. Han har til og med reddet et straffe for første gang på evigheter.

Det er lett å tenke at han er gammel siden han har vært i klubben så lenge, men han er ikke mer enn 30. Om han nå har funnet igjen godformen kan vi ha ham i mål i 10 år til.

LItt off topic, men han er allerede nr 20 på listen over spillere med flest A-kamper for United. Om han spiller fast resten av sesongen kan han komme opp på 11. plass.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Blodfink
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

DeGea har sin egen måte feire mål på, bra brøl fra publikum også 😊
post liked by: Cola2, Pink Final, Belfastboy, Blodfink

Deleted User 480

@Buchan
Kult! Visste ikke han hadde det ritualet.

La forøvrig merke til en passiar mellom de Gea og Ronaldo. Tror det var på 0-2, virket som de sa: "Dette holder ikke. Nå skal du og jeg vinne denne kampen!" 😎
post liked by: Belfastboy, Buchan, Cola2, Pink Final, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Utad virker David de Gea å være spilleren som bryr seg mest etter de siste vonde liga matchene.

Fin fyr David de Gea, alltid hatt sansen for ham.
post liked by: Buchan, Belfastboy, Pancho P, Pangaea, RedTrafford, offside
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Vil også si, som Pink, at DDG har virkelig vokst på meg denne sesongen. Har alltid hatt sansen for ham jeg også, men nå har han fremstått mer som en leder utad, og jeg synes det har vært flott å høre så ærlig tale fra en av spillerne våre. Ikke det samme innøvde PR-språket om at vi må lære av dette, på'an igjen i neste kamp, osv osv. Nei, han er dønn ærlig og kaller en spade en spade. Samtidig som han sier det er for enkelt å bare gi skylden på manager og trenere.

Ettersom han igjen er den ubestridte eneren i mål, vil jeg tro han er hett kapteinmateriale for hvem det nå blir som tar over i sjefsstolen på Old Trafford. Tipper båndet til Maguire kan ryke, og at det kan stå mellom DDG og Ronaldo.

Rart hvor raskt ting kan endre seg i fotballen. For et års tid siden var det mange av oss som så for oss at David ble solgt forrige sommer, og at vi satset på Henderson framover. Nå er veggen tilbake, og det er snakk om at Henderson vil bort allerede i januar.
post liked by: Cola2, Pink Final, Pwint, Buchan, Pancho P

Deleted User 480

United.no har en sak i dag om at David de Gea har hindret flest baklengsmål i PL.

Jeg har egentlig vært positiv optimist på Uniteds vegne, "bestandig". Selv om det er mye som er dårlig med laget nå, er det besnærende å tenke at vi har PL's beste keeper. Hvordan kunne dette sett ut, hvis vi ikke hadde vår supre siste skanse. Med en mer ordinær keeper hadde det faktisk sett ille ut.
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Det som er litt sykt er at vi har hatt bedre uttelling på expected goals og expected points enn hva vi normalt kan forvente, vertfall ihht understat.com. Men så skal det også sies at lag på øvre halvdel av tabellen nesten alltid gjør det bedre enn snittet. Det er på en måte ganske naturlig, særlig når det kommer til xPTS. Men ja, det er litt skremmende å tenke på hvor vi hadde vært uten DDG og med mer normal uttelling.

Så kan vi kanskje si det samme om United med Schmeichel eller mange andre: det er lov med gode keepere. Men det er likevel et tankekors. For i motsetning til datidens United, så er ikke dette laget på samme nivået. Vi er i større grad avhengig av spillere som spiller "out of their skin".

På den andre siden, så viser det på en måte også potensialet i laget. Selv om vi har spilt helt på trynet mesteparten av sesongen, så har vi heng på fjerdeplassen. Bare vi får skikkelig stell på ting (det MÅ da være mulig?!?), så er det klart muligheter for å klatre oppover tabellen. Riktignok er jeg bekymret for stabiliteten til Arsenal, Tottenham og også West Ham, for de har rett og slett imponert, mens vi har definitivt ikke gjort det.

Jaja, det er vel bare å takke og bukke for at vi har De Gea. Og for så vidt Henderson. Ikke sikkert DDG hadde kommet tilbake der han er nå hvis ikke Solskjær hadde beholdt Henderson for å gi DDG reell konkurranse.
post liked by: Pink Final
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

De Gea har hatt noen blemmer, men når du har vært keeper i et lag i over 10 år så må en regne med at det kommer blemmer. Det er utrolig synd at De Gea ikke har spilt på et bedre United lag. En fantastisk keeper som blir ekstremt vanskelig for oss å erstatte.

Hvis noen tvilte på han, så viser vel han i år hvorfor han er vår nr 1, og hvorfor han er den enste spilleren som spiller fast siden forrige ligagull.
post liked by: Pwint, JørgenT, Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Spiller sin kamp nummer 468 for United i kveld.
Om han ikke får en alvorlig skade, passerer han Alex Stepney (539 kamper) omtrent om ett år.
Da vil han være den som har flest matcher som keeper for Manchester United.

David de Gea har vært lagets beste spiller, igjen.
Som han var i 2013/14, 2014/15, 2015/16 og 2017/18 (min mening).
Kan argumenteres for at han var blant de beste i 2016/17 også.

I sesongene 2015/16 og 2017/18 var han den direkte årsaken til at vi tross alt klarte hhv 5 og 2 plass.

Fremdeles kritiseres denne legenden av våre egne supportere på Red Café og United.no’s ‘skytebane’ (takk @Pangaea glimrende ord).

Nei, han er ikke delaktig i spillet på samme måte som Allison og Ederson.

På den gode siden gjør De Gea det enkelt med ballen i beina.
Begynner aldri å drible som bakerste mann (Dean….host..Hend…kremt..)
Og, han har vært tredje sist på scoringer denne sesongen.
Hatt flere helt glimrende igangsettinger, hvilket fort blir glemt.
Jeg undersøkte via Understat ifjor, David de Gea var femte mest treffsikre keeper på pasninger i PL.

Han kommanderer ikke forsvaret sitt?
Vel, nå har stemningen på Old Trafford denne sesongen vært svært god.
Man hører ikke spillerne så ofte som for noen år siden.
Men, jeg har da hørt de Gea rope fra tv stolen.

Tre myter at han aldri kommanderer forsvaret og er så fryktelig med beina samt har svak psyke.
Han er ingen Schmeichel vokalt sett nei, og heller ingen Ederson i fotarbeidet.
Når det gjelder psyken vil jeg si han framstår som en av de sterkeste på laget.
Å være stor i kjeften (Zlatan, Henderson osv) er ikke det samme som å ha sterk psyke.

David de Gea er vår beste spiller for femte sesong (minst) siden han kom til United.
Elsker å høre Stretford End rope navnet hans, noe de har gjort siden 2011.

Refleksene og rekkevidden er utrolig, det har hatt med seg i 10 år.
Denne mannen er glatt topp 3 av alle Uniteds keepere fra dag 1 i klubbens historie.
Han tåler fint sammenligning med både Schmeichel og van der Sar.
Kanskje er han bedre også?
Som jeg skrev da noen ville bytte han ut med Romero.
-Den dagen de Gea ikke er i United lenger, da vil vi erkjenne hvor god han var.
Han vil bli savnet -.
post liked by: Cola2, Otac, Pancho P, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Pink Final wrote:19 Jan 2022, 07:29 Tre myter at han aldri kommanderer forsvaret og er så fryktelig med beina samt har svak psyke.
At han ikke er så kommanderende eller organisatorisk kan jeg kjøpe. Det ser vi egentlig selv. Selv om han ikke er musestille heller. Men de to andre? Det blir galskap. For de som husker hvordan han spilte når han kom, så var en av styrkene hans at han kunne spille 50-meterspasninger. Av en eller annen grunn har dette delvis forsvunnet fra spillet hans. Vet ikke hvorfor. Men psyken hans er helt rå. Vi ser det egentlig i kamper også, at han ikke blir påvirket av feil han sjelden gjør, eller blir over the top modig når han spiller bra. Han holder seg på jorda og holder konsentrasjonen i 90+++ minutter. Mange andre av spillerne våre som ikke gjør det. "Alt" vi hører om ham er også det samme, at han har stålpsyke, og at det er en av hans største styrker. Så hvis folk skal kritisere det også ved han, så vet de ikke hva de prater om.

En helt fantastisk keeper. Jeg klarer nok ikke å sette ham foran Schmeichel, og kanskje heller ikke van der Sar, men han er definitivt helt der oppe. Og han har vært i klubben lenger enn begge to, med god margin. Bare så synd at han ikke har fått oppleve i nærheten like mye suksess som disse to, for det hadde han fortjent. Han har i mange sesonger bært laget vårt, og var den eneste klare verdensklassespilleren vi hadde. Nå har vi mange flere (ja, jeg mener det), men likevel sitter ikke spillet. Får håpe DDG får noen gode år i United før han evt ikke er like god lenger. Denne sesongen er han tilbake på sitt aller beste, og er tidvis en levende vegg igjen. Veldig glad for at vi har han. Og ang. psyke, så kan vi jo sammenligne med Henderson som visstnok røper lagoppstillinger til journalister før kamp (ser mange rykter om det), og "raser" fra trening fordi han ikke fikk spille. Vi så ikke akkurat den typen overskrifter når DDG var ute av laget.
post liked by: Pink Final, Ryder
Post Reply