Anthony Martial

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Nei, kjør Mellor på topp i neste kamp. Da får vi i hvert fall bakromsløp, etter løp, etter løp, etter løp, etter løp.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Martial er en spiller som splitter fansen i flere fraksjoner.

Jeg er i den fraksjonen som er likegyldig til om han blir i klubben, eller blir satt på transferlisten.

Grunnlaget mitt for denne likegyldigheten er at han nå er gjort om til spiss av OGS, der han spiller bra innimellom. Det er problemet hans, ustabil, til tider virker han nærmest uinteressert.

Han scorer ikke nok mål, han mister ballen for mye, han er heller ikke spesielt forutseende eller giftig, veldig lite Ruud van Nistelrooy i ham for å si det på en annen måte.

Han har bra statistikk for en kantspiller, men han har jo spilt midtspiss i mange kamper også.

Tallene i United: 202 kamper, 60 mål, 34 assist. Dette på 13 414 minutters spilletid. Tilsvarer 1 mål pr 224 min. Eller i hver femte omgang han spiller fotball.

Ruud v N brukte 128 min pr goal i PL.


I CL scora RvN 56 mål på 73 kamper, 15 assist.

Martial har 4 mål og 3 assist på 29 kamper i CL.

Jeg sammenligner ham med den beste spissen United har hatt, eller en spillertype som hadde kledd dette prosjektet til OGS om du vil. Fordi standarden i MUFC bør være sånn, vi bør ha minst to av de beste spissene verden har å by på.

Det er sånn det skal være i MUFC mener nå jeg.

For meg så er Martial en middels spiss, men en bedre kantspiller. Men på kanten spiller Rashford med suksess.

Når United kjøper en målscorer til sommeren, så betyr det benken for Martial i mitt hode, han kan ta en rolle på kanten, skyve James ut av laget, det kan hende OGS tenker sånn ang. neste sesong: Rashford og Martial på hver sin kant.

Men så er det løpskapasiteten til Martial da, den virker å være i minste laget, lange løp hjem i forsvar, viktig jobb, å følge motstanders vingback sine offensive løp. Klarer en spiller som Martial å være fokusert på en sånn oppgave?

For å prøve å oppsummere: På spillerlisten finnes det et problem, det er lett nå om dagen, Martial må jo spille, siden det ikke finnes alternativer bortsett fra en fortsatt uferdig Greenwood selvfølgelig. Men når ny spiss kommer inn, og om det i tillegg kommer inn en ny kantspiller, hvor skal Martial spille da?

Jeg ser det som sannsynlig at manageren tenker rullering av spisser, slik Ferguson holdt på. Men da var det 3-4 reine spisser i troppen stort sett. I 12/13 hadde man van Persie som rodde det meste i land. Men før det var det 3-4 alternativer på topp.

Jeg ser for meg at det kan fungere, at Martial responderer med større innsats om han får hvile i flere kamper. Men det er fortsatt usikkert om det resulterer i bedre målstatistikk. Jeg vil ha inn naturlige målscorere i United.

Sommervinduet bør gi oss 2 stk. spillere som har målteften i orden. Dagens tropp er lite målfarlig, bortsett fra Rashford. Det trengs flere.



I det siste så har setningen "Det er som å spille med 10 mann" blitt nevnt i fotballstudioer/TV og på forumer rundt om. Det er faktisk sant etter min mening.

Han er sliten og har spilt mye. Det kan han unnskyldes noe for selvfølgelig. Men etter snart 5 år i klubben begynner jeg å bli litt lei av å vente på at han tar nye steg.
LUHG!

Deleted User 367

Veldig enig det du skriver :thumb_up:
Bortsett fra at han kan unnskyldes noe for han er sliten pga mye spilletid.
I min verden blir man ikke sliten av å daffe halvhjertet rundt omkring. Særlig ikke når man spiller i en klubb som United.

Noe jeg håper på i prosjekt OGS er å luke vekk ugras.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Sir Keane wrote: 02 Feb 2020, 15:56 Bortsett fra at han kan unnskyldes noe for han er sliten pga mye spilletid.
I min verden blir man ikke sliten av å daffe halvhjertet rundt omkring. Særlig ikke når man spiller i en klubb som United.
Enig, det er blitt litt rart det der med årene. Jeg synes ikke spesielt synd på fotballspillere pga fysisk form :hah:
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Å spille to kamper i uka kalles å være førstevalg - og er noe spillere på dette nivået i utgangspunktet bør tåle.

Martial har alle forutsetningene, men det skorter nok dessverre litt på det mentale.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Blodfink wrote: 02 Feb 2020, 15:34 Når United kjøper en målscorer til sommeren, så betyr det benken for Martial i mitt hode,
Det skal du ikke se bort ifra, men Martial ser friskere ut når Rashford er på banen.. og i tillegg er han ikke heldig med at laget fungerer så dårlig som det gjør, selv om han selvfølgelig må gjøre en bedre jobb selv. Men jeg tenker på at det blir litt urettferdig å sette han opp mot Ruud van Nistelrooy mtp det gode laget han hadde bak seg (i hvert fall noen av sesongene han spilte).

Vi trenger en ny spiss, det er jeg fullstendig enig i. Jeg tror dessverre ikke vi kommer til å kjøpe en spiss som er bedre enn Martial i sommer, men det kan være nok å få inn en spiss som er god nok til å gi Martial litt konkurranse på topp.

Men kan vi få se en bedre utgave av Martial når Bruno Fernandes finner seg tilrette i klubben? De har bare spilt 1 kamp sammen, men man så likevel at de hadde skaffet seg noen relasjoner på banen. Og i tilegg har Pogba vært skadet hele sesongen - det har heller ikke hjulpet prestasjonene til Martial..

Det vi har sett er hvertfall at Martial fungerer dårlig som enslig spiss. Han trenger noen ved siden av seg..
User avatar

Topic author
Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Etter kampen mot Sheffield U så står Martial som den eneste spilleren i United som har lagd hattrick i ligaen siden Ferguson gikk av. Håper han fortsetter flyten, samtidig som Rashford forhåpentlig vis finner målet igjen. Vi trenger at begge havner et stykke opp på 20-tallet i antall mål.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Martial viser prov på at han kan bli spissen allikevel, og har han ikke dagen har vi alternativer i troppen nå.

Men det kommer inn en spiss når Ighalo er ferdig hos oss, det må vi ha.
LUHG!

Cola

Blodfink wrote: 30 Jun 2020, 22:03Ighalo
Han blir hos oss
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Martial har våknet ja, tror nesten aldri jeg har sett ham så påskrudd som mot Soton. Ikke bare målet og assisten, men alt. Jobber hardere, løper mer og riktigere. Tror han har blitt coachet ganske hardt av Solskjær, samtidig kan han jo også ha nådd en modningsalder rent mentalt og skjønner hva det handler om.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Ingen tvil om potensialet, men det gjelder å få det ut hver match. Han viser en høyere stabilitet og hva som bor i han. På sitt beste er han rågod.

Deleted User 108

Enig med [mention]Ryder[/mention] og [mention]offside[/mention]
Tror Bruno skal ha litt av æren også. Enklere å være spiss sammen med han enn Lingard og Pereira. Ser at Bruno snakker og forklarer mye til Martial i løpet av kampene også pluss at det ser ut som om de to er gode venner. Med trivsel, tillit og en Solskjær på treningsfeltet kommer også målene til Martial.
Mange kan score mål og ta unna det værste presset på spissen også.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Det er virkelig artig at Martial ser ut til å ha modnet som [mention]Ryder[/mention] nevner. Det er ganske viktig at United har en spiss som er en garantist for scoringer, Martials beste posisjon er muligens venstrekant, men der har vi Rashford...Ikke at det er noe stort problem, men jeg håper da at Martial fortsetter de gode taktene på topp. Ighalo er et fint supplement, og kan spille når Martial ikke har formen, men Ighalo blir ikke yngre, så ny spiss er på blokka til United, selv om det er høyrekant som virker å være førsteprioritet.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Rashford og Greenwood er jo begge egentlig spisser, så føler vi har ok dekning på nierplassen.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Ryder wrote: 15 Jul 2020, 12:45 Rashford og Greenwood er jo begge egentlig spisser, så føler vi har ok dekning på nierplassen.
Hvis vi slår de tre øverste posisjonene sammen og lager en gruppe så har vi Martial, Rashford, Greenwood, James, Ighalo og til dels Chong. Jeg føler dette fortsatt er noe tynt. Skulle helst sett at vi hadde fått inn både en høyrekant samt en mer typisk nier. Skal United konkurrere på flere fronter så må jobbes med bedre bredde i troppen. Rashford, Martial og Greenwood skal helst ikke spille 60 kamper i året.
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply