Anthony Martial

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Mener også å huske at ydmykelsen hadde en ekstra dimensjon i det at han annonserte sin nye kleskolleksjon AM9 rett før han mistet 9 til Zlatan.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Får nr 9 tilbake. Har et enormt driv når i form.

LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

For håp det hjelper [mention]Blodfink[/mention]. På tide han står fram.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Martial har 3 mål og 1 assist på 5 spilte kamper i PL. Skal dette bli året han klarer 20 mål? Rekorden hans er 11. 6 skudd på mål. Tallene er pr 31. okt 19
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Klare ikke helt å bli klok på denne mannen, noen kamper er han bra og så er han helt avskrudd i flere kamper, han er direkte gidda laus og lat rare greier. Hele laget skriker etter en annen type spiss en Martial. Han blir nok aldri den super spissen som MU er helt avhengig av.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Enig [mention]pixma[/mention]

Vet ikke hva man får fra kamp til kamp.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Blodfink wrote: 31 Oct 2019, 18:29 Martial har 3 mål og 1 assist på 5 spilte kamper i PL. Skal dette bli året han klarer 20 mål? Rekorden hans er 11. 6 skudd på mål. Tallene er pr 31. okt 19
Pr 16.des har han 10+1 kamper i PL, 4 mål, 3 assist på 27 avslutninger.

Mulig han ville klart 20 mål over en helt skadefri sesong.

Men nå kommer Greenwood som ei kule, toppscorer i PL innen 2022, prikker dem inn. (Såpass bør han få til, :hah: )

Men tenker en ny spydspiss inn i troppen er på trappene uansett.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Det eneste negative med Greenwood, er at han er lite involvert i det oppbyggende spillet.

Det kan delvis skyldes posisjonen, selvsagt - han er jo ikke noen dribleving og blir derfor ikke satt opp i den type posisjoner men blir mer "luskende" rundt etter sjanser. Og mangler han kanskje litt rykk og fart?

Sånn sett bidrar Martial med flere ting som 9-er enn Greenwood - enn så lenge i alle fall. Kanskje kommer "bredden" i Greenwoods spill etter hvert, han gjør jo kloke valg med ballen også når han ikke avslutter.

Uansett altfor tidlig å legge så stort ansvar på ham nå. Om ikke Martial griper sjansen, trenger vi en spiss.

Vidar Dale Fjeld

Martial er en luksusspiller og vi spiller med 10 mann når han er av, og det er han ofte. Vi har ingen naturlig spiss og derfor er vi totalt avhengig av kontringer og enkeltmannsprestasjoner for å vinne kamper, spesielt mot defensive lag. Greenwood kan bli det, men da må vi ha inn andre type spillere rundt han, typer som åpner opp et lavtliggende lag(som f.eks Silva) og vi må ha flere enn en. Pogba kan være en slik, men han er for høy på seg selv. "Alle" lag som ikke har en filosofi at vi kan/skal spille ut "alle" lag vet hva som fungerer mot Manchester United. Det er å ligge lavt/kompakt og nekte de rom. Spillere som er på i 2 av 6 kamper har vi ikke bruk for. Og hele hans kroppsholdning oser av negativitet når det butter imot. Han må gjerne dra for min del, mens vi enda kan få godt betalt for han.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Er enig i både det positive og negative som skrives om Martial.

Jeg blir ikke klok på ham...jeg vet som nevnt aldri hvordan han fremstår i kampene på forhånd.

Han har vært en skuffelse for meg etter den positive starten i United, har faktisk rukket å bli 24 år.

Jeg kunne tenkt meg å omskolert han til å spille bak spissen, men det er vel ikke så mange defensive fibre i den kroppen...

I tillegg er han ganske ofte ute med småskader, så det blir veldig av og på hele tiden...
Vidar Dale Fjeld wrote: 17 Dec 2019, 11:57 Han må gjerne dra for min del, mens vi enda kan få godt betalt for han.
Jeg ser også uproblematisk på dette, få inn en hardtarbeidende type, med større målteft og sterkere kropp. Jeg synes faktisk ikke Martial fungerer optimalt som oppspillspunkt heller.

Enormt toppnivå, men det blir liksom for sjeldent.

Om Haaland-interessen er reell så kan Martial`s fremtid se dyster ut i United.
Vet ikke om Haaland løser problemene heller, men jeg har troen på at han kan bidra med mer enn Martial. Haaland er flink til å stupe inn i boksen, den egenskapen mener jeg Martial mangler veldig ofte...

I tillegg mangler vi gode innleggsføtter, så en høyrekant må også inn. Martial kunne jo kanskje omskoleres og konkurrere med James. Selv om Sancho-ryktene virkelig tiltaler meg enormt...

Men om vi stiller med Rashford-Haaland-Sancho fra neste høst så bør jo det bli bra. Selv om Jovic i Real er enda mer fristende enn Haaland for min del.

Martial må selges om han mister plassen sin til en ny spiss, kan aldri tenke meg han tar opp fighten for å komme inn på laget igjen.

Ang. Greenwood så er jeg ganske så enig i det [mention]Ryder[/mention], skriver, og i det[mention]Vidar Dale Fjeld[/mention] skriver om kreative spillere som kan servere spissen vår bedre enn i dag...

Sånn sett er det ikke kjempelett for Martial om dagen heller, men han er for avhengig av at alt funker rundt ham, Greenwood bare triller ballen i mål uten at det er en sjanse egentlig, spennende egenskap!
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Martial er sikkert som han andre franskmannen i troppen; avhengig av ekstremt gode spillere rundt seg for å prestere...
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

I etter tid så skulle det vært Martial som skulle vært solgt i sommer og så skulle OGS satset på Lukaku som spiss, men lett å være etterpå klok. Har mist helt trua på at Martial blir noe hit på OT.
User avatar

ScholesLegend
Posts: 49
Joined: 18 Dec 2019, 00:35

pixma wrote: 23 Jan 2020, 14:22 I etter tid så skulle det vært Martial som skulle vært solgt i sommer og så skulle OGS satset på Lukaku som spiss, men lett å være etterpå klok. Har mist helt trua på at Martial blir noe hit på OT.
Tja ville ikke ha solgt ham, men problemet er at han er så mye av og på rett og slett. Synes vi får mer ut av ham på venstrekanten enn som ren spiss. Martial-Rashford-Greenwood i front er en ganske solid og ung trio, men Martial må begynne å vise seg mer fra sin beste side det er helt sikkert. Fikk ikke til særlig i går og er heller ikke den som jobber mest for laget, som f.eks Rashford gjør.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Om klubben hadde anskaffet Haaland kunne Martial spilt på venstrekanten i Rashfords fravær. Det ville fungert tror jeg. Og når Rashford kom tilbake, kunne han spilt på høyre. Det hadde vært en spennende trio, og var nok planen til OGS, men dessverre ikke planen til Mammon-folket og Spyttslikkeren.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

pixma wrote: 23 Jan 2020, 14:22 I etter tid så skulle det vært Martial som skulle vært solgt i sommer og så skulle OGS satset på Lukaku som spiss, men lett å være etterpå klok. Har mist helt trua på at Martial blir noe hit på OT.
Langtidshukommelsen min sier meg at salget av Lukaku var riktig. Han var mildt sagt elendig i United trøya. Putta noen mål her og der, leverte stort sett aldri i storkampene ,sett bort i fra Paris vel og merke. Spilte med to amputerte ben i det oppbyggende spillet, laber bevegelse i både offensive og defensive aspekter i tillegg.

Når det er sagt så er jeg enig i at Martial ikke er noe løsning han heller. Fungerer veldig bra i noen kamper, men virker som om han mangler den mentale styrken til å takle presset han har på sine skuldre. Sett opp i mot Lukaku så er de nokså jevngode, problemet er jo selvfølgelig at de håndterer to veldig forskjellige roller.
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply