Er enig i beskrivelsene dine om Amorim, @Pink Final. Han ser ut til å ha de rette egenskapene. Så det kan jo gi oss en boost og forhåpentligvis en klar forbedring i spill og resultater.
Men, som sagt, vi har, eiere, ledere, spillere, media, supportere, gjeld og gudene vet hva å slite med. Så om han ikke lykkes, er det ikke nødvendigvis hans feil...
(Spillere må vi jo ha...og vi har noen virkelig gode av de også...)
Rúben Amorim
Greia er at jeg husker både en nordmann, tysker og nederlender med lignende uttalelser
Det har kommet så mye ut over lang tid om dårlig proff/treningskultur i klubben, at jeg helt klart tror det er noe i det. Må jo håpe at Amorim er den som endelig får stell på ting, men brent barn osv. Jeg er riktignok håpefull som alle andre, men prøver å holde beina på jorda også, for han har en enorm jobb foran seg.
post liked by: red, Can2, Blodfink, Jan Erik, 10Hag, Pwint, Pink Final
Om Amorim får bestemme hva spillerne skal gjøre neste gang de har fri 5 dager, blir det ingen flytur over Atlanteren. Liker fyren ja.
Han er Keano-fan au jo. Glimrende.
Han er Keano-fan au jo. Glimrende.
post liked by: Andtho01, Jan Erik, 10Hag, Can2, RedTrafford, Pwint
LUHG!
@Pangaea, ja, det er jo det som gjør at jeg har skrudd av forventningene. Gleder meg til kamp i morgen, men vil se (varig) endring/forbedring før jeg begynner å tro på 'prosjektet'.
Solskjær klarte det ikke, Ragnick klarte det i 35 minutter, EtH klarte det ikke. Over tid, altså. Vi forble et et skippertakslag når det gjaldt intensitet og kraft. Det må ligge på spillerne?
Solskjær klarte det ikke, Ragnick klarte det i 35 minutter, EtH klarte det ikke. Over tid, altså. Vi forble et et skippertakslag når det gjaldt intensitet og kraft. Det må ligge på spillerne?
post liked by: Andtho01, 10Hag, RedTrafford, Pangaea, Blodfink
Det er jo snodig hele greia, som dere sier har vel alle de tre siste trenerne klaget på for dårlig fysisk kapasitet.
Men med noen få unntak er det jo en annen spillergruppe enn Solskjær hadde. Og er det én ting ALLE trenere bør kunne få til, er det å bedre den fysiske formen. Eller er det mer sånn at kapasiteten er der, men ikke tas ut i kamp? På den andre siden hadde vi et skademareritt i fjor, og da ble det spekulert i ar vi trente for hardt og hadde en fysisk krevende spillestil.
Så fåglarna vet hva som er problemet og hva som skal til for å løse det…
Men med noen få unntak er det jo en annen spillergruppe enn Solskjær hadde. Og er det én ting ALLE trenere bør kunne få til, er det å bedre den fysiske formen. Eller er det mer sånn at kapasiteten er der, men ikke tas ut i kamp? På den andre siden hadde vi et skademareritt i fjor, og da ble det spekulert i ar vi trente for hardt og hadde en fysisk krevende spillestil.
Så fåglarna vet hva som er problemet og hva som skal til for å løse det…
post liked by: Andtho01, Jan Erik, RedTrafford, Pwint, Pangaea, Pink Final
-
- Liker gitt: 392
- Liker mottatt: 1720
Alex Ferguson hadde kontroll på sine spillere, i så stor grad at han av og til dro hjem til dem for å sjekke om de kom seg i seng til rett tid. Jeg frykter at det er flere av spillerne i dagens tropp som hadde blitt kastet på dør av Ferguson. Jeg håper Amorim greier å stille samme type krav til spillerne som Ferguson. Jeg tenker ikke at han skal kontrollere dem på mikronivå, men han må stille tydelige krav. Her er noen spillere som jeg tenker hadde overlevd kort tid under Ferguson
Paul Pogba
Harry Maguire
Jadon Sancho
Ángel Di María
Romelu Lukaku
Anthony Martial
Ander Herrera
Jesse Lingard
Marcos Rojo
Memphis Depay
Zlatan Ibrahimović
Alexis Sánchez
Luke Shaw
Phil Jones
Ángel Gomes
Paul Pogba
Harry Maguire
Jadon Sancho
Ángel Di María
Romelu Lukaku
Anthony Martial
Ander Herrera
Jesse Lingard
Marcos Rojo
Memphis Depay
Zlatan Ibrahimović
Alexis Sánchez
Luke Shaw
Phil Jones
Ángel Gomes
post liked by: Andtho01, Pangaea
Enig i de fleste på den listen, slike primadonnanykker hadde aldri Ferguson akseptert. Omtrent de eneste som har sluppet unna med litt diverse, er Ronaldo og Cantona.
Men er ikke så sikker på at spillere som Maguire, Herrera og Jones hadde blitt kastet på dør pga innstilling. Herrera hadde sikkert aldri blitt hentet, og ikke Maguire heller egentlig, men har ikke inntrykk av at de hadde dårlig innstilling som skapte et uprofesjonelt miljø i klubben.
Pogba hadde aldri blitt hentet tilbake, men SAF ønsket å beholde ham og ga et godt kontraktforslag. Men han ønsket seg vekk til enda større penger, så slik ble det. Var vel for så vidt samme avgjørelse når han gikk tilbake til United...
Men er ikke så sikker på at spillere som Maguire, Herrera og Jones hadde blitt kastet på dør pga innstilling. Herrera hadde sikkert aldri blitt hentet, og ikke Maguire heller egentlig, men har ikke inntrykk av at de hadde dårlig innstilling som skapte et uprofesjonelt miljø i klubben.
Pogba hadde aldri blitt hentet tilbake, men SAF ønsket å beholde ham og ga et godt kontraktforslag. Men han ønsket seg vekk til enda større penger, så slik ble det. Var vel for så vidt samme avgjørelse når han gikk tilbake til United...
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Can2, Blodfink
-
- Liker gitt: 392
- Liker mottatt: 1720
@Jan Erik Mulig jeg er litt farget av irritasjon over måten Herrera forlot klubben på. Det er greit at Ferguson hadde sansen for Lingard, og uttalte at han var en "slow developer", men en spiller med veldig stort potensiale. Samtidig har også Ferguson uttalt seg ganske så kritisk over livet Lingard førte utenfor fotballen. Med Ferguson som trener tror jeg ikke det ville ha blitt godtatt.
Det jeg prøvde å beskrive var at United har manglet en manager med sterk nok autoritet til å tøyle alle spillerne, jeg håper Amorim er denne manageren.
Det jeg prøvde å beskrive var at United har manglet en manager med sterk nok autoritet til å tøyle alle spillerne, jeg håper Amorim er denne manageren.
post liked by: Pink Final, 10Hag, RedTrafford, Pangaea, Can2, Tringe, Blodfink
-
- Manchester; football, music, fashion, industry, history
- Liker gitt: 34410
- Liker mottatt: 24780
I intervjuet med Ander Herrera på UTD Podcast forteller han gråtkvalt at han ville bli.Torquemada wrote: ↑24 Nov 2024, 13:57 Mulig jeg er litt farget av irritasjon over måten Herrera forlot klubben på.
Men det kom aldri noe tilbud fra klubben.
Så avskjeden må i tilfelle legges på Ed Woodward og hans menn.
Kan ikke forestille meg at Fergie ville skippa ut Herrera og Jones med begrunnelse i innstilling.
Veldig passionate begge to slik jeg oppfatta dem fra sofa hjørnet .
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Ryder, Jan Erik, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Tror heller ikke Maguire ville blitt kippa på innstilling. Er det noe den mannen har er det fightervilje, både mentalt og fysisk. Det synes jeg han har bevist. Men å signere han til nærmere en milliard kroner var kanskje ikke den beste investeringen, rent sportslig.
Tror og Fergie er en fan av Luke Shaw. Det er vel alle som kan sette pris på en god fotballspiller. Hadde vel rykte for å være litt lat og overvektig for noen år siden. Men skadehistorikken er det eneste man egentlig kan utsette ham på. Rent kvalitetsmessig er han jo blant de beste i verden i sin posisjon.
Tror og Fergie er en fan av Luke Shaw. Det er vel alle som kan sette pris på en god fotballspiller. Hadde vel rykte for å være litt lat og overvektig for noen år siden. Men skadehistorikken er det eneste man egentlig kan utsette ham på. Rent kvalitetsmessig er han jo blant de beste i verden i sin posisjon.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Ryder, Jan Erik, Pangaea, Can2
@Torquemada, er det noe man kan si om Ferguson, er det at han behandlet spillere ulikt. Noen fikk én sjanse til å rote det til, så var det ut. Andre kunne rote det til 'gang på gang' og få nye sjanser. Rooney f eks, var vel ikke den som tok best vare på seg selv, men han leverte jo 'alltid' til minimum 7/10.
Så alle var like, men noen var likere enn andre.
Så alle var like, men noen var likere enn andre.
post liked by: 10Hag, Spirograf1, RedTrafford, Pink Final, Andtho01, Pangaea
Bortsett fra litt uenighet om noen navn, så tenker jeg at dette viser det store fallet vi har hatt i profesjonell kultur i klubben, og da tenker jeg først og fremst på spillerne. Det surret som Lingard og Pogba drev med fx, hadde ALDRI blitt tillatt av SAF. Da hadde det vært på hue ut av klubben.
De fleste urokråkene er riktignok borte nå, men det har tatt lang tid. Og helt personlig, så er jeg ganske så overbevist om at Rashford er et problem nå mtp innstilling.
De fleste urokråkene er riktignok borte nå, men det har tatt lang tid. Og helt personlig, så er jeg ganske så overbevist om at Rashford er et problem nå mtp innstilling.
post liked by: RaoulDuke, RedTrafford, 10Hag, Ryder, Blodfink