Kaptein

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Topic author
Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

McT som kaptein hadde aldri slått meg. Men sånn han har tatt steget i år, så ville det ikke vært noen overraskelse om han etter hvert blir kaptein.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Pink Final wrote: 22 Apr 2019, 06:33 Jeg er blant de få som mener Ferguson hadde et poeng da han roste Phil Jones opp i skyene i sin tid.
Hva mener du?
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26216
Liker mottatt: 16735

[mention]Lingard[/mention]

Jeg mener at Phil Jones er en god forsvarsspiller.
Han hadde et veldig stort potensiale da han kom fra Blackburn som 19 åring i 2011.
De fleste husker hva Ferguson sa etter 3-0 seieren mot Aston Villa i april 2013 (da United sikret sitt foreløpig siste ligagull).
Ferguson: «Jones, arguably the way he is looking could be our best player ever. I think Jones may be one of the best players we ever had...»
Det var 22 april 2013, Da var Jones 21 år.
På dagen 6 år siden i går, da jeg skrev om Jones (og McTom).

Mange, også United fans har latterliggjort den uttalelsen i ettertid.
Og, ettersom årene har gått ser den uttalelsen litt dum ut.
Phil Jones blir selvsagt ikke en av tidenes beste Man United spillere.
Men, på det daværende tidspunktet virket Jones veldig lovende.
Jeg tror at uten alle skadene ville Jones blitt en veldig god spiller.

Man kan si at han er en litt gammeldags stopper.
Ikke god nok med ballen i beina, sant det.
Fotballen har utviklet seg siden 2011.
Husk at i begynnelsen spilte han en del høyreback.
Synes han var bedre med ball den gang enn nå.
Og hvem kan glemme matchen hans mot Real Madrid på Santiago Bernabeu som defensiv midtbane i 2013?

Jeg støtter Ferguson’s utsagn i den forstand at jeg synes Jones er en god forsvarsspiller.
En naturlig forsvarer.
Han rydder ofte opp i kritiske situasjoner.
Blokkerer skudd, får ballen unna farlig sone.
Innimellom tabber han seg ut, også er det hva folk husker.

Dessuten får du bestandig 100% innsats.
Og det var i første rekke derfor jeg i utgangspunktet nevnte han og McTominay som kapteinsemner i denne tråden.

Skadene har satt Jones tilbake som spiller.
Men, han er fremdeles en veldig habil stopper mener jeg.

Ferguson sa mye mer om Jones enn den ene setningen over, som alle husker - og som mange ler av i dag, 6 år senere.
Blant annet.
«He has such a massive influence, with his instinct and reading of the game. He has a drive about him."

Og, bare for ordens skyld.
Jeg mente ikke at jeg er en bedre fan enn andre da jeg skrev «jeg er en av få som mener Ferguson hadde et poeng».
Ser nå at måten jeg formulerte meg på kan tolkes dit hen.

Meningen er at i likhet med Ferguson synes jeg Jones er en god (forsvars)spiller.
Sånn sett er jeg nok i mindretall, ihvertfall etter kommentarene på United.no å dømme.
Etter Everton matchen ser jeg flere kritiserer Jones (og Smalling) nok engang.
Fakta er jo at Jones var den beste/minst dårlige United spilleren så lenge han var utpå der.
Den eneste som vant dueller og gikk i krigen.

Jones er ennå ung, bare 27 år.
Han bør være en av de som blir værende i klubben.
Uten alle skadene burde han vært kaptein, imo.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Pink Final wrote: 23 Apr 2019, 05:12 Og, bare for ordens skyld.
Jeg mente ikke at jeg er en bedre fan enn andre da jeg skrev «jeg er en av få som mener Ferguson hadde et poeng».
Ser nå at måten jeg formulerte meg på kan tolkes dit hen.
Ja, det var mest dette jeg tenkte på. :yikes: Altså, hvilke United-supportere var det som IKKE hadde troen på Jones de første årene? Jeg tror alle fans, både United-supportere og andre lags supportere, er klar over at skadene er det som har ødelagt karrieren til Jones. Han er fortsatt spiller på selveste Manchester United, men han kunne, som du er inne på, vært kaptein for klubben (kanskje på landslaget også) og sikkert blitt sett på som en av verdens beste midtstoppere om det ikke hadde vært for skadene.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Har bestemt meg for at McTominay bør bli kaptein neste år, liker uttalelsene han i media. Virker som en av få med de rette holdninger...

Var nok en grunn til at JM ga ham en pris, han beviste at han ville noe.
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Hva med å kanskje gi shaw kapteinsbindet. Ung engelskmann, vært i klubben en stund nå og en av de bedre spillerne akkurat nå. Spiller bakover i banen og er et klart førstevalg per dags dato.
Ellers så mener jeg lindelof burde få det.
Pogba burde absolutt ikke ha det. Alt for sutrete.
User avatar

Topic author
Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Mats98 wrote: 14 Jun 2019, 09:24 Ellers så mener jeg lindelof burde få det.
Lindelöf er en god kandidat - uten tvil.

Når United vant mye kamper, syntes jeg det var mange spillere som stod fram som gode ledere, men når det har buttet i mot, så er det ikke lenger opplagt for meg hvem som bør være kaptein.

Men jeg er enig med [mention]Blodfink[/mention]; McTominay virker å være det beste valget.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Liker at det er en midtbanespiller som er kaptein, bindeledd og sentral.

McTominay; Forhåpentligvis tar han ytterligere steg denne sesongen.
Han ser ut som en kaptein når i form.
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Kanskje litt tidlig å sette han som kaptein. Vet jo ikke helt enda om han er god nok til å spille fast for United. Har ikke vært nærheten av fast enda. Hatt noen gode kamper men er vel ikke nok. Så det er nok veldig liten sjanse at han blir det. Å hadde vel vært litt dumt å gi kapteinsbindet til en som ikke kommer til å spille noe særlig. Kanskje ham nesten ikke får spille i det hele tatt hvis vi signerer nye spillere på midtbanen.
Man vet jo ikke men det er en usikkerhet der, så burde nok vente med å eventuelt gi han den rollen.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Helt enig i det [mention]Mats98[/mention] , når jeg foreslo den unge skotten tidligere i år, så var det pga at han var omtrent den eneste som kjempet ute på banen. Han blir vel neppe kaptein denne sesongen.

Men på sikt så blir han sikkert vurdert ja.
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Ja ser den
User avatar

Topic author
Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Det nærmer seg ny sesong, og United har enda ikke offentliggjort hvem som blir kaptein for sesongen. Kandidatene er vel opplagt: De Gea, Pogba og Lindeløf.

Jeg antar og håper at det blir Lindeløf.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Det blir Pogba om han blir tror jeg, hvis ikke er nok DDG en kandidat, jeg håper i grunn det blir han om Pogba drar.

Jeg tror det er lurt av OGS å velge Pogba, fordi Poggen gjerne vil. Ikke sikker på om han har mentaliteten riktignok...McT bør være i diskusjonen, han har kapteins-kulturen i MUFC innabords. og så er han skotte, det gjør ikke noe, en skotte tuller du ikke med.

Jeg har vært litt i Glasgow, elsket det, hang mye på Celtic-puben, http://www.brazenhead.co.uk, Fantastiske folk.

De tapte for Kilmarnock... F-ordet og C..t haglet til eget lag, det var ekstremt. De lynsjer laget når de ikke spiller godt. Vi her inne er som snille lam i forhold, hehe.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

McT! Bare gi bindet til ham nå du Ole.

LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Blodfink wrote: 28 Jul 2019, 02:01 McT! Bare gi bindet til ham nå du Ole.
Enig i at McTominay er en mulighet, men kun på sikt. Ser ut som om Pogba kommer til å forsvinne, så da bør etter min mening DeGea få ansvaret.
Post Reply