Kaptein

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Topic author
Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Kunne ikke se at det var et eget emne om dette, men dette er veldig dagsaktuelt siden Valencia (dagens kaptein) tilsynelatende er ferdig i United.

Så spørsmålet er da: Hvem er kaptein foran neste sesong?

En liten derivasjon. Det er rart i grunn, men Mourinho manglet ledere på banen. Det var opplagt. Eller det virket opplagt, inntil Solskjær tok over. For plutselig har vi mange gode kandidater for kapteinsbindet. Pogba, Lindelöf og Herrera for å nevne tre. En ting er prestasjonene under Mourinho vs Solskjær. Men at ledertypene er fraværende under Mourinho, men sterkt tilstede under Solskjær... Jeg vet ikke helt hva jeg skal mene om dette. Kan dette bety at vi fremdeles mangler ledertyper i klubben? - ikke bare for good times - men også for bad times...
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

En fin avledning det [mention]Elkey[/mention] .

Jeg tror det er så enkelt som at Mourinho ikke har peiling på hvordan man oppfører seg til tider. Han blir nesten mer umoden jo eldre han blir...Dette kombinert med at JM hadde et ekstremt kontrollbehov, førte til at til dels store egoer og gode spillere, følte at de hadde liten tillit fra manageren. Når du stort sett hører kun negative ting blir du jo lei...

Med Solskjær har de ansatt en fyr som studerer fotball på heltid. Og som har lært av noen feiltrinn i Cardiff. Og så vet han hvordan han skal prate med folk. Han bygger deg opp kjapt, noe forgjengeren hans ikke klarte med hele gruppa. Mot slutten var det to-tre mann som støttet JM...

Om vi skulle falle ned i kvalitet og gå inn i T og U-rekker, så blir det selvsagt spennende å se hvordan Pogba, Lindelöf og Herrera responderer. Pogba beviste litt mot PSG at han ikke er helt moden, selv om Roy Keane fint kunne gjort det samme. Allikevel er jeg ikke helt overbevist om at Pogba er et like godt valg som det Keane var...

Herrera kan passe, Lindelöf også.

Men hva med Rashford?? Jobber og sliter, og det hadde vært enormt sprekt om valget falt på en Manchester-gutt. Han gir alltid alt, og jeg tror han hadde akseptert om han ble pekt ut av OGS. Aberet med dette, er kanskje at noen av egoene blir grinete og så blir det dårlig stemning...det må unngås...

I f.eks NHL nøler de ikke med å gi wonderkids "C" på brystet.

Og selv om han etterhvert ble en del mindre kul og mer irriterende, så var jo F. Torres stor i Atl. Madrid, som kaptein i begynnelsen av karrieren.
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Jeg har sansen for å gi kapteinsbindet til noen som spiller langt bak på banen. De er ofte mindre utsatt for å bli byttet i løpet av en kamp.

Derfor synes jeg at DDG eller Lindelöf kan få det. Det kan hende at det er for tidlig å gi det til Lindelöf, men han har prestert veldig bra siden OGS kom til United. I perioder var han også en av få som leverte jevnt under MOU også.
Jeg er ikke helt komfortabel med tanken på å gi det til Pogba, han er for ustabil. I tillegg har han noen fakter og uttrykk som jeg synes er for negativ i løpet av kampen. Man kan nok si at Keane også var ustabil, men ikke på samme måte. Keane var stabilt ustabil, mest med tanke på temperament, og årsaken var ekstrem vinnervilje. Mest rettet mot motstander.
User avatar

Topic author
Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

[mention]Blodfink[/mention] Liker det du skriver.

Det er godt å se at vi har mange ledere i klubben i hvert fall. For dette var virkelig mangelvare under Mourinho, og jeg var sikker på at dette var noe som måtte handles inn. Men ikke alle kan være kaptein selvsagt.

Jeg liker tanken om Rashford som kaptein. Han har vært en stor stjerne i både tykt og tynt. Men jeg litt enig med [mention]Torquemada[/mention] om at kapteinsbindet bør være lengre bak på banen.

Jeg synes for øvrig at Young er en god kaptein for United. Han løper alltid opp i situasjonene og kjemper lagkompisenes sak. Young har også vært lenge i United. Men om ikke Young skal spille fast neste sesong, som jeg mistenker, så blir det nok et bytte.

Vi får nå se hvem det blir etter hvert. Min favoritt er Lindelöf.

Men det blir nok Pogba :-)
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Ser egentlig gjerne at Pogba får kapteinsansvaret fra og med neste sesong, men David de Gea er også et bra alternativ. Disse to spillerne er utrolig viktige og kanskje kan dette kapteinsansvaret gjøre at de vil være i klubben i mange, mange år fremover? Merker jeg er redd for å miste disse to.

(Hva gjør f. eks David de Gea hvis Mata forlater i sommer og Herrera følger etter (om ikke denne sommeren, så sikkert neste) Pogba har flere "broes" i klubben og det er bra, men tror han kommer til å bli fristet hvis Barcelona, Real Madrid eller PSG banker på døren.. :sad:
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Pogba og De Gea er gode alternativer. Ikke umulig det blir en av de to.
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Pogba er tlt på den eneste i truppen som jeg ikke ser som en leder whatsoever når han spiller.

DDG er en mulighed. En frisk mulighed kunne være McTominay. Eller hvis Alderweireld bliver købt så kunne han godt være kaptajn.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Hvis valget skulle stå mellom DDG og Pogba, så er DDG mitt valg.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Pogba og De G. har spilt seg bort fra kapteinsbindet...jeg ser ingen kandidater pr nu...
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Men det trengs en sjef utpå der...helst flere...I går mot Everton var det bare sutring og klaging på hverandre. En tropp i oppløsning...
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Er ikke 1 spiller som er verdig å få være kaptein pr dags dato, en flokk med penge griske late spillere er det MU består av i dag.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16744

Den eneste drivkraften for mange av disse spillerne virker å være mer penger, mer berømmelse på sosiale medier.

Med noen unntak.
Scott McTominay og Phil Jones og noen få til.
Hadde en av de to vært ørlite bedre spillere hadde de vært mitt soleklare kapteinsvalg.

Jeg er blant de få som mener Ferguson hadde et poeng da han roste Phil Jones opp i skyene i sin tid.
Skader har dessverre ødelagt mye for Jones.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Enig, det er krigermentalitet i Jones og McT. Og Jones har fått ødelagt en ganske god karriere pga alle skadene tror jeg.
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Sæt McT som fast spiller på midtbanen og som anfører.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Ja, ikke sikkert det er så dumt [mention]Kyndilfan1[/mention]
Tror faktisk den unge skotten tar store steg de neste årene.
Da må han få spille.
LUHG!
Post Reply