Kaptein

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16756

Enig, på sikt er McTominay et kapteinsemne.

Skrev på første side at om Jones eller McTom hadde vært ørlite bedre spillere ville jeg hatt en av de to som kaptein.

McTominay ser ut til å ta nye steg som spiller.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Daily Mail har en sak hvor de hevder at Matic er med i kampen om å bli kaptein denne sesongen, og har hatt et lengre intervju med han. Her kommer Matic med flere utsagn som er verdt å feste seg ved.
'In this squad we have quality and no experience': Alan Hansen was wrong about Alex Ferguson's Fledglings but Nemanja Matic says Man United will struggle to win titles with kids
Quality and experience brings you the title. In this squad we have quality and no experience
We have five or six top players but they are still young like Marcus Rashford and Anthony Martial. They have shown their quality on the pitch but are too young to lead the team of course.

Mason Greenwood - great potential. United have a project and know what they want with players of the future. But you need to give them time because, at 17, you cannot play the same like you are 26 or 27.
Hele saken hos Daily Mail kan leses her: https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... -kids.html

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Er jo noe sant i det han sier, men syntes det er unødvendig å si det.
Ja vi kunne trengt et par bra erfarene spillere, men jeg tror United tidligere har bevist at det får an å vinne med kids. Er de gode nok, er de gamle nok

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Matic er erfaren men spiller dårligere enn mctominay på 22. Så jeg vet ikke jeg. Å AWB er ihvertfall bedre enn både young og darmian.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Mats98 wrote: 28 Jul 2019, 18:19 Matic er erfaren men spiller dårligere enn mctominay på 22. Så jeg vet ikke jeg. Å AWB er ihvertfall bedre enn både young og darmian.
Både Matic og Young har passert toppen for 2-3 år siden. McTominay er framtiden sammen med flere av de unge.
User avatar

Topic author
Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

McTominay virker som en god kandidat for kapteinsbindet, men spørsmålet er om han kanskje er litt for ung. For å stille spørsmålet litt annerledes. Klarer han å lede en gjeng med eldre erfarne bortskjemte mangemillionærer?

Det ville ikke forundre meg om OGS velger en kaptein blant de over 30; Matic, Mata og Young.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

For mig ville kaptajnsrollen være prioriteret sådan:

1. McTominay. Han har den rigtige mentalitet og indstilling. Og så opfører han sig som en rigtig leder på banen. Og han ser også ud til at gå forrest udenfor banen og til træning.

2. DDG. Verdens bedste målmand og har været i klubben i åtte år nu. Viser sig måske ikke som en rigtig leder på banen, men virker som en vellidt spiller udenfor banen og også en, der går forrest til træning.

3. Matic. Måske ikke den bedste spiller, men virker som en af de største ledere i klubben.

IMO er Pogba og Lingard de eneste, der ikke må blive anførere.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Mctominay får ikke kapteinsbindet. Han er 22!
Vet de ligt var kaptein som 19 men det skjer ikke her.
Blir nok enten ingen forandringer (at young fortsatt er kaptein) noe jeg ikke håper. Eller at det står mellom de gea, lindelof og pogba.
Pogba kan få det hvis han ikke skal dra til real Madrid. Men hvis han har bestemt seg får å dra nå eller om et år, så velger nok Solskjær noe annet
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

Torquemada wrote: 28 Jul 2019, 11:39 Enig i at McTominay er en mulighet, men kun på sikt. Ser ut som om Pogba kommer til å forsvinne, så da bør etter min mening DeGea få ansvaret.
Intet dårlig valg det, blir vel fort slik.
LUHG!
User avatar

Topic author
Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Virker som at valget landet på Young, med De Gea som andrevalg.

https://www.united.no/nyhetsarkiv/ashle ... m-kaptein/
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Ja det ser ut til å bli Young. Har sett en del sure meldinger rundt om. Jeg hadde ikke sett for meg Young, men slår meg lett til ro med at jeg ikke er i nærheten av å kjenne hva som rører seg på treninger, i garderobe osv. Derfor synes jeg det er rart at noen kan ha så utrolig sterke meninger imot dette.
User avatar

Topic author
Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

I praksis er det jo De Gea.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

United har ingen soleklare kapteiner? Maguire neste år? Eller McTominay neste år?

At Young og De Gea deler på det denne sesongen er ok.
LUHG!
Post Reply