Skader

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
Post Reply
User avatar

Topic author
Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Per 7. februar 2019, har United - i følge physioroom.com - kun 1 skadet spiller (Rojo). Dette er best i Premier League (sammen med Chelsea). I alle år som jeg kan huske, så har vi alltid vært i bunnen av denne listen (med fleste skader).

Jeg tenker med en gang at dette Mourinho sin fortjeneste. Lav intensitet på trening og kamp, gir få skader. Til gjengjeld dårlige resultater kan det virke som...

Forventer at antall skader øker under Solskjær pga. høy intensitet i kampene. Det virker som at flere spillere er litt i faresonen; Pogba, Herrera og Martial for å nevne tre.

Håper Solskjær klarer å balansere laget slik at vi unngår skader på nøkkelspillerne i hvertfall.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Elkey wrote: 07 Feb 2019, 10:38 Pogba, Herrera og Martial for å nevne tre.
Tror vi fort kan forvente et par skader i nær fremtid, ja. Kan ikke si jeg er så bekymret for Pogba og Herrera egentlig, selv om Pogba var litt usikker i forkant av forrige match. Men samtidig er han en av spillerne som kommer til å spille det aller, aller meste i tiden fremover.. så man skal aldri si aldri.
Martial er litt kjeks og kommer nok derfor til å bli matchet mer forsiktig. Det positive her er jo at vi har en spillesugen Sanchez som gjør alt for å spille.. selv om kvaliteten han leverer ikke er den aller beste.

Jeg er mer bekymret for Luke Shaw. En skade på han betyr fort at Young tar venstrebacken igjen og Dalot går inn på høyre, med kun Darmian som backup. Det kan virke som Valencia er lysten på/nære et comeback, men han virker ferdig. Og selvfølgelig Rashford. Håper han holder seg skadefri i tiden fremover..
User avatar

Topic author
Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Antall skader begynner å bli et mareritt. 9 spillere ute (tilsynelatende).

Royo, Valencia, Darmian, Martial, Lingard, Herrera, Mata, Matic og Rashford

Det er noe usikkert. Vi vet ikke omfanget av skadene på alle. Men de nevnte virker skadet for øyeblikket. Men vi får nå se hva Solskjær sier.

Martial, Lingard, Herrera, Matic og Rashford er del av den faste 11'eren, så dette er skikkelig dårlige nyheter, men det gir en mulighet for andre spillere. Så får vi se da.

Pereira, McTominay og Lukaku - alle gitt tillitt som følge av skader - imponerte mot Liverpool i dag, så det er kanskje ikke så bekmørkt.

Mulig at noen reservelagsspillere får prøve seg. Rashford slo jo gjennom pga. mange skader i førstelaget, så kanskje dette er muligheten for Greenwood, Gomes, Garner m.fl...
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Elkey wrote: 24 Feb 2019, 19:49 Royo, Valencia, Darmian, Martial, Lingard, Herrera, Mata, Matic og Rashford
Av disse tror jeg bare det er Martial og Rashford som kan bli involvert i onsdagens match mot Palace, men i skrivende stund har jeg ikke fått med meg skadeomfanget på Matic.

Rashford bør bli klar siden det bare er snakk om en slagskade. Med Martial kan det sikkert være lurt å vente litt til slik at han ikke blir skadet på nytt akkurat som med Lingard.
Vi får bare krysse fingrene for at Sanchez tar vare på sjansen han får.
Post Reply