Eric Cantona

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Hva betyr dette mon tro?

User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Ser noen rykter om director of football, jeg er svært skeptisk - hvilket nettverk har Cantona? Mannen har vært utenfor sirkuset i over 20 år nå, og OM det skulle stemme så ser det mer ut som en symbolsk ansettelse enn noe annet.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Cantona som director of football? Why not :-) I Love it!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Her må jeg si at jeg er noe usikker. Cantona har vært vekke fra fotball en tid nå, så jeg er ikke sikker på om han er klar for jobben. Men hvem vet. Hvis det skulle vise seg å være hold i spekulasjonene, og det om et år viser seg å ha vært et klokt trekk, samtidig som Solskjær fortsetter med samme poengsnitt.... Ojojoj.... Da kan vi hente de spillerne vi ønkser :)
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Noen som vet hva dette betydde?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Ingen anelse, engelsk presse skreiv om dette 5 februar. De fleste fans tenker vel Director of Football. En ting er sikkert: Fansen i England er HELT klare for The King. Leste noen av kommentarene:

“The king’s coming home.”

“Whatever it is... I’ve never been so excited... return of the King!”

“He can do what he likes for me haha he's the King.”

“The seagulls are returning to the trawler!”

Det vil ta helt av på Old Trafford, blir arenaen med i særklasse best stemning om Ole og The King styrer skuta sammen. Det var smått surrealistisk når de annonserte Solskjær som caretaker, så det ville ikke overraske like mye om Cantona får jobben som fotballdirektør...heller han en Woodward muligens. Cantona kan jo sin fotball, ikke så bekymret der.

Og egentlig så tenker jeg at det ikke er verdens vanskeligste jobb. Det er vel 3 ting som gjelder: 1) Få tak i noen supergode spillere. 2) Gi akademiet/speidere/trenere nok penger. 3) Få tak i noen supergode spillere. :D
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Skal vel sies at det er mulig å gjøre dette en tanke bedre... men likevel :D :yikes:

Image

(Pluss "Lord of the Trophies" eller noe slikt, haha)

Deleted User 430

Når selv City-supportere bøyer seg i hatten..

post liked by: Pancho P
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Kongens tale :

ERIC CANTONA: I will NOT watch the Qatar World Cup. Thousands of workers have died building the stadiums... The decision to let them host is all about money and there will be NO lasting legacy

Enig med Kongen! 👏

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... Cup.html
post liked by: Blodfink, Pink Final, Pangaea, Pancho P, Cola2
Kong Eric Cantona
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Kanskje Kongen heller velger å se ærlig fotball til vinteren?
Mens VM pågår spilles feks Sheff Wed vs Derby County i League one.
To tradisjonelle toppdivisjon klubber.
I samme divisjon spiller Bolton, Ipswich og Portsmouth bare for å nevne 3 til.
I League two gjør Stockport comeback, og spiller bl.a derby mot Rochdale under VM.
Bradford, og våre nære naboer Salford er 2 av klubbene som spiller i League two.
I Nationwide har vi Altrincham, samt Oldham.
Sistnevnte første tidligere PL klubb som spiller på dette nivået.
PL klubb vel og merke, er flere tidligere 1 div klubber som har spilt og spiller der.
Blant dem verdens eldste proffklubb, Notts County.

FA cupen går sin gang under VM også.
Så muligvis har the King også et øye på de lavere divisjoner - når han i likhet med flere lukker begge øya for VM 😁
post liked by: Pangaea, Pancho P, Can2, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Helt enig @Pink Final ! Ser gjerne league 1 og 2 (om mulig på TV. )👍FA-Cup og OBOS (😁). Eller Natonwide og WSL!
post liked by: Pink Final
Kong Eric Cantona
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Ser på "Side om side". Figueren til Tore Sagen besøkte sitt gamle gutterom. Der hang det sannelig en Cantona-trøye sentralt midt på veggen. Serien løfter seg plutselig flere hakk! 😁 Har en selv på loftstua/United-rommet mitt.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Pancho P
Kong Eric Cantona

Deleted User 595

Frode (Tore Sagen) har og brukt hjemmetrøya fra 98/99-sesongen i flere gamle episoder! 😄
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Pancho P, Can2
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Eg fungerer kanskje som ein vandrande reklameplakat for The Athletic, men dagens intervju med Kongen er noko av det beste eg har lese nokonsinne. Ramsalt kritikk av Beckham og dei andre stjernene som sel sjela si for ein slant oljepengar. Eit kraftig oppgjer med 'the cheap sheep' i dagens underhaldningskultur, samtidig som han raljerer med synet på at kjende folk bør vere førebilete (eit Cantonask paradoks)...

Den vakraste delen er då Cantona snakkar om (kunstnerisk) fridom, å leve de passage (dvs aldri i stillstand) og kor viktig det er å nyte dei spesielle øyeblikka i livet (som etter å ha scora det målet mot Sunderland). Filosoferinga hans over det forgjengelege og livet sjølv er stor poesi!

Tenk om United hadde takka ja til tilbodet hans om å bli President of Football! Det hadde kanskje ikkje blitt kommersiell suksess, men herregud så moro vi ville ha fått det!
post liked by: RedTrafford, Belfastboy, Can2, Pink Final, Blodfink, Ryder
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 402

Fantastisk intervju! Og for en mann! Er så glad for at jeg fikk oppleve den tiden på nært hold. Det er vanskelig å forklare for yngre fans hvor dypt elsket han var av fansen og hva han gjorde for oss.
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Can2, Pink Final, Blodfink, Ryder
Post Reply