Samletråd spillere/ledere

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.

Andtho01
Liker gitt: 8199
Liker mottatt: 8272

post liked by: 10Hag, Jan Erik, Can2, Rød Pølse, Pangaea
Hate Glazer love United

RedTrafford
Donor
Liker gitt: 20743
Liker mottatt: 13649

Etter sjefs legen kom til United fra Arsenal har vel en klubb aldri hatt mer skader.
Så da tenker jeg at vi bør styre unna alt som ikke er fotball spillere fra den klubben :-|
post liked by: Can2, Andtho01, Rød Pølse, 10Hag, Blodfink

10Hag
Liker gitt: 4187
Liker mottatt: 6061

Har vært en del snakk om at det er treningsunderlaget på Carrington samt gressmatta på Old Trafford som er hovedskyld i skadeproblemene. De er visstnok altfor harde?
post liked by: Andtho01, RedTrafford, Rød Pølse, red, Blodfink

messilingard
Moderator
Liker gitt: 3162
Liker mottatt: 10650

RedTrafford wrote: 31 May 2024, 16:29 Etter sjefs legen kom til United fra Arsenal har vel en klubb aldri hatt mer skader.
Så da tenker jeg at vi bør styre unna alt som ikke er fotball spillere fra den klubben :-|
Skadeproblemene våre kom lenge før Gary O'Driscoll kom til klubben. Syntes vi har hatt skadeutsatte spillere i flere år, så her tipper jeg det har noe med infrastruktur å gjøre som @10Hag nevner.
post liked by: RedTrafford, Andtho01, Rød Pølse, 10Hag, red, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

10Hag

Konspirasjonsteoretikeren i meg (vi har vel alle en?), vil gjerne si at Arsenal har infiltrert oss.

Men jeg tror oppriktig at vi henter de beste vi kan på hvert felt nå.

Benni McCarthy er for øvrig ferdig i klubben.
post liked by: messilingard, Blodfink, Andtho01, RedTrafford, Rød Pølse

Topic author
Blodfink
Donor
Liker gitt: 26335
Liker mottatt: 22139

10Hag wrote: 31 May 2024, 18:16 Benni McCarthy er for øvrig ferdig i klubben.
Ute og støtta Sancho i en tweet jeg så her inne? Om det var fake eller ei vet jeg ikke.
Om ekte så tyder det på litt bitterhet over oppsigelsen...
post liked by: 10Hag, Andtho01, RedTrafford
LUHG!

Rød Pølse
Liker gitt: 13987
Liker mottatt: 12512

Kontrakten til Benni gikk ut nå. Virker som det er relativt udramatisk. Om det var en støtteerklæring til Sancho er vel øyet som ser. Har vært ute og skrytt av Erik ten Hag også.

post liked by: 10Hag, RedTrafford, Pangaea, red, Blodfink
Football, bloody hell!

RedTrafford
Donor

10Hag wrote: 31 May 2024, 18:16 Konspirasjonsteoretikeren i meg (vi har vel alle en?), vil gjerne si at Arsenal har infiltrert oss.
Det har vi vøttø. :hah:

Var jo ment med glimt i øyet det jeg skrev da :D

Etter så mange skader i troppen dette året, så er det nok en eller annen spesifikk grunn vil jeg tro.
Underlag osv, jeg kjøper den :thumb_up:

At klubben ser etter folk som kan fikse spillerne er bra.
post liked by: Rød Pølse, 10Hag, Andtho01, Blodfink

10Hag

Jepp, ser nå at det kan virke som jeg kopla uttalelsene til McCarthy opp mot det. Mente ikke det 😄

Har bare hørt at han ikke blir tilbydd ny kontrakt, helt frakoplet den Sancho-greia.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse

Rød Pølse

RedTrafford wrote: 31 May 2024, 18:38 Var jo ment med glimt i øyet det jeg skrev da :D
Trodde vi var enige om at humor ikke er greit her inne 😬
post liked by: Andtho01, 10Hag, RedTrafford, Pwint
Football, bloody hell!

RedTrafford
Donor

Du får minne meg på det hver dag :hah:
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Andtho01, 10Hag

Pangaea
Liker gitt: 5383
Liker mottatt: 7163

Andtho01 wrote: 31 May 2024, 12:24
Bra det, vi trenger alle de fysioene vi kan få tak i :hah:

Sikkert derfor de må oppgradere Carrington også. Fjerne noen baner og bygge flere fysiobygg :yikes:
post liked by: Blodfink, Andtho01, RedTrafford, Rød Pølse, Pwint

Rød Pølse

Jeg har forsøkt å være sportsdirektør light, med hovedfokus på spillere ut. Håper noen gidder å lese og komme med innspill.

Spillere vi sannsynligvis taper penger på som vi bør selge:

- Sancho - Kan ikke forstå annet enn at han må være ferdig i klubben. Tilbake til Dortmund?

- Casemiro - Er alt for dyr i drift og United bør gjøre det de kan for å begrense tapet. Håpet er Saudi-Arabia.

- Van de Beek - Mislykket utlån til Eintracht Frankfurt. Ett år igjen av kontrakten. Nederland?

Spillere det bør være mulig å tjene (litt) penger på:

- Greenwood - Har bidratt sterkt til å rævkjøre egen markedsverdi. Imponerte på utlån i Getafe og ble kåret til sesongens spiller, det hjelper. Hele salgssumen er inntekt, minus evt. lønnskompensasjon.

- AWB - Ett år igjen av kontrakten. Engelsk og god nok til å styrke mange lag i PL. Lønn bør ikke være et problem. Alder tilsier at det kan være lurt å selge nå. Et godt kort.

- Maguire - Samme som AWB, men høyere lønn. Klubben har opsjon på enda ett år, men det er nok lite aktuelt med dagens betingelser.

- Lindelöf - Ett år igjen av kontrakten. Begrenset markedsverdi. Hele salgssumen er inntekt, minus evt. lønnskompensasjon. Italia?

- Eriksen - Samme som Lindelöf, men høyere lønn. Bør selges. Tyrkisk klubb har vist interesse.

- McTominay - Ett år igjen av kontrakten, klubben har opsjon på enda ett. Engelsk skotte med relativt høy markedsverdi, god nok til å styrke mange lag i PL. Hele salgssumen vil være inntekt. Lønn bør ikke være et problem. Kun høye bud bør vurderes. Fungerer utmerket som rollespiller i United, men alder tilsier at det kan være lurt å selge nå. Vårt beste kort?

- Mejbri - Mislykket utlån til Sevilla. Ett år igjen av kontrakten. Selges for lav sum?

- Pellistri - Rykket ned med Granada. Samme som Mejbri.

- Gore - Nytt utlån?

- Williams - Utgående kontrakt. Fristilles. Orket ikke lage en egen kategori, men at vi ender opp med 0 fortjeneste på akademiproduktet er nok et eksempel på tilbakestående klubbdrift.

Et par av disse kan nok gjøre en jobb for United neste sesong, men det er en kabal som må gå opp til slutt.

Det er sikkert noen flere man kunne solgt, men de fleste har enten vært skadet store deler av sesongen (Malacia, Shaw) eller underprestert (Antony, Rashford) slik at markedsverdi og/eller interesse sannsynligvis er for lav til at det gir mening å selge nå. Evt. bud bør selvsagt vurderes.

Regner ikke med at alle blir solgt i dette vinduet, men i sesongen 25/26 er det kanskje ingen av disse som er Unitedspillere. Hvis de som skal styre spillerlogistikken lever opp til ryktet bør det være mulig å trimme stallen nå og få inn litt cash som kan investeres i nytt blod.

Vil ikke høre argumenter fra ledelsen om stramme restriksjoner grunnet PSR/FFP. Fra 1. juli vil 21/22-sesongen være ute av regnestykket. Utfordringen er cash flow, der kan de nye eierne bidra hvis de ønsker. Mulig innsparingstiltak vil frigjøre litt midler. Et overgangsvindu på lavbudsjett vil være en skuffende start med INEOS ved roret.

Jeg forventer 7-10 ut og 4-6 inn. 2-3 klare forsterkninger og litt ungt pågangsmot med potensial. Kambwala, Collier og Wheatley kan muligens være fast inventar i stallen neste sesong. Det er forhåpentligvis også et par andre fra Akademiet som banker på døra.

Vi har noen utfordringer, men situasjonen er ikke så bekmørk som jeg først trodde. Salgssummer spekulerer jeg ikke i, nå skal de nye dressene få lov til å vise hva de er gode for. Forventer ikke all verdens inntjening for mer enn et par stykker. For de i første kategori handler det om å begrense tapet og spare lønnsutgifter. Vi har mange spillere med ett år igjen av kontrakten, svært få av de kan forvente å få tilbud om fornyet avtale. Det indikerer en travel sommer.
post liked by: Andtho01, 10Hag, Pwint, Ryder, RedTrafford, Blodfink, Jan Erik, Pangaea
Football, bloody hell!

Topic author
Blodfink
Donor
Liker gitt: 26335
Liker mottatt: 22139

Fint om det blir noe lignende dette scenarioet ja.

Varane og Martial ut betyr en del for lønnsbudsjettet også.

Forventer en del aktivitet ja. Vi får sjå hva de kan få til.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Pwint
LUHG!

Jan Erik
Liker gitt: 10816
Liker mottatt: 11261

@Rød Pølse, enig med nesten alt, muligens med unntak av AWB (får ikke mer enn €12-15m for ham?), og McT. McT er en god innbytter å ha når det må trekkes til litt. Bør 'aldri' starte en kamp når troppen er fulltallig, og vi spiller mot bra lag, men likevel. Er jo et spørsmål om hva hva vi må ut med for å erstatte/forbedre disse to spillerne?
post liked by: Can2, Rød Pølse
Post Reply