Mason Mount

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.

RedTrafford
Donor
Liker gitt: 27123
Liker mottatt: 19340

Jan Erik wrote: 04 Nov 2024, 20:00 Skal vi lage et veddemål på når han blir skadet igjen? Nærmeste vinner?
Jeg tipper når han står opp i morgen.
Avrevet sener, muskler og hode :-|
post liked by: Jan Erik, 10Hag, Can2, Pangaea, Blodfink

Jan Erik
Liker gitt: 19440
Liker mottatt: 20706

@10Hag, man bør begynne med frimerker da...😁
post liked by: RedTrafford, 10Hag, Blodfink

10Hag
Liker gitt: 6896
Liker mottatt: 10295

@Jan Erik: Kan hende! :hah: frimerker burde Bruno og begynne å sette på sine avleveringer :D
post liked by: RedTrafford, Jan Erik, Blodfink

Jan Erik

Manglende Porto, @10Hag? Enda et tegn på en konkurs klubb?
post liked by: RedTrafford, 10Hag, Can2, Blodfink

Can2
Kongen av understatements
Liker gitt: 20713
Liker mottatt: 7934

Jeg liker alle spillerne jeg, men det er nok noen jeg tidvis får sånn "Lillebror sluntrer unna igjen"-holdning til :-| Mason Mount er bra han, men er det kjeks i beina av samme type som hos Varane? - mer Marie enn Kaptein? :O
post liked by: Andtho01, Pink Final, Jan Erik, RedTrafford, Blodfink
Kong Eric Cantona

Andtho01
Liker gitt: 16656
Liker mottatt: 18008

Håper at vi nå få se Mount på sitt beste igjen.
post liked by: Tringe, red, Ryder, alfen74, Rød Pølse, 10Hag, Pink Final, Can2, Pwint, BluePink, Blodfink
Hate Glazer love United

Pangaea
Liker gitt: 7654
Liker mottatt: 9469

RedTrafford wrote: 04 Nov 2024, 20:33 Jeg tipper når han står opp i morgen.
Avrevet sener, muskler og hode :-|
Avrevet hode. Den er lei :D

Gult kort for filming?
post liked by: RedTrafford, Can2, Blodfink

Belfastboy
Donor
Liker gitt: 18898
Liker mottatt: 6436

Ryktes at Mount er ute i 6-8 uker.

Ja, da ser jeg ingen anen utvei enn å selge han så fort transfervinduet åpner til sommeren, regner ikke med at det er noen som tør å ta i han i januarvinduet.
post liked by: 28FPellistri, Andtho01, Tringe, RedTrafford

28FPellistri
Liker gitt: 2167
Liker mottatt: 8613

6-8 uker igjen nå.. Da er det bare å gi han opp. Han blir aldri frisk nok til å spille noen kamper på rad han da.
post liked by: Belfastboy, Andtho01, Tringe, RedTrafford
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

Rød Pølse
Liker gitt: 22470
Liker mottatt: 19972

Liten tvil om at det brenner et blått lys for Mariekj...jeg mener Mason Mount. Stort sett skadet siden han kom, og stort sett skadet det siste året i Chelsea...

Nå blir det vel rehabilitering og svært forsiktig matching resten av denne sesongen også, så får vi se om det er mulig å få orden på fysikken på litt lengre sikt. Tviler på at det blir salg i sommer, men klubben må i hvert fall slutte å kjøpe spillere med shady skadehistorikk. Det er nok katter i den jævla sekken.
post liked by: Andtho01, Belfastboy, Can2, Pink Final, RedTrafford, Pangaea
Football, bloody hell!

28FPellistri

Amorim har bekreftet at det blir mange uker ute på Mount igjen. Ubestemt dato på returen.

Mount ute på sosiale medier igjen og er trist og lei, forståelig det.

Personlig ser jeg ingen fremtid for Mason Mount i Manchester United. Nesten ikke innen fotballen en gang.
Sist han fullførte 90 minutter var i januar 2023. Snart 2 år siden, og det var for Chelsea.

Rett og slett et bomkjøp av dimensjoner.

Store spørsmålet her er jo om vi faktisk skal fortsette å betale høy lønn i mange år til, eller om vi skal prøve å terminere kontrakten, komme oss utav det, selv om man må betale en sum. I følge diverse sider så har han rundt 200 000 pund i uken, eller nære 150 millioner norske kroner i året. Har kontrakt helt til sommeren 2028.

Hjelper ikke at han vil passe systemet til Amorim som hånd i hanske når han aldri er tilgjengelig.
post liked by: Andtho01, Belfastboy, Spirograf1, Can2, Tringe, Pink Final
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

Deleted User 904

Phil Jones, Anthony Martial, Luke Shaw, Mason Mount. Og kanskje en lang rekke av andre jeg har glemt i farta?

Er det noen andre Premier League-klubber som har profiler som er langt oftere skadet enn tilgjengelige sesong etter sesong?

Jan Erik

Reece James er en jeg kommer på, Liverpool sliter litt med Jota, og de slet med Thiago en stund. De Bruyne sliter litt nå, men det virker som om vi er 'best in class' her. Finnes sikkert statistikk på det og, så det kan jo være like ille andre steder.
post liked by: Rød Pølse, Pwint

Rød Pølse
Liker gitt: 22470
Liker mottatt: 19972

28FPellistri wrote: 20 Dec 2024, 21:30 Store spørsmålet her er jo om vi faktisk skal fortsette å betale høy lønn i mange år til, eller om vi skal prøve å terminere kontrakten, komme oss utav det, selv om man må betale en sum. I følge diverse sider så har han rundt 200 000 pund i uken, eller nære 150 millioner norske kroner i året. Har kontrakt helt til sommeren 2028.
Hva er poenget med å terminere kontrakten til en spiller med en bokført verdi på nesten £40m og omtrent like mye i lønn på gjenstående kontrakt?

Kontrakter er forpliktende, spillerforeninger eksisterer og (nesten) alle klubber må forholde seg til lover og regler.

Spillere som Mount, Antony og Casemiro er arven fra det forrige regimet. Dårlige investeringer må også forvaltes. Tviler på at den nye sportslige ledelsen vil rævkjøre klubbens muligheter på overgangsmarkedet for å bli kvitt en skadeutsatt spiller.

Forhåpentligvis finner de nye gutta bedre løsninger enn å ta opp lån for å kaste penger ut av vinduet...
post liked by: Tringe, Pink Final, Pwint, Belfastboy, red, Pangaea
Football, bloody hell!

28FPellistri

Sevfølgelig er det lover og regler, men la meg stille spørsmålet tilbake.

Hva i alle dager er vitsen med å ha en spiller i stallen som aldri vil kunne bidra med noe annet enn å ta opp en plass i stallen og heve en gigantisk lønn?

At det finnes regler er nå en ting og kontrakter kan alltid avbrytes. Man må bare bli enige om en sluttpakke. Nå forenkler jeg det kanskje en del, men allikevel så er der ingen kontrakter som er 100% vanntette.

Og alle klubber vil jo egentlig være dumme om de ikke har noen klausuler som sier noe om skader. Litt som i arbeidslivet ellers.

Hva verdien hans er bokført som, er nok fryktelig kunstig. Skal man trekke det til finansverden så ville man nok nedskrevet den verdien til noen få millioner i bestefall. Vil tippe den reelle verdien på en spiller som har vært så og si skadet i 2 hele år ikke er £40 mill, men snarere £4 mill om noe i det hele tatt. Finnes garantert ingen klubb i verden som vil betale en halv milliard for en spiller som ikke spiller fotball.

Mason Mount er bare en gedigen utgiftspost som man bør prøve å komme seg utav.
Vil tippe at sjansen er større for at han blir fotballinvalid enn at han noen gang spiller 10 x90 minutter på rad for United (og her kunne jeg egentlig sagt 5x90 på rad og sikkert truffet like bra).

Så høres jeg nok kanskje fryktelig kald og kynisk ut nå, men noen ganger må man ta tøffe avgjørelser for å komme seg videre som klubb. Man kan ikke risikere enda en Luke Shaw etter min mening. Og slik Mount har vært i sine 1,5 år i United, så ligger det an til å bli mye verre enn Luke Shaw, han har tross alt klart å spilt fotball også en periode.

Eric Cantona
Post Reply