Tenker det løser seg greit med Mount. Han kommer til å bli skadet kjapt...
Neida. Blir nok bra.
Er vi sikre på at vi skal spille 4 2 3 1 fremover? Nye trenere, vi spilte 4 2 2 2 i noen kamper mot slutten av forrige sesong, og noe tilsvarende mot RBK? Det kan fort bli f eks Ugarte/Mainoo sentralt, med Bruno og Mount foran der (ut til hver sin side), og Zirkzee og Højlund foran. Eller Garnacho, Rashford eller andre i de ulike posisjonene.
Mason Mount
Jeg tenker at første bud for Mount må være å holde seg skadefri. Klarer han det kan han spille i flere posisjoner. Som 8er, 10er og på en av kantene. Konkurranse om plassene er aldri negativt, så lenge det ikke er om sengeplassene på sykestua 
post liked by: Pwint, Jan Erik, Andtho01, Pangaea
Football, bloody hell!
Vi virker ganske låst i en 4-2-3-1 formasjon. Og da er en del plasser allerede "off limits" for spillere vi håper skal "slå gjennom", deriblant Mount. Og de 4 offensive spillerne blir fort isolert fra de 6 andre utespillerne på banen. Det er og ganske risky å spille med hele 4 angrepsspillere, når det er på midtbanen vi trenger flere folk.
Kan jo hende han får noen sjanser, men vi har ikke vist noen betydelige tegn de 4-5 siste årene til å vike stort fra den formelen. Av og til har Bruno spilt på høyresiden, men det er egentlig svært sjeldent og kan vel telles på 2 hender.
Kunne likt å se en 4-3-3 eller 3-5-2 etter hvert, for å få flere på midten. Men det skjer vel neppe.
Vi har spilt litt 4-2-2-2, først under Rangnick og så under Ten Hag, uten at det har fungert noe godt. Det blir fort egentlig bare en 4-2-4 slik Brunos offensive rolle er; altså kun 2 på midten igjen, akkurat som i 4-2-3-1 (som egentlig også bare er en 4-2-4 slik vi spiller den formasjonen). Så kan det jo hjelpe om vi får presset backrekka vår opp mot midtbanen, slik at vi er mer samlet som lag.
Om Mount sin rolle stort sett skal være å gi dybde i stallen, synes jeg det virker veldig merkelig at vi signerte ham i det hele tatt. Det er en ganske perifær rolle for en så dyrlønnet, profilert (og i min mening, god) spiller. Virker jo og som typen som trenger mye spilletid for å blomstre, og ikke noen utpreget "supersub".
Håper formasjonsendring (ikke til 4-2-2-2) står høyt på agendaen vår. Da med hovedfokus på å (over)bemanne midtbanen.
Men har liten tro på at vi får dette.
Kan jo hende han får noen sjanser, men vi har ikke vist noen betydelige tegn de 4-5 siste årene til å vike stort fra den formelen. Av og til har Bruno spilt på høyresiden, men det er egentlig svært sjeldent og kan vel telles på 2 hender.
Kunne likt å se en 4-3-3 eller 3-5-2 etter hvert, for å få flere på midten. Men det skjer vel neppe.
Vi har spilt litt 4-2-2-2, først under Rangnick og så under Ten Hag, uten at det har fungert noe godt. Det blir fort egentlig bare en 4-2-4 slik Brunos offensive rolle er; altså kun 2 på midten igjen, akkurat som i 4-2-3-1 (som egentlig også bare er en 4-2-4 slik vi spiller den formasjonen). Så kan det jo hjelpe om vi får presset backrekka vår opp mot midtbanen, slik at vi er mer samlet som lag.
Om Mount sin rolle stort sett skal være å gi dybde i stallen, synes jeg det virker veldig merkelig at vi signerte ham i det hele tatt. Det er en ganske perifær rolle for en så dyrlønnet, profilert (og i min mening, god) spiller. Virker jo og som typen som trenger mye spilletid for å blomstre, og ikke noen utpreget "supersub".
Håper formasjonsendring (ikke til 4-2-2-2) står høyt på agendaen vår. Da med hovedfokus på å (over)bemanne midtbanen.
Men har liten tro på at vi får dette.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Pwint, Pangaea
Det føles som at Mount er i feil klubb egentlig, får litt Kagawa-vibber av situasjonen. Bruno er bedre enn ham som 10er, og Mainoo som den mer offensive eller toveis midtbanespilleren. Han kunne fungert bra i en 4-3-3 formasjon tror jeg, men det skjer neppe hos oss slik stallen er nå. Men kommer vi langt i EL, så blir det plenty of kamper, og sikkert skader, så vi kommer til å trenge dybden i stallen. Ser derimot ikke for meg at han starter særlig mange "store oppgjør", med mindre det blir lignende skademarerittet på midten som i forsvaret forrige sesong.
Absolutt en god spiller, det viste han i Chelsea, og jeg stusset litt over kjøpet. Får håpe vi får mer ut av ham denne sesongen (skal ikke så mye til, heh). Bank i bordet, men om Bruno skulle få en lengre skade, så kan Mount bli veldig god å ha.
Absolutt en god spiller, det viste han i Chelsea, og jeg stusset litt over kjøpet. Får håpe vi får mer ut av ham denne sesongen (skal ikke så mye til, heh). Bank i bordet, men om Bruno skulle få en lengre skade, så kan Mount bli veldig god å ha.
post liked by: Pwint, Pink Final, LoveBruno&Rashford, Andtho01, Can2
-
Topic author - Manchester; football, music, fashion, industry, history
- Liker gitt: 37596
- Liker mottatt: 27949
Samme her @Pangaea.
Skjønte ikke helt hvor han var tiltenkt å spille.
Jeg synes alt i fjor sommer at vi burde hentet en defensiv midtbanespiller.
Selv om Casemiro leverte en glimrende første halvdel av sesongen den gang.
Vil være galskap å feks skyve Bruno Fernandes ut mot høyre for å gi plass til Mount.
Men Mason Mount er jo bra for bredden i troppen.
God spiller å sette inn for å rullere.
Skjønte ikke helt hvor han var tiltenkt å spille.
Jeg synes alt i fjor sommer at vi burde hentet en defensiv midtbanespiller.
Selv om Casemiro leverte en glimrende første halvdel av sesongen den gang.
Vil være galskap å feks skyve Bruno Fernandes ut mot høyre for å gi plass til Mount.
Men Mason Mount er jo bra for bredden i troppen.
God spiller å sette inn for å rullere.
post liked by: LoveBruno&Rashford, Andtho01, Pwint, Can2, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
-
- Liker gitt: 294
- Liker mottatt: 1151
Antar at spillestilen blir mer flytende med riktige spillere i laget...hvordan startoppstillinger er i form av tallkombinasjoner har mindre betydning, om noen i det hele tatt. Dynamiske spillere som bekler flere "roller" er veien å gå...der tror og håper jeg vi er på vei. Vi angriper som en enhet og forsvarer oss som en enhet. For meg kan tallkombinasjonen gjerne være 1-10...har streng tatt ingen betydning i dagens fotball. Og Mount er en dynamisk spiller, og nå er et skikkelig anker også på vei...vi styrer mot en sikker CL-plass.
post liked by: LoveBruno&Rashford, Andtho01, Pwint, Pink Final
Tallkombinasjon, som i formasjon?
Det synes jeg har mye å si, selv nå i moderne fotball. Det forvirrende er vel mer at en formasjon kan ha uttallige underarter.
Hva man kaller formasjonen, er i alle fall mindre viktig, all den tid det kan bety så mangt. Så der er jeg enig, må gjerne kalle formasjonen 1-10, eller være litt crazy som Thiago Motta, så lenge man har nok spillere i rett posisjon (hovedsakelig på midten).
Men et formasjonsoppsett er nok fortsatt den mest grunnleggende strukturen man setter i laget. Det forteller spillerne hvilke grunnposisjoner de skal innta, på en måte som er langt mer universell og fordøyelig enn individuelle instrukser. Å si at det ikke er viktig er jeg litt uenig i. Føler det blir litt som å si at noter ikke er viktig for et symfoniorkester. Er nok langt fra alle som trenger det på individuelt nivå, men for å tydelig fastsette hvor mange man skal ha i de ulike lagdelene når man forsvarer seg, er det nok fortsatt alfa omega for de aller fleste lag, managere og spillere. Unntak finnes, naturligvis.
Hvordan man fyller opp midten er vel uansett direkte avgjørende for hvordan det bruker å gå med United (og andre lag). Og slik vi spiller 4-2-3-1, er de fire i front i prinsippet 4 angripere. Det er vel 2-3 for mange i front, og fort 2 for få på midten, i de fleste tilfeller?
Det synes jeg har mye å si, selv nå i moderne fotball. Det forvirrende er vel mer at en formasjon kan ha uttallige underarter.
Hva man kaller formasjonen, er i alle fall mindre viktig, all den tid det kan bety så mangt. Så der er jeg enig, må gjerne kalle formasjonen 1-10, eller være litt crazy som Thiago Motta, så lenge man har nok spillere i rett posisjon (hovedsakelig på midten).
Men et formasjonsoppsett er nok fortsatt den mest grunnleggende strukturen man setter i laget. Det forteller spillerne hvilke grunnposisjoner de skal innta, på en måte som er langt mer universell og fordøyelig enn individuelle instrukser. Å si at det ikke er viktig er jeg litt uenig i. Føler det blir litt som å si at noter ikke er viktig for et symfoniorkester. Er nok langt fra alle som trenger det på individuelt nivå, men for å tydelig fastsette hvor mange man skal ha i de ulike lagdelene når man forsvarer seg, er det nok fortsatt alfa omega for de aller fleste lag, managere og spillere. Unntak finnes, naturligvis.
Hvordan man fyller opp midten er vel uansett direkte avgjørende for hvordan det bruker å gå med United (og andre lag). Og slik vi spiller 4-2-3-1, er de fire i front i prinsippet 4 angripere. Det er vel 2-3 for mange i front, og fort 2 for få på midten, i de fleste tilfeller?
post liked by: Pwint, Andtho01, Ryder, Pangaea, Pink Final, red
I tillegg ble jo den ene av de (om det nå var Mainoo, McTominay eller Eriksen) pushet svært høyt da vi hadde ball, slik at vi i praksis spilte 4-1-4-1 / 4-1-5 med ball (ofte med en sideback opp i tillegg). Da ble Casemiro og bakre firer ekstremt utsatt ved balltap.
Så formasjonen sier ikke alltid så mye mer enn en slags grunnposisjon uten ball.
Så formasjonen sier ikke alltid så mye mer enn en slags grunnposisjon uten ball.
post liked by: Pwint, Jan Erik, 10Hag, Pangaea, Pink Final
Ten Hag bekrefter at Mount ble tatt av i pausen pga kjenning med et eller annet. Han er god i presspillet, men herregud for en skjør fysikk den mannen har. Andre serierunde...
post liked by: Pwint, Jan Erik, RedTrafford, Spirograf1, Andtho01, Blodfink, Can2
Football, bloody hell!