Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Jeg tenker at United viser god defensiv trygghet under 4-2-3-1, som man ikke hadde helt under 4-3-3. Så tenker jeg også at United har mange offensive spillere med behov for spilletid, og få midtbanespillere, som også favoriserer en 4-2-3-1.

Det er vel også slik at Pogba ønsker ball hele tiden, og naturlig ligger dypt for å hente ballen , og at han derfor like godt kan spille dypt i utgangspunktet. Mourinho så jo at han hadde prøvd å spille Pogba høyere uten at det hjalp særlig.

Om OGS får kjøpt seg en skikkelig 10er og en klinisk spiss i januar, så er United back in business.

Alternativt så skjerper Rashford og Lingard seg... kraftig. Men det skjer vel neppe
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18061

Ser hva du mener [mention]Elkey[/mention] , forsåvidt er det fornuftig noe av det. Men:

Forsvaret forandrer seg ikke, de er fortsatt 4 bak.

Og at vi har offensive spillere med behov for spilletid, og få MB-spillere, hvorfor favoriserer det 4-2-3-1?

Pogba er god å ha der han spiller nå, enig, men jeg vil se ham nærmere målet uansett, vi har ikke målfarlige spillere, han er en av dem som kan finne på å score et mål. Og Mourinho/Pogba fungerte vel ikke uansett hvor han måtte befinne seg. Portugiseren satt ham jo til lagring på benken...Så det eksempelet holder ikke vann for meg...

Elkey wrote: 09 Oct 2019, 23:07 Om OGS får kjøpt seg en skikkelig 10er og en klinisk spiss i januar, så er United back in business.

Alternativt så skjerper Rashford og Lingard seg... kraftig. Men det skjer vel neppe
Dette er selvsagt, vi MÅ ha inn spillere, uten det så kan vi glemme det meste.

Rashford og Lingard...Rashford er kantspiller, (jeg mener det 100%, Southgate mener det samme), allikevel spiller Greenwood kant og Rashy spiss...OGS valgte Martial som spiss denne sesongen, det var bra synes jeg. Men jeg stiller meg undrende til at Greenwood ikke spiller spiss. Han er jo en luring inne i 16-m. Det er ikke Rashford, han er helt ute.

Lingard orker jeg ikke diskutere mer...
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
OGS vil benytte seg av dette, ikke så dumt kanskje. Nottingham F. gjør det, og henta spillere i sommer på bakgrunn fra info fra Driblab`s databaser.

Ingen panikk-kjøp i januar leses også...Hva betyr egentlig det ordet, trenger vi spillere inn? Ja, har vi panikk? Mulig, men heller et "panikk-kjøp", enn like tynn tropp frem til sommeren, Håper Lyon-Dembele kommer jeg.

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... c-buy.html

OGS uttaler at topp 6 er målet denne sesongen, og at han må vinne en tittel neste sesong.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18061

LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

https://www.theguardian.com/football/bl ... ed-manager

There is no greater indictment of football’s descent into reality TV than the infantile nonsense that has made it normal, almost compulsory, to get rid of a manager at the first sign of trouble. That big old mess in the White House; he’d have sacked Solskjær already. There has to be a moral in that.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18061

The Guardian kunne ikke dy seg, fikk jaggu inn litt propaganda i en fotball-sak au...

Forøvrig er jeg enig i at managere bør få en sjanse, men jeg så ikke så mange gråte for f.eks Moyes...
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

OGS vil hente 4 Norske spillere står det i Dagbladet, det er virkelig blitt skrevet mye tull i avisen om MU i det siste, men er vel ikke så rart at det blir mye tull skriving om MU for klubben er mere lik en såpeseire en en fotballklub for tia. :(
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18061

Dagbladet og norsk media er stort sett helt på trynet...Leser veldig lite norsk media, stort sett agurk-nytt...
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Jeg får ta det her. Jeg har ingen tro på Ole som manager for Manchester United. Jeg skulle ønske at jeg hadde tro på han. Jeg liker fyren og hans "kjærlighet" for klubben. I Norge hadde han blankofullmakt fra Gjelsten og Røkke og støvsugeren var hele tiden på, sammen med RBK sin. Selv og RBK sin var resultatet av en strålende trener i Nils Arne.

Som "trener" har Ole vist ingenting...han har ikke bygget noe fra grunnen, han har kjøpt. Nå har han konkurranse fra hele verden og har per nå ingenting å vise til. Null og niks. Nå blir han genierklært for å ha kjøpt spillere til de plasser som hele verden så var en nødvendighet og påkrevd. Og der er vi...vi har litt stygt sagt ingen progresjon i det hele tatt. Jeg er redd for at vi har skutt oss i hodet...de som trykket på avtrekkeren var Glazer's og Ed, i hovedsak Ed. Du kunne fått inn "mannen fra gata" til å etterfølge Jose og alle ville lykkes umiddelbart ved å gjøre det stikk motsatte av det Jose gjorde de siste månedene. Litt forenklet sagt.

Jose og hierarkiet over han var i krig med hverandre på slutten...frustrasjonen lyste lang vei i en mann full av det sydlandske...nå sitter det en "gutt" fra det trauste nord, fra Kristiansund og skal styre båten. Ikke noe galt i det i utgangspunktet...det er mye bra i det å være traust og full av det "norske" Jeg tror bare ikke at det passer i en av verdens største fotballklubber. Jeg tror dessverre at vi blir enda mer akterutseilt i PL og i fotballeuropa med Ole i managerstolen. Det er en tøff verden der ute og du må "tråkke" på mennesker hele tiden, samtidig som du må være en strålende fotballmann og ha autoritet.
Jeg ser dessverre ingenting av dette i Ole.

Deleted User 108

Jeg tror heller ikke Solskjær gir oss premier league eller champions league gull. Jeg mener også at United skulle ha ventet med å ansette Solskjær fast, men hva er alternativene? Og i hvilken retning vil klubben gå? Akkurat nå synes jeg klubben gjorde det rette. Ansette en manager som minst er like glad i klubben som det vi er. Som kjenner klubben minst like godt som det vi gjør. Som ønsker klubben minst like godt i fremtiden som det vi gjør. Solskjær har startet jobben med å få bort de som måtte bort. Solskjær får inn sultne spillere som ønsker å spille for klubben. Dette tar tid og det godtar jeg ihvertfall. For oss som har levd en stund og vet at United ikke har vunnet trofeér hvert år tidligere. Som vet at United ikke alltid har spilt drømmefotball hvert eneste år. Som vet at vi har vært gjennom samme "krisen" som nå med hver eneste manager vi har hatt tidligere så synes jeg det er noe befriende med det som skjer i klubben nå.
Jeg er rimelig sikker på at klubben står sterkere når Solskjær forlater den enn når han tok over den.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Mcilroy wrote: 27 Oct 2019, 09:28 Jeg er rimelig sikker på at klubben står sterkere når Solskjær forlater den enn når han tok over den.
Her ligger jo kjernen, også for meg. Det finnes ganske sikkert bedre managere der ute, som vi vil trenge for å ta det siste steget opp blant de beste.
Men det tas grep nå som gjør oss bedre rustet for framtida, for første gang siden Ferguson har vi en manager som setter klubbens langsiktige utvikling over kortsiktig "suksess".
La ham få fornye stallen med samme sunne tankegang han har startet med. Akkurat nå er det viktigst å ha én felles tanke som får modnes over tid. Så kommer det antagelig en dag der Solskjær når glasstaket sitt, og det er på tide med en trener med større taktisk sofistikasjon.

Vidar Dale Fjeld

Jeg er nok på kollisjonskurs med de fleste av dere. Mener dere virkelig at de som Ole har henter alltid har ønsket å spille for klubben og at de han fjerner/t er spillere som måtte bort? Tror dere en eneste av de som kommer inn vil si noen annet enn det som en forventer når de kommer til en ny klubb? Det handler om hvilke spillere en som manager vil ha og ikke ha. Så enkelt er det. Når Solskjær har forlatt klubben er vi i en enda dårligere forfatning enn det vi er nå. Vi vil ikke lenger være en klubb de beste vil gå til og må hente de i sjiktet under. Men jeg gir dere tommelen opp for at dere tror. Jeg gjør det ikke og i mitt hode er jeg en realist. Men, jeg håper dere får rett. Og at det starter med tre poeng borte i kveld.

Deleted User 108

Jeg godtar at du gjør narr av mine meninger Vidar. Jeg har alltid vært 100 % uenig med deg i kommentarfelt. Den daglige nedsablingen av Manchester United du alltid har drevet med så blir det aldri godt nok uansett. Men fortsett og kos deg med en fotball og fotballklubb du så til de grader misliker. Du må ha det utrolig gøy med fotball for tiden...
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Å kvitte seg med Solskjær nå gir ingen mening, mener jeg. Å rive ned alt det han har begynt på. Selv om at jeg skulle ønske at allerede nå, ting skulle ha sett bedre ut. Og at det tærer på tålmodigheten. Jeg var forsiktig optimist før sesong start. Kall meg gjerne naiv. Jeg lever fint med det. Men innser at dette kan muligens bli en sesong på nedre halvdel. Men som den naive person jeg er, så håper jeg selvfølgelig at pilene skal peke sakte oppover igjen allerede denne sesongen.
Vi United supportere har ikke tålmodighet med noen Manager, og det har dessverre blitt slik de siste årene. At det som fremkaller størst jubel hos en United supporter, er hver gang en Manager for sparken. For da skal alt bli så mye bedre.
Når skal vi innse at det ikke fungerer for denne klubben. Vi er ikke Chelsea på dette området.
En Manager i Manchester United trenger tid og støtte samme, selv om at det kan være en vanskelig øvelse.

Vidar Dale Fjeld

Mcilroy wrote: 27 Oct 2019, 10:17 Jeg godtar at du gjør narr av mine meninger Vidar. Jeg har alltid vært 100 % uenig med deg i kommentarfelt. Den daglige nedsablingen av Manchester United du alltid har drevet med så blir det aldri godt nok uansett. Men fortsett og kos deg med en fotball og fotballklubb du så til de grader misliker. Du må ha det utrolig gøy med fotball for tiden...
Narr?? Takk for meg. Du viser holdninger som burde passe på United.no.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26224
Liker mottatt: 16750

Vidar Dale Fjeld wrote: 27 Oct 2019, 11:17 Takk for meg.
Kom igjen, ikke gi deg her inne.
Omsider har United et forum med et dusin brukere.
Trenger alle som ikke troller her.
Du begrunner dine meninger, selv om du blir vel negativ for min smak ;)
Håper du tar siste setning for hva det er, min mening - ingen sjikane eller at jeg vil ha deg bort - snarere tvert om.
På Liverpool.no har de hatt Kopforum med et stort antall brukere i år etter år.
Har vært uenighet der også, men det forumet ruller og går.
Det får vi til her også - kom igjen :strong:
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply