Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Er det dårlig mentalitet i troppen? På denne tiden i fjor måtte noe gjøres, og manager-sparking ble løsningen, nå som det ikke er noe tema, hva skal gjøres ? Hva kan Ole gjøre med dette mon tro, jeg ser ikke muligheter akkurat nå.

Det må være stor bekymring i trenerstaben? Opplegget deres fungerer ikke. Det fungerer kun når vi ligger lavt mot bedre fotballag.

Har OGS, Phelan, McKenna og Carrick en plan B eller C?

De har ikke en tropp som kan gi noe mer enn det vi ser, mulig de yngre kan vokse til verdensklasse ila noen år, men det ser mørkt ut nå synes jeg. Halvspilt sesong og vi tar snart under 1 poeng i snitt mot lagene under topp 6.
LUHG!

A.C. Fergie
Posts: 52
Joined: 10 Aug 2018, 12:18
Liker gitt: 5
Liker mottatt: 5

Jeg tror, at om United får inn tre spillere som hever laget, en av de må være en kaptein med stor K. Dette er ikke gjort i løpet av januar Men bør være på plass til neste sesong begynner. Beklager, men vi må bare smøre oss inn med tålmodighet dersom vi vil ha konsekvent gode resultater. Inntil da er det viktig med kontinuitet og det håper jeg fansen kan være med på denne gangen.
Quik fix har ikke hjulpet oss de siste åra.

Nå var dette resultatet forsmedelig for oss sekvfølgelig, men hva med New Castle som selvfølgelig skal knusest på Old Trafford 2. juledag? :|

Er ikke så ofte jeg kommenterer, så ønsker alle her inne en riktig god jul. Synest dere er flinke som sørger for at vi har et aktivt Unitedforum i norge.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

A.C. Fergie wrote: 22 Dec 2019, 17:42 så ønsker alle her inne en riktig god jul.
God jul :)
LUHG!
User avatar

EivindfromNorth
Posts: 45
Joined: 04 Oct 2018, 09:16
Liker gitt: 20
Liker mottatt: 30

Spillere som klarer å opptre som bananskall mot topp4 , skal makte å gjøre det bedre mot Everton, Aston Villa, Watford osv. Her finnes det ingen unnskyldning. Solskjær skal i løpet av det året som har gått ha fått innarbeidet en plan B og C også. Det er det ikke mulig å å se spor av. Jeg ser ikke hvordan 2-3 nye spillere i januar skal makte å gjøre noe annerledes. Det finnes ikke samhandling, og bytte ut noen brikker gjør ingen forskjell. Forskjellen gjøres på treningsfeltet. Taktisk trening. Trening av systemer. Trening i samhandling i alle aspekter av spillet. Her ser det ut til at Solskjær ikke har tatt tak, eller ikke evner å ta tak. Ikke for en sparking av OGS, men han må faktisk bevise mer før sesong er slutt.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Leser på united.no og dette var et av sitatene til OGS;
– Vi er nødt til å ta flere poeng mot antatt svakere lag. Jeg går utifra at de var lave på selvtillit siden de ikke har spilt så godt i det siste. Vi var høye på selvtillit etter noen gode resultater [mot Tottenham og Manchester City], men vi gjorde ikke nok til å fortjene å vinne.
What? Vi var høye på selvtillit? Javel.... Det er vel mange andre lag også, uten at det har noe å si? Gjelder å leve i nuet. Håpløst..
User avatar

EivindfromNorth
Posts: 45
Joined: 04 Oct 2018, 09:16
Liker gitt: 20
Liker mottatt: 30

Reagerte også på det utsagnet. Trodde det var kødd. Synes OGS har vært ekstremt dyktig på samtlige pressekonferanser. Sagt de rette tingene, og ikke minst gitt oss fans troa på at hva han gjør. Men dette var direkte umusikalsk av OGS. "Høye på selvtillit!". Djeez.

PS: Så forresten en litt artig statistikk. OGS har kun vunnet 7% av de kampene hvor laget ikke har fått straffe. Dagens fun fact.

Deleted User 345

Er så enig, setter Martial på lista så er det en start.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Bekymringsfull trend, dette her.
Et minimumskrav når ting beviselig ikke fungerer, er at man prøver noe nytt i stedet for å kjøre på med samme medisin og håpe at den virker til slutt. Etter å ha kjørt en rekke ulike formasjoner forrige sesong, har vi i år tviholdt på 4-2-3-1 (bortsett fra mot Liverpool og Chelsea borte så vidt jeg husker) med et gapende hull i tier-rollen.
Kanskje er Pogba løsningen der, men har en følelse av at han vil komme inn for enten Fred eller McTominay. Uansett for svakt at det knapt er mulig å se forskjell på disse kampene, at det tilsynelatende ikke gjøres forsøk på noe nytt.

Det er flere problemer enn "lack of intensity and urgency" her.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Håper klubben henter 3 spillere i januar, og 3 til sommeren...Spiss, høyrekant og offensiv MB i januar, så en stopper, defensiv MB og en boks til boks spiller til sommeren. Tror og håper Solskjær er enig i dette, haha.

Og så håper jeg Henderson blir hentet hjem og får utfordre DDG...Selv om jeg synes Romero burde få stå mer, i hvert fall om spanjolen er inne i nok en formsvikt...
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Tror nok Solskjær er enig i prioriteringene dine, men blir sjokkert om det kommer tre allerede i januar. Håper på to (egentlig flere så klart, men totalt urealistisk), regner med én, frykter null.

Offensiv midtbane bør være førsteprioritet, deretter spiss.

Resten må nok vente til sommeren.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Her kan du finne ut alt om OGS` manager-karriere. Alle mulige stats som mot andre managere osv, ganske spennende for de som liker stats.

Vi tok ca 1,9 poeng pr. kamp i PL fra han kom i desember i fjor til ut sesongen.

Denne sesongen er poengsnittet 1.39 i PL.

Han tok 2.32 poeng pr kamp under caretaker-perioden, (19 kamper), siden 28.mars har dette sunket til 1.49...(37 kamper) (alle turneringer).

https://www.transfermarkt.co.uk/ole-gun ... ainer/7286
LUHG!
User avatar

ScholesLegend
Posts: 49
Joined: 18 Dec 2019, 00:35

offside wrote: 22 Dec 2019, 22:16 What? Vi var høye på selvtillit? Javel.... Det er vel mange andre lag også, uten at det har noe å si? Gjelder å leve i nuet. Håpløst..
Selvtillit har jo forsåvidt mye å si i fotball da. Jo mer vi vinner, jo høyere selvtillit får spillerne. Etter vi slo både Spurs og City har garantert selvtilliten til spillerne stiget mye. OGS håpa garantert at det kom til å vises i de neste kampene, men desverre så gjorde det ikke det. Vi gikk isteden til gamle synder og da hjelper det ikke særlig mye med høy selvtillit.
User avatar

EivindfromNorth
Posts: 45
Joined: 04 Oct 2018, 09:16
Liker gitt: 20
Liker mottatt: 30

Selvtillit, etter hva vi har prestert jevnt gjennom sesongen? Det er tynn suppe fra OGS. Men, jeg kjøper OGS beskyttelse av spillerne fremfor Mourinhos totalslakt av alt og alle.

Jeg pleier å bruke Dags "Mine tanker" som buffer for egen frustrasjon. Greit å få tankene fra en som er litt kaldere i hodet. Men denne gangen var han frustrende mild synes jeg. Feks: "Jeg forventer også en del andre endringer. Ikke nødvendigvis av den grunnen noen av dere mener tenker – altså, at flere av dem som spilte mot Watford ikke fortjener ny tillit – men fordi det er mindre enn 49 timer fra kampen mot Newcastle blåses av til bortekampen mot Burnley blåses i gang. Det er for lite til at man kan hente seg helt inn igjen fysisk" Så Lingard og Material fortjener fortsatt tillit etter hva de har levert i år?
Har også en følelse av at om man er litt kritisk til hva OGS leverer så er man hylekor, og ønsker han sparket. Det er for enkelt. Hvis man ikke kan vise frustrasjon når laget leverer slike forestillinger blir det for dumt.
Jeg skal sitte på med OGS-bandwagon frem til jul neste år, og da er nok alt så mye bedre :)

Deleted User 108

Tror nok Solskjær overlever både en tiende og tolvte plass denne sesongen. Er rimelig sikker på at han og Woodward skjønner dette vil ta litt tid. Uten en garanti fra Woodward tror jeg ikke Solskjær har tatt sjansen på å kvitte seg med f.eks Lukaku. Neste sesong må United bli blant topp 6. Året etter der topp 4 og etter der igjen må vi være med å kjempe om tittelen. Dette tror jeg er et realistisk mål klubben har satt seg.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Mcilroy wrote: 24 Dec 2019, 11:07 Tror nok Solskjær overlever både en tiende og tolvte plass denne sesongen. Er rimelig sikker på at han og Woodward skjønner dette vil ta litt tid. Uten en garanti fra Woodward tror jeg ikke Solskjær har tatt sjansen på å kvitte seg med f.eks Lukaku. Neste sesong må United bli blant topp 6. Året etter der topp 4 og etter der igjen må vi være med å kjempe om tittelen. Dette tror jeg er et realistisk mål klubben har satt seg.
Ja, det kan se slik ut som du skisserer her, tålmodighet osv. Men det er viktig å skynde seg litt også, CL er viktig for familien der borte i Florida, betyr jo cash...Så jeg vil oppjustere kravene litt, topp 4 seinest neste sesong, helst i år.

Det er ikke enormt nivå på hverken Chelsea, Spurs, Sheffield U eller Wolves, vi kan klare å snike oss til en 4.plass...Leicester har kanskje også spilt seg litt tomme, vi får se mot Liverpool på torsdag.

OGS må nesten bare få til noe mot lag under topp 6 snart...Ikke bare han, men teamet rundt ham må hoste opp et eller annet, og det må forsterkes i januar. Men det blir kanskje Haaland, som da blir i RB ut sesongen...Håper klubben kliner til med noe, troppen er skranten.
LUHG!
Post Reply