Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Otac wrote: 04 Mar 2021, 13:22 Eg trur at det å ta United det neste steget, opp til City, RM, BM, PGS osv ikkje nødvendigvis er i hans hender.
Jepp, det må en mye sterkere tropp til.
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Solskjær ligger an til å få ny kontrakt;

https://www.united.no/nyhetsarkiv/vil-f ... e-et-krav/

Ikke overaskende, da håper jeg også han vil få støtte på overgangsvinduet.

Andre steder hevder det er snakk om 2 års kontrakt med opposisjon på 1 år.

Det høres fornuftig ut spør du meg, jeg er ikke en fan av å gi en manager 5 års kontrakt. Plutselig sitter du i saksen.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Estarriol

Deleted User 429

Fint hvis den nye kontrakten er i boks før sommervinduet åpner, og gjerne i god tid siden forhandlinger med nye spillere meget mulig er i gang allerede. Da vil spillerne ha en trygghet på at OGS vil sitte en god stund til og at planer de selges inn på vil holdes. OGS er jo veldig god på det mellommenneskelige, og tror han for mange vil være et stort pluss i margen når de skal velge klubb.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, offside
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Helt topp det men han må få penger til å forsterke troppen ellers så blir det mye misnøye når dem ikke vinner sølvtøy.
post liked by: Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Stygt redd for at OGS ikke tar avstand fra Superligaen, jeg forstår jo dilemmaet hans, men er han villig til å gå i stikk motsatt retning av alle sine uttalelser om fans etc?

Godt å se at Ferguson tar avstand nå, selv om han var stille i 2005...

Edit: Jeg forstår ikke dilemmaet allikevel, det er ikke noe dilemma :angry:

Tipper at en eller annen gribb Glazer tar over som manager om OGS skulle si opp, det er jo ikke så nøye med kvalitet på managere lenger når man spiller i sin egen lukkede liga...
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Er redd han kommer til å holde kjeft også, eller si noe svada og ikke ta et klart standpunkt mot denne galskapen. Jeg er 100% sikker på at privat så er han lyn forbanna av en slik utvikling, men det kan han sikkert ikke si offentlig nå som han er blitt et gissel i denne saken. Han må ha visst om det lenger enn i går tidlig, selvsagt, men tviler faktisk på at han har vært særlig involvert. Dette er noe dritt som rævhøla i USA + Woodward har drevet med. Pluss hans tidligere arbeidsgiver i JP Morgan eller hvem pokker det var.

Håper mange fotballspillere og -ledere kommer ut sterkt i mot dette, også aktive. Vet det kan være risikabelt, men dette er så viktig at de må faktisk si noe reelt og ikke bare lire av seg opptrente fraser.
post liked by: Blodfink

Vidar Dale Fjeld

Har Ole ryggrad så trekker han seg. Dette går mot alle hans verdier som privatperson etter det jeg har fått med meg i tidligere tider. Fotballen døde fullstendig for meg i dag...
post liked by: Pangaea, Blodfink

Deleted User 430

Tror nok vi må vente til en endelig avklaring på om det faktisk blir noe "superliga" eller ikke før vi får høre Solskjærs egentlige standpunkt, men at han vil komme med noen uttalelser som klubbens tradisjoner og historie osv. før den tid tror jeg nok.

Grunnen til at jeg tenker han venter med å utbasunere sitt personlige standpunkt er enkelt og greit at hvis han går ut med det nå så er det temmelig ensbetydende med sparken/ikke fornyet kontrakt. Selv mener jeg det er unødvendig situasjon å sette seg selv i før noe konkret faktisk er på plass.
At han derimot "tømmer hjertet" den dagen det eventuelt blir konkretisert tar jeg nesten for gitt, men, som sagt, lite vits å sørge for å bli sparket for noe som ikke er avklart enda.

Som @Blodfink skriver så holdt SAF kjeft i 2005, og da var Solskjær aktiv på å oppsøke fansen i Manchester for å både høre og, visstnok, støtte deres sak. Alt til sin tid, rett og slett..
post liked by: Pangaea
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Angående OGS og verdier så tror jeg alldeles ikke han er noen helgen, Jim Solbakken og spilleroverganger, årslønn etc, som Langerød nevner i Monday, bloody hell i dag. OGS boikotter jo også Josimar etter at de gikk grundig til verks i Solbakken-opplegget.

At han er glad i fansen tror jeg på.
LUHG!

Deleted User 430

Blodfink wrote: 19 Apr 2021, 22:33 Angående OGS og verdier så tror jeg alldeles ikke han er noen helgen
Det tror jeg ingen har gitt uttrykk for, heller, for hvem er vel det..?
Mitt poeng er dog at Solskjærs verdier i fotballen og, i dette tilfellet, til klubben er at han vet hva klubben handler om og hva den er bygget på. Nemlig fansen. Han vet at klubben ikke er større enn fansen og han vet at han selv ikke er større enn verken klubb eller fans. Det er i hvert fall inntrykket han gir og alltid har gitt, på dette området, så vil tiden vise hvordan han velger å jobbe for klubbens, ikke eiernes, og fansens beste.
Tror, som sagt, han til slutt kommer til å komme med sin helhjertede mening om saken, men ikke fordi han verken er en helgen eller søker større status, men fordi han vil klubbens og dermed fansens beste.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

@Steinar Stenseth , han blir jo absolutt fremstilt som det til tider mener nå jeg. Han så nå ut som en skolegutt under selfie-seansen med eierne. Jeg ble ikke betrygget den gangen, og er det ikke nå.

Jeg nevner jo at han er glad i fansen, men det er langt mellom det og gå i mot eierne...Blir interessant å se hva som skjer.

Egentlig burde jo de managere som ikke vil dette, allerede vært ute og meldt sin avgang om det gjennomføres. Er vel kun Klopp som har sagt noe om at han ikke ønsker dette. Tuchel er klar for SL.

Interessant med rapportene om at styremedlemmer i klubbene har blitt overkjørt av eierne.

Sånn sett er det helt forståelig at folk svelger kameler og lukker øya, man har godt betalt, og tenker vel kanskje at gjør ikke jeg det så gjør en annen det...
LUHG!

Deleted User 430

@Blodfink, da tolker vi det forskjellig. SAF sto også å smilte og lo på bilder med eierne, uten at han ble tolket for å fremstå som en helgen.
At Solskjær har et oppsyn som gjør at han ser ut som en autografjeger hvorhen han blir tatt bilde av er ikke akkurat hans feil😁
At det er langt mellom å være glad i fansen og å gå imot eierne er helt klart, men jeg tror likevel han er kapabel til det. Rett og slett fordi han uttrykker seg så sterkt, både med ord og handling, om hva klubben står for.

Klopp sa seg uenig med eierne sine i går, ja, men på PK etter kampen var det også viktig for han å poengtere at han kun var ansatt for å gjøre en jobb som manager. Han avfeide også før (?) kampen at ryktene om at han ville trekke seg, om dette ble en realitet, var sanne, så han er like klar for SL som Tuchel i så måte.

Det at styremedlemmer har blitt overkjørt er interessant, ja. Ikke fått med meg det, men om det er noe hold i det så blir det spennende å se om det er noen i de rommene som har et litt annet fokus enn penger og status når den tid kommer..
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

@Steinar Stenseth Ja,, sånn er det jo, man tolker eller mener forskjellig. Jeg er jo av den oppfatning at OGS og SAF har mer helgenstatus enn ikke helgenstatus i hvert fall, jeg innbiller meg i alle fall at de slipper unna med mer enn f.eks Moyes, JM, LvG. Det er slett ikke uforståelig at det er slik, det er heller ikke over hele fanbasen, men mye av den.

Og Solbakken/OGS/Josimar er ganske interessant i så måte, uten at jeg vet hva som skjedde med penger og overganger den gangen...

Jeg deler på det: SAF/OGS er også mine helter, samtidig jobber de for folk jeg ikke vil skal ha noe med MUFC å gjøre, den er kinkig...

Jeg tviler som sagt ikke på at OGS tenker på fansen og hva MUFC bør stå for, det gjenstår rett og slett bare å se hva han gjør/sier.

Klopp trekker seg nok ikke nei...

Det er på Sky football rapportene om styremedlemmer kom i går. Flere uttalelser fra dem om at eierne nekter å akseptere at man kan rykke ned/ikke være automatisk kvalifisert osv.

Edit: Sky sports news sender kontinuerlig
post liked by: Pangaea
LUHG!

Deleted User 430

@Blodfink, at de slipper unna med mer enn de andre du nevner der er nok helt riktig, og med rette syns nå jeg. Av den enkle grunn at de jobber for klubbens beste og ikke nødvendigvis egen- eller eiers-interesse.
Kan være enig i at de i mange sammenhenger nok blir opphevet litt mer enn de fortjener, men at de er helgener generelt sett, som i hellige i alt og alle situasjoner er jeg uenig i.
Uansett ikke noe galt i å ha forskjellige tolkninger og meninger så lenge man kan utdype/forklare hvorfor man er uenige, så det er null stress🙂

Har ikke lest selve Josimar-saken, kun det som ble referert gjennom VG på den tiden, men det det er mye grums i agent-verden er det nok ingen som tviler på. Etter hva jeg fikk med meg har de vel trukket inn Solskjær i dette på bakgrunn av egne antakelser, siden han ikke ville stille til intervju, og ikke fordi de har noe konkret på han..? Solbakken ble vel også frikjent av både FIFA og NFF for alle overganger han har vært involvert i opp gjennom årene, så jeg vet ikke helt hva som er greia der lenger.

Blir, som sagt, spennende å se hva de forskjellige styremedlemmene gjør etterhvert. Må da være én person som tør å stå opp mot dem i offentligheten..? Tviler, men lov å håpe..
post liked by: Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Stemmer vel at det ikke ble avdekket noe i Solbakken-saken, uten at jeg stoler helt på NFF/FIFA etc. Agentbransjen er jo mildt sagt ullen som du nevner, og Solskjær ble vel trukket inn siden han har et nært forhold til Solbakken og det var overganger med Moldespillere etc.

Jeg håper som deg at noen går i mot eierne sine, men tviler sterkt ja...
LUHG!
Post Reply