Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18973

Vidar Dale Fjeld wrote: 23 Apr 2021, 17:11 Det er noe ekkelt i hele fotballen...da spørsmålet er om du vil ha mer enn de +100 millionene du allerede har i banken og får panikk om du havner under din grense. Alle managere og spillere kan kysse meg en viss plass med det politisk korrekte pisspreiket sitt...neste kontrakt er helst dobbelt så god som den jeg har...om ikke går jeg til en annen klubb. "Horer" hele gjengen...Ole innbefattet.
Deilig med klar tale, det var to dager med en unison motstand og felles kamp mot et onde, nå 3 dager seinere ser det ut til flesteparten, i hvert fall i Norge, er såre fornøyd igjen. Hverdagen er tilbake. Glad for at britene ikke ser ut til å gi seg med kritikken. Håper ikke det blir ro før det er 50+1, ikke at jeg personlig tror fansen med mer makt hadde vært enig om alt, det ville vært prostitusjon der og. Men da kunne man jo hatt klare regler for utkastelse om noen sto med ræva i været på forhånd.
post liked by: Otac, Pangaea
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17376

Synes Solskjær svarer godt for seg, som alltid.
Han kan ikke si det stort tydeligere uten å nærmest be om sparken.

Han vil selvsagt fullføre prosjektet sitt.
Vil vi supportere at han skulle ‘tale Rom midt i mot’?
Noen vil det.
Lett å sitte på nett å mene det.
Selv synes jeg han fikk fram hva han mener på tilstrekkelig vis.
post liked by: pixma, Buchan, red, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18973

Pink Final wrote: 23 Apr 2021, 17:23 Lett å sitte på nett å mene det.
Lett å sitte på nett og mene at Solskjær gjør alt rett og.

Dette er jo OGS-tråden, men jeg tenker at dette dreier seg om hele fotball-landskapet, og da at OGS er en del av det, jeg tror ikke noen fans ikke forstår at OGS er rund på PK, i likhet med de andre managerene som har uttalt seg. Den diskusjonen er i grunn uinteressant. Dette er større enn det, det dreier seg om moral og rettferd, noe de som laga ESL, FIFA/UEFA/FA og resten av alfabetet snakker så flott om, men som alle vet er det reineste piss.

Om fansen virkelig mener at fotballen bør forandres, så er det egentlig ikke plass til rundhet og pjatt. Da må en eller annen i toppfotballen helst tørre å gå foran, risikere jobben.

Men klimaet i verden er ikke slik, det er kognitiv dissonans som regjerer. Alle gjemmer seg bak noe liksom. Trist...
post liked by: Otac, Pink Final, Pangaea
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Fullstendig enig @Blodfink !

Det at vi no lukkes inn i tåka igjen er meget skuffande. De som tør å åpne kjeften er kun de som er uavhengige. Som P. Neville.

Eg trur ingenting på at ein protest i Manchester på laurdag skal velte noko skute. Tviler på Glazers får høyre om protesten eingang. Eg trur ikkje Glazers bryr seg eller før høyre at Dag Langerød protesterer.

Protestane må opp fleire hakk. Det må koste!
post liked by: Pink Final, Blodfink, Pangaea
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18973

Nei, protestene fører kanskje ikke til noen umiddelbar endring, men foreløpig er det det vi har. Jeg støtter dem helhjertet, og så håper jeg på suggesjon og større og større snøball...At folk virkelig vil dette topptunge makkverket til livs.
post liked by: Otac
LUHG!

Deleted User 430

Jeg tror vi alle ønsker oss en endring i både eierskap og måten klubben drives på. Målet for å komme dit splitter oss fans like mye som den berømte "smaken er som baken". Det er delt og ingen har fasit...

Selv er jeg stor forkjemper for moral og kan gladelig innrømme at jeg flere ganger har sittet på min moralske høyborg når det gjelder saker og ting. Det kan være vel og bra det, for min egen del, men har jeg skapt noen endring ved å gjøre det? Svaret på det er helt klart nei..
Grunnen til det er ganske enkel. Jeg har ikke brydd meg nok om de tingene til å bli værende å kjempe for å skape endring. Jeg har heller snudd ryggen til og gått en annen vei. En vei hvor kart og kompass passer bedre til mine moralske verdier.

I Solskjærs tilfelle tror jeg det er nettopp det som er en av de avgjørende faktorene for at han blir værende. Hans kjærlighet til klubben er, etter hva jeg kan se, helt enorm. Både hva fortid og fremtid gjelder. Går de siste års, og dagers, handlinger fra klubben mot hans moral, etikk og ønsker? Der tror jeg så absolutt svaret er ja. Ønsker han endring? Der tror jeg svaret er et absolutt ja.
Hvordan kan en mann i hans posisjon da påvirke fremtiden, til noe han elsker så høyt, på best mulig måte? Ved å si opp jobben og ha null påvirkningskraft eller ved å bli værende i jobben, selv om den driftes på en måte han ikke liker, i håp om å være en del av løsningen?
Han kan ikke løse noe alene, men det kan heller ikke vi fans. For å skape en endring må det være "medsammensvorne" på begge sider av gjerdet. Slutter alle, som bryr seg om klubben, å jobbe der kan jo eierne bare fortsette sin ferd mot et lukket europeisk liga-system for å tjene mest mulig penger. Da kan de lukke øyne og ører for alt støy utenfor og kjøre på som de vil.

Poenget mitt er at for å vinne kampen mot eierne så trenger vi alle mann til pumpene. Både de på innsiden og de på utsiden. Endringer skjer ikke over natten. Ikke om Solskjær slutter eller om supportere demonstrerer. Det tar tid, men med et samlet fellesskap med et felles mål så lever håpet om å lykkes.

Når det gjelder dagens PK er det klart at jeg også drømte om at kraftsalve mot både eiere, klubbpresidenter og alle andre som tenkte tanken på en "superliga".
Realiteten er at vi fikk en PK hvor Solskjær gjør det jeg ønsket. Han gikk mot eiernes planer, han beskyttet ikke eierne, han støttet fansen og han fortalte om sine tanker rundt prosjektet. Dette på en måte som gjør at han kan fortsette å jobbe for endring og bedring fra innsiden.
Jeg fikk ikke alt jeg drømte om, men jeg fikk det jeg forventet og ønsket. En manager som står på fansens side og som støtter opp om protestene som har vært og sannsynligvis vil komme, samtidig som han ikke gikk ut med noen støtte til eierne.

Man jo alltids tenke på hva reaksjonen ville vært om Solskjær hadde svart noe som dette om eierne våre;

I can tell you our owners are good people. They are not perfect, like I am not perfect, but they are not bad people. They made a bad decision that is true, but let’s carry on. That is my point of view and I know I can tell other people how to see it." (Klopp)

Så, ja.. Det å skape endring tar tid, men la oss holde sammen selv om tankene om fremgangsmåten på veien mot målet er forskjellige...
post liked by: Otac, Blodfink, Pink Final, Buchan, Belfastboy, Pangaea, Chris

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Steinar Stenseth
Takk. Du skriver mykje bra. Eg er enig i at vi må halde sammen.

Men eg meiner også at det du skriver om framgangsmåten til å nå det målet vi alle er enige om, ender i akkurat slik det har vært siden Glazers tok over. Det er slik det har vært. I meir eller mindre grad/styrke av protester. SAF klarte å halde nede presset med å vinne. Ed har klart å halde presset nede med endringer når det gjekk dårlig, ved nye managere.

Glazers blåser i LUHG og MUST og TRUST og AKAN og LO og Dag Langerød, so lenge hjulet går rundt.

Steinar, er vi enige i at vi trenger ein ny framgangsmåte?

Slik som det var på mandag må det være kvar dag. Og vi må ikkje bruke ei krone. Vi må rive United i fillebiter, om nødvendig, før vi bygger opp ingen.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Belfastboy, Pangaea
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18973

Fint innlegg dette @Steinar Stenseth, men jeg tror ikke, (ingen vet jo, derfor vekt på tror) nødvendigvis managere og spillere blir hørt så mye på, noe som Klopp også sa i tillegg til det du siterer han på.

Det ville vært fantastisk om denne ESL-saken fører til at eierne konfererer med managere/fans/spillere og lar de være med på beslutningene, men for min del ser dette mer og mer ut som topptunge, eneveldige Behemots.

Som sagt så er det meget forståelig at managere har lyst til å fortsette i jobben. Men at de får beslutningsansvar i slike saker tror jeg ikke.

Nå har jo bl.a Klopp og Pep vært ute å kritisert UEFA for at det blir flere kamper med det nye oppsettet, helt i tråd med eiernes ønsker. Dette er jo en haug umoral i krig med hverandre. Og helt ærlig vanskelig å navigere i.

Enig i alle mann til pumpene osv. Men dessverre klarer ikke supportere å samles om veien til målet som du nevner.

Men som nevnes av @Otac , det må ny fremgangsmåte til for å forandre dette, og da må man kanskje rive ned noe man er glad i, så blir det bedre etterpå.
post liked by: Pink Final, Buchan, Belfastboy, Pangaea
LUHG!

Deleted User 430

Otac wrote: 23 Apr 2021, 20:49 Steinar, er vi enige i at vi trenger ein ny framgangsmåte?
Det er akkurat det jeg mener med å "holde sammen selv om tankene om fremgangsmåte er forskjellige". Kunne formulert/utbrodert den litt bedre, ser den.

Tidligere har "ingen" holdt sammen og heller fulgt sine egne tanker om fremgangsmåte, noe som har ført til at Glazers fortsatt sitter der de gjør, men jeg mener at vi nå må endre denne fremgangsmåten til å holde sammen selv om vi egentlig har forskjellige tanker om hva som er den beste måten.
Finne en felles enighet vi alle kan stå bak og slutte å dele oss/hverandre inn i grupper, rett og slett.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Buchan, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17376

Otac wrote: 23 Apr 2021, 18:17 Det at vi no lukkes inn i tåka igjen er meget skuffande. De som tør å åpne kjeften er kun de som er uavhengige. Som P. Neville.

Protestane må opp fleire hakk. Det må koste!
Det er jeg enig i @Otac.
Og @Blodfink over her også.
Men, hvem vil betale prisen?

For egen del skjønner jeg Solskjær.
Som sagt, synes han svarer godt.
Tror han virkelig ønsker å lykkes i United.

For å spesifisere.
Si at Ole Gunnar slaktet Joel og Avram i media.
Og fikk sparken pga kontraktsbrudd.

Da hadde United mistet ham.
En motvekt mot Glazer’s slik jeg klarer å bedømme det her fra min behagelige sofakrok.

Hvem skulle overtatt som manager?
En Glazer JA mann?
Nok et NAVN?
En ukvalifisert manager?
Er vi virkelig beredt til å betale prisen for at Solskjær skal bli rebell?
post liked by: Buchan, Otac, Belfastboy, Estarriol
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

Blodfink wrote: 23 Apr 2021, 20:54 Fint innlegg dette @Steinar Stenseth, men jeg tror ikke, (ingen vet jo, derfor vekt på tror) nødvendigvis managere og spillere blir hørt så mye på, noe som Klopp også sa i tillegg til det du siterer han på.
Jeg tror heller ikke at han/de kan være med å ta beslutninger, men at han/de kan påvirke eiernes beslutninger tror jeg så absolutt. Ikke alle beslutninger, selvsagt, men, som vi har sett nå, om påvirkningen kommer fra både innsiden og utsiden over tid er det faktisk håp. Håpet er lite, men likevel tilstede.
Derfor jeg også skriver at endring tar tid, for dette vil ta lang tid.

Jeg er naiv nok til å tro at med all denne dårlige pr`en klubbene har fått den siste uken, og med de endringene som har blitt tvunget gjennom, så er det faktisk et håp om at eiere og ledere faktisk vil lytte en ekstra gang når noen med lidenskap og kjærlighet til klubben snakker. Det betyr ikke at jeg tror de vil følge alt som blir sagt, men man må så et frø for å få gresset til å spire..

Det samme gjelder for dette nye CL-formatet. Det er moralsk forkastelig, absolutt, men det har blitt endret på fordi eierne står sammen. Står managere og spillere sammen mot UEFA kan det bli endring. Spesielt nå som PL forhåpentligvis innfører nye utkastelsesregler.

Det er mye "hvis" og "kan" i disse tilfellene, men det eneste som er sikkert er at hvis vi alle fortsetter som før og går våre egne veier så blir det ingen bedring. Blir det ingen bedring siden vi ikke kan samles, så har vi strengt tatt ikke noen grunn til å klage på noe, heller..
post liked by: Blodfink, Buchan, Otac, Belfastboy
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18973

Jeg tror makten til OGS er minimal ift. eierne, han er ansatt på deres nåde, hvorfor skulle han være mer direkte mot dem internt enn utad til oss? Han kan ikke gå i mot eierne utad eller innad tenker nå jeg.

Han er fanget rett og slett. Frivillig fange.

Forandringene kommer om eierne ikke tjener penger, der har supporterne makt. Men det er jo det morsomme eller heller tragiske; De samme som står med fakler og skriker Glazers out utenfor stadion nå, er de samme som går inn på stadion når det åpnes opp igjen.
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pink Final wrote: 23 Apr 2021, 21:13 Er vi virkelig beredt til å betale prisen for at Solskjær skal bli rebell?
Eg meiner vi må være det. Vi må tåle å starte på nytt. Om det so tar 10 år. OGS kan ofres. Og eg elsker Ole!
Om vi so må ned på nivå 3-4.

@Pink Final, du som er veldig kunnskapsrik om Uniteds historie. Tenk deg historia som ville ha blitt huska og fortalt om den gangen vi ofra 10 år, for United og for framtidige supporteres.

Tenk for eit kapittel i historia!!
post liked by: Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17376

Otac wrote: 23 Apr 2021, 21:55 @Pink Final. Tenk deg historia som ville ha blitt huska og fortalt om den gangen vi ofra 10 år, for United og for framtidige supporteres.

Tenk for eit kapittel i historia!!
Ser den @Otac.
Og er både enig og uenig.
Solskjær ville fått legende status.
Han ville satt et eksempel få om noen ville kunnet matche.
Men, ville det egentlig hjulpet Man United?
post liked by: Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

Klopp er en bra mann, kan ikke Solskjær være mer som Klopp, osv.
Gjelder dette fortsatt..?



"Deal with it".....
post liked by: Blodfink
Post Reply