Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ole Gunnar Solskjær har gjort sitt aller beste for Manchester United, ikke kortsiktig og med egoistisk tanke på sin egen CV - men for at klubben skal kunne reise seg til å bli en klubb vi kan kjenne igjen. Det gikk bra veldig lenge, han var riktig mann til en oppgave som var livsviktig for United som fotballklubb.

Så har vi etter hvert nådd det punktet der hans evner ikke strekker til. Der lovende gjenoppbygning skal bli til prestasjoner på jevnt topppnivå. Der det kreves evner i verdensklasse, ikke bare all verdens gode intensjoner og vilje.

Og det ligger ingen skam i å erkjenne det, verken for Solskjær, klubben eller oss supportere.

Det rakk langt, noe han fortjener all takk for, men ikke langt nok.
post liked by: Cola2, Pwint, pixma, Pink Final, Pancho P, PAK, RedTrafford
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16744

Ryktes at Mufc vil gjøre avskjeden til Solskjær så respektfull som mulig.
Ble glad når jeg leste det.
Det fortjener Solskjær slik jeg vurderer hans innsats gjennom 18 år.
Minner i så fall litt om avskjeden av en annen lojal tjener, Wilf McGuinness i desember 1970.
Sir Matt Busby gjorde alt han kunne for at den avskjedigelsen ble gjort skånsomt.
post liked by: Belfastboy, Buchan, Pwint, Cola2, Pancho P, PAK, offside, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Romano bekrefter sparking..
Here we go.
post liked by: Pwint
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Ja hva skal jeg si, det enkleste er å bare legge skylden på Solskjær. Men jeg tror ikke at det er så enkelt. Nå har vi har en del managere inn portene uten suksess. Jeg ser et gjentagende trend i United. Fra å nesten kjempe i toppen og være der til å få en kollaps året etter. Nå har vi hatt Moyes, Van Gaal, Mourinho og Solskjær. Alle endte med fyken.

Tror det er noe galt i hele strukturen og måten klubben blir drevet på. Varsellampene har blinket lenge. Hvem er det som kan komme inn å gjøre en jobb? Løfte United opp igjen til å være et topplag? Jeg aner ikke, jeg tror at den jobben er vanskelig. Jeg tror ikke den treneren er tilgjengelig nå. Vi går bare rundt i en ond sirkel.

Takk til Solskjær som har fått meg til å glede meg over United igjen. Festfotball til tider. Men dessverre ble han også innhentet av manglende resultater som sine forgjengere.

Det kommer til å ta lang, lang tid å få United på plass igjen. Vi må nok belage oss på en del nedturer og en del sparkede managere. Samtidig blir konkurransen enda spissere med flere olje sjeiker inn i fotballen.

Takk for alt Solskjær. Du prøvde, du gjorde virkelig det. Det er nok en trist dag for United og flere kommer til å vente.

Neste mann som kommer inn, varer neppe mer enn 3 år.

Lykke til!
post liked by: Pink Final, Cola2, Belfastboy, Buchan, Pwint, Pancho P
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Nå er det offisiell fra klubben. :bigcry:
post liked by: Pwint
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8244

Huff. Berre trist...
post liked by: Cola2, Pwint, Belfastboy
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Spent på de såkalte "care takers" på presse konferanser før og etter kampen i CL.
OGS synes jeg var bedre enn Sir Alex, og min mistanke er at de nye ikke rekker opp til kneet til OGS når det hagler ubehagelige spørsmål
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Jeg er redd for at problemene stikker mye dypere enn Moyes, Van Gaal, Mourinho og Solskjær. Vi ser jo akkurat samme opplegget i Brann og RBK. Styrene har for mye makt samlet på personer med manglende kompetanse og forståelse for fotball og trening. Frykter at det vil fortsette på samme viset hvis det ikke gjøres endringer også her.

PS: Jeg håper at RBK fortsetter med samme styre, og at Koteng får mer makt.
post liked by: Pink Final, Buchan, Pancho P, Cola2

Deleted User 402

Skriver det samme her som på United.no:

En trist, men uunngåelig avgjørelse.

Det er bare å si takk til Solskjær.

Takk for at du kom inn og fikk humør og glede tilbake i laget og hos fansen.
Takk for at du staket ut en kurs som ga meg en tro på at vi var på vei tilbake til noe som liknet Manchester United.
Takk for mange flotte øyeblikk på banen.
Og ikke minst, på et personlig plan, takk for at du ga meg entusiasmen tilbake. Takk for at du ga meg troen som supporter. Takk for at du har fremstått med verdighet i alle stormer. Takk for at du gjorde ditt beste selv om det dessverre ikke holdt helt inn.

Takk for at du har gitt meg de beste årene som fan etter at Sir Alex ga seg.
post liked by: Pancho P, Buchan, Belfastboy, Ryder, Pink Final, Blodfink, Cola2, PAK, RedTrafford, Pwint
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16744

Det var en gang..slik begynner mangt et eventyr.
Det var en gang en babyfaced assassin som ankom Old Trafford fra lille Molde.
25 august 1996 scoret han i debuten og ble omfavnet av kongen selv, Eric Cantona.
Solskjær vant ikke bare PL, CL og FA cupen - han vant mange United hjerter ❤️.
Han ble tatt under vingene av selveste sjefen og av kongen.
På Stretford End fikk han sitt banner 2OLEGEND.
Dette eventyret fikk ingen lykkelig slutt, det endte med 1-4 på Vicarage Road.
Allikevel kan vår babyfaced assassin ri med hevet hode inn i solnedgangen.
Det kan du gjøre fordi du elsker Manchester United
post liked by: Pancho P, Buchan, offside, Belfastboy, Pwint, pixma, Blodfink, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Vidar Dale Fjeld

Takk for taket Ole Gunnar Solskjær. Ingen betviler din vilje og ønske for at klubben igjen skulle ta steget opp helt i toppen. Det gikk sånn noenlunde og du skal ikke grave deg ned. Det ligger et grunnlag der, med litt utskiftninger kan veien være kort til å kjempe om titler. Dessverre synes det som om det siste steget ble for vanskelig. Men du vil alltid stå igjen som 20Legend. Glad for at jeg var med på din testimonial og vandret i korridorene da du tok imot norske fans. Lykke til Ole.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Buchan, Pancho P, Pwint, Blodfink, Cola2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Torquemada wrote: 21 Nov 2021, 11:46 Jeg er redd for at problemene stikker mye dypere enn Moyes, Van Gaal, Mourinho og Solskjær. Vi ser jo akkurat samme opplegget i Brann og RBK. Styrene har for mye makt samlet på personer med manglende kompetanse og forståelse for fotball og trening. Frykter at det vil fortsette på samme viset hvis det ikke gjøres endringer også her.

PS: Jeg håper at RBK fortsetter med samme styre, og at Koteng får mer makt.
Problemene er godt belyst i Glazer-tråden.
LUHG!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2592
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11864
Liker mottatt: 7616

Ser Samuel fryder seg på Manchester evening news i dag. Er det en som skal være veldig forsiktig med å snakke om å ha en jobb de overhodet ikke er kvalifisert for, så er det ham.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Pancho P, Cola2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Deleted User 108

Flaut å høre på Morten Langli på tv2 også. Null kompetanse når det gjelder både fotball og Manchester United. Så mye svada på så kort tid er det bare han som klarer å lire av seg.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Pancho P, Pwint, Cola2, messilingard

Deleted User 430

Syns dette oppsummerer det meste på en veldig enkel måte. Den kanskje vanskeligste veien for egen suksess nå kan vise seg å være den beste for klubbens suksess i fremtiden.

post liked by: Pink Final, Pwint, PAK, Pancho P
Post Reply