Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Det er en god del som mener at mye av det som skrives av redaksjonen på United.no er for negativt. Siktet ikke spesielt til deg.
post liked by: Otac, Blodfink

Deleted User 402

Ja, @Otac , det er godt mulig at min "sutring" over kommentarfeltet og enkelte medsupportere er like håpløs som mye annet. Tar den. Kan sikkert holde det for meg selv i større grad.
@Pancho P mente at du kom med en treffende kommentar under den gode artikkelen til Andy Mitten? Tok jeg feil?

Andy Mitten er forøvrig en journalist jeg lytter til mer enn noen andre. En ting er at jeg kjenner Andy etter å ha reist på borte og hjemmekamper med han i et par år da jeg bodde i England. Viktigst er det at han har svært gode kilder i klubben, er saklig og ikke minst vet han hva som rører seg av tanker og meninger hos den harde kjerne av United-fans. Hvis Andy i enda større grad skriver at fansen mister tålmodighet med Solskjær bør vi alle lytte.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Cola2, Belfastboy

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Ryder wrote: 15 Oct 2021, 12:48 Det er en god del som mener at mye av det som skrives av redaksjonen på United.no er for negativt. Siktet ikke spesielt til deg.
Ok. Det har eg ikkje fått med meg, at folk meina at det der er «negativt».
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Otac wrote: 15 Oct 2021, 12:12
Eg kan også sjå ei side av dette problemet der eg kan forstå at folk blir dritt lei av at alt tilsynelatande skal være so rosenraudt. Og der spiller redaksjonen i supporterklubben ei rolle også. De sminker ofte sannheita. So kan man bli lei av det som blir opplevd som negativitet da, og slutte og skrive om det. Men det betyr ikkje at de negative tinga har forsvunnet.
Berre tiet(?) i hel?
Veit ikkje om du siktar til meg, men eg kan svare deg likevel. Eg meiner ikkje alt er rosenraudt, og om du tolkar meg slik, må eg jobbe med ordlegginga mi. Klubben har, etter mitt syn, dårlege eigarar som ikkje har klubben sitt beste som førsteprioritet. Vi får håpe at fiaskoen med Superligaen har fått dei til å endre syn på kva det å eige ein fotballklubb inneber. Vidare meiner eg at vi bør forvente eit betre offensivt spel enn det vi har blitt servert denne sesongen. Vi har mange av dei beste offensive spelarane i Premier League, men vi har mykje å gå på når det gjeld den offensive samhandlinga. Balansen i resten av laget er heller ikkje god nok til å vinne Premier League.

Eg veit ærleg talt ikkje om Ole Gunnar Solskjær er den rette mannen til å føre oss heilt til topps. Eg veit heller ikkje om trenarteamet er godt nok. Om vi ikkje viser framgang i år i forhold til i fjor, vil det vere naturleg å vurdere Solskjær sin posisjon. Det eg likevel ikkje forstår, er at så mange (ikkje nødvendigvis deg @Otac) glatt ignorerer den imponerande jobben Solskjær har gjort ved å snu ei fullstendig skakkjørt skute som var heilt ute av kurs. Vi er ein mykje friskare klubb, sportsleg og utanomsportsleg, enn vi var då Mourinho tok frakken sin og gjekk. Klubben er fortsatt i utvikling og eg vil gi Solskjær meir tid. Om du meiner det motsatte, er det heilt fair.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Ryder, Cola2, Belfastboy, Salte25
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 108

Herlig @Pancho P
Solskjær sliter selvsagt når dagens United supportere sammenligner dagens Unitedlag med Fergusons lag fra Cantonas inntog i november/desember 1992. Alt United gjorde før den tid teller ikke. Med uttalelser som vi er Manchester United menes det fra den tid og fram til Ferguson ga seg. Heldigvis er Manchester United mye mer enn det. Det er nedrykk, nesten-konkurs, bestikkelsesskandale og en katastrofal karrierestart av Ferguson. Heldigvis hørte ikke Manchester United styret på meg som ville ha Ferguson bort i løpet av vinteren 1990. Tenk hvor mye pepper Ferguson hadde fått hvis sosiale medier hadde fantes da.
Solskjær har gjort en formidabel jobb. Han var rett mann til rett tid. Nå er klubben i god stand. Troppen er god. Store spillere ønsker igjen å spille for klubben. Akademiet er blant landets beste igjen.
Nå er resten opp til Solskjær og laget. Vi bør nok gå videre i årets champions league, og kvalifisere oss til neste års turnering. Nå må kravene settes og innfris. Vi har spennende uker og måneder foran oss nå.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Cola2, Belfastboy, Salte25
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Mcilroy wrote:15 Oct 2021, 13:59 Heldigvis hørte ikke Manchester United styret på meg som ville ha Ferguson bort i løpet av vinteren 1990. Tenk hvor mye pepper Ferguson hadde fått hvis sosiale medier hadde fantes da.
Da er vi i samme båt.
Ville ha bort Ferguson etter 1-5 på Maine Road høsten 1989.
Hadde en brev venn fra Altrincham med sesongkort på United Road.
Han fortalte meg alt i november 1986 at det ville ta minst 5 år å vinne ligaen.
Noe jeg ikke skjønte mye av den gang.
Men så var jeg bare 19- 20 og han mer enn det dobbelte.
Med mer erfaring, og så hvor mye arbeid som måtte gjøres.
Føler jeg har blitt mer tålmodig med åra.
Ikke bare å hente inn en ny manager eller noen nye spillere, og vips så er United best igjen.
Det må bygges fra bunn, som i 1986.
Og der er jeg overbevist om at Solskjær gjør en strålende jobb.
Når det gjelder ‘ankepunkter’ mot Solskjær er jeg helt på linje med deg @Pancho P.
post liked by: Pancho P, Cola2, Belfastboy, Salte25
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Er enig i det meste av dette, det burde være umulig å overse den positive snuoperasjonen Solskjær har det meste av æren for.
Så blir spørsmålet: Når er overgangs-/oppbyggingsfasen over, og når bør det forventes at klubben igjen skal kunne konkurrere på like fot med andre klubber av samme størrelse (tenker da også på pengebruk, lønnsnivå osv).

Siden Solskjær tok over har vi fått bedre spillere - men spiller vi bedre?

Selv er jeg ganske tålmodig, så lenge framgangen fortsetter - om så bare med små skritt. Men klubben har likevel tatt et par steg opp i sommer mtp overgangene vi har fått, og det er nok grenser for hvor lite avkastning på investeringene klubbledelsen finner seg i.

Ellers mener jeg at selv om det er nyttig å minne seg selv om Fergusons første magre år, at litt for mange nærmest tar det for gitt at det samme vil skje med Solskjær. 30-35 år er lang tid i fotball og mye har endret seg. Det finnes enda flere eksempler på at det har vært riktig å sparke managere, også for oss. Ferguson var enestående, først og fremst gjennom sin personlighet og karisma (mer enn på grunn av taktisk genialitet), noe jeg tror gjør ham vanskelig å kopiere.
Last edited by Ryder on 15 Oct 2021, 15:50, edited 1 time in total.
post liked by: Pancho P, Cola2, Pink Final, Belfastboy

Deleted User 402

@Pink Final Du er nok ikke alene her inne når det gjelder det ønsket etter 1-5 mot City....det tapet var vondt det! Ut med idioten var i mine tanker og:-)
Merkelig sesong....optimist etter 4-1 mot Arsenal og store investeringer i nye spillere og så havner vi nesten i nedrykkstrid. Takk gudene for FA-cupen:-)
Er også enig med @Pancho P i hans ankepunkter. Og om Solskjær har tatt laget så langt han kan vil jeg alltid være takknemmelig for snuoperasjonen med klubben som lå i dass etter Van Gaal/Mourinho.
post liked by: Pancho P, Cola2, Pink Final, Belfastboy

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pancho P wrote: 15 Oct 2021, 13:36 Det eg likevel ikkje forstår, er at så mange (ikkje nødvendigvis deg @Otac) glatt ignorerer den imponerande jobben Solskjær har gjort ved å snu ei fullstendig skakkjørt skute som var heilt ute av kurs. Vi er ein mykje friskare klubb, sportsleg og utanomsportsleg, enn vi var då Mourinho tok frakken sin og gjekk. Klubben er fortsatt i utvikling og eg vil gi Solskjær meir tid. Om du meiner det motsatte, er det heilt fair.
Eg har alltid vært for at OGS skal få tid. Lang tid. Lengre enn denne sesongen uansett om det ikkje blir pokaler. Topp fire bør være eit krav dog. Vi har lært på den harde måten korleis det er å skifte managere kvar 18 månad. Det fungerer ikkje med strukturen som er i klubben pdd.

Eg ser heller ikkje at det nødvendigvis må finnes ein knagg å henge eventuelle problem på. Eg meiner at laget og troppen virkeleg er på rett vei. Og det bygges stein på stein.

Klubben er det verre med. Den blir styrt elendig, og fortjener all kritikk.

Og kjøpet av Ronaldo sjølvsagt. Det var også skivebom.
post liked by: Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Ryder wrote:15 Oct 2021, 15:49 Ellers mener jeg at selv om det er nyttig å minne seg selv om Fergusons første magre år, at litt for mange nærmest tar det for gitt at det samme vil skje med Solskjær. 30-35 år er lang tid i fotball og mye har endret seg. Det finnes enda flere eksempler på at det har vært riktig å sparke managere, også for oss. Ferguson var enestående, først og fremst gjennom sin personlighet og karisma (mer enn på grunn av taktisk genialitet), noe jeg tror gjør ham vanskelig å kopiere.
Enig i alt du skriver her.
Det sagt, så minner Solskjær om Ferguson på enkelte områder.
I boka om Fergie skriver han:
«Enkelte mennesker kan komme inn i et rom, og de ser ingenting».
Den setningen er hva jeg merket meg mest i hele boka.
For, hvor sant er ikke det?
Noen mennesker ser intet.
Om det skyldes selvopptatthet, mangel på interesse, mangel på oppmerksomhet, mangel på forestillingsevne?
Jeg vet ikke.
Men Ferguson var helt tydeligvis en mann som så de rundt seg.
Der tror jeg Solskjær også er.
Han ser og han er av den grunn en god leder mener jeg.
Jeg tror Solskjærs mellommenneskelige kvaliteter er noe helt utenom det vanlige.
Og det er hovedgrunnen til min tillit til ham som manager for Manchester United.
post liked by: Cola2, Belfastboy, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Dette kunne Solskjær spart seg:

https://www.bbc.com/sport/football/58934077

Deleted User 108

Jeg vet ikke eksaktlig hva Solskjær sa, men hvis Solskjær mener at Rashford skal gi faan i å hjelpe barn og at Solskjær mener det er bedre at engelske barn svelter enn at Rashford leverer mer stabilt hos United pga dette er jeg enig med deg @Ryder
post liked by: Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22206
Liker mottatt: 18044

Ryder wrote: 16 Oct 2021, 11:41 Dette kunne Solskjær spart seg:

https://www.bbc.com/sport/football/58934077
Skal han spare seg for å be om at Rashford fokuserer på jobben sin? Leste linken, finner ikke noe galt whatsoever. Og, det er eliten innerst inne i City of London, som forøvrig ikke har noe med kongedømmet eller London ellers å gjøre, som er ansvarlige for den horrible situasjonen mange befinner seg i der borte. OGS gjør det jo klart at han setter pris på Rashfords innsats for de fattige.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

For ett års tid siden mente flere supportere at Solskjær snart var historie i United.
At han ville sparkes etter Everton matchen, og at United vanskelig kunne vinne noen av de neste 7.
Slik gikk det ikke.
Nå er det for n’te gang snakk om at Solskjær snart sparkes.
Jeg tror faktisk United nå går inn i en god periode, og vil vinne flere av de neste og unngår tap.
Tipper dette:

Leicester Seier
ATALANTA Seier
LIVERPOOL Seier
Tottenham uavgjort
Atalanta uavgjort
MAN CITY uavgjort

Tar med mine optimistiske tips etter 1-6 v Spurs i fjor.
Det gikk vel litt bedre enn jeg tippet den gang.
Pink Final wrote:09 Oct 2020, 20:01 Ting kan heldigvis snu fort i fotball.
Om overskuddet kommer tilbake kan vel United vinne alle 7!

Nå tror jeg ikke det skjer.
Legger hodet på hoggestabben og sier.
Newcastle seier
Paris Saint Germain tap
CHELSEA uavgjort
RASENBALLSPORT LEIPZIG seier
ARSENAL seier
Istanbul Basaksehir uavgjort
Everton tap

Da har jeg lagt hodet på stabben og kan bli ledd av om 1 måned
Tipper 3- 2 -2

Solskjær er manager etter Everton også.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Blodfink wrote: 16 Oct 2021, 12:10
Ryder wrote: 16 Oct 2021, 11:41 Dette kunne Solskjær spart seg:

https://www.bbc.com/sport/football/58934077
Skal han spare seg for å be om at Rashford fokuserer på jobben sin? Leste linken, finner ikke noe galt whatsoever. Og, det er eliten innerst inne i City of London, som forøvrig ikke har noe med kongedømmet eller London ellers å gjøre, som er ansvarlige for den horrible situasjonen mange befinner seg i der borte. OGS gjør det jo klart at han setter pris på Rashfords innsats for de fattige.
Han bruker akkurat de samme ordene som alle dem på sosiale medier som prøver å legge bånd på Rashford eller andre idrettsutøvere som gjør noe politisk. «Concentrate on your fotball». Jeg tror slett ikke Solskjær er imot det Rashford har gjort, men fatter samtidig ikke hvorfor han finner det nødvendig å si det han sier - med mindre han faktisk synes Rashford bør tone ned aktiviteten sin på andre fronter. Jeg fatter i alle fall ikke hvorfor han trenger å si det offentlig, han bør vite hvordan dette vil komme ut.
Kanskje han heller kunne tatt selvkritikk for hvordan han har brukt en åpenbart skadet spiller i nesten en hel sesong.

Sorry, blir bare ekstra defensiv når det gjelder Rashford. 🤬
Post Reply