Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Deleted User 430

Beta wrote:24 Aug 2021, 21:58 Jeg vil si at han har fått bygge mindre enn det Klopp fikk med tanke på antall kjøp.
Klopp hentet inn 13-15 spillere, alt ettersom man ser det, til a-stallen før han vant sin første tittel (etter 3,5år).
Solskjær har foreløpig fått hentet 11-13, alt ettersom.

CL-tittel i år og de er rimelig à jour :D
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19253

Ryder wrote:25 Aug 2021, 09:08 noe de fikk fikset med van Dijk og Alisson. Det går jo an å håpe at Varane får en van Dijk/Ruben Dias-effekt også for oss...
Det er et viktig poeng, Varane har stort press på seg, jeg er usikker på om han kan heve oss slik VvD gjorde i Liverpool. Jeg er alltid usikker på Lindelöf/Maguire og om den av keeperne som står har dagen. Varane er jo avhengig av en god makker. Han er vant til Ramos...

Offensivt har vi en del slagkraft, men defensivt er jeg usikker på om vi er gode nok for å vinne en pokal. Det fungerer i perioder, men foreløpig har det ikke holdt helt inn.
LUHG!

Deleted User 430

Litt nerdestoff før den 100. ligakampen...

https://theanalyst.com/eu/2021/08/solsk ... er-united/
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19253

Steinar Stenseth wrote: 25 Aug 2021, 17:22 Litt nerdestoff før den 100. ligakampen...

https://theanalyst.com/eu/2021/08/solsk ... er-united/
Interessant, fikk bedre innsikt i perioden under OGS her. Og jeg har det litt slik som han skriver litt om: Det er både positiver og negativer.
LUHG!

Deleted User 430

Blodfink wrote:25 Aug 2021, 17:48 Det er både positiver og negativer.
Absolutt. Tror veldig mye handler om stabilitet og på dette laget har han jo ikke akkurat hatt flaks med de siste 18 mnd. Perioden liksom skulle ta et stort steg hva både spillerkjøp og spillestil angår. Ble litt halvveis i fjor, hvor fokus endte på det trygge og stabile fremfor de litt mer spenstige valgene.

Håper og tror ting endrer seg sakte, men sikkert etter landslagspausen nå. Stabiliteten må på plass og det er dags for å faktisk se ut som potensielle utfordrere til trofeer, ikke kun "ha muligheten hvis om atte"..
post liked by: Pink Final, Blodfink

Vidar Dale Fjeld

Sorry Ole. Dagens uttalelser er bare pinlige angående Klopp og dommerstanden...enden på visa er at det sannsynligvis bare fører til økt fokus og at straffer sitter enda litt lenger inne å få...dårlig sjakktrekk og jeg tolker det som at det begynner å ulme under føttene hans. Unødvendig Ole.

Deleted User 429

Vidar Dale Fjeld wrote: 24 Sep 2021, 19:25 Sorry Ole. Dagens uttalelser er bare pinlige angående Klopp og dommerstanden...enden på visa er at det sannsynligvis bare fører til økt fokus og at straffer sitter enda litt lenger inne å få...dårlig sjakktrekk og jeg tolker det som at det begynner å ulme under føttene hans. Unødvendig Ole.
Tror nok du er veldig alene om denne tolkningen blant supporterne, i hvert fall som jeg har sett. Kunne ikke ha vært mer uenig selv.
post liked by: Cola2, Pink Final, Pancho P

Vidar Dale Fjeld

Beta wrote: 24 Sep 2021, 20:24
Vidar Dale Fjeld wrote: 24 Sep 2021, 19:25 Sorry Ole. Dagens uttalelser er bare pinlige angående Klopp og dommerstanden...enden på visa er at det sannsynligvis bare fører til økt fokus og at straffer sitter enda litt lenger inne å få...dårlig sjakktrekk og jeg tolker det som at det begynner å ulme under føttene hans. Unødvendig Ole.
Tror nok du er veldig alene om denne tolkningen blant supporterne, i hvert fall som jeg har sett. Kunne ikke ha vært mer uenig selv.
Det synes jeg det er innafor å mene, men mener bestemt at dette var meget dumt, og jo mer jeg tenker over det jo mer mener jeg det. :D

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Er enig med @Vidar Dale Fjeld her. Det viser også at OGS biter på Klopps mindgame. Litt sånn Mourinho oppgulp dette. Ikkje OGS verdig.

Eg meiner det sjølv om eg er pro OGS.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Jeg er ikke helt enig i at dette er lavmål fra OGS. Etter å ha blitt snytt for 3-4 straffer de siste par kampene, så skrev jeg i et innlegg her at nå var det å forvente at OGS uttalte seg om dette, og retter en pekefinger mot dommerne etter uttalen til Klopp. Absolutt på sin plass, og helt klart managers oppgave.
Torquemada wrote:22 Sep 2021, 21:50 Enig med kommentarer over, fantastisk dårlig dømming igjen. Jeg mener at det er rett et en sentral person i United går ut og uttaler seg kraftig i forhold til hvordan vi dømmes bort. Kanskje SAF kunne tatt en høyrøstet prat i media slik at OGS slipper straff. Men mulig det er rett at OGS tar dette oppgjøret og evt straff det medfører.
Edit: Ser at jeg i innlegget mitt ikke fra 22. sept ikke sa noe om Klopp. Skylder på husken, og at jeg sikkert blander med kommentarer gitt på FB eller twitter. (Slik er det å være utro, blir etterhvert jævlig vanskelig å huske hvem du sa ting til.)
post liked by: messilingard, Pink Final, Pancho P

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Tolk meg rett. Det er heilt ok at Ole går ut å kommenterer dette. Men eg synest at å gje Klopp «kred» for at han har påvirka nokon til å gje United mindre straffer er søkt, og gir eit inntrykk av at Klopp har makt. Unødvendig. Kan man ikkje berre la være å nevne Pool i det heile tatt? Dette gir supporterane deres vann på mølla.

Klag på dommaerane, og kun det.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Så nettopp et intervju med SAF, han sa at den eneste måten for forsvarerne var å sparke ned Ronaldo. Når denne strategien benyttes er det å forvente av dommerne at de tar tak i dette for å beskytte spilleren. Det er ikke bra for PL hvis det blir skade på de beste spillerne framme på banen fordi dommerne ikke gjør jobben sin. Personlig fatter jeg ikke hvorfor ikke VAR ble benyttet i situasjonene med Ronaldo. Skammelig av dommer rett og slett.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Heilt enig med SAF. Ta dommarane, ikkje bland inn kommnetaren til Klopp.
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2581
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13399
Liker mottatt: 8599

Otac wrote: 25 Sep 2021, 12:41 Tolk meg rett. Det er heilt ok at Ole går ut å kommenterer dette. Men eg synest at å gje Klopp «kred» for at han har påvirka nokon til å gje United mindre straffer er søkt, og gir eit inntrykk av at Klopp har makt. Unødvendig. Kan man ikkje berre la være å nevne Pool i det heile tatt? Dette gir supporterane deres vann på mølla.

Klag på dommaerane, og kun det.
At Klopp har makt over dommarane er vel heva over einkvar tvil. Kan hende eg er paranoid, men etter mitt syn er det langt frå tilfeldig at vi ikkje får straffer lenger. Klopp sitt utsegn var eit tydeleg forsøk på å påvirke dommarstanden og dessverre lukkast han med strategien. Det er smått utruleg at han ikkje blei straffa for det, men det er visst andre reglar for den "joviale" tyskaren enn for andre managerar.

Ein kan kanskje spørre seg om det var taktisk lurt av Solskjær å rette søkelyset på Klopp si rolle i dette, men personleg meiner eg det var heilt på sin plass. Ein generell klage på dommarane viser seg sjeldan å vere effektiv. Dessutan har vatnet på scousarmølla rent i strie straumar sidan 70-talet, så det er den minste bekymringa mi.
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Jeg synes det er helt rett å adressere hvem det er som har påvirket dommerne, det vil bare få dem til å tenke seg litt om. Hva fansen til LFC måtte mene og tenke bryr jeg meg egentlig lite om.
post liked by: Pancho P
Post Reply