Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14529
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22962
Liker mottatt: 18946

Solskjær må få støtte på transfer-markedet i sommer/høst. Så enkelt er det tror jeg. Det er nå en filosofi bak hvilke typer man vil ha inn. Solskjær sikter høyt, da må gjengen borte i Florida bli med på det...

Noe annet viktig er at Solskjær svinger øksa, for å sette ting på spissen så kan nesten en hel 11er sendes på dør. Og de som kommer inn må være en blanding av verdensklasse (3-4) og de ypperste talenter (3-4)

Det blir ikke 11 ut og 8 inn, men håper på 5 inn og 5 ut.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14529
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22962
Liker mottatt: 18946

Håper eierne og Woodward lytter til hva Solskjær sier her. Klar tale dette.

https://www.standard.co.uk/sport/footba ... 25836.html
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4629
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10420

Mourinho er jo kjent for å gjøre "politiske" statements med laguttakene sine for å legge press på de med pengesekken (McTominay som midstopper mot West Ham da Jose prøvde å krangle til seg nye stoppere, f.eks).
Begynner å mistenke at OGS driver med litt av det samme når han så åpenlyst nekter å bruke benken sin. Han sender et rimelig sterkt signal til ledelsen med denne praksisen, samtidig er han jo ikke typen til å ofre en så viktig kamp bare for å hamre inn et poeng overfor Woodward.

Men her går i alle fall ord og handling hånd i hånd, tror nok han er ganske tydelig også internt på at det må forsterkninger til.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7524
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26854
Liker mottatt: 17361

United.no har en sak der Bryan Robson roser jobben Solskjær gjør.
Det er en + sak for medlemmer - så linker ikke til den.

Robbo mener Solskjær har gjort en kjempejobb i å snu ting rundt i United.
Og, at han hadde/har en større jobb ifht å bygge lag/stall enn Lampard hadde/har i Chelsea.

Bryan Robson sitter jo ikke på fasiten her.
Men, jeg liker når legender som Robbo roser dagens manager og jobben han gjør.
Robbo ser en del ting fra innsiden, som ikke nødvendigvis vi supportere eller media vet om.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4629
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10420

..samtidig er han vel ansatt av klubben som ambassadør eller noe sånt? I så fall er han vel mer eller mindre programforpliktet til å rose manageren...
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14529
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22962
Liker mottatt: 18946

Leste den saken på United.no, der Wikestad og Robson uttalte seg.

Robson har en del fornuftige meninger, og han ga klar beskjed på Uniteds sesongavslutning/season awards 17/18 eller 18/19 om hva han mente om kvaliteten på troppen og jobben som var gjort ellers, han ga stryk-karakter. Jeg klarer ikke å huske om det var under Mourinho eller OGS dessverre, jeg husker bare jeg tenkte at Robson tør å si det han mener.

I sin rolle som ambassadør er han jo underlagt en del regler selvfølgelig, men jeg tviler ikke på at OGS har gjort mye bra. Sånn sett tenker jeg at Robson har sett det han sier.

Om eierne støtter opp og bruker penger for å ta MUFC tilbake til toppen, så vil jeg dømme OGS hardere om vi havner like langt bak de beste neste sesong. Om vi stiller med dagens tropp neste år, så forventer jeg det samme som etter at Bruno kom i vinter. Da tar vi fort 2.plass neste år.

For å virkelig ta steget opp, trengs det minst 3, helst 5 forsterkninger inn.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4629
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10420

Etter halvannet år i stolen begynner det jo å danne seg et bilde av hvor OGS vil, og hvorvidt han er godt nok skikket til å gjøre jobben.

Mye er sagt om hans "cultural reboot" og ryddejobb, og der er det vel ganske stor enighet om at han er på riktig kurs og har gjort en god jobb med spillerstall og mentalitet - om enn litt saktere enn mange av oss ønsker. Men det er mer et klubbproblem enn et managerproblem.

Han er åpenbart godt likt og respektert av spillerne - selv i periodene med svake resultater var det nesten ingen "lekkasjer" om dårlig stemning i garderoben, konflikter på treningsfeltet osv., historier som nesten alltid dukker opp dersom en manager er på gyngende grunn. Selv da laget var på sitt verste i høst var det få som spekulerte i at spillerne hadde gitt opp og ikke prøvde. At de har klart å snu en veldig negativ trend, tyder også på at mentaliteten er mer solid enn på lenge, og at alle drar lasset sammen.

Det store stridsspørsmålet er fortsatt om han er sterk nok taktisk. I mine øyne er det todelt:
Jeg synes jevnt over han forbereder laget godt, med riktig inngang til kampen og riktig taktikk fra start. Det er sjelden du blir sittende og tenke hvorfor i all verden han starter med det laget og den formasjonen. Resultatene mot andre topplag forteller dette tydelig, du skal slite med å nevne en kamp der United er blitt tatt på senga av motstanderens oppsett. Med Bruno ser også det etablerte angrepsspillet også mye mer strukturert ut, med mye bedre flyt. Tempoet og trøkket i angrep siden januar har vært et helt annet, og i mye mer i tråd med hvordan OGS hele tiden har sagt vi skal spille.

MEN: Han har definitivt mye å gå på når det gjelder å håndtere kampene underveis. Veldig old school når det gjelder bytter (nesten aldri før det 65. minutt), og reagerer veldig seint på uheldig utvikling under kamper. Dersom vi mister initiativet i en kamp, endre OGS sjelden tilnærming før motstanderen har fått et mål, og da kan det være for seint. Dette forteller meg at han er grundig og flink i forberedelsene, men mangler evne til å improvisere og det geniale instinktet som de aller beste trenerne har.

Og et lite hjertesukk: Vi bør slutte å ALLTID skulle spille oss ut bakfra mot høyt press. Noen som vet mer enn meg kan sikkert peke på om det skyldes individuelle mangler hos spillerne eller hvordan de er instruert til å plassere og bevege seg, men vi er i alle fall ikke gode til å spille av høyt press, selv mot lag som egentlig ikke behersker det så godt.


Oppsummert tror jeg OGS kan ta klubben enda et steg videre. Men vi trenger å ta to-tre steg for å kunne konkurrere med Liverpool og City, og jeg er fortsatt usikker på om han har akkurat det i seg. Og han er selvsagt avhengig av å bli backet av klubben når det gjelder overganger, går vi inn i ny sesong uten spillerkjøp, kommer det til å bli nok en berg- og dalbanesesong.

Deleted User 108

Jeg har alltid sagt at Solskjær var rett mann da han kom inn, han er fortsatt rett mann ut sin kontraktsperiode som varer to sesonger til. Håper klubben etterpå ansetter en manager som vet hva Manchester United står for og som fortsetter det sporet Solskjær har laget. Tror ikke Solskjær er mannen som kan vinne premier league og champions league og ta over arven etter Sir Alex, men hvem kan det være? Pochettino? Hvorfor var han ikke aktuell for Juventus og Barcelona? Ikke veldig aktuell ihverfall ettersom de klubbene tok ganske raske avgjørelser, og de ansatte ikke akkurat verdensstjerne managere.
Håper køubben støtter Solskjær med de kjøpene han ønsker ellers kan de grave både Solskjærs og klubbens grav.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14529
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22962
Liker mottatt: 18946

Sjeleglad for at det ikke ble Pochettino som kom inn etter Mou, synes det virka helt sluttkjørt i Spurs, konflikter og dårlig stemning, de liker det i Spurs, siden de henta inn vår forrige sjef, hehe.

OGS kan vinne alt tror jeg, men det kommer an på Joel Glazer, det må inn 3-4 klassespillere, jeg vil ikke vente på noe som aldri kommer lenger, nå er det tid for action...

Joel! Wake up!
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4629
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10420

Problemet er at Glazers er fornøyd med topp 4 - for dem er gevinsten ved å gå fra å være nummer tre/fire til å bli nummer én, ikke verdt kostnadene det krever. Tipper de sitter og håper på enda en sesong der vi akkurat klarer å skvise oss inn til CL-plass, og vurderer at vi kommer til å klare det uten store utlegg.

Angående Solskjær og et annet ankepunkt: Jeg er ikke superimponert over måten han disponerer stallen på, og hvordan det har ført til rovdrift på enkelte halvskadde spillere. Rashford er det åpenbare eksempelet, men også Maguire har spilt med skade og måtte ha kortisonsprøyter for å komme seg på banen i vinter. Med syltynn stall inn i en ny sesong kommer dette til å bli verre, frykter jeg. Det kommer til å bli skader, og noen av dem kommer til å bli langvarige.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14529
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22962
Liker mottatt: 18946

Støtter det du skriver her [mention]Ryder[/mention].

Tror du treffer godt mtp. Glazer og en tynn tropp.
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1306
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Nå har vel Rojo landet i Manchester, i tilfelle vi skulle få skader :yikes: . Blir vel fort til at vi blir nødt til å ha Rojo med flere i stallen.
Det blir en lang sesong, vi trenger dog spillere. Men jeg vet ærlig ikke hvem som har ansvaret for at vi har manglende handlekraft på overgangsmarkedet. Føler at vi har vært veldig trege, og vi er litt rådløse på hva vi skal hente inn.

Det virket som det var Sancho som var hovedprioritet, og når det ser ut til å gå i vasken sliter man litt. Man sitter litt fast hva nå? Jeg tror ærlig ikke vi har noe god strategi når det kommer til overganger. Vi burde selvsagt hat en person dedikert til denne jobben som jobber med kartlegging, analyse, stats osv over hva som beveger seg av spillere.

Det samme var i fjor sommer, vi henta vel inn James, Maguiere, Wan-Bissaka. Samtidig som en lot flere spillere dra. Det var litt rart at vi ikke henta inn flere.
Jeg håper og tror at det jobbes i kulissene med å hente spillere. Men jeg er sannelig ikke sikker på om det blir de helt store forsterkningene. Altså at vi henter inn 4-5 mann.

Men time will show.

Deleted User 108

United har nok to store problemer i forhold til Chelsea f.eks. Det er viljen til å bruke de pengene som må til og de som forhandler avtalene. Chelsea har ansatt de beste i jobbene, mens Glazer ansatte sin venn Woodward, som hjalp til med å få oppkjøpet av klubben til å gå igjennom.
Når man ikke har lært på sju år så vil det nok heller ikke forandre seg. Tror heller ikke United/Glazer hsr økonomiske muskler til å gjøre så mye akkurat nå heller.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14529
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22962
Liker mottatt: 18946

Der treffer du rimelig bra frykter jeg [mention]Mcilroy[/mention] ...Poster denne her også. Christian Falk snakker om disse temaene, en mann med kunnskap om mye innen fotball. Bør ses!

LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4629
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10420

Ryder wrote: 24 Aug 2020, 09:45 Angående Solskjær og et annet ankepunkt: Jeg er ikke superimponert over måten han disponerer stallen på, og hvordan det har ført til rovdrift på enkelte halvskadde spillere. Rashford er det åpenbare eksempelet, men også Maguire har spilt med skade og måtte ha kortisonsprøyter for å komme seg på banen i vinter. Med syltynn stall inn i en ny sesong kommer dette til å bli verre, frykter jeg. Det kommer til å bli skader, og noen av dem kommer til å bli langvarige.
Nå mister Rashford antagelig sesongstarten pga av skade, en skade han angivelig har spilt med de siste kampene av forrige sesong. Alle kunne jo se at noe var galt med ham på slutten, og da var det altså skade og ikke formsvikt.

Hva ER dette her? En spiller som sannsynligvis fikk et mye lengre skadeavbrekk enn nødvendig i vinter, fordi han ble brukt da han burde hvile, presses IGJEN til å spille gjennom skade. At han sikkert ønsket å spille selv, er ingen unnskyldning - her skal medisinsk apparat og ikke minst manager sette ned foten. Spesielt når alle kunne se at gutten ikke klarte å prestere. Greit at benken ikke er all verden, men det får være måte på.
Post Reply