Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Deleted User 108

Arteta kan å spille etter motstanderen. Destruktivt og kjedelig, men det må til i dagens fotball. Mye likheter mellom Arteta og Solskjær i tankegang tror jeg. Spiller etter motstander og tar de gode,men taper også mot hvem som helst.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Mcilroy wrote: 18 Jul 2020, 22:32 Skaper null og niks mot et defensivt lag.
Tja. Noen gode sjanser hadde dem, men dessverre for City var det som regel Sterling som fikk de aller største.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14578
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23128
Liker mottatt: 19100

En annen ting med kampen i går, det virka nesten som en treningskamp, merkelig å se uten stadion-lyd...Et totalt øde Wembley liksom.

Håper det åpnes for publikum i oktober!
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

I det minste er Manchester City vant med slike tilstander :hah:
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14578
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23128
Liker mottatt: 19100

Fa-cup Chelsea: Manageren innrømmer at omleggingen etter Baillys skade ikke fungerte, det er alltid lett å være etterpåklok, men mulig han kunne fortsatt med 3 stoppere, trukket ned Matic og inn med McT, eller bare byttet inn Fosu-M?

Sånn det utviklet seg, så egentlig innsatsen fra trener-teamet kun mer og mer panisk ut synes jeg. De prøvde jo selvfølgelig å forbedre spillet. Men det var grått altså...

Når det er sagt kunne Maguire og Matic scora mål med hver sin heading. Men som alt annet ble det fullstendig bom på begge.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4668
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2599
Liker mottatt: 10543

Uansett hvordan det går til helga mot Leicester: Synes det er verdt å diskutere Solskjærs håndtering av det fysiske rundt laget.

Han har jo hele tiden snakket om at laget må være bedre trent, løpe mer osv - og det er vel rimelig klart at spillerne trenes hardere enn før. Kombinert med en intensiv spillestil, knalltøft kampprogram og minimal rotering på mannskap, er det ikke rart at spillerne virker som de er helt i kjelleren. At laget også tidligere har skjenet helt ut i grøfta etter gode perioder, tror jeg også kan ha sammenheng med dette. Hard totalbelastning gir skader og perioder uten overskudd. Klarer OGS og apparatet å finne denne balansen godt nok? Mye tyder på at de ikke gjør det.
Rashford er nylig tilbake etter langtidsskade, og har vel nesten spilt hvert minutt etter gjenåpningen. Samme med Pogba. Harry Maguire fikk sprøyter for å holde seg på beina i januar. Skadene har vært mange, det samme med periodene da alle virker som de løper i sirup.

Så er det lett å være etterpåklok, og det er lett å skjønne hvorfor Solskjær nå har gamblet på at denne startelleveren skal holde helt inn. Endelig har han fått det til å fungere, og det er fristende å kjøre på med gassen i bånn og håpe det holder til målstreken før tanken er tom. Mange snakker om at reservene er for dårlige, og det er jo et poeng - samtidig hadde vi gode kamper med McTominay og Fred (begge var vel til og med lansert som "årets spiller"-kandidater for noen måneder siden). Rart at de skal være altfor dårlige nå, og de blir i alle fall ikke bedre av å ikke spille kamper.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14578
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23128
Liker mottatt: 19100

Ryder wrote: 23 Jul 2020, 09:29 ansett hvordan det går til helga mot Leicester: Synes det er verdt å diskutere Solskjærs håndtering av det fysiske rundt laget.
-

Sier meg enig i den posten din her, jeg har tenkt mye på de samme tingene. Jeg skulle gjerne sett at han rullerte i alle fall 1 plass på laget i hver kamp etter de 4 første kampene etter pausen f.eks.

Solskjær fortalte faktisk selv om en samtale med Mike Phelan, der Phelan sa til ham :

"Du kommer til å bli husket for den uttalelsen din om at United har den beste fysikken i PL, både fans og media vil huske det du har sagt".

Jeg tolker det litt dithen at Phelan muligens ikke er helt enig, at det nok er flere lag som er like godt trent. Det tenker jeg også, det skal ikke så mye til i grunn. Ingenting tyder på at United skal være bedre trent. De er ikke dårligere heller sikkert, og tett program er det jo.

Link til den videoen hvor OGS forteller om dette ligger over her et sted.
LUHG!

Deleted User 108

Solskjær bør evalueres etter hver sesong synes jeg, det bør både manager og spillere bli etter hver sesong.
Men er 100 % sikker på at Solskjær er vår manager når neste sesong starter. Det positive med dagens tropp trumfer det negative. Tipper de som er på innsiden av klubben merker stor forskjell nå enn under LvG og Mourinhos ledelse.
Men selv om vi ender på tredjeplass har ikke dette vært noe god sesong. Ikke fotballmessig og ikke poengfangst. Mye å gå på. Men med en spillegruppe som står sammen, jobber for hverandre tror jeg at vi er på rett vei.
Det eneste vi sofasitterne vet er hvordan tabellen er og hvordan kampene er. Satser på at de som styrer klubben vet hva spillerne ønsker, hva som skjer på Carrington, hva planen er. Kanskje de har en 3-års plan med Solskjær de ønsker å holde.
Det er ikke så enkelt for oss å mene spark Solskjær eller beholde Solskjær. Meninger kan vi ha hvis de er rimelig saklige.
Tror akkurat nå at klubben og manageren står sterkere enn hva de har gjort siden Sir Alex sin avgang.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1943
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2564

Er ikke MU med å kjempe om 3 eller 4 plassen neste sesong så kan man vel begynne å snakke om OGS er rett man på rett plass, tror City og pool blir nok for sterk neste sesong også. Så for tiden er nok OGS rett man for MU og måtte det vare i mange år.
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Mcilroy wrote: 24 Jul 2020, 07:50 Men selv om vi ender på tredjeplass har ikke dette vært noe god sesong.
Her er jeg helt uenig. Kommer vi på 3. plass (eller 4.), har dette vært en meget god sesong. Vi har en altfor tynn stall, og har hatt langtidsskader på tre av de fire viktigste spillerne våre. Rashford, Martial og Pogba (men heldigvis ikke Maguire). Siden har Fernandes kommet til som meget viktig. Om vi klarer å manøvrere oss inn til CL-plass, har det vært en stor suksess. Mener jeg.

Det er så åpenbart at klubben er på riktig vei, at jeg klarer rett og slett ikke å ta det seriøst når folk på united.no hyler og vræler om at Solskjær må sparkes (eller får stor kritikk). Neste sesong forventer jeg at vi kutter ned avstanden, men jeg synes faktisk at denne sesongen har vært relativt god. Selvsagt ønsker vi mer, og det kommer med tiden. Hvis ikke forsvinner Solskjær (dessverre). Så ryker vi kanskje tilbake til gamle synder med ny manager hver 18-24 mnd, med ny stil hver gang, og spillere som ønsker seg bort. Jeg ønsker ikke det.

Overbrukt uttrykk, men vi er tilbake å spille "the United way". Fans på kanten av setet.
Vi har et drøss av akademi-spillere i troppen og 11-ern, og flere av dem er kjempetalenter
Vi har et ungt lag som er langt fra toppen, og ser etter flere unge spillere som kan vokse sammen
Spillerne er fornøyde igjen og spiller for hverandre

Bare noen punkter på en sen kveld (med en føckings hodepine!!)

Deleted User 108

Jeg er enig i at sesongen ender godt hvis det blir topp 4 [mention]Pangaea[/mention] ,men det er ikke imponerende det vi har gjort, hverken spillemessig eller poengfangst. Rundt 64 poeng trenger jaggu ikke å være i nærheten av en slik god plassering. Synes både toppnivået og spesielt bunnivået må heves før vi er med å kjemper helt i toppen igjen.
Resten er jeg enig i. Solskjær kjenner klubben. Får inn gammel United-kultur i klubben. Kvitter seg med spillere som ikke passer inn, selv om de egentlig er mer enn god nok.
Jeg har alltid sagt at Solskjær var rett mann da han kom inn og at klubben er styrket når han forlater United i forhold til da han kom.
Og selvfølgelig må han fortsette neste sesong.
At en par av de på united.no får herje fritt er trist og se. At redaksjonen ikke følger sine egne regler og setter dem i karantene er snedig, men men.
User avatar

EivindfromNorth
Posts: 45
Joined: 04 Oct 2018, 09:16
Liker gitt: 20
Liker mottatt: 30

Ryder wrote: 23 Jul 2020, 09:29 Uansett hvordan det går til helga mot Leicester: Synes det er verdt å diskutere Solskjærs håndtering av det fysiske rundt laget.

Han har jo hele tiden snakket om at laget må være bedre trent, løpe mer osv - og det er vel rimelig klart at spillerne trenes hardere enn før. Kombinert med en intensiv spillestil, knalltøft kampprogram og minimal rotering på mannskap, er det ikke rart at spillerne virker som de er helt i kjelleren. At laget også tidligere har skjenet helt ut i grøfta etter gode perioder, tror jeg også kan ha sammenheng med dette. Hard totalbelastning gir skader og perioder uten overskudd. Klarer OGS og apparatet å finne denne balansen godt nok? Mye tyder på at de ikke gjør det.
Det er vel mer en erkjennelse av at stallen er for svak. Synes Ole viser tydelig at han mangler kvalitet på benken ved å kjøre samme ellever over så lang tid. Spekulativt, men jeg tror ikke vi hadde satt oss selv i en posisjon hvor vi kan klare CL neste år hvis vi hadde rotert inn spillerne som har sittet på benken i denne perioden.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Jeg mener at det som har skjedd denne sesongen, er at enkelte spillere har tatt et enorme steg opp - rent prestasjonsmessig - og regelrett parkert andre spillere på benken. Greenwood, Martial og Rashford har vært fenomenale. Selv om de har vært tydelig slitne de siste kampene, så er de fremdeles bedre enn alternativene.

For United handler det i store grad om å skaffe (kjøpe) alternativer, hvis prestasjoner ligger tettere opp til (eller bedre) det som er beste XI.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2039
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7543
Liker mottatt: 4308

Det har vært en variabel sesong, men OGS klarte å få United inn i det gode selskap igjen, og det skal han ha skryt for. Det stormet nokså kraftig rundt ørene hans i begynnelsen av året. Og ''Oleout'' gjengen vokste i takt med dårlige resultater. (Det var vel enkelte da som mente at Eddie Howe var løsningen)
Men så kom Bruno, og etter det så har ikke United tapt i PL, har tatt flest poeng etter at han kom inn. Og etter Corona pausen, så er det bare Man. City som har vært bedre, tatt 1 poeng mer.
I tillegg så har Rashford, Martial og Greenwood scoret rundt 60 mål. Må vel være den yngste trioen som har oppnådd det. Med riktige signeringer nå så ser dettte absolutt mer positivt ut, enn det gjorde i begynnelsen av året.
United ligger langt bak Liverpool poengmessig, men forsetter United denne utviklingen neste sesong, så kan avstanden minske betraktelig.

Deleted User 108

Poengmessig langt bak. Men vi må huske at de to lagene foran oss er topp 5 i verden også. Alex Ferguson var ikke i nærheten av slike poengsummer som Klopp og Guardiola presterer nå.
Ferguson fikk vel 91 poeng på det meste og vant faktisk premier league med 75 poeng. Verden har gått framover. Glad Ferguson ga seg når han gjorde,ville nok slitt med og oppnå det rivalene driver med Fergie også nå.
Post Reply