Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Lingard wrote: 19 Oct 2021, 01:37
Schmeichel wrote: 18 Oct 2021, 19:51 Jeg tror heller ikke Solskjær er for dårlig på det taktiske. Han har flere ganger taktisk utmanøvrert de aller 'beste' lagene etter min mening. Men som alle andre har han også sine bunnpunkter.
Tja. Mot antatt bedre motstand så ligger vi som oftest bakpå og kontrer - og til dette har vi et ganske så bra mannskap. Problemene oppstår når vi møter antatt svakere motstand.
Solskjær har definitivt for mange store skalper i beltet til at noen kan hevde at han er håpløs på taktikk.
Men det er forskjell på reaktiv og proaktiv taktikk. Han og teamet hans har vist at de er gode til å analysere motstander og sette opp gode mottrekk mot de beste lagenes styrker, da virker det tydelig at spillerne har fått klare instruksjoner. Det blir verre når det er United som må styre kampene
Last edited by Ryder on 19 Oct 2021, 10:13, edited 1 time in total.

Deleted User 402

Har ikke så mye nytt og spennende å si selv, men dette forumet leverer diskusjoner på høyt nivå. Her er det mange gode tanker og argumenter og ikke minst saklig uenighet. Fine greier:-)

Registrerer at journalister med gode kilder internt fortsatt rapporterer om støtte til Solskjær i spillergruppa og i styret. Nå kan det selvsagt forandre seg fort, men det er uansett milevis fra det som ble rapportert under Van Gaal og ikke minst Mourinho. Skulle det skje at en ny manager må inn så har vedkommende uansett helt andre arbeidsforhold enn det Solskjær hadde. Det er ikke en klubb i oppløsning hvor alt må bygges på nytt.
post liked by: Schmeichel, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Ja, hvem tror dere eventuelt skulle tatt over da, hvis det viste seg at styret i United etterhvert kom frem til at for å ta oss det neste steget, måtte vi ha en ny manager? Hvem kunne dette reelt sett ha vært?
Er det noen veldig talentfulle managere der ute som dere vet mener kunne vært rett mann? Og vær så snill, helst et mer seriøst forslag enn Conte og den gata der |P
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Schmeichel wrote: 19 Oct 2021, 10:17 Ja, hvem tror dere eventuelt skulle tatt over da, hvis det viste seg at styret i United etterhvert kom frem til at for å ta oss det neste steget, måtte vi ha en ny manager? Hvem kunne dette reelt sett ha vært?
Er det noen veldig talentfulle managere der ute som dere vet mener kunne vært rett mann? Og vær så snill, helst et mer seriøst forslag enn Conte og den gata der |P
Mangelen på alternativer vi kan være trygge på, er i mitt hode det aller beste argumentet for å la Solskjær beholde jobben i alle fall ut sesongen. Ellers hadde @red en flott gjennomgang av alternativene for noen sider siden:
red wrote: 17 Oct 2021, 12:47 Kritikken blir litt vel voldsom ja.

Har forsøkt å ta de som roper #oleout seriøst ved å vurdere alternative managere, uten at jeg i hvert fall klarer å finne noen.

Henter man internt, slik vi gjorde med Ole, kan treneren følgelig ha mindre ballast, fordi han i større grad blir beskyttet av omgivelsene, og fra dag en vil kjenne seg mye mer komfortabel i rollen. Både Barcelona og Bayern har gjort det endel med godt hell. Men klarer ikke se noen aktuelle fra egen klubb / trenerstab.

Og listen over managere med nok ballast til å klare å stå i en evnt. United jobb, den er ikke for lang, og med egentlig bare uaktuelle kandidater:
  • Klopp. Vil aldri være aktuell.
  • Pep . Vil aldri være aktuell.
  • Van Gaal - 2014-16
  • Mourinho - 2016-18
  • Koeman 🤮+ i jobb (frem til de har råd til å sparke han)
  • Benitez - Ex. Liverpool. Defensiv spillestil. Nylig i jobb.
  • Rodgers. Ex. Liverpool. Forlater ikke Leicester. Liker han uansett ikke. Også usikker på om han hadde taklet presset.
  • Bielsa. Leeds... I eldste laget. Spillestilen vinner ikke Premier League. Ville ikke håndtert større egoer som Ronaldo og Pogba, hadde bare sagt opp og dratt hjem til Argentina.
  • Tuchel. I jobb. Som med Mourinho etter Chelsea: kanskje år inn i fremtiden. Men aldri nå.
  • Allegri. Akkurat fått jobb i Juventus. For meg helt uaktuell pga spillestilen.
  • Ancelotti - Akkurat fått jobb i Real Madrid. Uten jobb nå kunne han vært en aktuell kandidat.
  • Mancini - I jobb til i hvert fall etter VM. Ex. City (men begynner å bli såpass lenge siden, at kunne nesten gått. For Italia spiller helt nydelig fotball for tiden...)
  • Nagelsmann - akkurat fått jobb i Bayern. Kanskje i yngste laget. Kan være aktuell en gang i fremtiden, men forventer at han blir lenge i Bayern.
  • Pochettino. PSG har vært så dårlige med han i egen serie, at kan åpne seg en mulighet her. Drømte om han for noen år siden, ikke fullt så overbevist lenger.
  • Ralf Rangnick. Ser ut til å ha gått over til management. Innflytelsesrik uten å ha trent de største klubbene, men alderen bidrar til nok ballast.
  • Zidane. I teorien mulig. Men ble aldri overbevist av det jeg så av hans Real Madrid. Vi trenger en som kan utvikle spillestilen og laget videre. Det gjorde han ikke i hans tid der.
  • Conte. I teorien mulig. Antakelig ikke bra for klubben på lengre sikt.
Så da er en over på hipstervalg som Potter og ten Hag. Eller mindre kjente trenere for mellomstore klubber i Italia, Spania og Tyskland. Men det er jævlig vanskelig... Det må være en manager som klarer å stå stødig med sine ideer ovenfor spillergruppa også i motgang.
post liked by: Pink Final

Deleted User 108

Paul Ince har jo selv uttalt at han er en bedre manager enn Solskjær........

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Først, eg synest Ronaldo har vært ein fantastisk spiller, og er framleis ein god spiller i den rette ligaen. Men har burde ikkje være i United.

Ein frykt eg har er at om ting fortsetter(?) å ikkje stemme for Ronaldo, og hans rolle i United i blir meir og meir satt spørsmålstegn ved i media, kan han da stå i spissen for å lage bråk i garderoben?
Eg tipper han allerede har stor makt ved å ha mange viktige allierte i troppen.
Pogba, Fernandes, Fred, Martial, Rashford mfl vil kunne følge Ronaldo i eit maktspill om Ronaldo ser seg tjent med det.

Vil han kunne stå i spissen for eit spilleroppgjør mot OGS?
Absolutt. For Ronaldo er Ronaldo viktigast. Og han kaster gjerne OGS om han føles at man mislykkes.

Sikkert ein upopulær digresjon, men dette er ingen popularitetskonkurranse.

Ein tanke videre; Vil OGS kunne benke Ronaldo for ein periode om han synest dette er det mest fornuftige? Og vil han kunne benke Ronaldo og Pogba?
post liked by: red, Blodfink
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Signeringen av Ronaldo er på vei til å vise seg å ikke være den beste nei. Jeg må innrømme at det kriblet skikkelig før han spilte sin første kamp, og de første målene hans tok meg virkelig tilbake i tid. Men vi trengte ikke Ronaldo.

Og nå som vi har han, står Ole i en situasjon der han ikke kan vinne: Spilles han som 9-er, sliter vi med førstepresset, Cavani blir kastet bort på benk og Greenwood får langt færre muligheter til å utvikle seg som midtspissen han kan bli. Spilles han til venstre må enten Rashford eller Sancho droppes… Og settes han på benken så vil det være det eneste folk prater om dersom vi ikke vinner kampen.

Tror dessverre den eneste måten å løse dette på for Ole er å bygge alt rundt Ronaldo (i en slags 4-3-3):
  • De offensive spillerne som presser best er de som må brukes sammen med han. Dette er hovedsakelig Cavani og Lingard. Deretter Rashford og Sancho. Og til slutt Greenwood, som enda ikke er fullt så god på dette. Dermed vil det gå utover utviklingen / spilletiden hans...
  • På midtbanen må Bruno spille dypere ned som en indreløper (slik han gjør på landslaget), her vet vi han er mindre effektiv, men det må til for at motstanderlagene ikke skal kunne spille seg rett igjennom midtbanen vår. Pogba må spille i en tilsvarende rolle på venstresiden av midtbanen. Om han ikke jobber hardt nok, må han benkes og erstattes med Fred. (En slik type midtbane vil antakelig også passe bedre for Donny å være endel av).
  • McTominay må bare få til å være den bakerste midtbanespilleren, for Matic har ikke lenger kapasiteten til hardtarbeidende defensivt arbeid/press i 90 min i Premier League lenger.
Og uansett om Ole får det til eller ikke, så vil problemet være det samme for en evnt. neste manager også, og en til midtbanespiller MÅ inn i januar. For alternativet er å droppe Ronaldo, og det kommer ikke til å skje.
Last edited by red on 19 Oct 2021, 14:45, edited 1 time in total.
post liked by: Otac, Pink Final, Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@red å bygge laget rundt ein 36 åring byr meg fullstendig imot.

Men det kan godt hende du har rett, i dagens situasjon.
Elendig managment imo, og eg trur ikkje at kjøpet av Ronaldo var OGS sin ide.
post liked by: Blodfink

Deleted User 480

Mcilroy wrote: 19 Oct 2021, 10:57 Paul Ince har jo selv uttalt at han er en bedre manager enn Solskjær........
Paul Ince var fantastisk på sitt beste når han var vår "Gouvernor". -Men han har sagt mye underlig i årene etter. Dette er en av de tingene. :wink:
post liked by: Pink Final, Pancho P, Cola2, Blodfink, Belfastboy

Deleted User 108

Ja da, jeg sa det med et glimt i øyet @Canto 😂
Har truffet Paul Ince mens han var the Gouvernor. Han hadde det i kjeften da også, men hakket mer sjarmerende da vi pratet med han på The Cliff.
Håper vi holder oss langt unna Zidane og Conte.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Cola2, Blodfink, Belfastboy

Deleted User 480

Mcilroy wrote: 19 Oct 2021, 15:43 Ja da, jeg sa det med et glimt i øyet @Canto 😂
Tenkte jo det! :D
post liked by: Blodfink

Deleted User 402

Synes for øvrig Solskjær fremstod på en stødig og god måte på pressekonferansen i dag. Med det presset han nå har på sine skuldre så er det godt å se.
post liked by: Buchan, Pink Final, Pancho P, Cola2, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Jan Anders wrote:19 Oct 2021, 10:05 Har ikke så mye nytt og spennende å si selv, men dette forumet leverer diskusjoner på høyt nivå. Her er det mange gode tanker og argumenter og ikke minst saklig uenighet. Fine greier:-)
Er der jeg også.
Føler jeg kan mer om historie og supportere enn det fotball taktiske.
Veldig interessant lesning både i denne tråden og i taktikk og formasjon tråden.

Spent på matchene mot Atalanta og Liverpool.
Hvordan vi framstår der.
Og hvilke grep Solskjær har tatt.
Jeg tror han spiller med tre stoppere mot begge, i hvertfall mot Liverpool.
3 stoppere og Fred/McTominay og kjører backene lenger fram.
Kanskje t.o.m skjevt, slik at Shaw blir stående høyere enn Wan-B.
Og med energiske folk lenger fram, slik at presset kan settes høyere.
Håper vi kan holde rekkene tettere sammen når vi forsvarer, og strekke når vi angriper.
Spille som et LAG.
post liked by: Cola2, Pancho P, Buchan, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 402

@Pink Final Er nok historie og supporterkultur som er min greie og. Overlater det fotballfaglige til andre.
Er jo, hvis man skal tro sosiale medier og kommentarfelt, tusenvis av eksperter der ute som kan ta den jobben:-)
post liked by: Cola2, Pink Final, Pancho P, Buchan, Belfastboy
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8244

Uansett kva vi skulle meine om Solskjær, veit han nok meir om taktikk enn det dei fleste av oss nokonsinne vil lære😅😅😅 Eg har dessverre teflonminne, så eg er ikkje i stand til å hugse mange detaljar frå kampar på 80- og 90-talet. Er uendeleg misunneleg på @Pink Final som hugsar lagoppstillingane til Ipswich Town frå 50-talet😉 Det beste med dette forumet er at det er mange ulike bidragsytarar og at ein i stor grad diskuterer sakleg.
post liked by: Buchan, Belfastboy, red, Pink Final, Cola2
It's Squeaky Bum Time!
Post Reply