Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Bra, nå blir det diskusjoner rundt OGS, filosofi, gamle og nye tider.

Jeg er enig i mye av det dere skriver over her, og selvfølgelig skal Ole få tid [mention]Mats98[/mention] , det bør han få, men han er avhengig av resultater og klare forbedringer, jeg er engstelig pga hva vi så fra mars til mai. (Tidenes dårligste periode for United, om jeg ikke er helt på jordet).

Klopp brukte 4 år på å få en tittel, men Liverpool var i finaler ganske kjapt under ham. Det har vært en viss progresjon fra første stund under Klopp. Og så har han vært flink til å hente spillere. I motsetning til oss, med kaos-ansettelser og sprik i alle retninger...

Min sak var egentlig Ole om backene våre, og litt for mange gjentagelser om identitet, Fergie osv. Det blir for mye mener jeg da.

Men jeg tror han har lest denne tråden, som sagt virka han tryggere på siste PK.
Pink Final wrote: 19 Jul 2019, 14:14som MEN
Du mener Guardian? Eller er den en link jeg ikke har fått med meg?
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Blodfink wrote: 19 Jul 2019, 14:46 Du mener Guardian? Eller er den en link jeg ikke har fått med meg?
Selvsagt The Guardian, jeg skrev feil 😃
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Ja hadde en dårlig periode, men tror det skyldes at de var dårlig trent og lav selvtillit etterhvert som kampene ble tapt. Ser allerede nå at de er bedre trent. Kondisjon er noe de har jobbet mye med i treningene nå.
Jeg tror ikke United må ha så mange signeringer som folk tror. Hvis James blir bra og martial kjemper seg og greenwood fortsetter å utvikle seg så trenger vi egentlig ikke noe nytt angrep. James er et nytt kjøp som jeg tror blir bra etterhvert. Kjøpte også AWB som er et klasse kjøp.
Å Solskjær burde ikke bli kritisert for mangel på overganger. Det er andres sin feil.
hva han sier på pk og hva han sier til spillere er to forskjellige ting. At det kan bli for mye snakk om gamle dager kan godt hende, men gjør det noe hvis laget blir bra? Han snakker jo mye om gamle dager for han var der og han vet mye om historien. Han får jo også mye spørsmål av journalister om det som han må svare på.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Ole: “Results are one thing, the way we play is another and the way we behave and greet people is important. It’s a more competitive league than when I played and more difficult getting players. That’s a realism we have to get used to. You can't live on history.” #mufc [Mail]

Se der ja [mention]Mats98[/mention], tror jaggu OGS er inne her og leser. Neida, men det var fint å lese dette.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Har akkurat sett en kavalkade av alle kampene siden OGS kom inn. Det var 5 spillere som kosta noen viktige baklengs. Bailly, opphever offside, husker ikke mot hvem. Smalling, selvmål mot Wolves. DDG, alle husker sikkert tabbene. Matic, glemmer mann på dødball i mot, hjemme mot PSG. Young, masse frispark, gule kort, rødt kort mot Wolves, ble rundlurt av Jota hele tiden, pluss driblingen i Barca-kampen, der DDG også bidro....Dette var det jeg la mest merke til. Selvfølgelig flere som har "skyld" i baklengs. Men alt det over kan forhindres, med litt disiplin og konsentrasjon...

Ellers generelt dårlig på dødballer i mot, noe jeg synes det har vært litt for mye av nå under pre-season også. MÅ lukes vekk.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Ok, da stoler jeg på manageren, Pogba blir.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Litt betryggende å høre at Solskjær ikke er fornøyd med 1.omg mot CFC. "Formasjonene satt ikke" -er noe han bl.a nevner. Vi sleit med å dekke rom defensivt, og med Chelsea`s tøffe press. Men vi spilte ball uansett, det ble noen tapte dueller, feilpasninger osv. Vi spilte i grunn med stor risiko, noe man har savnet de siste årene for å si det mildt.

Tøft, men jeg håper vi kan få til litt "hvile" med ball i laget innimellom. Så tendenser til litt pragmatisme i dag, vi lå lavt og forsvarte til tider, om det var taktikk, eller om vi rett og slett ble presset/spilt så lavt, er jeg usikker på.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Veldig mange pluss i boka for OGS etter denne kampen, synes jeg.

* Den tydelige endringen i spillestil fortsetter, her er det tut og kjør, masse energi og intensitet. Elsker det!
* Laget spiller slik de bør spille, ut fra spillermateriale: Press og hurtige kontringer, men også mye spill forbi/over midtbanen, som er vår svakeste lagdel. Kan ikke spille possession-fotball med den midtbanen vi har nå, og vi prøver heldigvis heller ikke.
* Spiriten i laget virker upåklagelig. Herlige kollektive feiringer, mye smil. Det er virkelig ikke noen liten prestasjon å få til med tanke på den grusomme avslutningen vi hadde i vår.
* Spillerkjøpene var kanskje ikke mange nok, men de vi gjorde virker bedre og mer logiske for hvert minutt fotball som spilles. Da tenker jeg ikke bare på ren kvalitet, men enda mer på typene. En herlig trio, som alle virker som "hel ved", helt uten primadonnanykker. Maguire en soleklar ledertype, og hvem kan annet enn å bli glad i Daniel James?

Tror nok en del, blant annet i britisk media, har kjørt seg fast i sporet om at OGS ikke har "nivået" inne rent taktisk og bare spiller på historie. Synes det begynner å bli nok eksempler på det motsatte etter hvert.

Hovedbekymringen min er om dette kan holde. Ekstremt kraftkrevende, det United driver med i dag.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Mener å huske at, når OGS tok over Reservelaget, så fikk han skryt for sitt øye for detaljer. Tror en av keeperne - før en kamp - ble bedt om holde beina samlet om en hvis spiller på motstanderlaget kom alene med keeper. For han ville garantert sette ballen under keeper (mellom beina). Husker ikke hvilket keepertalent det var snakk om (muligens Amos), men han gjorde i hvertfall ikke som OGS sa, og spissen kom selvsagt alene med keeper og satte ballen i mål - mellom beina på keeperen :-)

Cola

Elkey wrote: 12 Aug 2019, 11:16 Mener å huske at, når OGS tok over Reservelaget, så fikk han skryt for sitt øye for detaljer. Tror en av keeperne - før en kamp - ble bedt om holde beina samlet om en hvis spiller på motstanderlaget kom alene med keeper. For han ville garantert sette ballen under keeper (mellom beina). Husker ikke hvilket keepertalent det var snakk om (muligens Amos), men han gjorde i hvertfall ikke som OGS sa, og spissen kom selvsagt alene med keeper og satte ballen i mål - mellom beina på keeperen :-)
Detaljer, det er det OGS ser.
Hva skjer med med en bil som kjører over en stein i 120 km over en stein i størrelsen med en tennis ball?
Hvordan vil det samme utfall være på en motorsykkel i samme farten?

Man må som trener/spiller vite litt om hva motstanderen gjør i forskjellige situasjoner.

Små detaljer kan snu veldig mye til din egen fordel
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Håper Solskjær tør å sette Matic og Mata på tribunen mot Palace...Inn med Fred og Gomes.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Liker det Solskjær sier i post-match. James blir sparket ned mye, skulle hatt flere frispark enn de 6 han fikk. Og det gule kortet han får er feil, det er kontakt, men dommer skulle latt spillet gå, det så Thorstvedt i går. Bra Erik.

Ellers gir OGS et riktig bilde av kampen, fornøyd med 1.omg. Dårlig første 20 av 2.omg, og at MUFC sleit m Traore. Balltap ble også nevnt.
LUHG!

Cola

Blodfink wrote: 20 Aug 2019, 19:43 Og det gule kortet han får er feil, det er kontakt, men dommer skulle latt spillet gå, det så Thorstvedt i går. Bra Erik.
Helt enig, reagerte på den jeg også.
Men så ikke den "første" som var i løpet av de 10 første minuttene.

Er heller ikke enig i den til Wan-Bissaka, greit han bøyer seg ned, men jeg mener ballen treffer skulderen, ikke armen

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Mener fortsatt han skal få tid. Burde hvertfall få et år til med 2 overgangsvinduer.
Men begynner å bli mer usikker på Solskjær.
Nå har jeg sett i flere kamper et lag som ikke ser ut til å ha en klar angrepsplan.
Sliter også litt med å se de store planene hans med byttene han tar. Syntes ikke de kommer inn å gjør en forskjell.
Forrige kamp så kom jo byttene også altfor sent.
Post Reply