Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ja, det er veldig rart det med Rashford...

En liten oppsummering over tilstanden:

Sancho-saken går treigt. (Tror muligens han blir signert til slutt skal sies)

Maguire-saken, (Tror mer på spilleren enn gresk polis)

Pogba-test (Ubekymra der)

Rashford-skade (bekymra)

AWB-karantene (bare tull)

Jeg er avslappet til hele Corona-opplegget, men siden det er så strenge tiltak, får jo dette en innvirkning på oppkjøringen, som ikke varer så lenge i utg.punktet...

Det hadde vært ok med en positiv nyhet snart....
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Det fremstår ganske tydelig at Solskjær blir kasta under bussen av vampyrene fra Tampa og deres lakeier Woodward/Arnold/Judge? Akkurat som Roy Keane sa i fjor.

Solskjær tør ikke kreve forsterkninger, for da er det ny manager inn...Han velger den trygge måten, forståelig, men trist for det sportslige og fansen.

Samtidig som den ene spilleren etter den andre (som vi er koblet til) går til andre klubber, har vi 15 mann som ikke er gode nok, men de hever feite lønninger slik at de blir umulige å selge.

Så vampyrene beslutter at det skal strammes inn på kjøpene, siden det ikke kommer inntekter inn på salg.

Jeg stiller også store spørsmålstegn ved taktikken og uttaket manageren og teamet gjør i serieåpningen, dette var som et gufs fra tidligere miserable kamper. Jeg er ikke Ole Out, problemene ligger ikke bare hos ham, overhodet ikke. Men nå starter snart hans tredje år som manager, og denne sesongen må det leveres noe som viser improvement. Jeg håper i det lengste, men jeg ser for meg en sesong ganske identisk med forrige, ingen titler, og en krig for å klare topp 4.

"We need to improve" har blitt til et tomt slagord, selv om det har vært oppturer og topp 4 igjen...Men om jeg skal være helt ærlig så er ikke ca 40 poeng bak PL-mesteren noe særlig til improvement.

Jeg er redd fansen blir lullet inn i "propagandaen" til eiere og Downward, med dette konstante pratet om fremtiden, unge talenter osv...

"Verdens største klubb" bør ha nåtid og fremtid i hodet samtidig, jeg er faktisk dypt bekymret for at flaggskipet MUFC sakte men sikkert blir til en robåt...
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Joda vi skulle selvsagt hat flere spillere, det er ingen tvil at denne troppen trenger forsterkninger. Når man ser at alle andre lag forsterker. Vi har hentet en spiller inn, en god spiller så klart. Men det er ikke nok, vi skal ut på mange fronter. Fjoråret så var kampen om 4 plassen lettere. Tror det var veldig lavt med tanke på poeng for 3 og 4 plass ser man bort fra andre år. I år blir det garantert tøffere. Lagene rundt oss har forsterket seg. Vi burde i prinsippet ha gjort det samme.

Samtidig er jeg litt skuffet over Solskjærs tilnærming til kampen, det må han også ta på sin kappe. Det var rett og slett svakt.
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Vil ikke eller skal ikke kaste OGS under bussen. Tapet i helgen skal både OGS og spillerne ta ansvaret for.

Men ting OGS kan gjøre noe med er spillernes innstilling, vilje og innsats. Spillerne virket ikke påskrudd fra start. Mulig uttaket burde vært annerledes også.

Likevel, United hadde ikke 1 eneste balltouch før baklengsmålet i 7 minutt. Kun frispark lagde dem. Ble bekymret før det hadde gått 1 minutt av kampen.

Så tenker jeg også. Bielsa eller Pochettino for den saks skyld. Hva ville dem gjort? Hva burde vært gjort? OGS sitter apatisk i stolen sin og ser på mens han rister på hodet. Hvorfor ikke løpe ned på sidelinjen i kjent AF stil og gitt gutta en oppmuntring. Få tak i kula, bruk tid og etabler ett press høyere i banen. CP skal for F&%n ikke få lov til å trille oss i senk i 7! minutter. På Old Trafford.

Taktisk tror jeg OGS og Co har en lang vei å gå opp i mot de beste managerne. Jeg frykter (sa det også i fjor) at dette blir nordmannens siste sesong i United. Har han det som skal til for å lede United den neste mila? Jeg tviler, men ønsker og håper av hele mitt hjerte at han fikser det. Ser man seg blindt grunnet hans norske pass?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Blodfink wrote: 20 Sep 2020, 11:27 Akkurat som Roy Keane sa i fjor.
Må rette på meg selv litt, Keane snakket om spillerne, at de kaster managere under bussen.

Jeg er ofte enig med Keane, tror ikke han er imponert over innstilling osv...
LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Henter opp noe jeg skrev i formiddag i en annen tråd:
Jeg har lenge gjort det klart at jeg mener Solskjær ikke hører hjemme i en klubb som vil kjempe om gull i Premier League, og lørdagen befestet bare dette. Man kan skylde på kort pre season (Wolves hadde samme preseason og vant enkelt mot Sheffield), man kan skylde på manglende spillerkjøp etc., men for meg så ikke dette veldig annerledes ut fra kampene mot slutten av 19/20: Et uorganisert lag over hele fjøla.
Når det er sagt så er det ikke Solskjærs feil alene. Det er ingen tvil om at han burde fått bedre backing på transfermarkedet, og en uvanlig korona-tid HAR gjort alt litt mer... tilfeldig. Dreiebøkene for lagene funker ikke i år og man må tenke alternativt. Jeg tror heller ikke det er mange trenere som hadde fått dette laget til å feie over motstanderen kamp etter kamp.

For meg er derfor heller ikke 1-3 mot Palace noe avgjørende resultat - jeg har nå sett Solskjær i stolen i 1 år og 9 mnd og jeg mener man burde sett en jevn, oppadgående trend pr nu. Men tvert imot ser det ut til at det utelukkende er i flytsonene vi vinner kamper. Spillerne klarer ikke prestere over tid, og jeg mistenker at Bruno-signeringen hadde samme effekt på et demoralisert lag som signeringen av Solskjær hadde. Når denne effekten avtar, vil man se at laget ikke er spesielt godt sammensatt, og at high fives ikke lengre er nok.

Jeg klandrer ikke Solskjær for å ha tatt jobben, og jeg tror virkelig han gjør sitt ypperste for å lykkes. Men basert på de siste 21 månedene, samt den veldig begrensede internasjonale trenererfaringen hans, så kan ikke jeg på noen måte forestille meg at dette er en mann som tar United til noe tittelkamp.

Å finne en riktig trener krever infrastrukturelt forarbeid (et behjelpelig styre, en god transferstrategi, speidernettverk etc.). Men når det kommer til stykket så er det en klar korrelasjon mellom de trenerne som har suksess i dag, og forhåndsforventningene. Både Pep og Klopp brakte med seg optimisme og ikke minst en aura som det oser respekt av. Van Gaal også, og han er den eneste som har vært i nærheten av å implementere noe i United. Da han endelig begynte å få sving på sakene og fotballen sluttet å være helt grusom så fikk han sparken.

Jeg respekterer de som støtter OGS sitt kandidatur fortsatt, og kanskje vil det med tiden vise seg at jeg tar helt feil. Men selv om jeg ikke er noen fotballekspert, så liker jeg å tro at jeg er i stand til å gjenkjenne et spillemønster når jeg ser et. Det burde jeg i så måte ha sett nå, 21 mnd etter at Ole Gunnar ble ansatt....
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Jeg tror du har helt rett i at vi ikke vinner tittelen med OGS.

For meg koker det likevel ned til prosessen som er i gang, hvorvidt den peker ut riktig og stø kurs, hvor sikre vi kan være på at den videreføres med noen andre og når det eventuelt er riktig å erstatte ham. Etter mitt syn har OGS' langsiktige syn på lagbygging vært et ekstremt viktig og sunt vendepunkt for klubben, dersom det kastes på sjøen nå vil det være tragisk. Dersom resultatene skulle stupe utover sesongen; hvilke garantier har vi for at Glazers og Woodward skjønner at denne linja må videreføres, og ikke heller går i helt motsatt retning? De har gjort det før (sekvensen fra Moyes til LVG til Mourinho er jo latterlig schizofren) og jeg føler meg langt fra sikker på at de har lært.

Det er naivt å tro at vi plutselig signerer fire verdensklassespillere i riktig posisjon i ett og samme transfervindu med en annen og bedre manager, så de strukturelle begrensningene i og rundt stallen vil fortsatt være der i morgen om vi sparker Solskjær i dag. Vi får ikke Sancho om selv Pep skulle flytta til andre sida av byen, så enkelt er det.

Har sagt det før; Solskjær kommer til å forlate klubben i mye bedre sportslig forfatning enn den var i da han kom. Det ene store spørsmålet er på hvilket tidspunkt det er riktig å bytte ham ut. Kanskje er det nå, kanskje er det til jul, kanskje er det neste år eller om to. Det andre spørsmålet er hvem vi klarer å erstatte ham med. En annen langsiktig lagbygger eller en quick fix-fyr som henter 32-åringer på høy lønn, der vi må starte på nytt annethvert år? Er det bare å knipse i fingrene og der står Poch og logrer? Er ikke så sikker. Finnes det alternativer (bortsett fra Pep og Klopp da, som aldri vil være aktuelle) vi er sikre på vil fungere i United, med vår struktur og ekstremt trykk og forventninger?

Uansett er topp 4 og CL livsviktig, både finansielt og ikke minst som magnet på de beste spillerne. Det var vel United.no som hadde en sak om at Glazers har skrudd igjen krana hver gang United har kvalifisert seg for CL, og ikke åpnet den igjen før vi har vært utenfor. Elendig planlegging så klart, men de tenker åpenbart at det som var godt nok sist sesong også bør være godt nok i neste. Tror ikke vi skal ha noen illusjoner om annet enn at topp 4 er deres mål, ikke nødvendigvis titler - og at dette ligger fast uansett hvem som er manager.

Tror jeg prøver å si at vi vet hva vi har, men ikke hva vi får. Det er uendelig mye som kan gå galt også ved et skifte, og jeg stoler ikke på dømmekraften til de som skal bestemme dette for fem flate øre.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Ryder wrote: 22 Sep 2020, 09:26Dersom resultatene skulle stupe utover sesongen; hvilke garantier har vi for at Glazers og Woodward skjønner at denne linja må videreføres, og ikke heller går i helt motsatt retning? De har gjort det før (sekvensen fra Moyes til LVG til Mourinho er jo latterlig schizofren) og jeg føler meg langt fra sikker på at de har lært.
Gode poenger du har, og dette her er jo kanskje DET problemet i United. Jeg har jo messet om dette på dette (og det forrige) forumet i seks år nå, og jeg er glad for at flere og flere ser verdien i en rød tråd.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Tipper dessverre Woodward er ganske lett å "rundsnakke", han har ikke grunnleggende fotballkompetanse og lar seg derfor lett forlede av noen som kan å prate overbevisende. Skjedde nok med Mourinho, og helt sikkert med Solskjær også. Ed virker jo å være veldig ombord den litt romantiske og nostalgiske tankegangen som råder nå (ungdomslinje, "the United way" osv) - enn så lenge, vel å merke. Om noen med prestisje og karisma forteller ham at det motsatte vil gi bedre resultater, kan han fort snu på femøringen igjen.

Da er vi jo inne på sportsdirektør-diskusjonen igjen, men det ser ut til å være en fjernere drøm enn noen sinne. Ryktene blusser opp i dårlige perioder og svake transfervindu, men forsvinner så snart vi vinner noen kamper på rad eller klarer å hanke inn en vellykket signering. Litt som anti Glazer-protestene. Dør hen så snart vi vinner noen kamper eller kjøper en spiller.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Jeg tror fremdeles Solskjær er rett mann.
Selv etter én svak match og ett tap så tror jeg det.
Har ikke tid til å utdype nå.
Det kommer ila uka.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Enig i mye av poengene deres over her. Men tror helt klart at spillere ser på hvem som er manager før de tar avgjørelser. Og at store manager-navn har større påvirkningskraft overfor de som sitter på pengesekken mtp kjøp, er jo United et eksempel på. Moyes/Solskjær kontra LvG/Mou.

Man kan jo også telle antall signeringer Klopp, Pep og OGS har gjort på sine to første års vinduer...Stor forskjell på de to første og vår manager. Når det er sagt så tror jeg Solskjær har en viss tiltrekningskraft han også.

OGS blir kasta under bussen av sjefene sine, fordi de tidligere har gitt middelmådige spillere feite kontrakter, Wall Street-gjengen som styrer finansene i United har nok sett på seg selv som guder i å tjene inn penger, så da kan man pøse på med høy lønn, siden det er "penger nok"...Det er krise hvordan de bandittene styrer skuta på det området. Nå er det plutselig full stopp, flere av Solskjærs mål er for dyre i følge eierne.

Men dyre kjøp har fortsatt også med OGS. Maguire er et skrekkeksempel, vi trengte jo en stopper, og jeg forstår kjøpet av ham, men det er surrealistisk pris for en spiller med hans nivå, (min mening). AWB var alt for dyr, Bruno hadde en normal pris ift nivå sånn jeg ser det. James er et stort spørsmålstegn.

Solskjær har en umulig jobb i grunn, 15 mann uten kvalitet i troppen, med feit lønn og da rimelig u-salgbare...Og alle han vil ha er for dyre. Altså umulig...15 mann må vekk, så får man satse på de unge da, kjøre på med "kids", men på benken mot Crystal Palace var det kun Greenwood som var kid, og han er etablert førstelagsspiller. Ellers satt Bailly, Fred, AWB, Ighalo, Henderson og vdBeek der. Ikke mye akademi der...

OGS mener akkurat som fansen at troppen trenger nytt og bedre blod, men nå snakkes det om rett pris fra både han og eiere...

Prisen på Sancho er mer riktig enn prisen på Maguire, det mener jeg dønn seriøst. Calvert-Lewin ble prisa som Maguire leste jeg, da trakk United seg visstnok, det er mer forståelig, fordi Everton-spissen har vist mindre stabilitet enn f.eks Sancho...

Jeg er enig i det som ble skrevet om LvG, han hadde en tydelig og klar filosofi, men fikk sparken etter å ha henta FA-cupen. Mourinho? Alt ble jo helt svart. Men han hadde krav til eierne og primadonnaene, det er ikke feil...Pogba nå? Spiller akkurat like dårlig som han han gjorde under Mourinho...Selv med en mer positiv manager.


Nei gitt, jeg er dypt bekymret for denne klubben. OGS kan gjerne fortsette for min del, med nye eiere og adm....Og gjerne hente spillere med samme øye som Liverpool ...
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

En klubb som Manchester United skal i kraft av sine økonomiske ressurser alltid kjempe om titler i hjemlig liga/cuper og jevnlig minst nå kvart/semifinaler i europeiske cuper. Til å ta det siste hinderet og klatre helt til topps må en ha en manager som behersker alle aspekter av fotballspillet og få spillerne med på sine tanker...Ole sier mye riktig til fansen...det fansen vil høre. Hvor lenge går det før de er lei snakk og vil ha resultater og en fotball som har andre aspekter enn enkeltmannsprestasjoner og tilløp til godt spill? Hver enkelt må/får gjøre seg opp en mening om hva en er fornøyd med. Er det det å være 30+ poeng bak vinneren av serien? Er det det å være fornøyd med gode resultater mot de andre topplagene, får så å tape for CP osv?
Hvem her inne tror virkelig på at vi vinner de gjeveste trofeene med Ole ved roret? Vel, ikke jeg. Og så frikjenner jeg ikke eiere og Ed...men de tar ikke ut laget og bestemmer spillestil og tilnærming til kamper. Ole er en god gutt og en manager som ikke har gjort seg bort, og han har hjertet i klubben. Kanskje det er hans største hemsko...han godtar alt fra sine sjefer for å leve ut drømmen sin som manager for det som burde vært en klubb helt i toppen av europeisk fotball, uavhengig av eierne...for klubben har kjøpt spillere. Diskuterer vi det samme på disse tider ved neste sesongstart også?
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Pink Final wrote: 22 Sep 2020, 15:52 Jeg tror fremdeles Solskjær er rett mann.
Selv etter én svak match og ett tap så tror jeg det.
Har ikke tid til å utdype nå.
Det kommer ila uka.
Glad noen skrev dette, takk.

Upopulær mening tydeligvis, men jeg tror Solskjær er rett mann. Eller kan være rett mann. Det største problemet er ikke manageren (vertfall ikke nå), men eierne våre og at manageren får dårlige arbeidsforhold. Alle vet at vi trenger en del bedre spillere for å konkurrere om de jeveste titlene, men veldig lite skjer.

Jeg mener at Solskjær og teamet hans viste forrige sesong at vi kan konkurrere helt i toppen. Vi gjorde det meget sterkt mot de beste lagene og kom til tre semi-finaler. Var best i andre halvdel av sesongen. Okay, tittelen var i realiteten avgjort for lenge siden og City var ganske utav seg også, men vi var likevel best, og det betyr noe.

Mener også det er meget viktig at Solskjær, i motsetning til tidligere managere, planlegger for framtiden, og bruker ungdommen. De får sjansen til å vise seg fram, og det er en sti til førstelaget for de som er gode nok. Tipper de allerede nå planlegger for en framtid med spillere som Mengi, Laird, Mejbri og kanskje Garner i førstelagstroppen. Så skulle vi selvsagt kjøpt noen flere kvalitetsspillere både i år og framover for å styrke kvalitet og bredde. Ikke alt kan komme fra akademiet, det er totalt urealistisk. Og her er det eierne og Woodward kjemper mot interessene til klubben. Det er hovedproblemet.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Ikke så verst. Kom over dette i en BBC-artikkel:
* Ole Gunnar Solskjaer has won 50 of his 92 games in charge of Manchester United across all competitions - only Ernest Mangnall (78 games) and Jose Mourinho (81 games) have reached 50 managerial wins in fewer matches for the Red Devils.

Deleted User 108

Jeg blir helt sjokkert over supporterkulturen til norske fans. Å lese kommentarfeltet på united.no er flaut. Å ikke støtte manager og spillere er for meg helt vilt.
Som ståa var da Solskjær kom inn var det helt riktig å ansette han mener jeg. Han kjenner United kulturen, historien, elsker klubben.
Da Mourinho forlot United var stemningen giftig. Det var hat og se deg over skulderen stemning i gangene på Old Trafford som en kamerat av meg sa til meg rett før Mourinho fikk sparken. Akademiet vsr neglisjert. United råtnet.
Nå ser det annerledes ut i klubben. Det er glede og optimisme igjen.
Håper Solskjær sitter ut kontrakten sin. Da leverer han i fra seg en klubb hvor moralen i spillergruppen er som den skal være.
Skjønner at supportere ser seg blind på tabeller og resultater, men Manchester United er så mye mer enn det. Nå er det endelig en fotballklubb og være stolt av igjen. Nå er lønnspolitikken forbedret. Ingen som ser på hverandre i misunnelse. Ingen baksnakking og "hat". Nå er de en enhet.
Stolt over det Solskjær har gjort med klubben. Nå er det bare å levere på banen som gjenstår.
Herlige ord fra Darren Fletcher på Skysport i går. Trust Solskjær var hans råd, noe som jeg ser som min plikt ettersom jeg er fan og eksker klubben min i med og motgang.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Mcilroy wrote: 23 Sep 2020, 07:49 Som ståa var da Solskjær kom inn var det helt riktig å ansette han mener jeg. Han kjenner United kulturen, historien, elsker klubben
Hvorfor ansatte ikke Liverpool Robbie Fowler istedenfor Klopp?
Nå er lønnspolitikken forbedret.
Solskjær har ingenting med lønnspolitikken å gjøre.
Post Reply