Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16754

Jeg klarer ikke helt å følge deg @Otac.
Har Ronaldo kastet Solskjær under bussen?

Og jeg er på ingen måte ‘fanboy’ av Ronaldo.
Solskjær er foran på min adelskalender.
post liked by: Pwint, Buchan, Pancho P, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2596
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11869
Liker mottatt: 7626

Vi vet jo ikke hva som har skjedd. Blir jo bare spekulasjoner. Tvert imot tyder artikkelen på United.no på tillit mellom Solskjær og Ronaldo :

Torsdag hadde han et møte med Cristiano Ronaldo, Harry Maguire, Bruno Fernandes, Nemanja Matic, Luke Shaw og Victor Lindelöf for å diskutere hvordan de kunne snu situasjonen.
post liked by: Buchan, Pink Final, Cola2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Det er mange følelser for mange etter at Solskjær måtte gå.
Hva som er hovedårsaken vet ikke jeg, om det er Ronaldo eller noen annen tror ikke vi for helt svar på det. Mye synsing blir det, dessverre kunne dette ikke forsette og samme hvor mye man snur og vender på det, så ender det alltid opp med at Manageren må gå.
Så er det helt greit å være uenige, men man trenger ikke kalle voksne personer for fan boys, fordi man er uenig.
Det er rett og slett en fornærmelse mot mange her inne, for dette forumet holder et mye høyere nivå et mange andre steder.
Jeg kan nok sikkert være usaklig mange ganger i kampens hete, men vi trenger ikke bli barnslige i måten man omtaler hverandre.
post liked by: Pink Final, Pwint, Pancho P, Cola2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Buchan wrote:21 Nov 2021, 22:00 Jeg kan nok sikkert være usaklig mange ganger i kampens hete
Ja,, der har du forbedringspotensiale! (Klarte ikke å dy meg, bare fjaser litt)
post liked by: Pink Final, Buchan, Pwint, Cola2
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16754

Hehe @Buchan - om du er usaklig da ligger lista for saklighet høyt.
post liked by: Buchan, Blodfink, Pwint, Pancho P, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Så ska det låta @Blodfink 😊👍
post liked by: Blodfink, Pwint, Pink Final, Pancho P, Cola2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16754

For et avskjeds intervju Solskjær ga.
Som flere av dere skriver, man blir rørt.
Solskjær er en stor mann.
post liked by: Buchan, Pancho P, Pwint, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Otac wrote: 21 Nov 2021, 21:34 Noko!

Veit ikkje kven.
Det var ein journalist som meldte det.
Ikkje eg!
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Uansett, lojalitet?!

OGS snakker aldri ned sine spillere.
Ronaldo kaster han under bussen rett etter at han har blitt kjøpt.. Men men, han han fanboyza i ryggen da. Uansett tydeligvis.
Journalisten mente å ha kilder på at de ikke var fornøyde, det er ikke det samme som at Bruno/Ronaldo bevisst har gått ut med det. Litt som saken på United.no nå, der det står at de har kilder på at Solskjær var forbanna på Pogba. Det har Solskjær sikkert sagt til noen, uten at det er meningen at det skal komme ut.

Uansett passe lite effektivt av dem å kaste ham under bussen ETTER at han har fått sparken…
post liked by: Pink Final, Blodfink, Pwint, Cola2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Interessant oppsummering på United.no, oppklarer en del man har fundert på.
post liked by: Pwint, Buchan, RedTrafford, Pancho P
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Synes det er veldig trist at det som måtte skje skjedde. Har akkurat nå sett MBH, og de nevner mange av bekymringene jeg også har. Først og fremst den elendige ledelsen og strukturen vi har, og at kulturendringen som Solskjær ledet vil forvitre. I tillegg er jeg bekymret for at veien til førstelaget fra akademiet vil bli stengt, eller veldig mye smalere.

Jeg er takknemlig for alt arbeidet Solskjær gjorde for United, og synes det er fryktelig trist at det endte slik. Han er en god person og en god trener, og jeg skulle så inderlig ønske han kunne vært her i 20 år. Aner ikke hva som har skjedd internt som gjorde at hele spillet vårt kollapset, men det må være noe alvorlig, som handler om mer enn bare Solskjær eller trenerteamet.

Uansett, takk Ole, og lykke til videre. Vi er glad i deg, og du er glad i klubben. Det kan vi ikke si om alle ex-managere.
post liked by: Buchan, Pancho P, JørgenT, Cola2, Pink Final
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Derfor burde ikke Solskjær fått sparken
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/wO ... tt-sparken

Vidar Dale Fjeld

Hvert eneste tilfelle der en manager sparkes/avsettes kan ikke sammenlignes med andre...der er den største feilen i kommentaren som er sakset fra VG over her. Tenk om det var så enkelt...kunnskapsløst og en total mangel på forståelse for hvordan mekanismene virker i en fotballklubb. Totalt useriøst debattinnlegg. Gud så glad jeg er for at ikke "akademikere" styrer fotballen...
Last edited by Vidar Dale Fjeld on 29 Nov 2021, 16:05, edited 1 time in total.
post liked by: Ryder, PAK
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Enig. At ting går bra i en klubb og med en trener betyr da ikke at nøyaktig det samme skal gå bra i en annen klubb med en annen trener. Og om en følger resonnementet, sier de jo faktisk at alle klubber vil oppnå det de vil bare de er tålmodige nok. At egenskaper egentlig ikke betyr noe, så lenge vedkommende får være middelmådig i 6-7 år.
Det finnes eksempler på at det har lønt seg å være tålmodig, og eksempler på overilte sparkinger. Men like mange eksempler på at det var riktig å bytte manager fortere enn f.
personlig er jeg glad for at "kulturen" under f.eks Mourinho ikke fikk utvikle seg videre.
post liked by: Pancho P, PAK

Deleted User 480

Jeg tenker for det første, at det ikke er et "totalt useriøst debattinnlegg". De er inne på et par vesentlige punkter; for mange klubber bytter manager for ofte, og uten at det hjelper dem det "spøtt". Mangeren er nesten alltid den som må gå, selv om det kanskje finnes folk både i trenerteam og spillerstall som er like mye skyld i problemet.

Jeg synes også det var veldig rart at Ingebrigtsen måtte gå fra RBK når han gikk. Etter min mening er Hareide allerede, mentalt sett, pensjonist. RBK har ikke gjort det noe bedre under han enn Ingebrigtsen, snarere tvertimot. Jeg synes det var underlig at Tottenham sendte Pochettino på dør når de gjorde det. Det er lite som tyder på at det var en suksess-oppskrift.

Det jeg imidlertid også ser, er at noen ganger er veis ende, veis ende. Kanskje har en manager nådd sitt fulle potensiale, kanskje har han mistet garderoben. Der er ikke alltid det er noen vei utenom. Selv håpet jeg Solskjær skulle fortsette og bli en suksess, men tenker også at Rangnick står for noe som passer i den moderne fotballen - og kanskje kan bringe United opp det nødvendige hakket.
post liked by: Pancho P, Pink Final, PAK, Cola2, Pwint
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16754

Stretford End flags har planlagt å hylle Solskjær v Arsenal.
https://www.united.no/nyhetsarkiv/unite ... t-arsenal/
Fint gjort, og helt på sin plass for en slik legende.
post liked by: Belfastboy, Ryder, Pancho P, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply