Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Solskjær har jo gitt oss det viktigaste av alt. Ikkje trofé, men stoltheit og entusiasme over vårt eige lag.
post liked by: Pink Final, messilingard, pixma, Belfastboy, Buchan, Salte25, red
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Sendte nettopp dette inn til Dag, men tviler nok på at det blir publisert, siden det var en smule langt:


Jeg er en av de som hele tiden har forsvart Solskjær, men akkurat nå har jeg nok blitt en del av fansen som er usikker på om han er rett mann til å ta oss det neste steget. Føler ting er litt enten eller med Solskjær, enten går planen virkelig bra eller så går skipet totalt under. Selv om jeg er usikker på nøyaktig hvor skoen trykker, annet enn at vi trenger en bedre midtbane.

Tenker at vi uansett bør lete etter en manager som kan fortsette å bygge på det gode Ole har startet.
Jeg tror her ikke bare det er United som er usedvanlig dårlige, jeg mener også Liverpool er usedvanlig gode. I tillegg tenker jeg at det går an å se på dette med rasjonelle øyne: Ja, vi ble rundspilt, det er katastrofe å tape 5-0 hjemme mot Liverpool, men resultatet er likevel en form for overdrivelse. Det meste går på skinner for Liverpool, og vi har mye stang ut.
Likevel ble vi avkledd til de grader og det viser uansett hvor langt bak vi faktisk er.
Jeg tenker at en ny manager kan få prøve seg, tipper Ole står klar igjen om 5 år dersom vi skulle ønske/trenge det? Men det viktigste er at identiteten fortsetter i samme spor, med noen som kan to oss videre. Kanskje Solskjær også får tid til å utvikle seg et annet sted i mellomtiden. Men jeg ønsker meg en manager som vil fortsette å bygge laget, som har en klar identitet og som passer for stilen til United. Unge, sultne spillere.

En formajsonsendring med 3 stoppere tror jeg også kunne vært en idé. Vi er rett og slett blitt for fremtunge, og spesielt mot så giftige spillere som Salah tror jeg dette er ekstra nødvendig. Her undervuderte vi nok Liverpool offensivt. Blir overrasket om den tanken ikke streifer Solskjær også, i ren etterpåklokskap. Tror fort at de neste 3-4 kampene vil definere Solskjærs fortsettelse i United.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Buchan, PAK, Belfastboy
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2592
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11858
Liker mottatt: 7613

Jeg tenker at noe må skje. Vi bør vurdere trenerteamet som ser ut til å slite. OGS har gjort mye positivt for oss, men akkurat nå lurer jeg på om dette var så langt som han kunne ta oss.
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Pink Final, Buchan, stjern, Blodfink, Belfastboy
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

stjern
Posts: 3
Joined: 24 Oct 2021, 21:01
Liker gitt: 7
Liker mottatt: 6

Spørsmålet er ikke om Solskjær bør gå, men om hvem som faktisk kan gjøre en så veldig mye bedre jobb.

Jeg føler at klubben våres spiser managere og gode fotballspillere. De visner bort i klubben våres. Hvorfor?

Mitt tips, la Ole Gunnar fullføre sesongen. Han klarer topp 4. Se om vi kan lokke Brendan Rodgers ved sesongslutt. Jeg vil gjerne ha en manager som blir en stund så lenge han kan skaffe resultater og titler. Og så må vi få orden på disse spillerne vi kjøper, synes de fleste av dem suger hardt etter en periode.
post liked by: Schmeichel, Cola2
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

stjern wrote: 24 Oct 2021, 21:07
Jeg føler at klubben våres spiser managere og gode fotballspillere. De visner bort i klubben våres. Hvorfor?
Er enig i det meste du skriver her, men spesielt det jeg har sitert her er også noe jeg har lurt veldig mye på. Dette er en påstand/idé jeg har fundert mye over, og hvorfor det tilsynelatende er slik.

Har en kamerat som er Liverpool supporter som jeg ofte diskuterer med, og vi har ledd en del av dette. For eksempel når vi har diskutert potensielle overganger så har mantraet hans alltid vært: "Nei han må jo ikke finne på å gå til United, da blir han jo kjempedårlig." Og det verste er at jeg føler han har helt rett. Eneste klare unntaket føler jeg må være Bruno Fernandes. Føler veldig mange av de spillerne vi henter rett og slett blir _dårligere_.
Som en negativ, overnaturlig kraft henger over oss. Hva f*** er det vi gjør feil??
Eller er det bare at konkurransen i Premier League er så overdrevent hard?
Last edited by Schmeichel on 24 Oct 2021, 21:43, edited 1 time in total.
post liked by: Blodfink
User avatar

PAK
Donor
Posts: 82
Joined: 24 Oct 2021, 19:20
Liker gitt: 239
Liker mottatt: 154

Jeg har helt siden det buttet imot første gang for Solskjær latt meg frustrere av Solskjærs taktiske prioriteringer, men jeg har alltid også ønsket å ha han som manager, for han har gjort en fantastisk jobb administrativt, og han er en fantastisk rollemodell for klubben utad.

Måten tilnærmingen til kampen var i dag synes jeg var i overkant naiv. Selv la jeg spesielt merke til Bruno og Rashford ved 2. og 3. målet til Liverpool. Om de er fratatt defensivt ansvar eller om de forskjønner sine arbeidsoppgaver vet kun OGS og trenerteamet. Det er helt sikkert en kombinasjon.

Uansett; jeg håper OGS fortsetter, men at det nå blir 3 steg tilbake, få orden på det defensive, om nødvendig bytte formasjon og at han igjen tar større hensyn til motstanderen/justerer tilnærmingen til kampene.
post liked by: Blodfink, Cola2

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

OGS blir.

Tenk alt bra han har gjort for oss!

Ifjor kom vi over Pool på tabellen. Skulle De sparke klopp då? Nei. Kva unnskyldte Klopp seg med? Skadde spillere. Javel. Det er ikkje det argumentet som brukes pro Klopp no. Det er at de spiller som eit lag, og vi ikkje. Kvifor var de da avhengige av enkeltspillere i fjor?

Det er 29 kamper igjen! 87 poeng!

Stå i det folkens, dette snur!!!
post liked by: Schmeichel, Pink Final
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10523

Pwint wrote: 24 Oct 2021, 20:55 Jeg tenker at noe må skje. Vi bør vurdere trenerteamet som ser ut til å slite. OGS har gjort mye positivt for oss, men akkurat nå lurer jeg på om dette var så langt som han kunne ta oss.
Har vel egentlig vært ja til Ole hele veien. sakte men sikkert fra starten og utover denne sesongen heller jeg den andre veien jeg også,
Man kan si at det ikke er riktig å bruke valgomaten idag. Men føler nå at det er reprise og reprise hver kamp.
Hvis jeg skal oppsummere en kvartspilt sesong etter min mening.
Har en god periode mot Newcastle og Leeds, vant fortjent.
Southampton- var vi like dårlige som dem.
Wolves- ble vi rundspilt og ranet til oss alle poengene.
West Ham heldig seier.
Aston Villa vant fortjent.
Everton ikke ufortjent poeng til dem.
Leicester katastrofe mot ett lag som jeg ikke syns er så gode akkurat.
Liverpool rundspiller oss og er så mye bedre.
Da er ikke CL og LC med.
Hvor lenge skal man vente? halvspilt sesong, hele sesongen ? vanskelig å si.
Uansett, dette er det vi får servert etter 3 år i stolen. I tillegg med 3 storsigneringer i sommer.

Hjelper det med ny manager? Hva med Chelsea med Lampard , var det mye likt oss syns jeg, ikke akkurat krutt. Med ny manager og mer eller mindre det samma laget ble ett solid godt lag. vant CL. Tuchel hadde vel en bedre plan og mening med hva han ville i motsetning til Lampard.
Tror de blir med hele veien inn i år, og det er jeg sikker på at vi ikke gjør.

Hadde jeg sett ett fnugg av noe som helst forbedring skulle jeg ikke sagt noe, men dessverre gjør jeg ikke det.
post liked by: Blodfink
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Otac wrote: 24 Oct 2021, 21:32 OGS blir.

Tenk alt bra han har gjort for oss!

Ifjor kom vi over Pool på tabellen. Skulle De sparke klopp då? Nei. Kva unnskyldte Klopp seg med? Skadde spillere. Javel. Det er ikkje det argumentet som brukes pro Klopp no. Det er at de spiller som eit lag, og vi ikkje. Kvifor var de da avhengige av enkeltspillere i fjor?

Det er 29 kamper igjen! 87 poeng!

Stå i det folkens, dette snur!!!

Jeg liker å lese poster som dette. Poster som minner oss på at det er mulig at ting kan snu.
Jeg bare forstår ikke hvorfor vi skal være SÅ mye dårligere enn Liverpool nå med Solskjær 3 år inn i jobben.
post liked by: Buchan, Blodfink, Cola2, Schmeichel
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Schmeichel wrote: 24 Oct 2021, 21:48
Otac wrote: 24 Oct 2021, 21:32 OGS blir.

Tenk alt bra han har gjort for oss!

Ifjor kom vi over Pool på tabellen. Skulle De sparke klopp då? Nei. Kva unnskyldte Klopp seg med? Skadde spillere. Javel. Det er ikkje det argumentet som brukes pro Klopp no. Det er at de spiller som eit lag, og vi ikkje. Kvifor var de da avhengige av enkeltspillere i fjor?

Det er 29 kamper igjen! 87 poeng!

Stå i det folkens, dette snur!!!

Jeg liker å lese poster som dette. Poster som minner oss på at det er mulig at ting kan snu.
Jeg bare forstår ikke hvorfor vi skal være SÅ mye dårligere enn Liverpool nå med Solskjær 3 år inn i jobben.

Det som er mest utrolig er hva som har skjedd med forsvaret, greit at det ble sluppet inn mye tulle mål forrige sesong, men var allikevel blant de som slapp inn minst, om jeg ikke husker helt feil.
Enig med DeGea, de forsvarer seg som unger.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Belfastboy, Cola2
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Jeg har alltid ment at Maguire var en stor tabbe. Med meg som sportsdirektør hadde vi hatt van Dijk den sesongen vi signerte Lindelöf. Fabinho eller Kante hadde vi også hatt. Wan-Bissaka eller Shaw skal jeg ikke si noe om. Husker jeg ønsket disse to. Ser at jeg kan ha tatt feil der.
Fred hadde vi nok ikke hatt, og i år hadde vi signert en sentral midtbanespiller fremfor Sancho. Ronaldo hadde vi heller ikke signert.
Så laget vårt hadde sett ganske annerledes ut.

Huff, jeg har lite å komme med nå kjenner jeg. Bare sint og deprimert og skriver halvseriøst tull. Er bare så forbanna på klubben for idiotiske signeringer opp gjennom årene, og hvilke spillere de har unnlatt å signere, som burde ha vært helt åpenbare.
Likevel, så føles det riktignok som om problemene stikker dypere enn bare signeringene.
post liked by: Buchan, Otac
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16734

stjern wrote:24 Oct 2021, 21:07 Jeg føler at klubben våres spiser managere og gode fotballspillere. De visner bort i klubben våres. Hvorfor?
Godt spørsmål og jeg vet ikke om noen har svaret.
En tanke er at det ikke er enkelt å lede Manchester United.
Med den ledelsen over manager som ikke har noen sportslig kompetanse.
Van Gaal har fortalt at det ikke var noen struktur i klubben når han skulle hente spillere.
Mourinho vet vi ikke ble støttet sommeren 2018.
Går vi tilbake til sommeren 2013 var det åpenbart ingen kompetanse i klubben på å hente spillere.

Det å ikke klare å hente riktige spillere er jo bare en ting, og ikke noe som i seg selv bør spise opp en manager.
Men det illustrerer hvor svak klubbledelsen har vært.
Det krever virkelig sin mann å lede United.

Akkurat den organisatoriske biten og struktur tror jeg har blitt bedre med Solskjær.
Jeg tror han har hatt positiv innflytelse på klubb ledelsen.
Han er en annen type enn de to forrige som nok gikk mer i klinsj.
Solskjær har fortalt om samtalene mellom ham og ledelsen.
Om langtidsplanene og cultural reboot.
Jeg tror klubben er mye sunnere nå.
Og nettopp derfor er det ekstra vondt å se at dette trolig ikke vil gå til topps med Solskjær.
For om vi nå henter eksempelvis Conte, så kanskje kan han ta oss til ett gull.
Men alt Solskjær har bygget tror jeg vil rase.
Det er så sårbart med den ledelsen vi har, uten noen sportslige vyer eller langtidsplaner.
Så da blir det to år med Conte før han mister det og stikker.

Nei, om Solskjær ikke lykkes, så må vi bygge på det han har lagt av grunnmur.

Vel, jeg skrev meg litt bort fra det jeg quotet.
Tanken er at en klubb uten en klar sportslig plan vil slite enormt på de som kommer inn å skal snu den tungrodde skuta hvert 2-3 år.
Begynne helt på nytt hver eneste gang, fordi det ikke bygges på det som allerede er bygget av forrige mann.

Gå fra van Gaal til Mourinho liksom.
Ikke mange fellesnevnere i fotball filosofi der.
Det er ingen kompetanse hos Woodward & co.
Bortsett fra det lille jeg tror de har lært av Solskjær.

Solskjær burde jo bli sportsdirektør om han mister manager posten.
post liked by: Buchan, Belfastboy, Otac, red, Pancho P, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 402

På United.no ligger det en video av Stretford End etter kampslutt. I en artikkel med overskriften "du er modig, men jeg klarer ikke mer"

Gåsehud!
post liked by: Buchan, Pink Final, Pancho P
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10523

OGS sier at han er for nær med å gi opp nå.
Ok, hvis vi er for nær nå skjønner jeg ikke helt hva han mener med det.
post liked by: Blodfink

Deleted User 480

Begynner også å tro at dette er hit Solskjær kan ta oss. Hvis det ikke står en virkelig kvalitetsmanager klar til å overta, virker det likevel ikke fornuftig å sparke han nå.

En av de aller viktigste tingene en ny manager bør ivareta er akademisatsingen, imo.

Kan det være at litt for mange av de største stjernene vi har kjøpt, er for store primadonnaer? -Og synes det er helt greit å luffe rundt til en enorm årslønn, som de uansett får? Skjønt det burde ikke være annerledes for Man.United enn andre lag. Det er dessverre noen som ser, og har sett, slik ut. De med aller mest innsats og tæl er våre egne akademispillere. I tillegg har vi Bruno og Cavani, i samme kategori. Bortsett fra i dag og av og til ellers, da. Dessuten "nekter" jeg å være enig i, som jeg ser noen uttaler, at Ronaldo er det store problemet. Han er ikke det!
post liked by: Pink Final, Pancho P, Cola2, PAK, Schmeichel
Post Reply