Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

Bra av mr. Winter dette [mention]Cola[/mention], og den saken han har skrevet er virkelig bra støtte til Solskjær. Det er intet poeng i å ville hive OGS ut, han bør sitte i to hele sesonger, og da håper jeg han har klart topp 4...Noe mer kan man i grunn ikke kreve, hvis man ser på de siste årenes resultater...

Det er vel ikke manageren(e) som er roten til problemene i United.

Roten til det sitter på toppen...(av pyramiden)? De har ikke skaffet det managerene ville ha inn."Big clubs must invest big", men jeg er ikke tilhenger av penge-bonanza heller...

Men heller at Solskjær ødsler penger utover kontinentene, for å få gode spillere inn.

Bedre det, enn at eierne/styret/adm. stikker av med noe særlig mer.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Jeg støtter Solskjær, han gjør mye bra.
Virker å bygge et lag og en stall for framtiden.

Virker som han jobber med holdninger og samhold i gruppa.

Laget står høyere i banen, laget presser kollektivt og er gode på kontringer.
Men, det må bare skrives - Hva er planen mot etablert forsvar?
Ser dessverre ikke noe mønster, og det er skuffende.
Det vi ser nå, er like tilfeldig som under Mourinho.
Da snakker jeg om mangel på et mønster alà det Klopp driver med.

Laget står høyere og presser bedre.
Så, det er det kollektive angrepsspillet jeg etterlyser.

Ser jo små antydninger innimellom, med motsatte løp og spill på andre bevegelse.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Ser at media har Tuchel som skal bli ny MU sjef vist ikke OGS får MU på vinner sporet igjen, lurer da på hvilken plassering som er ok for dem før at ikke OGS skal få fyken. Vist det er noe hold i den saken så blir man bare mere og mere sjokkert over hvor vanstyrt MU er nu.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

OGS kan meget godt få succes i United, men det kræver to helt basalt ting ændrer sig:

1. Vigtigst af alt er, at Woodward bliver fjernet fra alt, der har med fodbolden at gøre, og at en DoF eller hvad det nu kommer til at hedde bakker Solskjær op og giver ham penge til at hente de 7-8 spillere til første holdet, der kræves før United kan blive et tophold igen.

2. OGS skal til at vise han har noget at pisse med. Han skal starte med at droppe gamle og elendige spillere og spillere, som der ikke er eller burde være fremtid i United. Spillere som Lingard, Matic, Mata, Andreas, Lindeløf, Young skal ud og erstattes af bedre spillere og spillere med fremtid. Og indtil der bliver købt bedre spillere så skal Chong, Garner, Gomes, Greenwood, Tuanzebe og Brandon Williams på holdet. Det kan godt være, at de ikke er gode nok eller er klare til PL lige pt. Men de vil ikke komme til at gøre det værre end de andre. Så kan United købe Sancho, Rice, Maddison og Chilwell i januar for en sammenlagt pris på 500 mio £

Vidar Dale Fjeld

En kan si hva en vil om Ole, men du sender ikke to spisser/angripere på dør når vinduet er stengt i England....nå kommer et tøft program og vi går inn i turneringene med skader på de som skal score mål og faren med å sende de utpå for tidlig er overhengende...igjen står vi med juniorspillere. Hittil står det til stryk, og en naivitet vi så i Cardiff. Det nytter ikke å si det "rette" til publikum/supportere og presse, når utførelse står i stil med det motsatte av det du sier. Jeg er ikke akkurat mer positiv etter tilbakesteg i alle spillets faser. Og få av deg dressjakken på sidelinjen..det ser helt malplassert ut.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Jeg har nærmest hele tiden tvivlet på OGS. Og jeg så nedturen komme før den kom, da spillet langsomt blev værre.

Men jeg håber virkelig ikke, at OGS bliver fyret. United har flere langt større problemer. Et problem er for mange for dårlige og for få gode nok spillere. Det har OGS forsøgte at ændre på i sommer. Og han ville nok være kommet meget længere hvis United ikke havde haft en klovn til at købe spillerne.

Desværre er OGS bare perfekt til Glazers og Woodward da han fungerer perfekt som deres marionetdukke, der er så superpositiv og aldrig vil sige noget negativt om ejerne og moldhovedet over manageren.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

Jeg er bekymret for OGS, må innrømme det. Tuchel er interessant.

Jeg er som [mention]Kyndilfan1[/mention] og [mention]Vidar Dale Fjeld[/mention] , usikker på om Ole er mann nok...

Men som flere nevner, Ole må støttes i vinduene, han ble ikke det i sommer, og hvorfor skulle han bli det neste sommer, samme rotta som styrer butikken, og samme hyener som eier klubben...
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Mener OGS må få mye tid. United er på riktig vei. De gjør de riktige valgene og grepene, men det vil ta tid før dette vises. OGS må få tid.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

Ja, jeg er enig i at han må få tid, men det er stor bekymring over innsats og tæl, ser liksom ikke forbedringer like tydelig som noen andre gjør.

Jeg er litt enig med Keane, Carragher og JM i Sky-studioet, det lukter ikke mål, det er for dårlige spillere og lite positivt å ta med fra kampene...

Det er jo en grå tropp...minner om troppen før Pogba/Zlatan osv kom inn.

OGS må gå for noen personligheter, få inn karakterer med kvalitet.
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Solskjær gør nogle ting rigtigt. Det ses bl.a. ved, at Uniteds tre bedste i denne sæson hidtil har været de tre nyindkøb.

Men han gør også meget forkert. Bl.a. kan man ikke ligefrem påstå, at United har en klar filosofi til hvordan holdet skal spille.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Elkey wrote: 22 Sep 2019, 22:55 Mener OGS må få mye tid. United er på riktig vei. De gjør de riktige valgene og grepene, men det vil ta tid før dette vises. OGS må få tid.
Ja, det vil tage tid når tre spillere er det maxantal Woodward kan hente fra 1. juni til 1. september. For han skal lige have to måneders ferie imellem der også.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

The United Stand snakker om bl.a. OGS.

Det han sier er ganske sammenfallende med det engelske fans mener.

Mange liker ikke Goldbridge, men han sier mye jeg er enig i her. Og han er ikke Ole Out btw...

Vi har 1 poeng i snitt pr. kamp siden mars...

LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Var opptatt med unger under kampen, og har ikke orket å se hele i opptak, men det begynner å tegne seg et bilde som ikke er helt pent:

Så en statistikk i dag som viser at United så å si aldri tar poeng i kamper der motstander tar ledelsen, vi er også klart i minus når det gjelder andreomgangene. Det bekrefter jo det en kan se - Laget starter ofte godt både fysisk og taktisk, men så går det ofte feil vei underveis. Det forteller meg at OGS forbereder seg selv og laget godt, men at han er svak på kampledelse og dette med å justere lag og kampbilde ut fra endringer motstander gjør.

Så lurer jeg på hva slags effekt hardtreningen i sommer har hatt. Nå er ikke jeg noen ekspert på fysisk trening, men vet såpass at det ikke bare er å pøse på med mengde uten at du får svi for det i perioder senere. Lurer på om det vi ser nå er baksiden av hardkjøret - spillerne ser ut som de er tunge og mangler overskudd (litt som da resultatene snudde i vinter etter et kort oppsving), og løpskraften har vel så langt vist seg å være mindre enn OGS hadde håpet og ventet. Muskelskadene begynner å hope seg opp også...

Dette kan selvsagt snu, toppidrettsutøvere legger jo gjerne inn formtopper, men når? Hvor godt planlagt har egentlig den fysiske treningen vært?

Jeg er innstilt på å akseptere at OGS ikke er verdens beste manager. Men da er det desto viktigere at han samler de beste fagfolkene rundt seg, som kan utfylle ham der han er svakest. Det er jeg dessverre ikke sikker på at han har gjort...

Det første han bør gjøre nå, er å legge om formasjonen fra 4-2-3-1 til 4-3-3. Ikke at det vil løse alt, men det gjør i alle fall ikke mangelen på en god 10-er så tydelig.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

Jepp, er bekymret for den fysiske tilstanden i troppen, det er jo merkelig at United fader ut i kamper...

Jeg lurer også på om teamet til Solskjær er bra nok.

Vi får se hvordan laget ser ut mot Arsenal, er det full sprint, eller gå-fotball blanda med bussparkering...

Noe Goldbridge snakker om i videoen over.

Han spør om hva som har skjedd med OGS siden mars...Før mars var det full fres, etter: Not so much...

Det er mye snakk om at alle ligger lavt mot oss, men ikke lavere enn at de scorer mål på oss i hvert fall.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Bra av Christoffer Johansen igjen. Ligger i feeden til høyre her, men jeg må si det er fantastisk mye han har på twitter som jeg sier meg enig i.

][/hr]
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Håper det kommer en angriper i januar da, om Mail har rett i at det er midler til januarkjøp.

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... -form.html
LUHG!
Post Reply