Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Deleted User 429

Dette er absolutt ikke bra av OGS. Veldig skuffende uttalelser.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14620
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23283
Liker mottatt: 19252

Ryder wrote:16 Oct 2021, 14:43 Kanskje han heller kunne tatt selvkritikk for hvordan han har brukt en åpenbart skadet spiller i nesten en hel sesong.
Det er et godt poeng, angående politikk så er det veldig bra at noen som f.eks Rashford tar opp dette, om ALLE spillerne i PL hadde kjørt kampanje så ville jo det vært fint. Samtidig er de avhengige av storfinansen i City of London, det henger sammen. Men jeg ønsker opprør fra spillerne jeg. Men de lønnes jo av de samme som skaper fattigdom...
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4432
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2860
Liker mottatt: 9437

For min del så har ikke Solskjær gjort noe galt i denne situasjonen her. Ser ikke helt behovet dere andre har for å lage storm i vannglass. Solskjær sa at Rashford skulle fokusere på fotballen. Det var det. Han har ikke sagt at han skal slutte med veldedige formål eller stoppe å uttale seg om sosiale utfordringer. Og jeg syntes det generelt sett er fair at klubber ber idrettsutøvere fokusere på jobben sin. De får mildt sagt jævla godt betalt for å gjøre nettopp jobben sin.

Jeg tror Rashford har kapasitet til å drive med begge deler, men hadde jeg betalt lønnen hans så hadde jeg også krevd at han satt forpliktelsene ovenfor arbeidsgiver først. Det er helt fair etter min mening.
Ryder wrote:16 Oct 2021, 14:43 Kanskje han heller kunne tatt selvkritikk for hvordan han har brukt en åpenbart skadet spiller i nesten en hel sesong.
Du tenker vel ikke at Rashford har et ansvar også? Det er ikke slik at trenere og det medisinske apparatet bærer fullt ansvar for spillernes helse. Grenser blir pushet i toppidrett, men til syvende og sist så er det utøverne som må leve med kroppen sin. Ingen spillere i PL er kontraktsfestet til å spille skadet heller.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14620
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23283
Liker mottatt: 19252

Ang. skaden til Rashford så kan vel legeteamet svare på det får man håpe. De sitter med ansvaret der vil jeg tro. Angående politikken og den BBC-saken om OGS så ser jeg ikke helt problemet. Kan ikke Foden eller Grealish ta over for Rashford da?
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4696
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2622
Liker mottatt: 10675

messilingard wrote: 16 Oct 2021, 15:17
Jeg tror Rashford har kapasitet til å drive med begge deler, men hadde jeg betalt lønnen hans så hadde jeg også krevd at han satt forpliktelsene ovenfor arbeidsgiver først. Det er helt fair etter min mening.
Det er mulig det er fair, men den praten kan han ta på bakrommet og ikke offentlig. Skal ikke ta hele den remsa om hvordan spesielt unge svarte spillere blir behandla i engelsk offentlighet (se Raheem Sterling), men den gjengen trenger ikke å få bensin på bålet fra manageren vår.

Men men, sikkert bare en klønete formulering 🤷‍♂️
Ryder wrote:16 Oct 2021, 14:43 Kanskje han heller kunne tatt selvkritikk for hvordan han har brukt en åpenbart skadet spiller i nesten en hel sesong.
Du tenker vel ikke at Rashford har et ansvar også? Det er ikke slik at trenere og det medisinske apparatet bærer fullt ansvar for spillernes helse. Grenser blir pushet i toppidrett, men til syvende og sist så er det utøverne som må leve med kroppen sin. Ingen spillere i PL er kontraktsfestet til å spille skadet heller.
[/quote]

Tja. Først og fremst er det vel det medisinske apparatet som har faglig kompetanse på hvilken belastning spilleren tåler - på kort og lang sikt - og et ansvar for å formidle dette ærlig til spilleren. Og managerens oppgave å prioritere bruk spilleren ut fra hvilken nytte/risiko det medfører.
Jeg mener det var helt åpenbart å se at Rashford spilte med hemmende skade store deler av sesongen.
Kanskje burde han sagt fra, kanskje gjorde han det men ble bedt om å pushe på. Hadde han blitt satt ut hadde uansett behandlingen skjedd tidligere.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14620
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23283
Liker mottatt: 19252

Jeg spør igjen, hvor mange tap tåler han? Jeg er ikke Ole Out, men blir ikke lei meg eller sjokkert om han blir sendt på dør.
LUHG!

Deleted User 108

Hvem skal ta over nå @Blodfink
Carrick og Mckenna? Tror Solskjær blir pga mangel på alternativ. Klubben har nok ingen plan B og da skjønner jeg ikke hvordan Solskjær kan sendes på dør nå.
post liked by: Blodfink, Pancho P
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14620
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23283
Liker mottatt: 19252

Nei, aldri lett å erstatte manageren på denne tiden av sesongen, jeg er litt engstelig for stemningen i gruppa bare. Tror også Solskjær blir sittende, men ikke uansett resultater fremover. Alternativene er jo der, men må vel ønske å komme til United og kjøpes fri etc.
post liked by: Pancho P
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7603
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27242
Liker mottatt: 17760

Pink Final wrote:16 Oct 2021, 13:42 Jeg tror faktisk United nå går inn i en god periode, og vil vinne flere av de neste og unngår tap.
Jaja, kan gå inn i historien som en klassiker på forumet den posten jeg skrev før i dag.

Synes det er leit, men i dag var det trøstesløst på banen.
Ingenting som henger sammen.
post liked by: Blodfink, Pancho P, Salte25
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Mykje kritikk til OGS etter kampen. Men med ringrever som DeGea, Pogba, McG og Ronaldo mfl ut på bana, og at de ikkje klarer å mobilisere meir enn det der. Er det da kun OGS som skal kritiseres, og som må ta støyten? Med det spillermaterialet, som berre på innsats og ferdigheter burde ha vunnet so trur eg det er ein ukultur hos spillerene i laget. Ja, OGS har sin del av skylda for dette, men spillerene først og fremst.

Deleted User 108

Solskjær har vært i 3 år nå. Ingen spesiell forandring i noe som helst. Vinner vi kamper bare nå og da er sesongen over når gruppespillet i cl er over.
Håper ikke styret får panikk og ansetter en type som Conte. Laget, historien, kulturen og klubbens DNA er viktigere for meg enn allverdens trofeér.
Jeg drømmer om Ajax sin manager hvis Solskjær får fyken.
Se hvor langt bak Liverpool vi ligger når det gjelder samhandling. Divisjonsforskjell.
post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14620
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23283
Liker mottatt: 19252

Det må vel deles på ansvaret mellom trenere og spillere. Mourinho hadde vel rett, ukultur og primadonnaer var vel hans dom. Han er jo litt sånn sjøl au da..
LUHG!

Deleted User 108

Skjønner ikke din kritikk av De Gea @Otac .
Vår klart beste spiller i dag.
post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14620
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23283
Liker mottatt: 19252

ten Hag i Ajax ja, kunne tenkt meg det sjøl
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Tipper det blir mer defensiv tilnærming fremover, om man skal tolke Solskjær etter kampen. Er nok litt panikk og usikkerhet i teamet nå. Beklager, men tror dette er begynnelsen på slutten for fjerde gang siden Fergie, femte om man tar med Giggs.
post liked by: Ryder
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7603
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27242
Liker mottatt: 17760

Mcilroy wrote:16 Oct 2021, 19:18 Håper ikke styret får panikk og ansetter en type som Conte. Laget, historien, kulturen og klubbens DNA er viktigere for meg enn allverdens trofeér.
Jeg drømmer om Ajax sin manager hvis Solskjær får fyken.
Se hvor langt bak Liverpool vi ligger når det gjelder samhandling. Divisjonsforskjell.
Enig, jeg vil ikke ha inn en manager som ikke bygger på hva Solskjær har fått til.
Han har endret mye utenfor gresset.
Klubbhistorien er veldig viktig for meg, og noen Conte og Zidane vil jeg ikke ha.
Solskjær blir ikke sparket nå.
Men, vi ha framgang i kollektivet utpå der.
post liked by: Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply