Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Eg trur andre lags supportere, spesielt pools, og ein haug med raske journalister og ein handfull neve med pundits, frykter kva OGS kan få til i United. Og maler den kaka for det de kan. De prøver å få han sparka. I ein klubb som United med måten administrasjonen er bygd opp so er kontinuitet heilt avgjerande.

OGS har bygd eit helsikes bra lag. Og bygger fremdeles. Kanskje han må skifte ut nokre av trenarane hans. Bli meir kynisk slik. Og sende nokre fleire spillere på dør.

Men eg vil at dette skal fortsette.

Og frykter å falle ned stigen å starte på nytt.

OGS tok laget til andre plass i fjor. La han fortsette!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13318
Liker mottatt: 8515

@Otac Eg har også støtta Solskjær heile vegen og eg er einig i at han har bygt ein god tropp. Likevel må eg ærleg innrømme at han får lite ut av dette 'helsikes gode laget' for tida. Engelskmennene har eit uttrykk som heiter "The proof is in the pudding". Vi har mange utmerkte ingrediensar, men puddingen verken mettar eller er spesielt smakfull for tida. Du trur tydelegvis at det ikkje er kokken, men dei to 'råtne egga' som er problemet.
post liked by: Otac, Pwint, PAK, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pancho P wrote: 26 Oct 2021, 17:50 @Otac Eg har også støtta Solskjær heile vegen og eg er einig i at han har bygt ein god tropp. Likevel må eg ærleg innrømme at han får lite ut av dette 'helsikes gode laget' for tida. Du trur tydelegvis at det ikkje er kokken, men dei to 'råtne egga' som er problemet.
Kanskje den tida di har for kort horisont?

Eg trur her er mange råtne egg.
-Mangelen på ein god defensiv midt, helst to
-For dårlig kollektivt press, spesielt fra luksusspillerane våre
-Ein organisasjon uten sportslige ambisjoner
-Kanskje for dårlige trenere
-Kanskje for dårlig manager
+mange fleire meir eller mindre perifere mangler

So, kvifor skal vi da skifte ut spesielt eit av mange element, gang eller gang, når det ikkje fungerer?
Spesielt når vi også har sett stor framgang under OGS. Og so har spillet hatt nedadgående kurve siste månaden og ein halv. Men dette har vi sett mange ganger før. F.eks SAF og Klopp.

Deleted User 402

@Otac Hjertet mitt er helt enig med deg. Håper virkelig at dette snur og at Ole tar oss videre.
Er dessverre redd at ballen ruller for fort og at det snart er over.
Håper inderlig at jeg tar feil.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Schmeichel

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Jan Anders wrote: 26 Oct 2021, 18:19 @Otac Hjertet mitt er helt enig med deg. Håper virkelig at dette snur og at Ole tar oss videre.
Er dessverre redd at ballen ruller for fort og at det snart er over.
Håper inderlig at jeg tar feil.
Eg er enig med deg. Eg trur også at håpet er ute for OGS. For at OGS skal få sjangsen vidare, på kort sikt, so må han vinne de to neste, og gjøre ein god figur mot City. Oddsen for dette er vel lik null.
post liked by: Pancho P
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13318
Liker mottatt: 8515

I ein ideell verden hadde Solskjær snudd skuta allereie mot Tottenham og beholdt jobben i mange suksessfulle år. Ingenting hadde varma meir enn at ei klubblegende hadde leia verdens flottaste klubb til heider og ære. Eg reknar meg sjølv som ein tolmodig mann, men dessverre ser det uoverkommeleg vanskeleg ut for Solskjær no.
post liked by: Blodfink
It's Squeaky Bum Time!

Vidar Dale Fjeld

Otac wrote: 26 Oct 2021, 17:21 Eg trur andre lags supportere, spesielt pools, og ein haug med raske journalister og ein handfull neve med pundits, frykter kva OGS kan få til i United. Og maler den kaka for det de kan. De prøver å få han sparka. I ein klubb som United med måten administrasjonen er bygd opp so er kontinuitet heilt avgjerande.

OGS har bygd eit helsikes bra lag. Og bygger fremdeles. Kanskje han må skifte ut nokre av trenarane hans. Bli meir kynisk slik. Og sende nokre fleire spillere på dør.

Men eg vil at dette skal fortsette.

Og frykter å falle ned stigen å starte på nytt.

OGS tok laget til andre plass i fjor. La han fortsette!
Jeg tror ingen frykter hva han kan få til...vi må ikke glemme at han har skiftet ut nesten alt og alle, og har spillerne han selv ville ha i det store og hele. Det har gått i rykk og napp fra dag en og bunnivået er så ufattelig lavt at dette enkelt og greit skyldes taktikk, dårlige innganger og forberedelser til kamp. Vi har et lag som bare henger sammen i krampetrekninger og får uttelling i kamper der vi har holdt på å rote vekk seirer i kamper mot lag som vi burde vasket gulvet med. 3 år er snart passert, det er brukt 4 milliarder leste jeg et sted og her står vi og blir pisset på av erkerivalen og vi ønsker godgutten Ole med videre...Det er stopp for meg og jeg er Ole ut jo før jo heller. Dessverre tror jeg ledelse og eiere driter i titler, de bryr seg om vi kommer til CL og litt sluttspill og innenfor topp 4 i PL...resten gir de blanke f... i. Der i gården teller pengene mest. Ole er en ja-mann og nikker til sine sjefer...får penger til spillere og resultatet ser vi. Et lag som ikke henger sammen og prester noenlunde jevnt. Jeg har aldri sett et topplag være så ujevn i hele min tid jeg har fulgt med på engelsk fotball. Dette er på Ole sin vakt...jeg håper klubbledelsen våkner og tar grep og ikke har beslutningsangst.
post liked by: Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Vidar Dale Fjeld, kva var poengsnittet pr kamp til OGS før årets sesong? Var det virkeleg so dårlig som du vil ha det til? Altso helt rææææva?

Vidar Dale Fjeld

Forrige sesong var en spesiell sesong, det vet alle, med ulike innganger og covid-19 og spillere utilgjengelig. Vi må ikke late som om det var et normalår fordi vi klarte 2-plass. I fjor var en jojosesong i min bok...helt ulikt noe fotballen har vært borti tidligere. Og hvor har jeg nevnt helt ræva? Vi har vært forferdelig ustabile i snart 3 lange år...jeg måler klubben og managere/spillere utfra det. Vi har hatt strålende kamper den ene uken til bunnløs fortvilelse den andre.
Men vi får enes om å være uenige om Oles rolle videre...det er ikke verre enn det. :D
post liked by: Blodfink

Deleted User 402

Hvis man skal tro alle rapporter så leder Solskjær laget mot Tottenham. Det virker som et faktum nå selv om man aldri vet hva morgendagen bringer. Ser mange klikker på det rundt omkring, men trolig ligger det faktum bak at dette gikk fryktelig galt så fort at de trenger tid til å sondere fornuftige erstattere. Er personlig glad for at ikke det ble panikksignereing av Conte, men det er min mening.
Men dette må være en håpløs situasjon for Solskjær hvis det er slik at han kamp for kamp har kniven på strupen.

Holder meg fortsatt unna kommentarfeltet til supporterklubben selv om jeg leser artiklene. Noen som har vært der? Er det levelig eller er de vanlige i gang med å slå seg på brystet?
post liked by: Buchan, Pink Final, PAK
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7522
Liker mottatt: 4292

Andy Mitten gjester Monday Bloody Hell i morgen på United.no.
Det kan bli interresant.
La det inn her, siden OGS nok er på agendaen.
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16972
Liker mottatt: 10884

Jeg har ingen intuisjoner om å ikke berømme 2-plassen til Ole fra ifjor.
MEN den kan også diskuteres om det var Ole og hans lag som var jevlig gode eller om det var flere av de andre topp klubbene som feilet. Poengfangsten kan kanskje si sitt.

Hva hvis Ole får med seg ett brukbart resultat mot Tottenham, skal han bli sittende fra kamp til kamp utover da?
Jeg tror det blir ett tidsspørsmål før neste runde kommer som er lik dennne perioden vi er i nå.
Tenker at det er greit å avslutte nå jeg.
Jeg liker Ole så jeg hadde vel håpet han kunne ha trukket seg, hadde hatt æren og heltestatusen i live.

Dessuten er jeg ikke så forbasket opptatt av at vi skal ta trofeer hvert år, jeg vil se United spille fotball som jeg kan kose meg med.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18963

Ser ut til at OGS med team er ferdige ja. Kan jo ikke være en vei tilbake nå. Virker også litt rart om styret beholder ham om det kommer en bra kamp mot Spurs. De må jo ta et valg da, og så tipper jeg at de tar en rundspørring i troppen, i hvert fall de viktigste spillerne. Av de 4 på lista over potensielle managere (om den stemmer) håper jeg på ten Hag og Overmars med på lasset.
post liked by: RedTrafford, Shady, Pwint
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16972
Liker mottatt: 10884

Blodfink wrote: 26 Oct 2021, 21:39 Av de 4 på lista over potensielle managere (om den stemmer) håper jeg på ten Hag og Overmars med på lasset.
👍 støtter den
post liked by: Blodfink, Pink Final

Deleted User 480

Jan Anders wrote: 26 Oct 2021, 21:13
Holder meg fortsatt unna kommentarfeltet til supporterklubben selv om jeg leser artiklene. Noen som har vært der? Er det levelig eller er de vanlige i gang med å slå seg på brystet?
Er der mye mindre enn jeg var før. Har noen snarturer innom. Nå er de litt sånn "Hva sa vi om Solskjær!!??". Gjerne i en nedlatende tone. (Man kan jo åpenbart velge å se bort fra at Solskjær har gitt oss den beste fotballen siden Fergie, og hatt tillitt og støtte frem til denne sesongen...) Har egentlig gitt opp kommentarerfeltet der inne jeg og.
post liked by: Pwint, Pink Final
Post Reply