Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Skulle gjenre skrevet et lengre innlegg men nå er jeg på ferie og har kun mobilen.

Jeg mener Solskjær har vist utrolig mye positivt, de siste 5 6 månedene. Han bør selvsagt forsette med dette prosjektet, for han har noe på gang. Han er i ferd med å bygge lag og kultur.

Så må vi heller se hvor vi ligger an til neste år, om det er noen andre som bør overta stafettpinnen videre eller ei.

Jeg mener vi bør, og jeg er helt overbevist om at han er vår manager neste sesong.

Det vil bli satt høyere krav til han neste sesong, og det vil også være høyere forventinger for nå har han bygd opp et lag og fått tid på seg.

Så er det opp til han å levere, jeg mener topp 4 neste år bør være et krav, og han bør fortsette om han kommer på 4 eller 3 plass.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Jan Anders wrote: 16 Jul 2020, 12:48 Vel, er det noen som med hjertet kan si at det var Sir Alex sin store styrke?
Godt poeng, og nei, jeg mener også at SAF hadde mangler her. OGS bør få tid, absolutt.
LUHG!

Cola

Blodfink wrote: 16 Jul 2020, 14:16 Jan Anders skrev: ↑I dag, 12:48
Vel, er det noen som med hjertet kan si at det var Sir Alex sin store styrke?
Godt poeng, og nei, jeg mener også at SAF hadde mangler her. OGS bør få tid, absolutt
Hvis ingen andre har sagt det, så sier jeg
Velkommen inn til Forumet [mention]Jan Anders[/mention]
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Folk må få mene hva de vil, men brukere som kun dukker opp i komm feltet på United.no når resultatene går i mot United er det vanskelig å respektere.

Solskjær har begynt på nytt, cultural reboot.
Jeg har stor tro på det arbeidet han har påbegynt.
Det ser ut som om samhold og glede er tilbake for fullt.

Jeg tror Solskjær er en utmerket ‘byggmester’ - dvs han finner spillertyper med den riktige mentaliteten.

Han vil ha rask fotball, og vi ser at de litt tyngre spillerne under van Gaal/Mourinho, som Smalling og Lukaku er byttet med spillere som evner å flytte ballen fortere.

Om folk forventet kamp om ligagull denne sesongen forstår jeg at de er skuffet.
Selv tippet jeg 5 plass, 65 poeng og et cupgull i starten av sesongen.
(I en eller annen tråd her inne).
Synes Solskjær har levert resultater som forventet.

Det som virkelig gir håp er hvordan han ser ut til å endre hele klubbkulturen i en mye sunnere retning igjen.

Hilsen en som også sto på gamle Stretford End og som ønsket Ferguson bort høsten og vinteren 1989.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 402

Pink Final wrote: 16 Jul 2020, 17:14 Hilsen en som også sto på gamle Stretford End og som ønsket Ferguson bort høsten og vinteren 1989.
I samme båt, altså :D Er veldig glad jeg fikk oppleve gamle Stretford End. Har selvsagt hatt fantastiske opplevelser med trofeer og jubel senere, men den følelsen av å flyte rundt i et menneskehav av glede er et veldig stort savn.

Cola

Jan Anders wrote: 16 Jul 2020, 17:32 Pink Final skrev: ↑19 minutter siden
Hilsen en som også sto på gamle Stretford End og som ønsket Ferguson bort høsten og vinteren 1989.
I samme båt, altså Er veldig glad jeg fikk oppleve gamle Stretford End. Har selvsagt hatt fantastiske opplevelser med trofeer og jubel senere, men den følelsen av å flyte rundt i et menneskehav av glede er et veldig stort savn.
Skulle ønske jeg kunne si det samme som dere 2 sier.
Men dessverre det kan jeg ikke, men "suger" til meg alt hva "ungdommen" forteller.
Det viktigste nå er hva [mention]Pink Final[/mention] skrev:
"Det som virkelig gir håp er hvordan han ser ut til å endre hele klubbkulturen i en mye sunnere retning igjen."

All idrett, spesielt lag idrett, har i følge mine øyner, som er blå, tatt feil retning ang kjøp/salg/lønninger, og kanskje OGS tenker det samme som meg? :-)
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

[mention]Jan Anders[/mention]
Enig, ståtribuner hadde sin sjarm.
Et hav er en god beskrivelse - falle flere trinn nedover av presset bakfra.

Og ikke minst volumet.
Mulig jeg sårer noen nå, men det beste man hadde av sang på norske tribuner på midten av 1980 tallet var ca 100 syngende Vålerenga fans på Store Stå.
Det ga faktisk bra lyd, med det lave taket rett over.

Men, å oppleve Stretford End der flere tusen deltok - lyden traff taket over deg - og slo ned igjen med kraften av en hammer.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 108

Selvfølgelig må Solskjær fortsette neste sesong uansett hvordan denne ender. Når så vi sist denne entusiasmen, gleden, smilene?
Endelig har fotballen kommet seg også, målene begynt å strømme inn.
Vil heller si at vi ligger ett år foran skjema hvis vi ender topp 4 i år.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Cola wrote: 16 Jul 2020, 16:26 vis ingen andre har sagt det, så sier jeg
Velkommen inn til Forumet @Jan Anders
Velkommen ja ! :thumb_up:
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

The High Performance podcast, gjest: Ole G

LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Jepp, samme som jeg linket til på forrige side. Veldig bra intervju. Har sett noen flere i den serien også, og den med Rio Ferdinand var enda mer interessant. De to intervjuerne fisker litt vel mye etter "failure leads to success", men uansett interessant å høre hva disse ex-proffene har å si.

Så akkurat denne også, og det var noen latterskrik ja... :D


(For øvrig samme intervju der Solskjær var litt uheldig og gjenbrukte frasen om å "exploit the market")
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Pangaea wrote: 18 Jul 2020, 20:07 epp, samme som jeg linket til på forrige side.
Uff da, da har jeg fulgt med dårlig...Skal se den med Rio og v Persie og :)
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ja, artig den med Neville, men "exploit the market" var kanskje litt upassende. Solskjær er ikke helt varm i trøya i den The High Performance til enhver tid, nøler og strever litt innimellom, men alt i alt ok.
LUHG!

Deleted User 108

Hvis United hadde spilt som City i dag ville Solskjær og United blitt slaktet på united.no. City ser slitne ut. Og Guardiola greier ikke å snu kampbildet. Skaper null og niks mot et defensivt lag. Ufattelig avhengig av at De Breuyne fungerer uten Aguero. Ikke bare United som er slitne og sliter mot destruktive fotballag.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

City blir nok slakta, så ikke ut som et lag i form, det er helt klart. Arsenal har nå slått Liverpool og City (og oss), jeg tror Arteta får fasong på dem etterhvert. Og så er de alltid farlige i FA-cupen dette Boring Arsenal :hah: Om City skulle sprekke i CL i returen mot Real, er det ikke all verdens til sesong for dem.

Moro om United kan revansjere seg mot Arsenal i en evt. finale, Solskjær har en høne å plukke med Arteta.
LUHG!
Post Reply