Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Selv om vi på mange måter kan puste letter ut nå, så er jeg likevel veldig spent på hva Solskjær sier på den kommende pressekonferansen. Håper virkelig ikke han feiger ut med "ingen kommentar", "jeg stoler på klubben", "Joel elsker klubben" eller lignende BULLSHIT. Forventer ikke at han går i strupen på noen som helst, men med alt fokuset hans på klubbens såkalte DNA, historie, kultur og tette forbindelse til fansen, så håper jeg inderlig han sier noe med reelt innhold og ikke bare PR-rådgivere-fraser.

I denne saken vil han tape på det.

Greit at de har tatt mye av jobben internt (kan garantere det har vært hektisk møtevirksomhet mellom spillere, sportslig ledelse, og Woodward m.m.), men de bør faktisk si noe skikkelig eksternt også. Denne saken er altfor viktig til å skubbe den under teppet. Særlig med tanke på at Glazers gjennom "unnskyldningen" (LOL) innrømmer at de/klubben kommer til å jobbe videre for noe lignende i framtiden.
post liked by: Blodfink, Buchan, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Pangaea wrote: 22 Apr 2021, 17:56 så håper jeg inderlig han sier noe med reelt innhold og ikke bare PR-rådgivere-fraser.
Ble vel mest trill rund den PK...OGS svarer egentlig ikke på Mittens spørsmål om fans bør få større makt. Det ble gjentakelser av typen, "football is nothing without fans", "it`s important that we listen to them" osv...Elegant svar når han fikk spørsmål om Joel au...Det var som forventet.

Profesjonelt gjennomført...Helt politisk korrekt...Får se den lukkede delen i morgen kveld da...
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Jaja, man kom fort ned på jorda igjen, alt er som før, kommentarene til OGS pressekonf. på United.no tyder på at splittelsen i fansens syn er tilbake, noen hyller ham for en fantastisk seanse, andre synes han var feig...

Jeg synes den var politisk helt korrekt...
post liked by: Pangaea
LUHG!

Deleted User 429

Ser ikke helt for meg hva mer Solskjær skulle kunne si. Ikke kan han bestemme eiermodellen til klubben eller til alle klubbene i England, og ikke kan han bestemme hvem som skal ta avgjørelser på styrerommet. Han kommer med klar kritikk av super league-opplegget (og da implisitt av eierne/styret), og sier helt klart at han er på supporternes side i saken.

Mulig at spillerne etterhvert vil komme med klarere utsagn om hvem som skal eie klubben siden de ikke er "management" og derfor i litt bedre posisjon til å snakke om sånt, men det får nesten bare tiden vise.
post liked by: Pink Final, Estarriol
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Beta wrote: 23 Apr 2021, 15:27 Ser ikke helt for meg hva mer Solskjær skulle kunne si
Jeg er intet orakel som har svaret på hva han skulle sagt, jeg bare synes det var lite som ble sagt, men her tolker man forskjellig, som jeg jo understreker i min forrige post.
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Dersom eg hadde meint at jobben min var på ein eller anna måte feil, moralsk feil, eller liknande, hadde eg då ofra jobben min?

Ja.
Ny jobb hadde eg alltid funnet meg.

Det gjelder også OGS.

Og også forleden når eg fekk spørsmål om de som er avhengige av jobben sin i United når eg oppfordra til total boikott..
F.eks journalistane i supporterklubben.

Klart moral og overbevisning om rett og galt kjem foran jobben.

No gjekk no dette bra, i hvertfall i første omgang.
So får vi sjå kva framtida viser. Og ikkje so lenge til heller.

Hadde eg kunne ha jobba i United under Glazers?
Nei!!!
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Liker godt det du skriver @Otac, sjelden fugl. Respekt til deg.
post liked by: Otac
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Etikk og moral er noe som er forskjellig fra person til person.

Men alle kan uansett kjøpes. Glazer har bare funnet prisen til Ole.
post liked by: Blodfink, Otac
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Enig, det er ikke mer komplisert enn det @messilingard
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

messilingard wrote: 23 Apr 2021, 16:13 Men alle kan uansett kjøpes. Glazer har bare funnet prisen til Ole.
Eg er uenig.

Ikkje alle kan kjøpes.

Men eg trur at alle som meiner at alle kan kjøpes, de kan kjøpes.
post liked by: Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Så er det greit å nevne at med Solskjærs lønn, rundt 86 millioner NOK årlig (£7,5millioner, omregnet med dagens kurs), så er det ikke sikkert at jeg heller hadde stått opp mot Glazers. Forhandler vel om ny kontrakt også, og da kan han vel forvente seg en grei lønnsøkning.

I tillegg så er vel dette drømmejobben til Solskjær, dersom jeg skulle ha tippet så er den det i alle fall. Med andre ord, høy lønn og drømmejobb. Jeg skal ikke skrive her at jeg hadde handlet annerledes i samme situasjon dersom jeg var han, jeg er ikke noe unntak til regelen om at "alle kan kjøpes".

Så ja, jeg er skuffet over at han er såpass passiv, men jeg kan til en viss grad forstå det også.

@Otac, Tja, er lett å sitte foran tastaturet her og skrive at man ikke kan kjøpes. Det er noe helt annet å sitte med en feit lønning på konto. Men for all del, finnes ikke regler uten unntak.
post liked by: Blodfink, Otac
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

De fleste kan kjøpes, men noen ikke, det er vel sånn det er ja.
post liked by: Otac
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Det er noe ekkelt i hele fotballen...da spørsmålet er om du vil ha mer enn de +100 millionene du allerede har i banken og får panikk om du havner under din grense. Alle managere og spillere kan kysse meg en viss plass med det politisk korrekte pisspreiket sitt...neste kontrakt er helst dobbelt så god som den jeg har...om ikke går jeg til en annen klubb. "Horer" hele gjengen...Ole innbefattet.
post liked by: messilingard, Blodfink, Otac
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

I en helt fan-basert virkelighet hadde jo alle vendt fotballen ryggen til det kom forandringer i eierskap og reglene innenfor dette. Istedet går det som det pleier, disse folka som alle fans vil bli kvitt splitter oss, og skratter videre på vei til banken.
post liked by: Otac, messilingard
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Ja fotball og pengebruk er temmelig sinnsykt. Samtidig så er det et marked som betaler for dette. Eierne er griske, managerne er griske, spillerne er griske, agenter er griske og fansen er villig til å betale. Så lenge alle andre aktører enn fansen får servert sin del av kaken som er bakt av fansen så kommer dette til å fortsette.

Litt av poenget mitt med det innlegget på forrige side, er at jeg tror Ole Gunnar Solskjær hadde hatt en annen tone dersom han fortsatt trente Molde.
post liked by: Otac, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply