Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9234

For å forsvare Solskjær litt her så har han faktisk ikke troppen til å spille offensiv fotball. Vi fotballfans har hukommelsen til en gullfisk med tålmodigheten til en sulten baby. Dette her kommer til å ta tid! Angående progresjon så syntes jeg vi ser særdeles sterkere ut defensivt enn hva vi gjorde for et år siden under Mourinho. Tror mye av strategien til Solskjær ligger i å bygge en god defensiv struktur før man begynner på det offensive. Og igjen når kvaliteten på spillerene som er tilstede ikke er god nok så er det vanskelig å utvikle gode mønstre og samhandling.

Angående ungutter så mener jeg vi burde begynne å låne ut flere. At mange av dagens unggutter har talent er det liten tvil om, i alle fall for min del. Chong, Greenwood, Gomes, Garner og Williams spiller fryktelig godt på U23 nivå, men detter igjennom på førstelaget. Løsningen er brutalt enkel selv om at vi i utgangspunktet har en tynn tropp. Se på Mason Mount og Tammy Abraham hos Chelsea, fast spilletid på det høyeste nivået de kan takle nå, er det beste verktøyet for å få disse til å utvikle seg.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18962

Og Callum Wilson er visstnok på lista for januar, ja takk. Kan løse den offensive floken muligens, ikke alene, men det er en fyr som scorer mål, og har mental pondus virker det som.
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Jeg ved ikke hvor mange af jer kan huske Sir Alex' start i klubben eller kender historien. Selv kan jeg ikke huske det så godt, men jeg kender godt til historien.

Da Sir Alex kom til var United en klub, der var i en nedadgående spiral. For at få klubben op på toppen igen krævede det, at der blev lavet radikale ændringer samt at bedre spillere blev købt ind. Sir Alex solgte flere af de bedste for at komme af med drikkekulturen samt, at han fik ændret ungdomsafdelingen radikalt. Til at starte med gav det dårlige, for ikke at sige elendige, resultater og Sir Alex var ikke langt fra en fyreseddel. Men Martin Edwards (eller det var måske hans far) viste tålmodighed for de kunne se nogle ting ske i klubben, som vi udefra ikke kunne se. Det viste sig at være Edwards bedste afgørelse som leder/ejer af United.

Det er ikke for at sammenligne OGS med Sir Alex. Eller fordi OGS ændrer så markant på klubben som Sir Alex gjorde. Men OGS har ændret nogle ting markant alligevel. Bl.a. siger han nej til spillere, der kun ønsker at være i United pga. lønsedlen. Derfor blev Dybala ikke købt og derfor blev både Lukaku og Alexis sendt videre. Det er også derfor vi med ret stor sandsynlighed heller ikke kommer til at se en spiller som f.eks. Christian Eriksen i klubben. Solskjær vil have gode spillere i klubben, der virkelig ønsker at repræsentere United. Det er nemmest ved at kigge på britiske spillere i mindre engelske klubber. Maddison, Chilwell, Rice er nogle spillere, der ville forstærke truppen markant og hører til kategorien af spillere, der vil spille i United (hvis de bliver hentet) mere pga. historien end lønchecken. At de er unge er nok også vigtigt for Solskjær, men, at de er britiske tror jeg mere er tilfældighed og, at for briter er det større at spille for United end det er for en tysker, franskmand, spanier eller italiener for at nævne nogle eksempler.

En ting jeg var meget bekymret med ved OGS da han tog over var hans rekrutteringspolitik. Pga. historien fra hans Cardiff-tid. Men OGS har altså købt enormt godt ind. Ja, Maguire var alt i verden for dyr og der kom kun tre ind. Men de tre han har hentet ind har alle været blandt holdets fem bedste i denne sæson. Og for engangs skyld har indkøbene været en succes. Og det er uden tvivl de eneste køb efter Sir Alex som har været en succes. Og nej, jeg synes ikke, at Herrera var en succes og hverken Pogba, Lindeløf eller Bailly har været en succes. Derfor tror jeg også, at hvis Solskjær fik en eller to (ikke, at jeg tror det sker) i januar så ville det være spillere, som ville forstærke holdet markant. Og hvis han så fik tre-fire i sommer så ville holdet begynde at se lidt godt ud.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18962

Bra oppsummering Kyndilfan1.

Jeg håper Solskjær får sitte ut kontrakten egentlig. Det bør selvfølgelig fremvises stor progresjon og utvikling neste sesong, hvis ikke er han nok muligens ferdig til jul 2020.

De 3 som kom inn, har gjort det bra.

Men AWB har falt litt i prestasjonene synes jeg, og er han nok en skadeforfulgt spiller i troppen?...
Defensivt er han jo god, men offensivt er det rett og slett dårlig imo.
Akkurat det er ikke noe sjokk, Palace-fansen var frustrerte over det offensive spillet hans.

James har virkelig bevist at han har noe i toppfotballen å gjøre.

Maguire har kommet greit i gang, men han lider litt av en ujevn Lindelöf ved sin side.
Men han kan også pitche opp litt etter min mening.

Alt i alt så har disse forsterket oss, og skulle det komme inn en offensiv spiller i januar ser det litt bedre ut.

Selv om jeg ønsker 3 inn, offensiv midt, spiss og ving. Men det skjer ikke. Det får bli til sommeren.

OGS har en plan, men for å lykkes må det inn spillere fortest mulig.
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Hvad er fremgangen?

Det eneste vi kan vurdere er det vi ser i kampene og det Solskjær udtaler. Men der sker nok en masse bag de lukkede døre som vi ikke ved noget om.

Synes faktisk, at AWB har vist sig at være bedre offensivt end jeg havde forventet. Som jeg har forstået det så har AWB været syg eller ikke helt i top pga. sygdom den seneste uge. Ellers har han haft en skade, det er hvad der sker.

Maguire skal selvfølgelig spilles ind med en makker. Men desværre ser det ud til, at OGS ser Lindeløf som Maguires bedste makker. Det bliver ikke bedre før en bedre makker kommer ind.

James har sine svagheder, men han har virkelig overrasket mig positivt og er sammen med McTerminator måske Uniteds bedste i denne sæson.

Cola

Kyndilfan1 wrote: 05 Oct 2019, 11:44 At de er unge er nok også vigtigt for Solskjær, men, at de er britiske tror jeg mere er tilfældighed og, at for briter er det større at spille for United end det er for en tysker, franskmand, spanier eller italiener for at nævne nogle eksempler.
Bra skrevet.
Ang at han går for britiske spillere, eller utlendinger som spiller i England, tror jeg at det er lettere for de å skjønne mentaliteten og gjøre seg kjent med resten av gruppa.
Ikke lett for en som ikke kan språket og mentaliteten å komme til ett nytt lag/land
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18962

Kyndilfan1 wrote: 05 Oct 2019, 13:11 Hvad er fremgangen?
Det er ingen fremgang, har du oppfattet at jeg har skrevet det?
Kyndilfan1 wrote: 05 Oct 2019, 13:11 Synes faktisk, at AWB har vist sig at være bedre offensivt end jeg havde forventet.
Ok, jeg synes han har vært like dårlig som forventet.
Kyndilfan1 wrote: 05 Oct 2019, 13:11 Ellers har han haft en skade, det er hvad der sker.
Selvfølgelig, men jeg tenker spillestilen hans kommer til å slite godt på ham.
Bare frykter han blir en skadebonanza, som jo United er kjent for...

Angående det du og Cola skriver om engelsk kontra utenlandske spillere, jeg er ikke helt enig. Forstår poenget dere vil ha frem. Men se på lag som er bedre enn oss, de består av mange meget gode utenlandske spillere...Liverpool har to bra britiske backer og Henderson, City har Sterling og Walker, Stones og Foden spiller ikke.

Det ser ut til at utlendinger trives og integrerer seg greit i de klubbene.

Jeg liker romantikken med britisk, men om det er bærekraftig gjenstår og se.

Spent på hvilke spillere OGS har øverst på lista. Tipper Sancho og Maddison, det ser ut som to bra signeringer, og de er britiske.

Jeg er altså ikke i mot britiske spillere, men litt redd for at man ser seg blind på det.

Cantona, Ronaldo, Solskjær, Stam, Vidic, Evra, RvN, RvP, Van der Sar...

Ser ut som vi bør satse på nederlandske spillere egentlig, hehe.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4631
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10424

Mange gode poenger, takk for å helle litt kaldt vann i blodet mitt.

Den defensive framgangen ER tydelig, vi har vært grusomme bakover i mange år (Mourinhos største "synd" var at han aldri var i nærheten av å fikse oss defensivt) men nå ser det faktisk bra ut - selv med sentrale spillere ute.

Jeg er også 90 prosent på linje med OGS når det gjelder hva som trengs i laget, kjøpene har vært gode med riktig tanke bak. Det er tydelig å se retningen han vil ta klubben i, problemet er vel mer i hvilken grad han klarer å ri av stormen på banen inntil han har det laget han ønsker. Lagbyggeren Solskjær har min fulle tillit, så er det vanskeligere å se hva kamplederen OGS bidrar med.

Men er enig med [mention]Blodfink[/mention] om at det ikke går å satse 100 prosent britisk. Hva er det med klubbens historie og profil som tilsier at vi skal være et slags Brexit FC?
Mentalitet hos nye spillere vil være ekstremt viktig framover. Men dersom OGS tror at engelske spillere generelt har høyere arbeidsmoral enn spillere fra andre land, lever han på 80-tallet. Dette er individuelt, og egenskapene kan like gjerne finnes hos en tysker og portugiser enn hos en engelskmann.

Cola

Blodfink wrote: 05 Oct 2019, 13:34 Angående det du og Cola skriver om engelsk kontra utenlandske spillere
Problemet jeg mener ang utalandske spillere er de som ikke kan engelsk.
Mange Tyskere, Franskmenn og Spanjoler vil ikke snakke/kan ikke engelsk.
Nordmenn, Svensker, Dansker, Islendere, Belgiere og Nederlendere lærer jo Engelsk på skolen

Ser bare på mange av mine utenlandske venner i Norge, de skjønner 90% norsk, men kan ikke snakke norsk.
Og hva gjør vi da, jo vi snakker engelsk til dem...
Last edited by Cola on 05 Oct 2019, 16:11, edited 1 time in total.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18962

Cola wrote: 05 Oct 2019, 15:42 Problemet jeg mener ang utalandske spillere er de som ikke kan engelsk.
Mange Tyskere, Franskmenn og Spanjoler vil ikke snakke/kan ikke engelsk.
Nja, noen har det vel sånn, men har inntrykk av de fleste lærer seg språket med mer eller mindre hell.

Jeg ler godt av en del intervjuer, men de prøver og de tør, det er bra. Men du har jo typer som Valencia, (vår ex-spiller)...Men der var det nok mangel på flere ting...((med all respekt). Men han spilte jo ok under Fergie.

Tror ikke språk er det største hinderet, intelligens og kvalitet på banen er viktigst.
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Hvis det ikke var klart nok så mener jeg ikke, at holdet kun skal bestå af briter. Det tror jeg heller ikke OGS som sådan tænker.

Det jeg mener med de britiske spillere og årsagen til, at OGS henter flere britiske spillere end andre findes i hvor stort United er de forskellige steder. I f.eks. Spanien og Italien er hold som Real, Barca og Juve meget større end United. Specielt nu hvor United er i stor krise. Men blandt britiske spillere er United stadigvæk et kæmpe hold at komme til. Derfor tror jeg, at han har lettere ved at hente britiske spillere hvis det vigtigste er, at de vil spille for mærket på brystet.

Det udelukker selvfølgelig ikke udenlandske spillere, men der er klart færre at vælge hvis de skal have en vis kvalitet.

steve.crowford
Posts: 21
Joined: 12 Aug 2019, 11:08

Solskjaer reactions in match against Arsenal||HD||2019||
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18962

Ole sier det samme som meg gitt. Jeg skrev i pausen i dag at dette er det verste jeg har sett.

Solskjær.:

"Dette er det verste vi har levert"
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Lyder måske lidt mærkeligt og som om jeg kun forsvarer OGS.

Men i dag synes jeg, at det var rigtig tydeligt, at spillerne bare ikke er gode nok til at gøre det som OGS beder dem om at gøre. Om det så er fordi de ingen respekt har for OGS eller fordi de simpelthen bare er for dårlige skal jeg ikke kunne sige. Men mit bud er helt sikkert det sidste. Spillere som Andreas, Fred, Lingard og nok heller ikke Young eller Rojo ville ikke komme på mange andre PL-hold. Højst 3-4 andre hold i PL ville kunne bruge dem og hos dem alle ville de i bedste fald være rotationsspillere.

United har pr. dags dato et hold, der er værre end jeg troede. Og jeg havde United til at slutte mellem nr. 8 og 10. Med et par skader så er United et hold, der ikke er bedre end noget andet hold i PL. Selv hold som Brighton, Newcastle, Southampton og Watford har trupper, der har samme kvalitet som Uniteds når der er et par skader.

Solskjær er bestemt ikke uden skyld, for hvis han var god nok så ville det selvfølgelig ikke stå så dårligt til. Men problemerne er så langt dybere end det.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18962

Ja, det blir tydeligere for hver kamp at dette går til h......

Ole G har en vanskelig jobb ingen tvil...Troppen er sjokkerende svak, og det må jo faktisk manageren ta ansvar for.

Fellaini, Lukaku, Sanchez og Herrera er borte, jeg savner i grunn kun Fellaini av disse, Herrera litt en sjelden gang. (Det baserer jeg på fighting spirit)

Men ingen av disse 4 er dårligere enn de Ole satser på? De passet ikke inn i systemet hans. Bortsett fra Herrera synes Solskjær, han prøvde jo å overtale ham til å bli. Jeg kan se logikken til Ole her, men jeg ser ikke noe til utvikling av spillet. Sånn sett hadde vi stått sterkere med disse 4...

Jeg er rett og slett forvirret, for en lapskaus MUFC er...
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.


Neville etter kampen, inne på Fellaini og Lukaku han au.

Liker mye av det han sier, han er helt utmattet og skuffet, bleik og forvirret.

Souness sier faktisk ting jeg er enig i au... :sick:

Redknapp sier riktige ting au, sammenligner oss med Liverpool i deres dårlige periode...bare surr og rot.

Vi brukte ikke penger i sommer, ikke de 2 milliardene som ble lovet...Og vi har kvitta oss med store lønninger...Smalling, Lukaku, Sanchez (noe av lønna i alle fall) og Fellaini. Eierne ler, mer penger til dem, alle andre griner...
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.


Fornuftig av denne karen og, helt enig. Ikke heng dere opp i overskriftene i linken, hør hva han sier.
LUHG!
Post Reply