Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18076

Jeg ser absolutt at visse ting forandrer seg til det bedre under OGS, men at resultatene har forbedret seg så voldsomt under ham kan jeg ikke se. Det betyr ikke at jeg ikke kan se at laget leverer ok fotball i perioder.

Men jeg synes fortsatt det er perioder hvor jeg ikke kjenner igjen "die hard"-United, det har ikke vært like ille som våren 2019, men nivået er lavt i perioder..

Jeg ser an denne sesongen før jeg konkluderer med at resultatene er forbedret, en 2.plass i ligaen og en tittel i FA eller EL må vel da være minstemålet.

Jeg tenker som en del andre at OGS bør få neste sesong også. Og kanskje neste der og, det er et godt poeng
og ikke rive ned dette prosjektet og starte et nytt, samtidig kunne det gått bra også, det er ikke garantert at det ville gått til helvete.

Men om det ikke blir investert i 2-3 kanonspillere, tror jeg ikke United hever seg spesielt mye mer enn det vi har sett denne sesongen...Det vil gjøre jobben til Solskjær vanskelig.
post liked by: Otac
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Enig med Blodfink over her.
2-3 topp topp spillere bør være kravet.

Og so håper eg det blir eit hiiiiimla spetakkel om det ikkje innfris.

Det er veldig lett som supporter å tenke at vi får sjå det an.
Men nei, vi skal ikkje være ein "neste sesongs" klubb.
post liked by: Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4549
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Steinar Stenseth wrote: 17 Feb 2021, 16:58
Bruk av penger er et delt ansvar mellom ønsker fra manager og valgt profil fra styret, etter mitt syn. De har tillatt en absurd overdreven pengebruk under feil managere, men samtidig har de selv sørget for at klubben har vært i posisjon til å bruke disse pengene gjennom enorm kompetanse i det økonomiske markedet.
Pengebruken har langt ifra vært overdrevet, tvert imot. Med Uniteds inntjeningsevne burde pengebruken naturligvis vært mye større, hadde det ikke vært for gjeldsbelastningen Glazers har prakket på oss.
At man har brukt penger FEIL, er en annen sak...
post liked by: Blodfink, Pangaea

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Ryder wrote: 18 Feb 2021, 12:46
Steinar Stenseth wrote: 17 Feb 2021, 16:58
Bruk av penger er et delt ansvar mellom ønsker fra manager og valgt profil fra styret, etter mitt syn. De har tillatt en absurd overdreven pengebruk under feil managere, men samtidig har de selv sørget for at klubben har vært i posisjon til å bruke disse pengene gjennom enorm kompetanse i det økonomiske markedet.
Pengebruken har langt ifra vært overdrevet, tvert imot. Med Uniteds inntjeningsevne burde pengebruken naturligvis vært mye større, hadde det ikke vært for gjeldsbelastningen Glazers har prakket på oss.
At man har brukt penger FEIL, er en annen sak...
JAAA!!!

Deleted User 430

Ryder wrote: 18 Feb 2021, 12:46 Pengebruken har langt ifra vært overdrevet, tvert imot. Med Uniteds inntjeningsevne burde pengebruken naturligvis vært mye større, hadde det ikke vært for gjeldsbelastningen Glazers har prakket på oss.
At man har brukt penger FEIL, er en annen sak...
Hadde vi brukt enda mer penger ville vi overgått City, og for meg er det fullstendig uaktuelt å ønske. Når man ser hva man faktisk kan få til med mye mindre, og mer fornuftig, pengebruk så ønsker i hvertfall ikke jeg at man skal fortsette å kaste hundrevis av millioner av pund etter spillere og klubber.
For meg er det ikke det United handler om, ei heller verdiene jeg verdsetter med denne klubben, men skjønner at mange er uenige med meg om det.
Uten gjelden til eierne kunne klubben kanskje brukt penger på fasiliteter og den slags, men enda mer penger på spillerkjøp enn vi har gjort? Ellers takk..
post liked by: Pangaea
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7394
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16757

Tar vi med resultatene fra cupmatcher må da Solskjær ha høyere seiersprosent enn både Moyes og van Gaal?
Sannsynligvis Mourinho også.

Regner på det ved anledning.

United har blitt veldig målfarlige under Solskjær.
Tross mange miss alene med keeper i kveld (Real Sociedad for evt tilbakeblikk i tråden om noen måneder).

Ingenting er sikkert i fotball.
Men, min magefølelse har hele tiden vært at det er Solskjær som tar United tilbake til topps.

Elsker å se United med fart i laget.
Både spillere og fart på ball.
Det er United ball for meg - tradisjon.

Noe sparken til våren blir det ikke.
post liked by: Elkey, Belfastboy, Blodfink, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18076

Pink Final wrote: 18 Feb 2021, 21:47 Tar vi med resultatene fra cupmatcher må da Solskjær ha høyere seiersprosent enn både Moyes og van Gaal?
Sannsynligvis Mourinho også.
Han er bak Mourinho og Fergie. Man kan også ta med at han har ledet laget lenger enn Moyes og LvG, noe som kan være en fordel (og bakdel selvfølgelig), Moyes fikk ca 50 kamper og LvG ca 100. De lå begge på 52-tallet. Solskjær har forbedret prosenten drastisk siden sommeren i fjor. Da lå han på 54-tallet etter 90 kamper. Nå er han på 57-tallet.

Men titler og ant. kamper vunnet i prosent bør ikke nødvendigvis ha noen sammenheng. Du kan vinne mange kamper uten å vinne pokaler
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7394
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16757

Det er sant @Blodfink.
Ingen titler vunnet.
Ergrer meg ennå over det semifinale nederlaget mot Sevilla.
Der United var best.
Finalen der kunne gitt tittel.

Solskjær ledet United for 128 gang i går.
Det har per 19-02-21 gitt:

83 PL matcher 43-23-17 152-92 51,8%
9 LC matcher 6-1*-2 15- 7 66,67%
13 FAC matcher 10-1-2 26-9 76.9%
10 CL matcher 4-0-6 18-17 40%
13 EL matcher 9-2-2 29-6 69,2%

128 matcher 72-27-29 240-131 56,25%
240 mål på 128 m = 1,88 mål scoret
131 baklengs på 128 m = 1,02 sluppet inn

* Regner str konk seieren over Rochdale som uavgjort.
Selv om United vant 5-3 på str.

Seiersprosenten ligger på 56,25.
Laget scorer 1,88 mål i snitt.
Laget slipper inn 1,02 mål i snitt.

Om man kun vil ha for PL:
1,83 mål pr match - 1,11 sluppet inn.
post liked by: Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18076

Ok, ser United.no har ham på 57% blank, Mou står med 58.3, Fergie med 60.1. Nr. 4 på lista er Mangnall med 54.1.

Solskjær er soleklart inne på pallen av samtlige managere, og knapper inn på de 2 over seg.

Med støtte på overgangsmarkedet, en 2-3 signeringer med lignende suksess som Fernandes, må man nesten spørre seg om OGS kan gå forbi selveste Fergie. Får han inn kvalitet som hever laget sitter han trygt, og får da tid til å øke seiersprosenten.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4549
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Steinar Stenseth wrote: 18 Feb 2021, 17:26
Ryder wrote: 18 Feb 2021, 12:46 Pengebruken har langt ifra vært overdrevet, tvert imot. Med Uniteds inntjeningsevne burde pengebruken naturligvis vært mye større, hadde det ikke vært for gjeldsbelastningen Glazers har prakket på oss.
At man har brukt penger FEIL, er en annen sak...
Hadde vi brukt enda mer penger ville vi overgått City, og for meg er det fullstendig uaktuelt å ønske. Når man ser hva man faktisk kan få til med mye mindre, og mer fornuftig, pengebruk så ønsker i hvertfall ikke jeg at man skal fortsette å kaste hundrevis av millioner av pund etter spillere og klubber.
For meg er det ikke det United handler om, ei heller verdiene jeg verdsetter med denne klubben, men skjønner at mange er uenige med meg om det.
Uten gjelden til eierne kunne klubben kanskje brukt penger på fasiliteter og den slags, men enda mer penger på spillerkjøp enn vi har gjort? Ellers takk..
Nei, det er ikke noe mål i seg selv at United skal være den klubben som bruker aller mest penger og bruker dem ukritisk. Og overskudd kan brukes til andre ting enn spillerkjøp og lønninger (rehabilitering av Old Trafford, for eksempel). Men faktum er likevel at vi mellom 2010 og 2020 brukte 838 millioner pund av inntektene våre til utbetaling av utbytte til Glazers og betjening av gjeld. Enorme summer, og hvem og hva hadde tjent på at pengene låses inne i kista? Hvorfor er det bra å bruke penger på f.eks treningsfasiliteter (som jeg regner med er rimelig top notch allerede) og ikke på spillere? Akademiet har fått en opprustning siste år, og det er bra, men fortsatt hadde det vært et hav av penger igjen hadde det ikke vært for Glazers.

Jeg skjønner jo hva du mener, de fleste av oss ønsker nok ideelt sett et lag som har suksess basert på andre verdier enn penger - vi ønsker å vinne med lokale unggutter og lojale klubbspillere osv. Jeg er heller ikke typen som jubler de gangene vi setter transferrekorder. Men nå er vi nå engang en global, ultrakapitalistisk pengemaskin nesten uten sidestykke, som i normale tider tjener penger som gress. Vi kan gjerne mislike det, men vi kan ikke benekte det. Den reelle faren er vel at jo mer penger man har, jo mer ukritisk bruker man dem. Dit vil ikke jeg heller, fotballkloke beslutninger må ligge i bunn for alt, samtidig bør en klubb som United klare å være konkurransedyktige på overgangsmarkedet.

Men alt dette hører vel strengt tatt mer hjemme i Glazers-tråden...
post liked by: Pangaea
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7394
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16757

Blodfink wrote: 19 Feb 2021, 09:12 Ok, ser United.no har ham på 57% blank,
Det er fordi United.no regner ligacupmatchen mot Rochdale som seier.
Det er sikkert mer riktig slik de regner ✍️
Jeg satte den opp som uavgjort, slik det var før straffekonken.
Min sære måte å gjøre det på 😄
Jeg er pro Solskjær, men gir ham dårligere seiersprosent.
Ingen skal beskylde meg for å trikse med talla til fordel for Sunny 😎
post liked by: Belfastboy, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1846
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12545
Liker mottatt: 4887

Pink Final wrote: 19 Feb 2021, 17:17 Jeg er pro Solskjær, men gir ham dårligere seiersprosent.
Det er ikke verst gjort av deg.

Btw så blir det nok stille et par dager fra SPS også nå etter seieren i går. Jeg mistenker at han er mer forelska i Poch enn i United:)
post liked by: Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18076

Solskjær er treig med bytter, og United er avhengig av at Fernandes og Rashford scorer mål. Fernandes har blitt presset hardt de to siste kampene. Han virker også sliten.

Til tider er det sving over sakene, men periodene hvor det går bra ei stund og dårlig ei stund vedvarer.

Innimellom tenker jeg at nå har et system satt seg, spillerne vet hva de skal gjøre osv. Men så kommer det kamper hvor dette ikke er å se.

Man vet liksom aldri hvordan kampen vil utarte.

I tillegg er starten på kampene stort sett langt under pari.

Hva skyldes alt dette. Solskjær må jo ta ansvar, det må også spillerne selvfølgelig.

Men hva skal til for at United skal bli bedre?

Et mer tydelig grunnspill samt forsterkninger tror jeg ville gjort seg.

Jeg er usikker på om Solskjær tar denne troppen videre opp i utvikling.

De yngste kan ta store steg, og det får man jo bare håpe skjer. At en 2-3 av dem spiller seg inn på laget neste sesong. Det kan kompensere litt for evt. manglende aktivitet på overgangsmarkedet.
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Blodfink wrote: 04 Mar 2021, 12:08 Solskjær er treig med bytter, og United er avhengig av at Fernandes og Rashford scorer mål. Fernandes har blitt presset hardt de to siste kampene. Han virker også sliten.

Til tider er det sving over sakene, men periodene hvor det går bra ei stund og dårlig ei stund vedvarer.

Innimellom tenker jeg at nå har et system satt seg, spillerne vet hva de skal gjøre osv. Men så kommer det kamper hvor dette ikke er å se.

Man vet liksom aldri hvordan kampen vil utarte.

I tillegg er starten på kampene stort sett langt under pari.

Hva skyldes alt dette. Solskjær må jo ta ansvar, det må også spillerne selvfølgelig.

Men hva skal til for at United skal bli bedre?

Et mer tydelig grunnspill samt forsterkninger tror jeg ville gjort seg.

Jeg er usikker på om Solskjær tar denne troppen videre opp i utvikling.

De yngste kan ta store steg, og det får man jo bare håpe skjer. At en 2-3 av dem spiller seg inn på laget neste sesong. Det kan kompensere litt for evt. manglende aktivitet på overgangsmarkedet.
Eg trur at det å ta United det neste steget, opp til City, RM, BM, PGS osv ikkje nødvendigvis er i hans hender.
To ting:
-Bedre førsteelver
-Bedre dekning til førsteelveren

Kven av laga eg nevner over ville ha spilt med Lindeløv som midtstopper, og D. James som ving?
Ingen.

Skal man få meir trøkk og innsats fra førsteelver, so må andre presse på bak.
Det må føles slik at topp innsats må til, eller so kan plassen være trua.

Med bedre dekning so kan man også kvile spillere.

Vidar Dale Fjeld

Det er jo bare til å ringe han Øyvind Eide...han har jo svaret på alt i etterkant...fotball blir jo aldri spilt i nåtid...
Post Reply