Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26221
Liker mottatt: 16749

Otac wrote: 16 Feb 2021, 09:15 Trur dere OGS sitter trygt om United kjem på <5 plass i år?

Mulig det berre er rykte, men dette store skillet mellom 4 og 5 plass, om managere skal sitte, som har vært det siden SAF tida, kva seier den om Glazers og Ed?
At penger er viktigere enn prestasjon?
Sånn har det vært med de tre forrige managerne.
Jeg tror imidlertid det har skjedd en kulturendring i klubben.
Woodward og Glazer har innsett at det ikke er noen quick fix å få klubben tilbake på toppen.
De kan ikke fortsette å tenke så kortsiktig.
Og det tror jeg de har innsett nå, omsider.
Om de ser progresjon i arbeidet Solskjær gjør, tror jeg han sitter trygt selv med en 8 plass, om feks avstanden opp til 4 plass kun er ett par poeng.
Det er så jevnt nå.

Alle uttalelser både fra Woodward og Solskjær tyder på at de er enige om at det vil ta tid å bygge klubben opp igjen.
Slike uttalelser kom ikke med Moyes, van Gaal og Mourinho.
Jeg tror ikke Woody og eierne hadde innsett hvilken jobb det var å få skuta på rett kjøl da.
Ryktene om at van Gaal skulle sparkes begynte jo allerede i desember 2015.
Trolig fordi Woody da hadde følere ute hos Mourinho.

Når det gjelder pengebruk.
Her må vi ha flere tanker i hodet på en gang.

1) Covid-19 ville berørt United også med andre eiere.
Bortsett fra om disse var sugar daddies alà Sheikh Mansour.
Mufc kan ikke bruke masse penger nå.
Da gambler man med klubben.

2) Klubben har brukt mye penger på lønn hele veien.
Klubben brukte mye på overganger mellom 2014-2017.

3) Fra 2018 har krana på overganger blitt strupet noe.
Feks var man avhengig av å selge Lukaku for å kjøpe Maguire.

Ellers veldig enig med @messilingard i at pengene har blitt brukt feil.
Vært mange dyre spillere som ikke har innfridd.
Hvorfor er en egen diskusjon som ikke hører hjemme her i Solskjær tråden.
Det gjør forsåvidt ikke diskusjon rundt Glazer’s heller.

Litt på siden til slutt.
Har Mufc vært så kjent for å kjøpe dyre verdensklassespillere?
Helt fra Busby’s dager var det flest egenproduserte ispedd enkelte dyrkjøpte spillere.
Hentet inn for å fylle et hull.
Atkinson brukte en del penger i 1981/82.
Ikke så mye senere.
Ferguson kjøpte mye og dyrt sommeren 1989.
Senere handlet det vel mye om det samme mønstret som Busby fulgte?

Ellers er jeg enig @Otac.
Mufc skulle ikke vært der man er nå.
Eierne har ikke hatt noen sportslig plan.
Og, altfor lite av omsetningen har gått tilbake til klubben.
Både hva gjelder Old Trafford, infrastruktur og vedlikehold rundt denne
Ikke har man en egen stadion for damelaget og akademiet.
Det er mye som ikke er på plass.
Men, kan vi ta akkurat den biten i riktig tråd.
I Glazer tråden.
post liked by: Blodfink, Pangaea, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pink Final wrote: 16 Feb 2021, 16:42
Otac wrote: 16 Feb 2021, 09:15 Trur dere OGS sitter trygt om United kjem på <5 plass i år?

Mulig det berre er rykte, men dette store skillet mellom 4 og 5 plass, om managere skal sitte, som har vært det siden SAF tida, kva seier den om Glazers og Ed?
At penger er viktigere enn prestasjon?
Sånn har det vært med de tre forrige managerne.
Jeg tror imidlertid det har skjedd en kulturendring i klubben.
Woodward og Glazer har innsett at det ikke er noen quick fix å få klubben tilbake på toppen.
De kan ikke fortsette å tenke så kortsiktig.
Og det tror jeg de har innsett nå, omsider.
Om de ser progresjon i arbeidet Solskjær gjør, tror jeg han sitter trygt selv med en 8 plass, om feks avstanden opp til 4 plass kun er ett par poeng.
Det er så jevnt nå.

Alle uttalelser både fra Woodward og Solskjær tyder på at de er enige om at det vil ta tid å bygge klubben opp igjen.
-When the seagulls follow the trawler, it is because they think sardines will be thrown into the sea

Eg har ingen trua på at konebankeren skal slutte å slå eller alkoholikeren slutte å drikke. Glazers kjem til å fortsette å tappe klubben for alt blod, medan vi sitter som sultne måkunger i redet i hyler. Og får tildelt en ligacupsild i ny og ne.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Pangaea
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26221
Liker mottatt: 16749

Hahah, den var god @Otac.
Skjønner hva du mener.
Allikevel tror jeg Solskjær sitter trygt denne sommeren.
Det må en total kollaps til før de vurderer å sparke ham denne sommeren imo.
post liked by: Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18060

Tror nok alle her kan være enige om at CL er nøkkelen. Det har i alle fall sett ut til å være viktigst. Glazers ønsker topp 4, de ville nok sola seg i glansen av et ligagull også, men de ligger neppe våkne om natta fordi United ikke tar serien.

Minst kvartfinale i CL budsjetterte de med for noen år siden, vet ikke om det er slik lenger, da er jo OGS på tynn is allerede.
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Pink Final wrote: 16 Feb 2021, 16:42 Woodward og Glazer har innsett at det ikke er noen quick fix å få klubben tilbake på toppen.
De kan ikke fortsette å tenke så kortsiktig.
Og det tror jeg de har innsett nå, omsider.
Tar bare tak i denne. Slik jeg tolker deg, eller vertfall det jeg tenker om saken, er at jeg er glad for at klubben igjen har begynt å kjøpe unge lovende spillere som kan ta steget helt opp. Tror ikke nødvendigvis det er noe Woodward eller vampyrene har lagt planer for, men at det er noe Solskjær har klart å overtale dem om at er en lur plan framover. Jeg tror faktisk at kjøpet av Diallo kan vise seg å bli meget smart. Det er en type spiller vi brukte å kjøpe før, ung og fremadstormende, med talent som spruter ut øra. Rooney, Ronaldo, Rio Ferdinand (litt eldre, men likevel), Nani og Anderson (siste gikk ikke strålende, men talentet var der). Her bør faktisk United og speidernettverket ha mye skryt, for den avtalen tror jeg var veldig bra. Det var en del snakk om at Juventus hadde han på radaren, så godt som klar, og at han så skulle lånes ut til f.eks. Parma. Meget stort talent. Men så tok United innersvingen på hele fotball-Europa, og han signerte for oss. Tiden vil selvsagt vise om det blir et bomkjøp med en lang rekke utlån, men foreløpig er jeg optimistisk på hans vegne. Synes han har spennende egenskaper -- en X-faktor.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26221
Liker mottatt: 16749

Pangaea wrote: 16 Feb 2021, 22:48 Tror ikke nødvendigvis det er noe Woodward eller vampyrene har lagt planer for, men at det er noe Solskjær har klart å overtale dem om at er en lur plan framover.
Enig, det tror jeg også.
Har skrevet flere ganger at jeg tror Solskjær har positiv innflytelse på Woodward.
De samtalene Solskjær snakker om, og den lista med navn han la fram tidlig.
Jeg tror alt det handlet om kulturendring.
At ting må gjøres mer grundig, og da vil det ta tid.

Av den grunn mener jeg Solskjær sitter trygt, nesten uansett.
Kun en fullstendig kollaps siste del av sesongen setter jobben hans i fare.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Blodfink wrote: 16 Feb 2021, 21:14 Tror nok alle her kan være enige om at CL er nøkkelen. Det har i alle fall sett ut til å være viktigst
Det har vært viktigst.
Jeg tror denne sesongen kan være et unntak.
Fordi klubben er i en gjenoppbygningsfase, og Solskjær har fått Woodward til å innse at det ikke er gjort i en fei.

Vil være galskap å skulle begynne på nytt enda en gang, om laget havner utenfor topp 4.
Nei, det skjer ikke denne sesongen imo.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Sir Crap-A-Lot
Posts: 201
Joined: 30 Jan 2021, 02:39
Liker gitt: 17
Liker mottatt: 15

Otac: Om ikke Solskjær leverer varene eller minst topp 4 så kommer han også til å ryke. Sånn er det bare. Hjelper ikke at han er klubblegende. Blid og kommer med freia melkesjokolade til kontordamene.

Men akuratt denne sesongen så tror jeg ikke han vil ryke selvom han ikke skulle klare å vinne noe eller klare topp 4. Hvorfor? Fordi denne sesongen er så utrolig anderledes!
Vi vet nok ikke hvor vi står før neste sesong da alt forhåpentligvis er tilbake til normalen med tilskuere på kamp.
Det gjelder begge veier uansett om vi gjør det bra eller dårlig.

Så tipper Solskjær sitter trygt uansett hvordan det går i denne sesongen.

Neste sesong må det leveres, ellers er det snipp snapp snute på godeste Ole!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Fra eit geni til det andre, Einstein sa: Galskap er å gjøre det samme om og om igjen, og forvente eit annet resultat.

Klart OGS får sparken om det blir 5 plass eller dårligere.

Eg trur også supportere vil kreve det. Husk at det stort sett kun er nordmenn som har eit romantisk forhold til det å ha OGS som manager.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26221
Liker mottatt: 16749

Otac wrote: 17 Feb 2021, 07:54 Einstein sa: Galskap er å gjøre det samme om og om igjen, og forvente eit annet resultat.
Nettopp, her er du spot on.
Akkurat derfor gjør ikke eierne og Woody det samme denne gangen 😜🙏
Fører ingen vei å begynne på nytt hvert annet år.
Solskjær er trygg, med mindre total kollaps.
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Vidar Dale Fjeld

Jeg er mer bekymret over at de bruker enorme summer på de som antas å være store "talenter" og som kanskje/kanskje ikke slår til om noen år...trur de må være lurere på det området...strengt tatt er det bare Bruno som har slått skikkelig til de siste 3-5 årene. Klubben er kanskje blitt mer tålmodig, men jeg er usikker på den jevne supporter om pokaler uteblir. Men jeg tror Ole må ta topp 4, om ikke går alle pengene til amerikansk fotball...
post liked by: Blodfink
User avatar

Sir Crap-A-Lot
Posts: 201
Joined: 30 Jan 2021, 02:39
Liker gitt: 17
Liker mottatt: 15

Pink Final wrote: 17 Feb 2021, 08:02
Otac wrote: 17 Feb 2021, 07:54 Einstein sa: Galskap er å gjøre det samme om og om igjen, og forvente eit annet resultat.
Nettopp, her er du spot on.
Akkurat derfor gjør ikke eierne og Woody det samme denne gangen 😜🙏
Fører ingen vei å begynne på nytt hvert annet år.
Solskjær er trygg, med mindre total kollaps.
Som vanlig må du skyte inn litt dritt.

Altså du må gjerne mene det du sier men det stemmer overhode ikke. OGS sitter ikke trygt hvis han ikke leverer.
Dummeste jeg har hørt, så fordi man har sparket trener før så skal man ikke gjøre det denne gangen? Haha!
Nei OGS er akuratt i samme posisjon som alle andre trener for toppklubber i dagnes moderne fotball verden! Å nei er ikke sånn at vi skal tviholde på en trener bare fordi vi er MANCHESTER UNITED! Du må som sagt gjerne tro det men det stemmer ikke med realiteten.

Å at vi har sparket noen trener vil ikke si at det samme skjer om og om igjen. Moyes skulle aldri blitt hentet. Skivebom! Van Gaal skullle ALDRI vært ansatt. Gal gammel nisse!
Mou har gått ut på dato. Skulle heller ikke blitt hentet.

Du er flink til å skrive. Det skal du ha. Men uansett hvor mye du skriver og vrir og vender på ting i ditt favør så hjelper det ikke dessverre.
Er lett å skrive om ting og finne "løsninger" og at du har rett hele tiden!
Du drømmer om at OGS skal bli en ny Sir Alex og være her i mange år. Det er liten sjanse for a det skjer.'Uten Bruno hadde OGS fått sparken for lenge siden!

Du kaster også stein i glasshus! Du klager på alle andre som du ikke er enig med, og roser alle som er enig med deg.
Hvor har du fått det fra at du er en fasit på hva som er riktig og mene og hva en god supporter er? Seriøst skjerp deg!

Du respekterer ikke andre som har andre meninger enn deg selv. Da kommer du med latterligjøringer osv. Helt håpløst!

Jeg respekterer andre som mener noe annet enn meg og mine meninger. Synes du skal klare det samme!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26221
Liker mottatt: 16749

Jeg tror Ole Gunnar Solskjær sitter ganske trygt.
Det må jeg få lov å skrive her i Solskjær tråden @Sir Crap-A-Lot.
Resten av innlegget ditt velger jeg å ikke kommentere.
post liked by: Belfastboy, Otac
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12527
Liker mottatt: 4887

Pink Final wrote: 17 Feb 2021, 08:02 Solskjær er trygg, med mindre total kollaps.
Det er jeg helt enig i. Skal mye til om de plutselig vurderer annerledes slik ståa er nå.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26221
Liker mottatt: 16749

Belfastboy wrote: 17 Feb 2021, 12:50 Skal mye til om de plutselig vurderer annerledes slik ståa er nå.
Slik tenker jeg også.
Klubben har begynt på en vei, tror ikke de gir den opp så fort.

Dessuten vil det koste penger.
En ny manager vil ha sine spillere.
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Sir Crap-A-Lot
Posts: 201
Joined: 30 Jan 2021, 02:39
Liker gitt: 17
Liker mottatt: 15

Haha! Skal mye til ? Eeeeh. Er bare 4 poeng ned til 5.plass. 6 poeng ned til 6.plass.
Så når vi taper mot bunnlag og spiller uavgjort mot flere av dem, samt elendig spill i mange av kampene. Ja nei da skal det ikke mye til.
Er ganske mye man ser som ikke er bra. Å hadde dette vært en normal sesong så er jeg helt sikker på at vi ikke hadde vært med om topp 4.

Akuratt dette med denne rare sesongen gjør at man ikke vet svaret på hvor lang man har kommet og faktisk er. Derfor vil Solskjær beholde jobben sin selvom man ikke klarer topp 4 eller vinner noe.
Men dette er eneste grunnen også om det skjer.

Han får starte neste sesong med blanke ark men da skal det leveres. Både med resultater og bra spill. Hvis ikke det så varer han ikke lenge ut i den sesongen.

Haha så vi skal ikke ansette en bedre trener fordi han vil ha egene spillere ? Det koster mere å tape sponsorinntekter osv. Koster mere for ryktet av klubben å fremdeles ikke være en toppklubb lenger.

Å uansett så trenger vi mange flere gode spillere. Mange som ikke holder mål.
Post Reply