Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1878
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13028
Liker mottatt: 5000

Mcilroy wrote: 05 Nov 2020, 13:22 Drømmen har vært Solskjær ut kontraktsperioden som går ut etter neste sesong og da inn med Leipzig treneren.
En god tanke akkurat det. Jeg vil mye heller ha Nagelsmann enn Pochettino.
post liked by: Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Eg synest det er heilt bizzarre at vi diskuterer at ting skal bli so mykje betre med ny manager.

Og dersom ting blir so mykje betre med ein ny manager, nr fem i rekka, kvifor diskuteres ikkje Woodward og Glazers som har ansatt desse fire som ikkje duger?

Supportere over heile fjøla må no sette press på Ed og Glazers. Det har ingenting for seg å ansette ny manager.

Jada, då får mange ny giv. 3-4-5 spillere blir skifta ut og so får ny manager sparken innen to år.

Déjà vu
post liked by: Blodfink, aregran, Pangaea, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14490
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22899
Liker mottatt: 18835

Som en generell regel kan man si at en manager i United sitter til topp 4 ikke kan oppnås lenger. Kvalik inn i CL er greia. Det har jo med penger og eiernes ønske om å tjene penger å gjøre.

Samtidig er det et krav fra fansen om at topp 4 er det minste man skal forvente av "verdens største klubb"...Det kjøpes spillere når tabellposisjonen er fra 5 og ned. Holder Ole G. Solskjær tritt med konkurrentene, og da klarer topp 4, sitter han trygt.

Det er korte avstander på tabellen og tidlig i sesongen. Men jeg tror tabellen kommer til å bli som vanlig, Liverpool og City kommer blant de 4 beste, Arsenal, Spurs og Chelsea vil være med i kampen om de to resterende topp 4-plassene...Der vi også i utgangspunktet hører hjemme.

Men et par lag til kan muligens blande seg inn, (som sist sesong), kampen for topp 4 hardner seg til. Tenker vel da mest på Leicester, Everton og Wolves, og muligens Southampton, at de får en jevn og sterk sesong.

Jeg synes det er vanskelig å sette fingeren på hva som går galt med United. Det er så mange usikkerhetsmomenter fra topp til bunn i denne klubben...

Jeg vil ha andre eiere og ledere i klubben, det har jeg ønsket i 15 år...Men problemene ellers, det som har med det reint sportslige å gjøre, har også gjort sitt til dumpen i prestasjoner de siste 7-8 årene. Alt henger jo litt sammen selvfølgelig. Managerbytter, kjøp og salg av spillere med veldig vekslende hell osv. Det har vært planløst og kaotisk...Så akkurat der trenger klubben kanskje en langsiktighet, samtidig er det ikke alltid managerbytter ødelegger for en klubb. Bayern bytter managere, spanske og italienske klubber bytter ut, engelske også, selv om Guardiola og Klopp har vært forholdsvis lenge i klubbene sine nå, så er ikke det normalen på ett vis.

Angående transfers: Signeringene til Solskjær har han jo blitt hyllet for, jeg er ikke så imponert.

Sikkert noen som setter suppa i halsen nå, men Maguire skulle jeg ønske ikke var United-spiller...Jeg har skrevet en del om han før. Jeg forstår at han ble kjøpt, jeg mer eller mindre godkjente kjøpet i mitt eget hode, det var ikke så mange andre stoppere å få tak i på det tidspunktet.

Men jeg var samtidig veldig skeptisk, dessverre har han prestert som jeg forventet, en solid spiller i perioder, ellers veldig ordinær, og null lederegenskaper sånn jeg ser det. Det er der jeg er mest kritisk til Solskjær, jeg fatter ikke at han ble kaptein...Lindelöf er pr. nå vår beste stopper, en spiller jeg har slaktet tidligere. Men han har hevet seg, om det varer er jeg mer usikker på.

Wan-B, herlig i det defensive, men kortslutter og glipper i viktige situasjoner, (som resten i forsvaret), ubrukelig fremover på banen foreløpig.

James, jeg har sympati for ham, men foreløpig ikke god nok over tid, jobber og sliter, men det er ikke nok.

Bruno er suksess, men pila peker ned og har gjort det ei stund, har vært grusom innimellom. Men selvfølgelig vil jeg ha han i klubben, han har vinnerskalle ser det ut til. Mangelvare i troppen det.

Telles har jeg tro på, Cavani er en nødløsning, samme som Ighalo, jeg er glad i begge, men Zlatan er bedre enn begge. Synd med skaden til Zlatan, selv om han nok hadde dratt sin kos uansett. Men det var en liten avsporing...

De to juniorene som er hentet får man jo avvente å se hvordan gjør det...

Jeg vil bare få frem min mening, signeringene og salgene til Solskjær er ikke så mye bedre enn forgjengerne hans sine aksjoner her. Spillmåten har endret seg, vi er et kontringslag, vi trenger enorme rom for å fungere. Å bryte ned motstander har ingen av disse 4 managerne fått til spesielt godt. Det har vært ustabilt/fugl og fisk hele veien spør du meg. Bra og rævva om hverandre.

Jeg tror ikke noen manager ville fått gull ut av United slik klubben er drevet pr. nå. Jeg håper Solskjær lykkes, men jeg synes ikke det er så mye som tyder på at han kommer til å få det til, innen tidsfristen til eierne. Jeg aner ikke om han er en god nok manager, det må bevises, null bevis så langt sånn jeg ser det.

Men om OGS klarer å skape stabilitet, ja, da er det jo greit.

Ang. Poch, så ønsker jeg ikke ham, alle var dritt lei av ham i Spurs, la seg opp i alt, samme treninger i alle år, spillerne kjeda seg ihjel. De etablerte og rutinerte følte de ble behandlet som unger. De ble visstnok overvåket på fritiden også. Sikkert vel og bra noe av dette, men at han skal inn og skape storhet i United tror jeg ikke på...Når det er sagt så tror jeg ingen fikser det. Derfor sitter OGS trygt, helt til CL ryker, da er det slutt.

Edit: Jeg er klar over at OGS ikke nødvendigvis har fått de spillerne han egentlig ønsket, og jeg var glad for at det kom inn noen i det hele tatt denne sommeren, og så må selvfølgelig Beek inn her, han har jeg også troa på.
post liked by: Pangaea, Pink Final
LUHG!
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Moyes feilet. Han kjente PL godt, men hadde ikke erfaring med toppklubber.
Van Gaal feilet. Han har en fantastisk CV, og stor erfaring med toppklubber, men var ikke vant til PL.
Mourinho feilet. Han var lenge regnet som den største medaljegarantisten i spillet, og har vunnet PL flere ganger. Passet ikke til United-kulturen.
Solskjær sliter. Han har lært av den beste (SAF), og kjenner United-kulturen.

Moyes var ikke klar for oppgaven, jeg får fremdeles usunt høyt blodtrykk av å tenke på hvor defensiv han var på pressekonferanser. Men når alle de tre sistnevnte har fått til så lite mener jeg det er tydelig at problemet ligger et annet sted.
(Alternativt har Woodward foretatt fire feilansettelser på rad.)

Både kjøp av spillere og ansettelse av managere godkjennes av Glazers/Woodward, som ikke kan noe som helst om fotball. Forhandlinger om kjøp og salg gjennomføres av Matt Judge, som virker akkurat like inkompetent.
https://www.manchestereveningnews.co.uk ... i-16442046

Når ingen av managerne over har fått United til å se ut som et fotballag er det ingen grunn til å tro at Pochettino eller andre plutselig vil få det til fra dag 1. Frem til Woodward og Judge gir fra seg makt til noen som faktisk forstår fotball tror jeg klubben kommer til å se ut som nå uavhengig av hva mangeren heter.

Da håper jeg at Solskjær får fortsette med gjenoppbyggingen av stallen heller enn at vi starter på nytt enda en gang.

...og på et eller annet tidspunkt må jo kapitalistene Glazers innse at bedriften de eier har gjort en katastrofal rekke med dårlige investeringer, og ansette en ekspert på markedet bedriften opererer i, også kjent som sportsdirektør.
post liked by: Otac, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4627
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2545
Liker mottatt: 10410

Woodward har ansatt fire managere med totalt forskjellig spillestil, det sier vel det meste om hvor mye kunnskap han baserer ansettelsene på.

Men, selv blind høne kan finne korn, det er jo ikke noen garanti for at han ikke kan ha flaks til slutt...
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Ryder wrote: 05 Nov 2020, 15:33 Woodward har ansatt fire managere med totalt forskjellig spillestil, det sier vel det meste om hvor mye kunnskap han baserer ansettelsene på.

Men, selv blind høne kan finne korn, det er jo ikke noen garanti for at han ikke kan ha flaks til slutt...
Et av problemene er at når hver manager har forskjellig spillestil blir det behov for store utskiftninger i stallen ved hvert managerbytte. Hvordan en presumtivt smart mann ikke klarer å se det forstår jeg ikke...
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14490
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22899
Liker mottatt: 18835

Ja, ingen tvil om at eierne og kompis-gjengen fra Wall Street (Ed, Arnold og Judge) ødelegger enormt. Arnold har skaffa dollar, men er en del av kameraderiet, liker det ikke. Så jeg velger Solskjær over dem 7 dager i uka.

Det er vel også ganske klart opp i dagen at Klopp og Guardiola begge har avvist jobben i United, Klopp har jo sagt det offentlig, "the timing wasn`t right". Ikke lenge etter var han på plass i den andre byen. Men ingen vet om de hadde fått tid nok, eller fått suksess. Det får vi heller aldri vite. Enig i analysen av de 4 etter Ferguson.

Angående feilansettelser så synes jeg Moyes og Mourinho var uforståelige ansettelser. LvG var litt spennende synes jeg, litt sånn "hvorfor ikke". Solskjær var et sjokk, men nå er han vår manager, og må jo støttes, mest med tanke på regimet han jobber under.

Vi vet jo at det har fungert taktisk, det har vært godt spill til tider, men gåtefullt med disse svingningene i prestasjoner. Jeg skal ikke mase om signeringer, men jeg sitter like fullt med et inntrykk av at troppen må renoveres igjen...Tar jo aldri slutt.
post liked by: Pink Final, aregran
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Hvilken fotball skal United spille(foretrukne stil) som grunnpilar i kamper? Er det å være ballbesittende og spille ut sin motstander, eller er det å ligge kompakt for så å satse på kontringer? Eller begge deler? Vi ser vel alle hva vi behersker best...for skal vi spille ut lag med klikk-klakk fotball i etablert må vi ha andre spillere inn i rollene i denne fasen. Jeg ser for meg at Bruno er den som behersker dette på et stabilt nivå og at de andre er på og av og forferdelig ustabile i sine prestasjoner. Vi har spillere som er for glad i ballen og vil ha flere ballberøringer enn to. Det sinker spillet, og de er for lite kreative i denne fasen av spillet. Det er bare Bruno som er god nok i klubben til dette...resten er ok og det bringer ikke trofeer. Ole må ta et valg, men jeg er usikker på om han behersker dette med å spille ut et forsvar...det går mest på kontringer og i lengen er ikke det godt nok. Da må Ole hente inn noen som kan bistå han med dette...hvem vet jeg ikke akkurat nå, men de finnes nok. Bare noen tanker rundt problemet vårt! :-)
post liked by: Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14490
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22899
Liker mottatt: 18835

Godt spørsmål det med spillestil, Beek kan også litt klikk-klakk synes jeg, og en 3-4 til, men bare sporadisk...
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2706
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3846
Liker mottatt: 4902

Dette er ikke fantastisk innovativt, men det er omtrent slik jeg forventet vi skulle stille opp denne sesongen:

Image

Problemet er at laget strengt tatt ikke helt henger sammen. Vi spiller ikke nok på våre styrker, eller kanskje mer korrekt, vi har for klare svakheter. Det er på en måte "a team of two halves". Vi har en ganske klar offensiv firer, og en defensiv sekser. Men uten en god binding mellom dem.
  • Vi har trege stoppere
  • Vi har defensive/ikke gode nok angripende backer
  • Vi prøver å stå høyt/sette linja høyt (se første punkt)
  • Vi har ikke et klart anker (men uklart om vi egentlig trenger det..?)
  • Vi har mange 10ere, eller spillere som vertfall kanskje har sin største styrke der (Bruno, Pogba, van de Beek, Mata)
  • Vi har gode spisser, men ikke en klokkeklar 9er som bøtter inn mål
  • Vi har to gode kanter, som nesten opererer som spisser, uten særlig defensivt ansvar. Det igjen gjør at press-spillet blir dårlig
  • Det blir ofte store rom mellom de to "lagene" våre, og midtbanen sliter med å støtte opp i angrep, og å beskytte bakre firer på kontringer imot.
  • Vi har i realiteten ingen spillere som er breddeholdere offensivt, og dermed også gode alternativer for overlap og for vending av spill
  • Vanligvis er dette kantspillere, eller i det moderne spillet mer vanligvis backer med frihet til å gå framover (som nær sagt alle lagene til Sir Alex, og som en viss tysker bruker i feil del av landet).
==> Samlet sett mener jeg dette forklarer noe av ustabiliteten og mangel på evne til å bryte ned godt organiserte defensive lag.

Når vi får gode muligheter for kontringer, typisk sett mot de antatt bedre lagene, så kan vi raskt spille oss gjennom/over midtbaneledd og fram til våre beste menn i Rashford, Bruno, Martial og Greenwood (eller Sancho på bildet). De får utnyttet sine styrker, fart og presise avslutninger, og vi omgår våre svakheter. Men når dette ikke er mulig, og vi må bryte ned motstander i etablert forsvar, da sliter vi fælt. Lag liker å ta ut våre kreative krefter, som Bruno og Pogba når han spiller. Bruno er som regel dyktig til å finne rom likevel, men det blir vanskelig når spillerne ikke beveger seg (spesielt med motsatte bevegelser, eller flere samtidige bevegelser).

Jeg har absolutt ikke svarene her, men prøver å sette opp litt av puslespillet som Solskjær, McKenna og Carrick (m.fl. sikkert) skal prøve å løse. Det blir kompensasjoner og halvløsninger for å prøve å bote på mot våre svakheter, både offensivt og defensivt. Men det blir for spakt og statisk når vi i realiteten bare har 4 spillere som er noenlunde kompetente offensivt, og ingen av dem er breddeholdere.

Og nå har jeg ikke nevnt problemet med høyt press heller. Synes det er merksnodig at vi ikke dænger over midtbanepresset til tider, i det minste for å gi forsvarende lag noe å tenke på, og også da utnytte vårt klart beste våpen, nemlig farten til Rashford og Martial.

Det jeg savner i dagens United (okay, det er mye) i forhold til tidligere tider, er angripende backer, til en viss grad skikkelige vinger (men backer a la Evra kan kompensere) og bedre evne til å bryte ned organiserte forsvar, eller rett og slett overvelde dem med offensiv kraft. Jeg måtte ofte le når vi trengte et mål og Sir Alex satte innpå spiss nummer fire eller fem. "Kast kjøkkenvasken etter dem -- pokker, kast kjøkkenbenken også). "Like for like" bytter er greit nok det, men jeg savner den fandenivoldskheten og iveren etter å vinne. Når det er sagt, så er det ikke sikkert det er helt trygt med den stallen vi har nå. Det er lettere å risikere mye offensivt når du har hurtigtog som Rio bak, pluss en hardhaus og fantastisk defensivt hode som Vidic der bak. De var nesten et helt forsvar alene. Maguire og Lindelöf er ikke i samme klassen, ikke engang samme skolen.

Dette må vi klare å fikse på et vis, og laget er definitivt ikke dårlig. Men vi henger ikke sammen. Jeg skulle helst sett solide offensive backer som kunne være breddeholdere, i vert fall på den ene siden (Telles er nok ment som det, selv om han også sikkert var typen tredjevalget i transfervinduet). Midtbanen føles ikke riktig heller. Balansen blir feil, både når vi ser på midtbanen i isolasjon, og laget som helhet. Matic er veldig på/av, kan være fantastisk, men kan også være helt bortreist. Fred er sikkert vår beste mann der nå, men han er ikke god nok til å være en balanserende faktor, en såkalt toveis midtbanespiller. Ikke McTominay heller. Legg til at vi har trege midtstoppere som begge er ganske usikre i en-mot-en situasjoner, og at vi setter forsvarslinja relativt høyt, og vi har et problem. Sånn sett er det bedre med defensive sidebacker, det gir ekstra støtte, men selv om de ikke er spesielt fantastiske offensivt, så er utrolig nok både Shaw og Wan-Bissaka litt svake i posisjonsspillet, som selvsagt er veldig viktig når man blir utfordret f.eks. 3 mot 2 eller 4 mot 3 på kontringer imot.

Bare tenker høyt her og prøver å skrive ned noen av utfordringene trenerteamet har, sett opp mot komposisjonen av stallen. Så kan vi banne og steike over vampyrene på toppen som sitter og ser på dette uten å gjøre noe med det -- faktisk heller fortsette å sabotere for klubben. Jeg blir eitrende forbanna bare jeg tenker på det, så det er vel best å prøve å unngå det. Men med en splint eller tolv i øyet, er det sabla vanskelig å se.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Ryder
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7513
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26816
Liker mottatt: 17316

aregran wrote: 05 Nov 2020, 15:43 Et av problemene er at når hver manager har forskjellig spillestil blir det behov for store utskiftninger i stallen ved hvert managerbytte. Hvordan en presumtivt smart mann ikke klarer å se det forstår jeg ikke...
Han ser det nok - smart mann som du skriver.
Er nok mer viljen det skorter på.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Pink Final wrote: 05 Nov 2020, 20:44
aregran wrote: 05 Nov 2020, 15:43 Et av problemene er at når hver manager har forskjellig spillestil blir det behov for store utskiftninger i stallen ved hvert managerbytte. Hvordan en presumtivt smart mann ikke klarer å se det forstår jeg ikke...
Han ser det nok - smart mann som du skriver.
Er nok mer viljen det skorter på.
Det er dette jeg bare ikke forstår. Glazers er utelukkende ute etter å tjene penger.

Men de må da klare å forstå at profitten blir større om klubben ikke ser ut som den er drevet av fulle speiderpiker?
Om alle pengene som er brukt på overganger siden SAF pensjonerte seg hadde blitt brukt fornuftig burde vi i det minste pustet Liverpool og shitty i nakken.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Blodfink wrote: 05 Nov 2020, 13:48 Jeg vil ha andre eiere og ledere i klubben, det har jeg ønsket i 15 år...Men problemene ellers, det som har med det reint sportslige å gjøre, har også gjort sitt til dumpen i prestasjoner de siste 7-8 årene. Alt henger jo litt sammen selvfølgelig. Managerbytter, kjøp og salg av spillere med veldig vekslende hell osv. Det har vært planløst og kaotisk...Så akkurat der trenger klubben kanskje en langsiktighet, samtidig er det ikke alltid managerbytter ødelegger for en klubb. Bayern bytter managere, spanske og italienske klubber bytter ut, engelske også, selv om Guardiola og Klopp har vært forholdsvis lenge i klubbene sine nå, så er ikke det normalen på ett vis.
I Chelsea har det skjedd flere ganger (?) at en ny manager kommer inn og vinner gull fra dag 1. Seneste var Konte i 2016/17. Det går an, men forutsetter nok at noen i klubben tenker mer langsiktig når det gjelder spillerstall og ansettelser.

I United ser vi at de to siste managerne åpenbart ikke har fått det de ønsket i et sommervindu, og så fått en katastrofal sesongstart. Avtaler man ikke rammene for hva som kan gjøres på overgangsmarkedet før man ansetter en manager?

I Mourinhos tilfelle var håndteringen direkte grotesk. Vinteren 18 fikk han ny kontrakt, til tross for at det var 1,5 år igjen på den løpende. Det påfølgende sommervinduet fikk han ingen av spillerne han ville ha, og surnet fullstendig.

Da har altså Woodward/Glazers enten skrevet ny kontrakt med manageren i februar uten å diskutere rammene for det kommende overgangsvinduet, eller så ombestemte de seg fire måneder etter at han fikk ny kontrakt.

Det er så hårreisende elendig ledelse at jeg blir kvalm.
post liked by: Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4627
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2545
Liker mottatt: 10410

Pink Final wrote: 05 Nov 2020, 20:44
aregran wrote: 05 Nov 2020, 15:43 Et av problemene er at når hver manager har forskjellig spillestil blir det behov for store utskiftninger i stallen ved hvert managerbytte. Hvordan en presumtivt smart mann ikke klarer å se det forstår jeg ikke...
Han ser det nok - smart mann som du skriver.
Er nok mer viljen det skorter på.
Han kan vel ikke mangle viljen til å velge riktig manager? Jeg tror faktisk ikke han visste at f.eks LVG og Mourinho er rake motsetninger - han ser på merittene og resultatene, men ser ikke mye fotball selv og kan dermed ikke vurdere hvilken trener som kunne fått mest ut av den stallen og de spillertypene vi har.
Og hvem skal han rådføre seg med? Kan jo ikke spørre det sportslige teamet som sitter i klubben, som han enten er i ferd med å sparke eller har sparket. Styret mangler sportslig kompetanse. Kanskje en sportsdirektør hadde vært noe...? 🤔
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pangaea wrote: 05 Nov 2020, 20:02
  • Vi har trege stoppere
  • Vi har defensive/ikke gode nok angripende backer
  • Vi prøver å stå høyt/sette linja høyt (se første punkt)
  • Vi har ikke et klart anker (men uklart om vi egentlig trenger det..?)
  • Vi har mange 10ere, eller spillere som vertfall kanskje har sin største styrke der (Bruno, Pogba, van de Beek, Mata)
  • Vi har gode spisser, men ikke en klokkeklar 9er som bøtter inn mål
  • Vi har to gode kanter, som nesten opererer som spisser, uten særlig defensivt ansvar. Det igjen gjør at press-spillet blir dårlig
  • Det blir ofte store rom mellom de to "lagene" våre, og midtbanen sliter med å støtte opp i angrep, og å beskytte bakre firer på kontringer imot.
  • Vi har i realiteten ingen spillere som er breddeholdere offensivt, og dermed også gode alternativer for overlap og for vending av spill
  • Vanligvis er dette kantspillere, eller i det moderne spillet mer vanligvis backer med frihet til å gå framover (som nær sagt alle lagene til Sir Alex, og som en viss tysker bruker i feil del av landet).
==> Samlet sett mener jeg dette forklarer noe av ustabiliteten og mangel på evne til å bryte ned godt organiserte defensive lag.
Veldig god analyse.

Jeg tror vi hadde kommet et godt stykke videre med en DM i toppklassen og offensivt gode backer. At verken Shaw eller (spesielt) AWB "aldri" kommer helhjertet, gjør angrepsspillet vårt statisk og forutsigbart, og vi skaper sjelden overtall. De gangene vi evner å vri spillet hurtig, blir det ikke utnyttet ettersom backene er for forsiktige. Vi ser jo ofte hvordan motstanderne bare lar AWB få masse rom, for de vet at det ikke kommer noe utav det. Telles har sluttproduktet, men mer usikker på hvor god han faktisk er i det oppbyggende offensive spillet.

Jeg mener vi definitivt hadde trengt et skikkelig anker. Alle våre tre aktuelle har hver sin begrensning som gjør at de ikke kan dekke rollene alene (antagelig derfor OGS ikke tør spille 4-3-3). McTominays pasningsfot er ikke god/kreativ nok og han mangler litt posisjonssans, Fred tar for mye risiko både i pasnings- og duellspillet, og Matic er ikke rask eller bevegelig nok. Fryktelig surt at vi lot Partey glippe til Arsenal, en etablert DM i toppklassen, med høyst overkommelig utkjøpsklausul. Han lekte jo med midtbanen vår forleden.
post liked by: Blodfink, Pangaea
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7513
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26816
Liker mottatt: 17316

Ryder wrote: 06 Nov 2020, 08:56 Han kan vel ikke mangle viljen til å velge riktig manager? Jeg tror faktisk ikke han visste at f.eks LVG og Mourinho er rake motsetninger - han ser på merittene og resultatene, men ser ikke mye fotball selv og kan dermed ikke vurdere hvilken trener som kunne fått mest ut av den stallen og de spillertypene vi har.
Og hvem skal han rådføre seg med?
Ufullstendig uttrykt av meg.
Jeg er også usikker på om han visste at van Gaal og Mourinho står for nærmest diamentralt motsatt type fotball - vel å merke på daværende tidspunkt.
Jeg tror han har lært mer etterhvert, og nok kan mer fotball nå.
Det jeg mente med mangel på vilje er at han aldri kommer til å gi fra seg reell makt.

Klart United skulle hatt sportsdirektør.
Jeg tror bare ikke Woody er ydmyk nok til det.

@aregran Er enig i at Glazer også ville tjent mer penger om de hadde driftet klubben bedre på alle plan.
Det virker faktisk som at de ikke er villig til å ‘investere’ hverken tid eller kompetanse på klubben.
De vil bare suge ut penger.

Ang Woodward og å rådføre seg.
Jeg tror han har brukt agenter stort sett.
Og blitt mye lurt.

For å spore tilbake til tråden.
Så tror jeg Solskjær har hatt god innflytelse på Woodward.
Og lært ham mye om hvordan bygge opp en fotballklubb.

Ble mye «tror» fra meg 😀.
Vet jo ikke sikkert hvordan ting fungerer bak kulissene.
post liked by: Blodfink, aregran
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14490
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22899
Liker mottatt: 18835

Ryder wrote: 06 Nov 2020, 08:56 Jeg mener vi definitivt hadde trengt et skikkelig anker. Alle våre tre aktuelle har hver sin begrensning som gjør at de ikke kan dekke rollene alene (antagelig derfor OGS ikke tør spille 4-3-3). McTominays pasningsfot er ikke god/kreativ nok og han mangler litt posisjonssans, Fred tar for mye risiko både i pasnings- og duellspillet, og Matic er ikke rask eller bevegelig nok. Fryktelig surt at vi lot Partey glippe til Arsenal, en etablert DM i toppklassen, med høyst overkommelig utkjøpsklausul. Han lekte jo med midtbanen vår forleden.
Dette er et problem, Partey hadde hevet oss tror jeg også. Et anker bør stå høyt opp på prioriteringslista.

Telles tror jeg vil hjelpe på litt, han har noe vi mangler, så håper han snart er spilleklar...

Det med backene våre og deres offensive bidrag er helt klart også et problem. Kjøpet av Telles beroliget litt, at man ser det trengs forsterkninger. Bør komme noen på høyresiden også .
post liked by: Pink Final
LUHG!
Post Reply