Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Dette er upopulært og jeg får nok mest mulig høre det, likevel...

Jeg sliter bigtime med å støtte OGS i disse tider. Ja vi har slått begge storlagene i CL gruppen, men ikke uten tilfeldigheter. Ville heller hatt bedre ligastart og færre poeng i CL.

I ligaen har det gått svært skremmende dårlig, vil strekke det til direkte svakt.
- CP spilte oss ut og vant fortjent på Trafford.
- Brighton spilte oss ut, men vi klarte på miraklet vis å dra med oss 3 poeng.
- Spurs knuste oss uten sidestykke.
- I kampene hjemme mot Chelsea og Arsenal så opptrer United feigt og uten et angrep jeg kan slå meg på brystet og si var ett herlig angrep eller en god sjanse. Skulle tro gutta aldri hadde spilt sammen.

Det vi sitter igjen med var en god kamp borte mot Newcastle og 3 poeng.

7 poeng av 18.
4 hjemmekamper og 1 poeng. 2-10 målforskjell.
2 bortekamper og 6 poeng. 7-2 målforskjell.

Hva skyldes dette? OGS og taktikk eller spillerne.
Det er OGS sin jobb og sette opp 11`er med taktikk inn mot kamp. Det er også trenerapparatet sin jobb og motivere spillerne.

Mangel på kvalitet?

Ikke vet jeg, men man ser andre lag plukke jevnt og trutt poeng. Om det er City, Lfc eller Leeds. Lfc (banne i kjerka) vinner på en dårlig dag, uten Dijk, Fabinho og Thiago.
Nå er det allerede ett stykke oppover på tabellen, hvor lenge skal vi kunne bruke kort preseason som en unnskyldning.

Har i og for seg ikke ment å kaste OGS under bussen, men må si jeg er oppriktig bekymret. Dette blir høyst trolig siste CL spill med det første.
post liked by: Lingard, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14575
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23112
Liker mottatt: 19095

Ketil Cantona wrote: 02 Nov 2020, 00:21 Det er også trenerapparatet sin jobb og motivere spillerne.
Her er jeg enig med Keane som mener spillerne må ha en indre motivasjon, et trenerteam skal jo motivere, men det ansvaret må ligge på fett betalte spillere.

Jeg er helt enig i at OGS skal ha kritikk når det går dårlig, i dag så hadde jeg faktisk tro på laget og formasjonen. Det viste seg å ikke fungere. Det hjalp bittelitt etter omleggingen til 4-2-3-1 eller "flat" 4-4-2 etter pause...Men midtbanen vår ble knust av Arsenals sentrale. Partey er gull...Synes også Bruno og Greenwood burde få fullført kampen, siden de kan finne på noe kreativt mot spillets gang, det var greit at Fred ble bytta ut...Jeg håpet Shaw og McT skulle av. Lagt om til 3-4-3 og gitt f...i det defensive og gått all in for å score, istedet ble det utflating til tross for et par situasjoner der Dean kunne blåst i vår favør.

Vi får to cornere, Rashford og Shaw søler vekk hver sin, det er bare elendig. Keane nevner kroppsspråket til Rashford, her kunne han tatt med flere. Jeg synes dette er et tilbakevendende problem. Når det butter i mot, blir det sutring istedet for kriging.

Jeg er rimelig sikker på at dette inngår i kampplanen til våre motstandere, gi United noen skikkelige smeller, så knekker dem. Arteta var en beinhard spiller, til tider en gris, men det funker...Akkurat som Keane gikk i krigen og resten fulgte på.

Det er det største problemet synes jeg, mangelen på krigermentalitet. Et annet stort problem er når det presses høyt, da mister vi ballen, eller slår den bort til innkast eller noe. Et tredje problem er lavt press. Da skjer det ingenting bortsett fra tvers og bakut...United er gode når de får store rom å spille i, det får man dessverre ikke så ofte...

Det ser ut som alle motstandere i PL har funnet ut av hvordan de skal opptre mot oss. I 1-4 seieren over Newcastle kom mål 2, 3 og 4 fra 86` minutt. Jeg tar mer enn gjerne i mot seine mål. Men spillet generelt bekymrer veldig.

Det er den enorme ustabiliteten. Nå er det korte intervaller mellom himmel og helvete. Trenden under OGS har vært lange gode og dårlige perioder.

Jeg håper på et revitalisert United mot Everton...Akkurat nå klarer jeg ikke helt å tenke CL i Tyrkia på onsdag. Om det blir 1 tap og 1 seier på disse så håper jeg tapet kommer i Istanbul...

Alt i alt har OGS og teamet mye hardt arbeid foran seg, det samme har spillerne...Om det lykkes gjenstår å se.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5045

Problemet er at vi er så forferdelig ustabile. Vet jo aldri hvilket "United" som dukker opp. Har sagt det hundre ganger før, men jeg fatter rett og slett ikke at det går an å gå på en fotballbane uten å gidde å jobbe for å vinne. For mange spillere subber rundt uten å jobbe ræva av seg, eller bruker for mye av de 90 minuttene til å subbe rundt.

United har blitt slik som Arsenal var før. Gi oss litt tøff kamp, og vi knekker sammen. Noen tøffe taklinger tidlig, press oss høyt, tving fram noen feil, og usikkerheten og frustrasjonen brer seg.

Er egentlig enig med Keane. Denna gruppen kommer til å få Solskjær sparket. Selvsagt mulig Solskjær rett og slett ikke er god nok, men har litt vanskelig for å tro det siden vi pumper over en god del storlag, også taktisk.

Veldig skuffende kamp, hadde virkelig trodd vi skulle slå Arsenal denne gangen.
post liked by: Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4664
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2594
Liker mottatt: 10535

Utrolig frustrerende, både selve kampen og det at vi ALDRI klarer å stabilisere oss. Skremmende stor forskjell på bunn- og toppnivå - og man må jo begynne å spørre seg om hva som er det "ekte" United. Et middelmådig lag som glimter til (overpresterer) innimellom, eller et godt lag som bare trenger andre retningslinjer og bedre coaching?

Jeg aner ikke, er ærlig talt bare sliten av å henge med på denne berg- og dalbanen.
post liked by: Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5045

Ryder wrote: 02 Nov 2020, 09:14 Jeg aner ikke, er ærlig talt bare sliten av å henge med på denne berg- og dalbanen.
Enig. Og på grunn av de groteske eierne bryr jeg meg ikke så mye lenger heller. Flott når vi vinner, "håper vi får en god rekke nå". Så kommer det et nytt tap og jeg rister litt på skuldrene. Det er omtrent slik det har blitt. Apatisk.
post liked by: Blodfink

Vidar Dale Fjeld

Dessverre kan det synes som at vi er avhengig av at enkeltspillere har dagen for å lykkes. Og er det sånn er vi ute å kjøre...det betyr at grunnspillet er for dårlig i alle lagdeler, og at taktisk og teknisk /utførelse fotballforståelse er for dårlig hos for mange til at vi er et godt kollektivt.
Jeg har så forstått at vi var dårlig i sist CL-kamp, helt til vi fikk første målet? Vi minner litt om United på 70- og 80- tallet...fra strålende enkeltkamper, til bunnløs fortvilelse i neste kamp...uavhengig av hvilken motstand det var. Jeg savner flere kloke fotballhoder i laget...vi har Bruno og Mata, Beek synes å ha det og Pogba når han er på, med andre ord veldig sjelden. Og der er vi...og da må det drilles til det kjedsommelige på treningsfeltet og det liker ikke spillere, lik det eller ei. For øvrig må Poga gå nå, mens vi enda får en halv milliard for han...
Tror jobben til Ole er ekstremt vanskelig med den balansen han har i laget...for mange ulike typer i laget og for få som passer sammen til å spille samtidig...om det ble forståelig?
post liked by: Blodfink

Deleted User 108

I går bommet Solskjær og United kraftig. Vi parkerte bussen fra begynnelsen av, det skjønner jeg lite av. Når vi hjemme i stua skjønte etter 10 minutter at dette ikke ville funke, hvorfor så ikke Solskjær det samme? Hvis han så det, hvorfor gjorde han ikke noe med det? Synes dette var en av våre dårligste kamper på år og dag. Mot et dårlig Arsenal lag burde vi overkjørt dem og vunnet greit.
Her må Solskjær bare si ok, jeg bommet. Kampen mot Everton blir livsviktig nå og vi taper mot dem også hvis vi holder dette nivået.
Utrolig skuffet etter en slik kollaps som i går.
User avatar

Ryder
Posts: 4664
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2594
Liker mottatt: 10535

Mcilroy wrote: 02 Nov 2020, 13:49 I går bommet Solskjær og United kraftig. Vi parkerte bussen fra begynnelsen av, det skjønner jeg lite av. Når vi hjemme i stua skjønte etter 10 minutter at dette ikke ville funke, hvorfor så ikke Solskjær det samme? Hvis han så det, hvorfor gjorde han ikke noe med det? Synes dette var en av våre dårligste kamper på år og dag. Mot et dårlig Arsenal lag burde vi overkjørt dem og vunnet greit.
Her må Solskjær bare si ok, jeg bommet. Kampen mot Everton blir livsviktig nå og vi taper mot dem også hvis vi holder dette nivået.
Utrolig skuffet etter en slik kollaps som i går.
Synes det blir feil å si at vi parkerte bussen, Arsenal hadde gjort hjemmeleksa si og presset oss høyt - og det takler vi rett og slett ikke, heller ikke i denne kampen. Det er jo ikke sånn at Arsenal står og triller ball mens vi ligger dypt og venter. Tipper vi hadde ballen vel så mye som dem, men det blir mye mellom stoppere og back, opp på midtbanen og ned igjen, alt pga at de ikke gir oss rom til å vende opp.
Vi prøver å spille oss ut langs bakken, men klarer rett og slett ikke å sy sammen mer enn to-tre pasninger ettersom de er tett på oss hele tiden. Spillerne stresses opp, og gjør enkle pasningsfeil.
post liked by: Pink Final
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Ryder wrote: 02 Nov 2020, 14:40 Synes det blir feil å si at vi parkerte bussen, Arsenal hadde gjort hjemmeleksa si og presset oss høyt - og det takler vi rett og slett ikke, heller ikke i denne kampen.
Støtter dette. Alt handler om at vi ikke klarer å spille oss ut bakfra eller holde på ballen i bakre ledd. Vi mister den med en gang noen begynner å presse oss.. Jeg har faktisk troen på at både Lindelöf og Maguire er gode nok til dette, men det hjelper lite når Shaw, AWB og DDG er ubrukelige i denne delen av spillet (kanskje litt streng med Shaw, men han har mye å på. Skal sies at han gjorde en grei match i går).

Tror det kunne fungert bedre med Matic som anker i går..

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Dersom vi vinner hengekampen, so er vi på 14 plass, muligens 13 plass.

Juhuu. Neste år!!
User avatar

Ryder
Posts: 4664
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2594
Liker mottatt: 10535

Otac wrote: 02 Nov 2020, 22:13 Dersom vi vinner hengekampen, so er vi på 14 plass, muligens 13 plass.

Juhuu. Neste år!!
Bare seks poeng bak toppen da, tre poeng bak topp 4. Over 30 kamper igjen...
post liked by: Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Ja, mykje kan skje.

Ser at med ein gang overgangsvindauge stengte so gjekk det negative fokuset fra Woodward og Glazers over til OGS.
No er det hans sin feil at United presterer dårlig.

Skivebom.

Men godt gjennomført taktikk fra Glazers, og vi supportere biter på.
Alt i rute til ny manager til neste sesong.
Kven blir interim fra januar av?
Carrick eller Phelan?
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5045

La også merke til det, og synes det er litt merkelig. Synes også det er ganske merkelig at folk er så ivrige på å sparke Solskjær, noen få kamper inni sesongen. Hele diskusjonen blir helt absurd for meg. Som å diskutere om vi skal begynne å montere dass opp-ned. Ganske tåpelig.
post liked by: Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4664
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2594
Liker mottatt: 10535

Hele denne sesongen har jo vært hawaii så langt, og for mange flere lag enn United. Everton skulle jo vinne ligaen, nå har de ikke vunnet på en måned. Liverpool taper 2-7 og topper tabellen. Fem-seks kamper til, og vi vil begynne å se konturene av hvordan sesongen blir.

Det betyr ikke at jeg ikke er bekymret, Uniteds prestasjoner spriker såpass at det kan gå alle veier i tiden framover. Samtidig er vi ikke hektet av i noen turneringer, og sesongen kan fortsatt bli knallgod til slutt.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14575
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23112
Liker mottatt: 19095

Lingard wrote: 02 Nov 2020, 18:13 Alt handler om at vi ikke klarer å spille oss ut bakfra eller holde på ballen i bakre ledd. Vi mister den med en gang noen begynner å presse oss.. Jeg har faktisk troen på at både Lindelöf og Maguire er gode nok til dette, men det hjelper lite når Shaw, AWB og DDG er ubrukelige i denne delen av spillet
Jeg synes alle bak der bruker for langt tid, blir omstendelig, de spiller seg inn i press, ikke ut av det.

de Gea har jeg vært fortvilet over før, synes faktisk han har blitt litt bedre, har vært litt terping på feltet sikkert.

De spillerne våre som behersker 1 og 2 kjappe touch, eller som viser det i kamp da i alle fall, er i grunn ganske mange, men det blir en del feilpasninger eller brutte pasninger fremover på banen også. Donny Beek, av det lille jeg har sett, er vår beste på dette synes jeg.

Pogba, Bruno, Rashford , Greenwood og Martial får det også til, men bare i glimt eller litt for sjeldent. Mata kan det jo også. Men jeg savner enda mer av kombinasjoner som sitter.

Edit: Må ta med Cavani også, han har vært på god på dette før, håper han får spilt seg litt varm etterhvert...
LUHG!
Post Reply