Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Akkurat nå tror jeg både Solskjær og hans team går nøye gjennom og jobber med hva som gikk så galt mot Leicester, og hva problemene våre er. Alle, både Solskjær og hans trenerteam forstår at dette ikke er akseptabelt.
Men glem ikke at vi fortsatt prøver å finne ut hvordan vi kan integrere Sancho og Ronaldo inn i dette laget slik at det fungerer som et kollektiv. Dette kan innebære noen navn som forsvinner til sommeren også. Jeg er bare så lei av den manglende tålmodigheten folk har, når man sammenligner utviklingen. Prøv å se det i et større bilde, over tid. (!) Innse at vi er tidlig i sesongen. Se på laget vi mønstrer nå, kontra under van Gaal og Mourinho. Men husk at det tar tid. Mye lenger tid enn en supporters tålmodighet. Og selv om vi trolig går noen plasser tilbake i år, så må man huske på hvor knallhard konkurransen faktisk er. City og Liverpool som definitivt faktisk har vært verdens beste lag de siste årene, og Chelsea som har hentet helt vanvittig med forsterkninger de siste 2 sesongene. Er det bare meg eller virker det som om folk helt glemmer dette?

Kast Tottenham inn i den miksen. Se hva som har skjedd med Arsenal, og la det være til ettertanke. Hvordan kan for eksempel en 4. plass denne sesongen av mange supportere være nærmest "uakseptabelt" med tanke på hvordan konkurranseforholdene er?? 2 plass i fjor var intet annet enn imponerende slik sett. Det er kanskje dette jeg reagerer mest på. Siste sjanse for Solskjær til å vise at han virkelig er den rette mannen til å ta oss det enste steget er for meg til neste år. Da har han fått inn 1-2 nye sentrale midtbanespillere. Forhåpentligvis er Pogba ute av laget, og man har innsett at Ronaldo nå er for gammel. Eller noe.

Jeg tror nemlig at progresjon nesten er umulig uten å gå noe tilbake, av og til. Det vil alltid svinge litt. Noen ganger må man gå ett skritt tilbake for å gå to frem. Og det må vi faktisk tåle. Solskjær prøver fortsatt å finne ut hvordan han kan sette alle disse spillerne sammen.
Men man kan ikke si at vi ikke har hatt fremgang kun fordi vi ikke havner på noe bedre enn 2. plass i år og en ganske bedriften start. Tidsperspektivet må faktisk være større enn det. Jeg tror som sagt at Solskjær fortsatt er der at han prøver og feiler litt. Husk at han tross alt er ganske fersk. Da Ferguson gikk gjennom denne prosessen, var konkurransen heller ikke i nærheten av dette, men resultatene uteble _lenge_. Jeg vil ikke at vi skal gjøre feil avgjørelse denne gangen fordi vi ikke er tålmodige nok.
Jeg tror heller ikke Solskjær er for dårlig på det taktiske. Han har flere ganger taktisk utmanøvrert de aller 'beste' lagene etter min mening. Men som alle andre har han også sine bunnpunkter.

Jeg forstår også at kampen på Lørdag var et bunnpunkt, vi var spillemessig uakseptabelt dårlige, og De Gea var nok en gang vår beste spiller. At bekymringen ikke bare handler om resultatet, men mest av alt om det spillemessige. Til dette vil jeg bare nok en gang understreke at alle inkludert Solskjær er er enige at dette ikke er akseptabelt. Men dette er tidlig i sesongen, og vi pleier å bli bedre utover. Spillere skal spilles inn og finne sin faktiske plass. (Sancho, Ronaldo)

Men for å si det sånn: Det er en grunn til at jeg for tiden i mange av mine innlegg på United.no har begynt avslutte innleggene mine slik: 3 YEARS AND ITS STILL CRAP! TA-RA, SOLSKJÆR!
post liked by: Pink Final, messilingard, Pancho P, Cola2, Buchan
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

@Schmeichel Da er innlegget ditt flyttet hit. Bra innlegg forresten!
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Og jeg som synes dette fortjente et eget innlegg... :sad:
Ser jo at det handler om Solskjær, men her var det mer et dedikert tema om denne OleOut trenden så straks vi har en dårlig periode. Tror ikke det blir den samme diskusjonen jeg ønsket rundt dette i denne tråden, men det gjenstår vel å se!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Tror du finner at vi er innom ganske mye av det du etterlyser om du leser 5-10-15-20 sider bakover… 😊
post liked by: Blodfink, Cola2
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Skal prøve å få gjort det, er tross alt relativt ny her enda! ;)
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16756

Støtter innholdet i posten din @Schmeichel.
Å sparke Solskjær nå er altfor tidlig.
Jeg mener han har tatt klubben mange steg fram.
Ikke bare på humør og trivsel.
Men se på den troppen vi har nå, kontra hva vi har hatt de siste 10 år.
Jeg synes Solskjær skal krediteres hvordan han har bygget tropp.

Se også på liga plasseringene og alle gode cupruns vi har hatt.
Han har hevet forventningene til å kjempe om gull kontra å kjempe om 4 plass.

Legg til at han i stor grad følger klubbens sterke tradisjon på å bruke spillere fra eget akademi.
Ville feks Greenwood fått samme mulighet av et navn i manager stolen?
Vi vet ikke, men mange managerer tenker mest på rask suksess kontra å gi unge spillere muligheten.

Det er for tidlig å snakke om exit for Solskjær.
Selv har jeg kanskje framstått nesten naivt ‘forsvarende’ ifht til Solskjær.
Men man må spørre seg nå, etter 2 år og 10 måneder.
Hva er grunnspillet til Solskjær?
Jeg vil se et tydeligere mønster.
Det er gode innspill i tråden om taktikk og formasjon i dag.
Og Solskjær har ikke bygget laget ferdig.
Allikevel, jeg blir for første gang betenkt over hvor langt han kan ta oss etter forestillingene mot hhv Villarreal og Leicester.
post liked by: Belfastboy, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Jeg skal innrømme at jeg også er usikker på grunnspillet til Solskjær, om han er i stand til å hevde seg i toppen blant verdens beste. Både City og Liverpool har jo en klar identitet i spillet sitt. Slik føles det ikke helt med Solskjær enda, annet enn "angrip!". Både med Klopp og Guardiola kunne man vel tidlig se hva han prøvde på. Dette er nok ikke like synlig med Solskjær.

Men uansett, poenget mitt er at jeg tror han stadig "forbedrer" seg, og at han lærer av sine feil. Jeg tror så smått han begynner å innse at han må bli mer nøktern i sin bruk av offensive spillere, og at han er helt avhengig av noen bedre defensive rivjern.


Kanskje det er først da vi virkelig får se Solskjærs United. Jeg tror nemlig at Solskjær fikk en litt oppdatert virkelighetsoppfatning etter kampen mot Leicester. Jeg ser bare flere og flere snakke om det samme, så det er umulig at ikke Solskjær og hans trenerteam har begynt å jobbe med de samme idéene.

Jeg vil helst ha to slike rivjern på sentral midt. Haaland eller andre store stjerner får eventuelt vente. Det er på midtbanen vi først og fremst trenger forsterkninger. Som @Pancho P var inne på er det ikke engang sikkert vi trenger å spille med en rendyrket spiss, men vurdere Fernandes som en falsk 9-er. Uansett trenger vi en midtbane som løper sokkene av seg.

Men ja, jeg er enig i at vi snart bør begynne å se hvor Solskjær faktisk står. Selv om det for min del er først fra og med neste sesong at det begynner å gjelde. Men jeg tror det blir vanskelig uten en solid midtbane.
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Pink Final, Cola2

Deleted User 480

@Schmeichel Veldig enig! Det er for mye utålmodighet!

-Også enig med @Pink Final i at usikkerheten er litt større nå.

Hvor modig er han framover mht. å gjøre grep ala f.eks benke Maguire og Pogba, og "svare" på utfordringene vi står i?

Jeg er helt klart for at Ole fortsetter, per i dag!
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Pink Final, Cola2

Deleted User 429

Jeg syntes man så mange klare tegn på utvikling i spillet i august/september, selv i de dårligere kampene. Eide gikk igjennom noe av dette for noen uker siden på united.no, men synes det er ting han godt kunne ha tatt med som han utelot. Som at det har vært en mye, mye, mye tydeligere satsning på løp mellom stopper og back mot etablert denne sesongen. Tror det var i kampen mot Wolves at jeg talte 8 (!!!?) forskjellige spillere som var i startoppstillingen som kom på akkurat det løpet på et eller annet tidspunkt. Synes det er litt merkelig at Eide ikke påpekte det i sammenheng med posisjoneringen til Bruno, som veldig ofte er den som har ballen når disse løpene går. Er nok enda mer som kunne vært pekt på, men akkurat dette synes jeg er veldig tydelig.

Blir forresten fint å få McT tilbake fast, synes høyresiden vår spiller bedre og er mer involvert med en gang han er tilstede.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Trodde egentlig dette var taktikk-tråden. Kan legge til at dette er et eksempel på at OGS virker å prøve litt nye løsninger for å bedre spillet. Det har ikke funket optimalt så langt, men tror nok det løsner etterhvert. Det viktigste er at han ikke står stille uten å prøve noe nytt.
post liked by: Pancho P, Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12979
Liker mottatt: 8257

Solskjær har tidlegare vist at han slår tilbake i motgang, men eg trur, som @Schmeichel er inne på, at han må ta nokre tøffe val allereie denne veka. Eg trur Pogba må ofrast for balansen si skuld, noko som vil føre til at franskmannen forsvinn enten i januar eller til sommaren. Personleg meiner eg dette ikkje er noko stort sportsleg eller økonomisk tap, bortsett frå ein evt. tapt overgangssum.

Samtidig er det ein unik sjanse for Solskjær til å prøve noko nytt. Ingen vil kritisere han for å redusere antalet offensive spelarar på laget etter tapet mot Leicester. Det har vore mykje snakk om balanse i det siste, men eg trur vi vil tene både offensivt og defensivt på eit meir defensivt fokus. Forsvaret treng meir beskyttelse (Maguire har vist kor god han kan vere for England) og eg syntest Solskjær sine lag har vore best offensivt når dei har vore gjennombruddshissige og kontringsorienterte. Så får vi håpe at ingen i eller like rundt klubben legg seg oppi kven som bør starte kvar kamp.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Cola2
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 480

Beta wrote: 18 Oct 2021, 22:25 Blir forresten fint å få McT tilbake fast, synes høyresiden vår spiller bedre og er mer involvert med en gang han er tilstede.
:down:


Helt enig! Han er en kriger, og på sitt beste en god "boks til boks"-spiller.

*vet ikke hvorfor det ble rødt.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16756

@Canto.
Du har nok kommet borti colour knappen under tekstboksen.
Gikk inn og redigerte til sort tekst.
Håper det er ok 😊
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 480

@Pink Final Det er bare bra. Takk for hjelpen! :thumb_up:
post liked by: Pink Final
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Schmeichel wrote: 18 Oct 2021, 19:51 Akkurat nå tror jeg både Solskjær og hans team går nøye gjennom og jobber med hva som gikk så galt mot Leicester, og hva problemene våre er. Alle, både Solskjær og hans trenerteam forstår at dette ikke er akseptabelt.
Men glem ikke at vi fortsatt prøver å finne ut hvordan vi kan integrere Sancho og Ronaldo inn i dette laget slik at det fungerer som et kollektiv. Dette kan innebære noen navn som forsvinner til sommeren også. Jeg er bare så lei av den manglende tålmodigheten folk har, når man sammenligner utviklingen. Prøv å se det i et større bilde, over tid. (!) Innse at vi er tidlig i sesongen. Se på laget vi mønstrer nå, kontra under van Gaal og Mourinho. Men husk at det tar tid. Mye lenger tid enn en supporters tålmodighet. Og selv om vi trolig går noen plasser tilbake i år, så må man huske på hvor knallhard konkurransen faktisk er. City og Liverpool som definitivt faktisk har vært verdens beste lag de siste årene, og Chelsea som har hentet helt vanvittig med forsterkninger de siste 2 sesongene. Er det bare meg eller virker det som om folk helt glemmer dette?

Kast Tottenham inn i den miksen. Se hva som har skjedd med Arsenal, og la det være til ettertanke. Hvordan kan for eksempel en 4. plass denne sesongen av mange supportere være nærmest "uakseptabelt" med tanke på hvordan konkurranseforholdene er?? 2 plass i fjor var intet annet enn imponerende slik sett. Det er kanskje dette jeg reagerer mest på. Siste sjanse for Solskjær til å vise at han virkelig er den rette mannen til å ta oss det enste steget er for meg til neste år. Da har han fått inn 1-2 nye sentrale midtbanespillere. Forhåpentligvis er Pogba ute av laget, og man har innsett at Ronaldo nå er for gammel. Eller noe.
Jeg føler vi har vært veldig tålmodige og jeg skjønner godt at deler av fansen begynner å bli usikker på om Solskjær har kontroll eller ikke.
Vi er snart i november og vi har så langt spilt 1 god kamp denne sesongen og det var i serieåpningen mot Leeds mot det naive mann-mann-opplegget til Bielsa. Det taklet vi bra i fjor og det taklet vi bra i år også. Men laget, som du sier, begynner å ligne på noe. Du nevner van Gaal og han hadde sikkert fått til noe med dette mannskapet.

Jeg hadde ingen forhåpninger om ligagull før sesongen startet, da jeg visste at både Liverpool og Manchester City er flere hestehoder foran oss.. men jeg håpte på og håper fortsatt på at avstanden til dem minsker, men per dags dato ser det virkelig ikke sånn ut. Jeg trodde Chelsea kunne være med å kjempe om ligagullet, men de har ikke vært veldig imponerende hittil, men topper likevel tabellen.

Og hvis man går gjennom kampene som United har spilt så langt, så er det vi som burde ha toppet tabellen, for et enklere kampprogram skal man lete lenge etter.. og nå befinner vi oss altså bak Brighton og Tottenham på tabellen.

Jeg tror nok Solskjær sitter trygt så lenge topp 4 er innenfor rekkevidde (og avansement i CL?). Men fotballen vi spiller nå er rett og slett trasig. Det er ikke helt Mourinho, men ja.. fotballen er virkelig trasig. Vi er nok flere som tåler å se United tape en gang iblant, men vi ønsker fortsatt å se et United-lag som spiller underholdende fotball og styrer kamper. Akkurat nå gjør vi ingen av delene.

Schmeichel wrote: 18 Oct 2021, 19:51 Jeg tror heller ikke Solskjær er for dårlig på det taktiske. Han har flere ganger taktisk utmanøvrert de aller 'beste' lagene etter min mening. Men som alle andre har han også sine bunnpunkter.
Tja. Mot antatt bedre motstand så ligger vi som oftest bakpå og kontrer - og til dette har vi et ganske så bra mannskap. Problemene oppstår når vi møter antatt svakere motstand.
Kampprogrammet de neste ukene er ganske så spinnvilt.

Atalana hjemme
Liverpool hjemme
Tottenham borte
Atalanta borte
Manchester City hjemme

Vi får bare krysse fingrene for at disse lagene lar oss kontre dem i senk, hvis ikke så frykter jeg poengtap i hver eneste én.
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Ja, jeg tror dessverre at kampprogrammet kommer til å ødelegge mye for oss i år. Jeg tror vi hadde gjort det bedre om vi møtte variert motstand og ikke så mange enkle kamper etter hverandre, og så mange vanskelige kamper etter hverandre. Om det påvirker oss negativt frykter jeg også at det kan det gi varige mén på moralen i laget for resten av sesongen. Vi går bare vente og se.
Post Reply