Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

OGS og trenerstaben virket like tafatte som resten av laget, byttene burde vært gjort mye tidligere, allerede i pausen burde det blitt tatt grep. Mulig OGS trodde alt skulle ordne seg og at dette snur vi. Slik som det pleier.
Jeg håper både han og resten av laget har fått seg en skikkelig oppvekker etter denne elendigheten.
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Greenwood var eneste spiller (av angriperne) som så ut som han prøvde i går, Rashford og Martial hadde begge en off-day.

Jeg forstår ikke byttet trenerstaben gjorde der. De har byttet i pausen før, det kunne de nok med fordel ha gjort i går og.

Men men, det verste er å ryke på to møkkamål, ikke minst etter å ha fått utligning, men det hjalp ikke på innstillingen så det ut til. Sheffield kriga oss av banen.
post liked by: Buchan, Pink Final
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Blodfink wrote: 28 Jan 2021, 12:49 Greenwood var eneste spiller (av angriperne) som så ut som han prøvde i går, Rashford og Martial hadde begge en off-day.

Jeg forstår ikke byttet trenerstaben gjorde der. De har byttet i pausen før, det kunne de nok med fordel ha gjort i går og.

Men men, det verste er å ryke på to møkkamål, ikke minst etter å ha fått utligning, men det hjalp ikke på innstillingen så det ut til. Sheffield kriga oss av banen.
Enig i går så føler jeg at man hadde tapt uansett med hvilke spillere som hadde startet.
Det lå dødt over hele, men som sagt for håpe det blir en alvorlig vekker. Og at det ikke skjer igjen 🙃
post liked by: Blodfink

grumpy
Posts: 33
Joined: 18 Dec 2020, 10:49
Liker mottatt: 28

Jau, å ta seiern på forskudd er døvt.. Typisk når man har storspilt mot et godt lag dager før der igjen.
post liked by: Blodfink

Vidar Dale Fjeld

Ole har vokst som manager og det er utrolig morsomt i en klubb som følges verden over. Jeg er litt (positivt)overrasket og tror at han føler at han har tillit fra hierarkiet i klubben. Det skaper trygghet. Han vet han må levere til et visst punkt, men samtidig har han nok innsikt nok til å vite at en klubb som United tar grep om de er misfornøyd. Nå gir jeg Ole tillit ut neste sesong også og håper han vokser på det taktiske og defensive. Der har han mest å gå på...han burde fått en inn i trenestaben med pondus og de nødvendige kvaliteter. Vi kan ikke leke forsvar og øksen bør brukes der det er mest bruk for den. Ole og Bruno har vært best, pluss til Shaw også.
post liked by: Torquemada, Pink Final, Buchan
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Kikka på pressekonf. som @Torquemada linka i kamptråden nå. Det jeg bet meg merke i der var at Ole G sa det er for tidlig å si noe om denne sesongen er en suksess, jeg forstår ham også som en manager som ikke synes de er gode nok. "Vi må utvikle oss", "vi må knipe poeng på lagene foran på tabellen". Han sier også at dagens situasjon viser at de har blitt et bedre lag, men at de må vinne pokaler.

Bra han ikke slår seg til ro og heller ikke fremstår som om han har tatt laget tilbake til topps, det er mye arbeid igjen synes jeg. Og Solskjær synes å være enig. -

Jeg ønsker noen innlegg/synspunkter i "Manchester Uniteds nåværende og tidligere managere"-tråden. Statistikken der viser ikke kjempeutvikling sportslig, jeg tenker at kulturforandring og stemning er de største fremskrittene, og tidvis fotballen. og at dette er noe Solskjær er klar over.

Poengfangsten i PL under Solskjær er under snittet f.o.m 2014, det ligger an til å gå over 66 poeng (p. under Solskjær) og 68,9 p. (snittet) denne sesongen, men det skal spilles først.
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Trur dere OGS sitter trygt om United kjem på <5 plass i år?

Mulig det berre er rykte, men dette store skillet mellom 4 og 5 plass, om managere skal sitte, som har vært det siden SAF tida, kva seier den om Glazers og Ed?
At penger er viktigere enn prestasjon?
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Og har OGS fått nok økonomisk støtte til å klare 4 plass? Mitt svar til det er eit rungende NEI!

Ein umulig situasjon.

Men blir det ansatt ein ny manager då, og supportere meiner, igjen, at denne må få til, minst to år. Og ringen er sluttet, for femte gang.
post liked by: Blodfink
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Kommer an på, jeg tror han sitter om han skulle havne på 5 plassen.
Men det kommer til å brenne godt under beina hans.
Da har han ikke råd til mange feilskjær, hvis det bøtter i mot si mot utover neste høst så kan han forsvinne.

Det er et resultatorientert yrke.
Men de andre lagene rundt avgir poeng, United klarer fint topp 4 i år så det ikke noe problem.
post liked by: Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Å kvale inn i CL er helt klart en faktor, om United skulle ryke ut før finalen i EL og samtidig havne nedenfor 4.plass, så er jeg usikker på skjebnen til Solskjær: Men tenker vel at han ikke får fyken, uten at jeg er sikker på det. Blir det topp 4 sitter han trygt antar jeg.
post liked by: offside, Pink Final
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Otac wrote: 16 Feb 2021, 09:15 Trur dere OGS sitter trygt om United kjem på <5 plass i år?
Jeg tror han likevel vil være trygg på bakgrunn av den store transformasjonen av klubben og spillerstallen under hans ledelse, og at spillet på banen også utvikler seg i riktig retning. Men det er vanskelig å vite. Lyden fra marionetten Woodward kan bli ganske annen da, og det blir sikkert varmt under føttene til Solskjær. Skal jo stort sett bare et tap eller uavgjort til før kritiske røster blir svært så ivrige. Men for oss som sitter på utsiden, er det vanskelig å vite hva som er den reelle vurderingen til styret og eierne her. Kan godt være de bare tenker kortsiktig og heller prøver seg på ruletten igjen.
post liked by: Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pangaea wrote: 16 Feb 2021, 13:39
Otac wrote: 16 Feb 2021, 09:15 Trur dere OGS sitter trygt om United kjem på <5 plass i år?
Jeg tror han likevel vil være trygg på bakgrunn av den store transformasjonen av klubben og spillerstallen under hans ledelse, og at spillet på banen også utvikler seg i riktig retning. Men det er vanskelig å vite. Lyden fra marionetten Woodward kan bli ganske annen da, og det blir sikkert varmt under føttene til Solskjær. Skal jo stort sett bare et tap eller uavgjort til før kritiske røster blir svært så ivrige. Men for oss som sitter på utsiden, er det vanskelig å vite hva som er den reelle vurderingen til styret og eierne her. Kan godt være de bare tenker kortsiktig og heller prøver seg på ruletten igjen.
Ja vi er jo på fjerde runde no, ganske like runder.
Kvifor tru at denne runda skal bli so mykje annerledes.

Det henger alt for tett sammen med kva som blir invistert, og der har Glazers har ikkje levert til OGS.

Vidar Dale Fjeld

Det økonomiske konsekvenser skal ikke underslås sånn verden er akkurat nå. Det er røde tall og en klubb som United har store utgifter, større enn de fleste og da kan et resultat utenfor topp 4 bety mye. Så tror nok Ole må inn blant de 4. Og United har brukt penger på spillere, å si noe annet er direkte feil!!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Vidar Dale Fjeld wrote: 16 Feb 2021, 14:36 Og United har brukt penger på spillere, å si noe annet er direkte feil!!
Fullstendig uenig.

I forhold til:
-forutsetningane, at United skal være verden største klubb, med gigantisk omsetning
-behovet for betre førsteelver, og betre dekning. United spiller uten høgrekant, og med ganske dårlige midtstoppere

...so sakket igjen akterut.
Om man er fornøgd med å knive om fjerdeplassen, so ja ok.
Det er ikkje eg.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Otac wrote: 16 Feb 2021, 14:46
Vidar Dale Fjeld wrote: 16 Feb 2021, 14:36 Og United har brukt penger på spillere, å si noe annet er direkte feil!!
Fullstendig uenig.

I forhold til:
-forutsetningane, at United skal være verden største klubb, med gigantisk omsetning
-behovet for betre førsteelver, og betre dekning. United spiller uten høgrekant, og med ganske dårlige midtstoppere

...so sakket igjen akterut.
Om man er fornøgd med å knive om fjerdeplassen, so ja ok.
Det er ikkje eg.
United har brukt penger. Punktum.

Vi har vel hatt denne diskusjonen før? Og gang på gang har vi andre lagt frem fakta. Hvis du lurer på hvor de står kan du lese svarene du fikk i Ryktetråden. Men uansett, du mener at United som en av verdens største klubber, skal hente verdens beste spillere. Vel, det er nok lettere sagt enn gjort. Vi hentet likevel verdens dyreste midtstopper. Er Maguire verdens beste midtstopper? Nei, det er han ikke. Altså hentet vi feil spiller til feil pris. MEN påstanden at klubben ikke har brukt penger stemmer ikke.

Du nevner også at vi ikke har noe høyrekant. Vel, det kan for så vidt diskuteres. For min del så har jeg troen på at både Greenwood og Diallo kan bli gode alternativer der om et par års tid. Greenwood er kanskje enda nærmere. Poenget her er at du er uenig om klubbens strategi, men fakta taler fortsatt for seg selv. United har brukt penger. Hvordan er den diskusjonen vi egentlig burde ha.

Skal vi ha en god debatt om dette må vi alle fall anerkjenne de reelle fakta. Det at man er uenig i strategien til klubben og misliker eierne av den grunn er selvsagt helt legitimt. Men man må nesten basere påstandene sine på fakta.

Angående Solskjær sin posisjon så tror jeg at den er ganske så trygg. Men selvsagt vil det bli varmt i stolen hans uten CL til neste år.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

messilingard wrote: 16 Feb 2021, 15:08
United har brukt penger. Punktum.

Vi har vel hatt denne diskusjonen før? Og gang på gang har vi andre lagt frem fakta. Hvis du lurer på hvor de står kan du lese svarene du fikk i Ryktetråden. Men uansett, du mener at United som en av verdens største klubber, skal hente verdens beste spillere. Vel, det er nok lettere sagt enn gjort. Vi hentet likevel verdens dyreste midtstopper. Er Maguire verdens beste midtstopper? Nei, det er han ikke. Altså hentet vi feil spiller til feil pris. MEN påstanden at klubben ikke har brukt penger stemmer ikke.

Du nevner også at vi ikke har noe høyrekant. Vel, det kan for så vidt diskuteres. For min del så har jeg troen på at både Greenwood og Diallo kan bli gode alternativer der om et par års tid. Greenwood er kanskje enda nærmere. Poenget her er at du er uenig om klubbens strategi, men fakta taler fortsatt for seg selv. United har brukt penger. Hvordan er den diskusjonen vi egentlig burde ha.

Skal vi ha en god debatt om dette må vi alle fall anerkjenne de reelle fakta. Det at man er uenig i strategien til klubben og misliker eierne av den grunn er selvsagt helt legitimt. Men man må nesten basere påstandene sine på fakta.

Angående Solskjær sin posisjon så tror jeg at den er ganske så trygg. Men selvsagt vil det bli varmt i stolen hans uten CL til neste år.
Standpunktet her er todelt.
Om man anerkjenner korleis United blir driftet, eller om man ikkje gjer det.

Om eg hadde anerkjent at United det er ok at United er heilt rævkjøyrt av eigarane sine, so er det nok sant mykje av det du skriver.
United bruker penger på nivå med de andre 3-4-5 topplaga i PL.
Og vi bruker de antageligvis dårlig, med ei snittplassering på 4,7 plass siden SAF ga seg.

Men eg anerkjenner ikkje dette.
United omsetter, eller skal eg skrive omsette(fortid) for vesentlig meir enn de andre 3-4-5 topplaga.
Supportere bruker meir penger totalt sett enn desse laga.
Kvifor skal man da ikkje forvente og forlange at penger blir brukt?

Omsetningsmessig so var vi på høgde med BM, Barca og RM.
Vi skal forlange og forvente å knive med desse laga.
I stedet for kniver vi med Everton og Leicester, om plassering og om kjøp av spillere.
Alt for passivt!
post liked by: Blodfink, Pangaea
Post Reply