Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 486

Jeg har virkelig ingen tro på dette prosjektet. Solskjær skal ha for å ha kjøpt et par spillere som passer klubbens profil, men det er kanskje det enkleste han må gjøre.

Ser mye Moyes i han, både mhp total mangel på grunnspill men også pga det at han ser ut til å være altfor liten for denne jobben. Null karisma, og ser egentlig ut som en som går rundt og spør spillerne om autograf som han kan gi til sønnen sin etterpå.

Cola

Mats98 wrote: 24 Aug 2019, 19:36 Mener fortsatt han skal få tid. Burde hvertfall få et år til med 2 overgangsvinduer.
Ingen ting bygges på kort tid.
Skuffet jeg også idag, men la OGS få tid på seg.
Fantastisk start mor Chelsea, burde ha vunnet mot Wolfs.
Har vært uheldig på de 2 straffe sparkene vi har fått, og som var bra straffer,
men den mot Wolfs hadde den vært 5-10 cm høyere, så hadde det vært mål,
og idag så var straffen 3 mm for langt til venstre.

Dagen i morgen vil bli bedre :D

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Det var vel litt å ta i ? Skjønner hvorfor United signerte han som trener. Klubben og fansen ville ha det gamle United tilbake. Det får de med Solskjær.
Han er heller ikke en dum trener. Vært i trenerteamet til Ferguson i noen år og lært der. også vært spiller under han i mange år. Har tydeligvis alltid hatt lyst til å bli trener så det er klart at han har lært mye.
Har også vært på besøk hos klopp og lært litt der. Har phelan og McKenna ved siden av seg som han kan lære av.
Han er en klubb legende så tror nok spillerne respekterer han og at de er mere starstrucked på han enn omvendt.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Var vel ikke fantastiske mot Chelsea? Var ikke en 4-0 seier hvis du tenker på prestasjonene.
Skal vinne mot palace og wolves uansett om man bommer på straffespark.
Ikke at det er bare Solskjær sin feil, men som sagt så ser man klart at de sliter med å spille igjennom et etablert forsvar.

Cola

Mats98 wrote: 24 Aug 2019, 19:55 Var vel ikke fantastiske mot Chelsea? Var ikke en 4-0 seier hvis du tenker på prestasjonene.
Skal vinne mot palace og wolves uansett om man bommer på straffespark.
Enig, men resultatet mot Chelsea var mer enn jeg hadde forventet.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Helt klart
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 486

Er det sånn at man på død og liv skal ha det gamle United tilbake? Gammelt tankegods i en idrett som utvikler seg hele tiden, neitakk. Solskjærs mantra har vært "angrepsfotball", men det er jo null plan i angrepsspillet. Tiden der man bare flyttet en midtbanespiller opp for å score er forbi.
User avatar

offside
Posts: 1306
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Kan ikke legge all skylda på Ole Gunnar Solskjær, men så klart hvis disse feilskjærene gjentar seg altfor ofte så lever ikke han heller lenge i denne jobben her. Sånn er det, treneryrket er et resultatorientert yrke.
Du måles utifra resultater, og de har ikke Solskjær hat med seg.

Han skal selvsagt få tid, men hvor mye tålmodighet har United? Hvis man ser hvordan det gått med de forrige trenerne........
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 486

Helt klart at man ikke skal legge all skyld på Solskjær, det dreier seg ikke om en enkeltkamp for min del heller. Jeg er bare skeptisk til at man mer eller mindre plukker opp en mann fra gata for å lede verdens største klubb, og velger å stole blindt på han til tross for at alle piler peker i feil retning.

Både City, Spurs og Liverpool har vist at det er ekstremt viktig å få tak i de riktige trenerne - se bare på prestasjonskurven til de respektive lagene da de ansatte Pep, Klopp og Pochettino. Én ting er den taktiske biten, men de har alle sammen en enorm karisma som gjør at også stjernene yter maksimalt for dem. Solskjær virker jo bare som en fanboy.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Er delvis enig [mention]Harry Greaves[/mention] . Men jeg tror at det var det som var grunnen til at de signerte Solskjær. Fansen så jo ut til å nesten kreve det.
Å som jeg sa tidligere så mener jeg det er feil å kalle han fanboy og å si at vi bare hentet han fra gata. Han er absolutt ikke på nivået til klopp og pep, men han har litt erfaring med å være trener nå. Det at han var trener i United tidligere tror jeg hadde mye å si.
Jeg tror jo det samspillet vi savner og den angrepsplanen vil komme etterhvert. Han har tross alt bare vært fast trener for United siden april-mai ellerno. Tiden før det tells litt men ikke veldig for da var både han og spillerne usikre.
Så han har vært trener i 5 måneder. Pep og klopp trengte minst et år og 6-7 signeringer.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14543
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22986
Liker mottatt: 18981

Byttene han gjør har vært dårlige, men det er jo en tynn tropp, lite å hente på benken...Huff, det er fortvilende.

Samtidig blir vi snytt av dommer mot C.P, og to straffer med resultatet null mål kan ha kosta 6 poeng...
LUHG!
User avatar

Ivanisevic
Posts: 76
Joined: 30 Jun 2019, 15:43
Liker mottatt: 3

For meg har det ingenting å si hvem som er manager for United. Hadde vi hatt Klopp, Guardiola, Pochettino eller Jesus selv som manager hadde denne stallen levert ujevne prestasjoner uansett. Det Woodward og den sportslige ledelsen i klubben leverer til manageren er ikke bra nok. Så kan man kanskje argumentere at en av de overnevnte hadde presset hardere for å få spillerne de trenger, men når Mourinho ikke klarte det, så...

OGS er langt unna klassen til de 3 som leder de 3 beste klubbene i PL, men når klubben uansett ikke har en fair sjanse til å bli noen toppklubb igjen med det første, kan vi like gjerne ha en manager som fansen som liker og som ikke kjøper inn Fellainier og Lukakuer for å lempe ballen på Stoke-måten opp på dem, men en som har lyst å spille en fotball de fleste av oss liker å se på.

Bedre å ha det mens vi venter på at resultatene skal bli så dårlige at neste manager skal få komme inn og fortsette den evige (så lenge Woodward har makta og DoF ikke finnes) runddansen.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14543
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22986
Liker mottatt: 18981

Støtter det du skriver over her [mention]Ivanisevic[/mention]

Manageren får ikke støtten av eiere og direktørene...Men OGS vil spille rask, offensiv fotball, og har antageligvis en plan for det også, selv om mange etterlyser en slik plan.

Dette var jo problemet under alle managere siden 2013, fans har etterlyst en offensiv plan...

Spillerne er ikke gode nok...Når man ser på rivaler så har de dobbel dekning på alle plasser. Det spiller ingen rolle om de får noen skader egentlig. Og så har de managere i verdensklasse, med lengre erfaring.

MUFC er et stort spørsmålstegn...Og det har det vært i over 6 år nå.

OGS får kritikk får startoppstillingen og bytter av mange fans. Gomes er noe så og si alle fans snakker om. Benken i de første kampene ser syltynn ut, den inneholder ikke spillere som kan utgjøre noen stor forskjell...

Mitt håp er at Gomes, Garner, Chong og Greenwood kan gjøre det når de får muligheten.

Mye ansvar på spillere med null erfaring...Men om benken mot Southampton inneholder 2-3 av disse er det greit for meg, helst Gomes fra start.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14543
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22986
Liker mottatt: 18981

Jeg håper Tuanzebe og Gomes er i laget mot Soton`, og Chong om Martial er skadet, Rashford eller Greenwood spiss. Chong venstre kant, Gomes nr 10, James beholder plassen.

Kom igjen OGS, røsk opp litt nå.
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Er enig i, at det store problem er Glazers bedste ven, Ed Woodward.

Og så længe han har det sportslige ansvar kommer United ikke i CL igen. Det er min tørre påstand. Selvom det er sjældent, at 4. pladsen ryger så billigt som i denne sæson.

Det kan godt være, at United køber spillere. Og fremragende spillere. Måske også verdensklassespillere. Men det er en årsag til, at di Maria, Sanchez, Lukaku, Pogba osv. er i bedste fald begrænsede succeser (de fleste af disse stjerner har været direkte fiaskoer). De er ikke købt ind fordi træneren vil have dem og de passer ind på holdet. Nej, de er hentet ind fordi de kan sælge masser af trøjer og derved kan generere mere penge til the Glazers.

Nu er denne tråd om Ole Gunnar. Jeg kan godt forstå noget af kritikken af ham. Men jeg synes, at det er direkte forkert at kritisere ham for hans taktik. Det er ikke taktisk, at han har et problem. Hans største problem kommer nok under mandskabspleje. Det virker helt enkelt ikke til, at han er stærk nok til at styre dette omklædningsrum. Det er fyldt meg kæmpegoer, som virker til at have en endnu større magt end Solskjær. F.eks. Pogba.

Jeg har selv været og er utrolig kritisk overfor Solskjær. Han var min største favorit som spiller og jeg ønskede ham længe til United som træner. Og jeg blev faktisk ufattelig glad da han tog over. Men den glæde er langsomt forsvundet. Ikke decideret fordi resultaterne og spillet til slut i sidste sæson var så dårligt. Det tror jeg han har forsøgt at rette op på. Men det er hovedsageligt pga. hans udtalelser. Han har ikke holdt sig så meget til de udtalelser i hele sidste sæson. Hvor mange akademispillere har f.eks. reelt få en ordentlig chance? Muligvis Greenwood, men det kan godt diskuteres. Og hvor mange af spillerne fra Everton-kampen er væk? Det er sådan nogle udtalelser han skal holde sig fra. Og så skal han ikke være så utrolig positiv. Klubben er i en ufattelig dårlig fatning fra top til bund. Old Trafford lækker, spillertruppen er elendig, bredden er stortset ikke eksisterende, lederen af fodboldafdelingen har hverken forstand eller interesse for fodbold og ejerne tænker KUN på at tjene penge og skider langt på resultaterne. De kunne ikke være mere ligeglade. Og så er resultaterne heller ikke de bedste. En træner skal ikke hele tiden smide spillere under bussen og kritisere dem stærkt i pressen, men han kan godt komme med et ordvalg så det kan tolkes som en kritik af en hvis spiller (i truppen) eller ledelsen. Sådan som han udtaler sig nu så virker han mere som en marionetdukke for ledelsen hvor det er spillerne, der styrer løjerne.

Når alt det er sagt så har jeg haft en positiv tanke omkring Solskjær. For jeg synes han gør flere ting rigtigt. Han har solgt Fellaini og Lukaku og ville ikke forlænge med Valencia, og så er det ret klart, at han forsøger at enten komme af med eller langsomt at udsluse Rojo, Darmian, Matic, Smalling og Jones og muligvis også Young. Tre spillere, der hverken var gode nok til dette niveau eller passede til den stil OGS helt klart forsøger at spille. Og jeg synes også det er fint, at United ikke bare henter spillere ind for at hente nogen, men at man hellere vil vente til den rigtige spiller kan hentes (rygterne siger bl.a. at United nok kan hente Sancho i 2020 hvis de når CL). Han har lagt en helt rigtig transferstrategi, der virker til at ændre truppens balance.

Så til den tanke jeg har siddet meget med i sommer. OGS bliver nok ikke nogen succes på den korte bane. Altså jeg tror ikke han kommer til at vinde noget med klubben og det kan endda være, at klubben ikke kommer i CL igen i hans tid som manager. Men på den lange bane kan jeg godt se, at han ændrer klubben til det bedre og klubben kan på lang sigt få succes med en anden manager pga. Solskjær.
Post Reply