Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Jeg snakker ikke om, at Solskjær skal gå full-Mourinho-mode. Men faktum er, at Uniteds midtbane er blandt de allerværste i hele PL. Alligevel får den gang på gang ros af Solskjær. Han snakker om fremgang og talentfulde spillere og hvad ved jeg. Men der er absolut ingen fremgang på midtbanen. Fred er dårlig, men han er klasser bedre end både Lingard og Andreas.

Han kan udtale bl.a. "Ja, vi har problemer, men det skyldes bl.a., at vi ikke har en midtbane, der er stærk nok!" På den måde kritiserer han ikke ligefrem nogen enkelt spiller, men Woodward og samtidig giver han en besked om, at han er nødt til at forstærke midtbanen. Men i stedet udtaler han noget fjollet a la "Andreas er en ung knægt, der arbejder hårdt og er blevet bedre".

Enten lyver han eller han bare snotdum. Uanset hvad det er så vil jeg ikke have, at sådan en skal være United-manager. Muligvis er han lidt hårdere i omklædningsrummet. Men må være helt ærlig og indrømme, at det tror jeg ikke på. Det kan så godt være, at I har ret i, at han ikke er stærk nok.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Kyndilfan1 wrote: 04 Dec 2019, 17:57 Jeg snakker ikke om, at Solskjær skal gå full-Mourinho-mode. Men faktum er, at Uniteds midtbane er blandt de allerværste i hele PL. Alligevel får den gang på gang ros af Solskjær. Han snakker om fremgang og talentfulde spillere og hvad ved jeg. Men der er absolut ingen fremgang på midtbanen. Fred er dårlig, men han er klasser bedre end både Lingard og Andreas.

Han kan udtale bl.a. "Ja, vi har problemer, men det skyldes bl.a., at vi ikke har en midtbane, der er stærk nok!" På den måde kritiserer han ikke ligefrem nogen enkelt spiller, men Woodward og samtidig giver han en besked om, at han er nødt til at forstærke midtbanen. Men i stedet udtaler han noget fjollet a la "Andreas er en ung knægt, der arbejder hårdt og er blevet bedre".

Enten lyver han eller han bare snotdum. Uanset hvad det er så vil jeg ikke have, at sådan en skal være United-manager. Muligvis er han lidt hårdere i omklædningsrummet. Men må være helt ærlig og indrømme, at det tror jeg ikke på. Det kan så godt være, at I har ret i, at han ikke er stærk nok.
Med mindre du regelmessig besøker United garderoben før/under/etter kamp så har du vel like mye kunnskap om hva som blir sagt der som alle oss andre. Hva i all verden er fortjenesten med å bruke media til å kritisere spillere, ledelse eller eiere? Han tjener ingenting på det utenom at han tilfredsstiller en gruppe fans som jeg føler meg relativt sikker på at er en minoritet. Ta heller alt som blir sagt i media med en klype salt.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

messilingard wrote: 04 Dec 2019, 13:03 Jeg mistenker at ekstremt mange supportere glemmer en veldig vesentlig ting når det kommer til transfermarkedet, nemlig at andre klubber sjeldent vil selge sine beste spillere. For eksempel virker denne tankegangen om at man bare skal raide Leicester for spillere helt komplett uten noen form for realistisk tankegang angående andre klubber.
Dette har du og jeg diskutert noen ganger nå..Jeg er fortsatt uenig, husker ikke hvor vi diskuterte det sist, i overgangs-tråden sikkert...
messilingard wrote: 04 Dec 2019, 13:03 Det jeg undrer mest på, er denne tankegangen om at man skal hente 5-6 spillere hvert eneste vindu.
Det er ingen som snakker om 5-6 spillere i HVERT vindu er det?

Forøvrig mye enig, spesielt i planløsheten i overgangsmarkedet MUFC bedriver...
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Kyndilfan1 wrote: 04 Dec 2019, 17:57 Jeg snakker ikke om, at Solskjær skal gå full-Mourinho-mode. Men faktum er, at Uniteds midtbane er blandt de allerværste i hele PL. Alligevel får den gang på gang ros af Solskjær. Han snakker om fremgang og talentfulde spillere og hvad ved jeg. Men der er absolut ingen fremgang på midtbanen. Fred er dårlig, men han er klasser bedre end både Lingard og Andreas.
Enig.
Kyndilfan1 wrote: 04 Dec 2019, 17:57 Enten lyver han eller han bare snotdum. Uanset hvad det er så vil jeg ikke have, at sådan en skal være United-manager. Muligvis er han lidt hårdere i omklædningsrummet. Men må være helt ærlig og indrømme, at det tror jeg ikke på. Det kan så godt være, at I har ret i, at han ikke er stærk nok.
Tenker mye det samme...
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

United mot "storlag" etter at OGS tok over:

Spurs 1-0
Arsenal 3-1
Leicester (tar med dem i denne gjengen også) 1-0
Chelsea 2-0
Liverpool 0-0
Arsenal 0-2
Man City 0-2
Chelsea 4-0
Leicester 1-0
Arsenal 1-1
Liverpool 1-1
Chelsea 2-1
Spurs 2-1

Totalt 13 kamper

Seire: 8
Uavgjort: 3
Tap: 2

Målforskjell 18-9

Denne sesongen:
Seire: 4
Uavgjort: 2
Tap: 0

Målforskjell 11-4

Sannelig ingen dårlig statistikk! Sånn etter hukommelsen kan jeg heller ikke huske at vi har hatt spesielt med flaks i disse kampene, med unntak av den første kampen mot Spurs. I 0-2-tapet for Arsenal var vi egentlig ganske gode, og uheldig som tapte.

Det viser litt av hva som bor i laget og hvor toppnivået ligger. Men det forteller jo også om et enormt sprik mellom topp- og bunnivå, og at vi fortsatt virker klart best som underdogs.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

Ja, det er bittert at det går dårlig mot antatt overkommelig motstand.

Men med to midtbanespillere og en spiss inn, som muligens er de tre neste overgangene begynner det å se mye bedre ut.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
En gang må bli den første...Ole har aldri vunnet mot City, hverken som spiller el. manager. Go United!
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Nu får OGS virkelig vist noget karakter.

Men det er umådeligt vigtigt, at OGS får støtte til at købe et par spillere i januar. Hvis United kunne få Maddison og van de Beek eller Havertz ville det være enormt kanon. Og så havde jeg troet på 4. pladsen.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

Eller Zaniolo fra Roma, Sancho får vi nok ikke i januar dessverre, men nesten synd på James om vi henter en høyrekant nå, haha. Maddison el. Havertz ville vært som en drøm. Beek også, alle disse ville passet godt inn!
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Kyndilfan1 wrote: 07 Dec 2019, 21:00 Nu får OGS virkelig vist noget karakter.

Men det er umådeligt vigtigt, at OGS får støtte til at købe et par spillere i januar. Hvis United kunne få Maddison og van de Beek eller Havertz ville det være enormt kanon. Og så havde jeg troet på 4. pladsen.
Solskjær har vist karakter hele veien.
Står fjellstøtt og har integritet.

Håper midtbanen styrkes i januar.

Leicester selger aldri i verden Maddison i januar.
Ihvettfall ikke for under £100 000 000.
Hvorfor skulle de selge?
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

Pink Final wrote: 07 Dec 2019, 21:34 Leicester selger aldri i verden Maddison i januar.
Ihvettfall ikke for under £100 000 000.
Hvorfor skulle de selge?
Overgangstråden har en diskusjon, eller hadde i alle fall en liten diskusjon angående Maddison.

Det er nok ingen som tror at Maddison kommer i januar, mer håp? Og så skal han visstnok være United-supporter fra tidlig alder, og god kompis med Maguire, ser for meg at han blir et mål til sommeren, og at en av de under kommer i januar.

Men mye tyder på at han er på radaren vår i alle fall, sammen med Havertz (AM Leverkusen), Cherki (AM Lyon), Zaniolo (AM Roma), og er det noe jeg har lært i transfer-markedet så er det at knapt noe som helst er umulig...De 3 andre er knapt tørre bak øra, men spiller for førstelagene i sine klubber, Cherki har debutert i høst, 16 år gammel.

Zaniolo kan spille spiss og, gjorde det mot Inter i går.

Edit: Glemte Eriksen i farta, og så har en gjenganger dukka opp den siste uka: Vidal faktisk.

I tillegg er vi linka til en haug DM, noen spisser og høyrevinger.
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Problemet med Maddison er en overgangssum til Leicester.

Og hvis Solskjær ønsker ham nogenlunde ligeså meget som jeg gør så er United villige til at betale 100-120 eller måske 150 mio £.

Jeg tror ikke på, at nogen bliver hentet i januar. Men skulle det være, at nogen blev/bliver hentet i januar så er det en af Sancho, Maddison, Rice eller måske Eriksen. Og de er alle mulige. Spørgsmålet er bare hvor meget United ønsker dem. Men købte United disse fire ville jeg ikke klage.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Rice er neppe bedre enn de to vi har sentral nå, i alle fall ikke i nåværende form.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

Må si at de to videoene [mention]Torquemada[/mention] posta med PK Romero/Solskjær og Lineker/Rashford var bra altså, ikke minst er de meget bra for OGS!
LUHG!
User avatar

EivindfromNorth
Posts: 45
Joined: 04 Oct 2018, 09:16
Liker gitt: 20
Liker mottatt: 30

Mener det nå må være rimelig legitimt å sette spørsmålstegn ved OGS taktiske disponeringer, og vurdering av spillemateriellet. Lingard og Martial er helt klart ikke i form. Personlig tror jeg ikke de har større potensial en hva de viser nå. Likevel, de får starte kamp etter kamp. Greenwood, en spiller i form viker plass for Martial. Lingard leverer ikke end product. At all! Her bør det heller gjøres taktiske omdisponeringer for å rotere han ut av laget.
OGS vet at vi sliter mot lag som vi ikke kan kontre på. På hvilken måte har han utviklet denne delen av spiller på ett år! Jeg ser ingen tegn til at dette har bedre seg. Det er urovekkende. At vi klarer å være bananskall for topp 4 lagene får alt for mye oppmerksomhet, og må ikke bli en hvilepute.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

EivindfromNorth wrote: 22 Dec 2019, 16:43 OGS vet at vi sliter mot lag som vi ikke kan kontre på. På hvilken måte har han utviklet denne delen av spiller på ett år! Jeg ser ingen tegn til at dette har bedre seg. Det er urovekkende. At vi klarer å være bananskall for topp 4 lagene får alt for mye oppmerksomhet, og må ikke bli en hvilepute.
Enig. Det var vanskelig å få øye på kampplanen nå mot Watford ja. Det er ikke noe spill liksom, det går på lykke og fromme.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

EivindfromNorth wrote: 22 Dec 2019, 16:43 Mener det nå må være rimelig legitimt å sette spørsmålstegn ved OGS taktiske disponeringer, og vurdering av spillemateriellet. Lingard og Martial er helt klart ikke i form. Personlig tror jeg ikke de har større potensial en hva de viser nå. Likevel, de får starte kamp etter kamp. Greenwood, en spiller i form viker plass for Martial. Lingard leverer ikke end product. At all! Her bør det heller gjøres taktiske omdisponeringer for å rotere han ut av laget.
OGS vet at vi sliter mot lag som vi ikke kan kontre på. På hvilken måte har han utviklet denne delen av spiller på ett år! Jeg ser ingen tegn til at dette har bedre seg. Det er urovekkende. At vi klarer å være bananskall for topp 4 lagene får alt for mye oppmerksomhet, og må ikke bli en hvilepute.
Enig i noe av det du skriver, men også uenig i noe. Altså, Martial og Lingard. Hvem andre er det du mener skal spille. Solskjær sverger til 4-2-3-1 og velger spillerne deretter. Jeg mener faktisk at Lingard er inne i en OK formkurve akkurat nå. I dag bommet han på en sjanse hvor han burde ha scoret, men bortsett fra det så klarte han seg greit. Vi trenger selvfølgelig forsterkninger i 10'er posisjonen, men akkurat nå mener jeg at vi ikke har noen bedre spillere enn nettopp Lingard som kan spille der.

Og ja, om Solskjær forandrer formasjon og litt taktikk så kan Lingard lett skippes ut av laget, men er det virkelig Lingard som er problemet?

Vi har to backer som er helt ufarlige offensivt. Luke Shaw prøver i det minste, mens Wan-Bissaka er helt fraværende offensivt.

James har vært anonym i flere kamper på rad nå. Rashford har vært helt enorm, men i dag var han veldig anonym.. mens Martial kom seg utover i kampen. Satser på at det blir bedre fremover nå som Pogba er tilbake.. og det kommer nok en del endringer mtp det tette kampprogrammet. Slik det ser ut nå så kan egentlig bare Greenwood begynne å starte kamper, for han gjør det hvertfall ikke dårligere enn de som er utpå der.

Men som du sier. Det er urovekkende at vi ikke klarer å bryte ned antatt dårligere motstand.. (som vi ikke kan kontre på).
Post Reply