Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Vidar Dale Fjeld

Jada, gi OGS tid...og vi er fortsatt like langt bak om tre år. Er det virkelig slik at vi bare skal gi en manager tid så er alt ok? Hva har Ole levert? Ingenting, absolutt ingenting. Foruten de følelsesladde ordene på presskonferanser og i etterkant av kamper som en Unitedsupporter vil høre, da forsvinner 50% av kritisk tenkning med en gang. Tar vi med at han "kjenner" United så er han untouchable fra fans og supporterklubb, norske aviser og "alt" annet. Vi er på stedet hvil om ikke lenger bak enn når Ole kom. Ingen plan som er synlig på banen, ingen relasjoner...bare kontringer. Vi har tre nye spillere inn. Jeg påstår at det ikke er relasjoner mellom Wan-Bissaka og James, de er bare på samme side...og Maguire og Lindeløf altfor like i spillestil og utfyller hverandre ikke godt nok som et topp stopperpar. Og hvem av de beste spillerne vil til Manchester United av sportslige kriterier om de skulle passe inn i "stilen" til United? Er det lønningslippen som bestemmer det til syvende og sist. Verdens beste plan til å mislykkes. Sikker veldig pessimistisk, og det lever jeg godt med, selv om jeg mener jeg er realistisk. Ole har det ikke, ei heller hans assistenter. Jeg ser ikke et snev av fremgang...vi er enda dårligere mot de dårlige er fasit hittil. Sånn...håper resten av julen ble ødelagt. :blush:
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Jeg tror [mention]Mcilroy[/mention] er inne på et kjernepunkt.
Klubben har staket ut en ny kurs, der langsiktig tankegang står sentralt.

Bl.a derfor tror jeg Solskjær sitter trygt ut denne sesongen, minst.

Selvsagt skulle vi sett bedre resultater.
Selvsagt skulle grunnspillet mot lavtliggende motstand vært bedre.
Tror ingen nekter på det.
Men, klubben har trolig bestemt seg for en mer tålmodig strategi.

Noen kjører sammenligning mot Jürgen Klopp.
Det er både likheter og forskjeller der.
Ser egentlig flere forskjeller men, Solskjær selv kjører sammenligning - senest i siste intervju.

Klopp kom til Liverpool basert på CV’n fra tysk fotball.
Solskjær kom til United basert på personligheten og statusen sin.
Solskjær var som kjent interim, og skulle skape positive vibber i et miljø som hadde surnet fullstendig.
Utgangspunktet for de to var ulikt.
Solskjær fikk imidlertid jobben permanent.
Jeg tror han fikk den mye fordi han tenkte langsiktig.
Tror han har influert Woodward og eierne til å tenke på en annen måte.
Dette er et langsiktig prosjekt, og Solskjær vil få tid.
Så kan vi like det eller ikke (selv liker jeg den tilnærmingen).

Om man absolutt må kjøre sammenligning mot Klopp, så har han fått tid.
Uten å vise all verden av resultater i 15/16, 16/17 og 17/18.
Noen tapte finaler riktignok.

Klopp har fått 8 vinduer, der han nærmest har forandret stallen fullstendig

INN

Januar 2016

Marko Grujic £5,1m Crvena Zvezda

Juli 2016

Joel Matip Gratis Schalke 04
Loris Karius £4,7m Mainz
Sadio Mané £30m Southampton
Ragnar Klavan £4,2m Augsburg
Alex Manninger Gratis Augsburg
Georginio Wijnaldum £23m Newcastle

Juli 2017

Mohamed Salah £36,9m Roma
Dominic Solanke Ukjent sum Chelsea
Andy Robertson £8m Hull

August 2017

Alex Oxlade-Chamberlain £35m Arsenal

Januar 2018

Virgil van Dijk £70m Southampton

Juli 2018

Naby Keita £52,75m Leipzig
Fabinho £39m Monaco
Xherdan Shaqiri £13,5m Stoke
Allison £55,5m Roma

Juli 2019

Zepp van den Berg £1,3m
Adrian Gratis West Ham

Januar 2020

Takumi Minamino £7,25m Salzburg

UT

Juli 2016

Jordan Rossiter £0,25m Rangers
José Enrique Gratis Zaragoza
Kolo Touré Gratis Celtic
Samid Yesil Gratis Panionios
Carlos Teixeira £0,25m Porto
Jerome Sinclair £4m Watford
Sergi Canós £2,5m Norwich
Martin Skrtl £5,5m Fenerbache
Jordon Ibe £15m Bournemouth
Joe Allen £11m Stoke
Brad Smith £3m Bournemouth

August 2016

Christian Benteke £27m Crystal Palace
Luis Alberto £4,3m Lazio
Mario Balotelli Gratis Nice

Januar 2017

Tiago Ilori £3,75m Reading

Juli 2017

Andre Wisdom £2m Derby
Lucas Leiva £5m Lazio
Kevin Stewart £4m Hull

August 2017

Mamadou Sakho £24m Crystal Palace

Januar 2018

Philippe Coutinho £105m Barcelona
Cameron Brannagan £0,25m Oxford

Juli 2018

Emre Can Frigitt Juventus
Joe Flanagan Frigitt Rangers
Danny Ward £12,5m Leicester

August 2018

Ragnar Klavan £2m Cagliari

Januar 2019

Dominic Solanke £19m Bournemouth
Lazar Markovic Gratis Fulham

Juli 2019

Daniel Sturridge Frigitt Trabzonspor
Alberto Moreno Frigitt Villarreal
Rafael Camacho £5m Sporting Lisboa
Danny Ings £18m Southampton

August 2019

Simon Mignolet £6,4m Club Brügge
Ryan Kent £6,5m Rangers

Her er ikke poenget transfersummer, det har ikke manageren noe med.
Her er poenget at Klopp har fått tid til å kjøpe sine spillere.

Kun 9 av 30 i troppen er igjen fra 8 oktober 2015.

Clyne (spiller aldri lenger)
Gomez (fringe player)
Lovren
Aleksander-Arnold

Milner (veteran)
Henderson

Lallana (fringe player)
Firmino
Origi

Kun Aleksander-Arnold, Henderson og Firmino kan regnes som viktige av disse.
Klopp har altså helt endret stallen og ikke minst førstelaget.

Solskjær har sålangt hatt 2 vinduer.
Egentlig kun ett, da januarvinduet ifjor kom da han var interim.

INN

Juni 2019

Daniel James £15m Swansea
Aaron Wan-Bissaka £45m Crystal Palace

August 2019

Harry Maguire £80m Leicester

UT

Januar 2019

Marouane Fellaini Ukjent (£7,5m?) Shandong Luneng

Juni 2019

Ander Herrera Frigitt PSG
Antonio Valencia Frigitt Quito

Juli 2019

James Wilson Gratis Aberdeen

August 2019

Romelu Lukaku £74m Inter
Matteo Darmian £1,6m Parma
Dean Henderson UTLÅN Sheffield United
Alexis Sanchez UTLÅN Inter
Chris Smalling UTLÅN Roma

Solskjær har såvidt begynt på jobben med å skape sitt lag.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Vidar Dale Fjeld

Sammenligningen mellom Klopp og Solskjær har en relevans. De er begge managere. Solskjær i Norge, i en liga av i beste fall middelmådighet og en fullstendig mislykket historie i Cardiff. Klopp i Tyskland, i en liga som er ansett som en av de fire store, ligamesterskap og cup-trofeer som resultat. Dermed burde managerne kunne sidestilles synes det som om du mener Pink. Er det tilfelle? Bare en manager får tid nok så er det likegyldig hvilken ballast han har med seg. Vi blir servert den verste fotballen som jeg kan huske at dette laget noengang har prestert. Selv under LVG var kvaliteten på fotballen bedre, fordi de spilte slik han ønsket, underholdningsverdien var dårlig, det er en annen sak. Jeg vil klubben alt vel, derfor må Ole ut om han ikke klarer topp 4. Han sitter trygt ut sesongen og så er det farvel og takk for forsøket. Romantikk hører ikke til i fotballen.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Mulig du oppfatter mitt innlegg som et tilsvar til ditt [mention]Vidar Dale Fjeld[/mention].
Det var ikke det, vi må ha postet omtrent i samme sekund (kl 09.41 begge to).

Som sagt, det er både likheter og ulikheter mellom Klopp og Solskjær.
De har relativt lik fotballfilosofi - der er det en likhet.
De ble ansatt i sine respektive klubber på ulikt grunnlag.
Klopp pga sin CV, Solskjær pga sin personlighet og status - som allerede nevnt.
At Klopp er en bedre manager enn Solskjær er det vel ingen som benekter.

Å få tid er heller ikke nødvendigvis det samme som å få suksess.
Jeg har aldri skrevet det.

Det jeg skriver er at Mufc sannsynligvis har bestemt seg for en mer tålmodig strategi.
Der Solskjær blir gitt tid - bl.a fordi han tenker langsiktig.

Solskjær har hatt ett år i jobben, han har fremdeles en stall satt sammen av sine fire forgjengere.
Klopp fikk tid til å bygge sin egen stall, som dokumentert i posten min over.

Som du kanskje har sett av mine andre innlegg er jeg selv kritisk til Solskjærs taktiske tilnærming mot klubber som ligger lavt med laget sitt.

Resultatene er også svakere enn ihvertfall jeg tipper før sesongen.
Jeg tippet 1,7 poeng i snitt (i en eller annen post her inne).
Snittet ligger på svake 1,3.

Det er en del å sette fingeren på ifht Solskjær.
Og flere ubesvarte spørsmål.

Allikevel støtter jeg at han fortsetter.
Klubben kan ikke fortsette å tenke kortsiktig, og å bytte manager i hytt og gevær.

Jeg vil gi Solskjær tid - slik at han får minst ett sommervindu til.

Enig i at fotballen til tider er fryktelig å se på.
Jeg har sammenlignet med vanGaal ball i måten å angripe på mot etablert.

Én stor forskjell er det - United kommer til flere avslutninger og sjanser enn under van Gaal.
Den fotballen vi ble servert under 15/16 sesongen er vel den minst sjanseskapende fotballen i United’s moderne historie.

http://www.cityam.com/228493/how-bad-is ... fford-boss

Helt greit å være kritisk.
Og det er lett å være kritisk, spesielt nå som ting ikke går helt på skinner.

Vi som er litt mer tålmodige har ikke all verden av fakta å slå i bordet med - sålangt.

Bortsett fra at United enda er med i cupene, slår toppklubbene og har en manager som faktisk ser ut til å sette klubben foran seg selv.

Ingen vet hvordan dette ender.
Jeg velger Ihvettfall å se relativt positivt på det.
Den positiviteten er basert litt på fotballromantisme - innrømmer det - men, den er også basert på at Solskjær har fått klubben til å endre strategi.

Jeg tippet 5 plass - 65 poeng og ett cupmesterskap før sesongen,
Det tipset kan meget vel gå inn.
Last edited by Pink Final on 25 Dec 2019, 12:01, edited 1 time in total.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

EivindfromNorth
Posts: 45
Joined: 04 Oct 2018, 09:16
Liker gitt: 20
Liker mottatt: 30

Jeg mener det er helt irrelevant å diskutere om OGS skal få sparken. Klart han skal få frem til desember neste år. OGS har gjort såpass mange positive grep som gir han tid.
1. Kvittet seg med spillere som underpresterte og som hevet høy lønn.
2. Gjenopprettet harmoni blant de ansatte i Manchester United Football Club.
3. Vise i pressekonferanser at det er et vi, og ikke jeg mot resten.
4. Handlet spillere som passer klubben, og ikke PR avdelingen.
5. Innført Culture re-boot. Høres ut som noe new public management faenskap, men er jo definitivt noe vi supportere har etterspurt.
Det som gjenstår, og som jeg har kritisert OGS for. Vinne kamper mot antatt dårligere motstandere, og levere jevnt gode prestasjoner Det skal han få ett år og to overgangsvinduer på å gjøre noe med. Og det må være et krav vi kan stille uten at man blir stemplet som hylekor.

Vidar Dale Fjeld

Er ikke mye hylekor her inne. Stort sett gode reflektert innlegg begge veier, for-mot osv. Herlig med tråder der en kan diskutere et tema fritt, og over lang tid. Ulike meninger må det være, min er ikke bedre eller verre enn noen andres. Ulike tilnærminger til tålmodighet og veien videre skal alltid være oppe til diskusjon. Det er slik et forum skal fungere. Derfor faller/falt trådene på United.no sammen. Ingen rød tråd i diskusjoner. Keep up the good work!

Screwd
Posts: 18
Joined: 08 Aug 2018, 21:00
Liker mottatt: 1

EivindfromNorth wrote: 25 Dec 2019, 11:56 1. Kvittet seg med spillere som underpresterte og som hevet høy lønn.

Og enda så underpresterer vi mer enn vi har gjort de siste 30 årene.
EivindfromNorth wrote: 25 Dec 2019, 11:56 2. Gjenopprettet harmoni blant de ansatte i Manchester United Football Club.
Den ville blitt gjenopprettet så fort Mourinho ble sendt på dør.
EivindfromNorth wrote: 25 Dec 2019, 11:56 3. Vise i pressekonferanser at det er et vi, og ikke jeg mot resten.
Ved å sitte å spre svada som at hans united aldri skal jobbe dårligere enn motstander etc. Noe som forøvrig har skjedd x antall ganger mot crap motstand allerede.
EivindfromNorth wrote: 25 Dec 2019, 11:56 4. Handlet spillere som passer klubben, og ikke PR avdelingen.

En defensiv back og en midtstopper til 130 mill pund, men vi er fremdeles dårligere defensivt enn på mange mange år.
EivindfromNorth wrote: 25 Dec 2019, 11:56 5. Innført Culture re-boot.
Hvilken kultur? Vinnerkulturen? For den har han jaggu kastet ett godt stykke unna Old trafford.
Hvis du derimot mener at han kun henter spillere som vil til klubben, så er ikke akkurat Solskjær essensiell for den endringen.

Ser fremdeles ikke hva positivt han har gjort for klubben.
Som jeg har sagt tidligere så presser vi minst like dårlig eller dårligere enn under Mourinho.
Bryter ned like dårlig svakere motstand og spiller like stillestående "angrepsfotball" som under LVG.
Resultater som er enda svakere enn under Moyes.

Er ett godt stykke fra å være imponert ja.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ja, mye bra over her, men det med spillere inn og ut, Klopp hentet 7 spillere i sine to første vinduer, Solskjær 3.

Klopp henta inn 6 stykker i sitt første sommervindu og 1 i sin første januar. Han kvitta seg med en haug rask og rusk også den sommeren (2016). Jeg har ikke hørt om 6 av de 11 som forlot klubben den gangen, og de han kvitta seg med som jeg har hørt om, var vel ikke førstevalg de heller.

Så Klopp hadde et bedre utgangspunkt, han klarte å forsterke laget, vi står svekket etter to vinduer med ny sjef sånn jeg ser det. Man kan argumentere med at ikke alle de 7 slo til, og flere av dem er solgt/frigitt, men det ble uansett hentet 7 stk på to vinduer, og Klopp kvitta seg ikke med førstevalg som United har gjort.

Jeg ser poenget med langsiktighet, men man må se progresjon, Ole sitter trygt neste sesong også tror jeg, om vi ikke ligger på nedre halvdel neste jul muligens. Men selv da tror jeg han får sitte. Jeg kan ikke felle en dom over OGS pr. nå, alt jeg kan si er at jeg er bekymret...
Pink Final wrote: 25 Dec 2019, 09:41 Clyne (spiller aldri lenger)
Gomez (fringe player)
Lovren
Aleksander-Arnold

Milner (veteran)
Henderson

Lallana (fringe player)
Firmino
Origi

Kun Aleksander-Arnold, Henderson og Firmino kan regnes som viktige av disse.
Klopp har altså helt endret stallen og ikke minst førstelaget.
Ikke helt med på den, Lovren, Milner og Origi spiller kamper de, Lovren har spilt godt under Gomez og Matip`s skadefravær. Gomez har vært viktig, men har vel en formdupp i år. Milner er over the top, men spilte masse i fjor, mindre nå, det er rett. Clyne spilte masse, mista plassen til Robertson, men har også en langtidsskade.
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

God lese stoff det her, gode argumenter både for og mot at MU skal bytte sjef nu, men for min del så håper jeg Ole får være over sommeren og få noe spillere som han ønsker så får vi se når det nermer seg jul i 2020. Vist det ser like planløst ut da som nu ja da må han bort, men ser man at det er samhold i troppen og at fotballen til Ole funker, så er det bare topp. Klarer ikke å se sammenlignen mellom Klopp og OGS og det mest for at i tillegg til å være en god trener så er Klopp en ufyselig trener når det ikke går han vei.

Deleted User 108

Hvis vi skal bytte manager hvis en ny manager ikke leverer minst fjerdeplass i sin første hele sesong kommer vi sannsynligvis til å bytte manager hver sesong. Solskjær må få et januar og sommervindu til å fortsette sitt prosjekt. Men tror det blir viktig å levere fra starten av neste sesong. Det må vises spillemessig at Solskjær har en plan, nå ser det litt for tilfeldig ut. Håper på bedring med en kreativ Pogba tilbake, et par januarkjøp og ca tre sommerkjøp.
User avatar

EivindfromNorth
Posts: 45
Joined: 04 Oct 2018, 09:16
Liker gitt: 20
Liker mottatt: 30

Screwd wrote: 25 Dec 2019, 14:05
EivindfromNorth wrote: 25 Dec 2019, 11:56 1. Kvittet seg med spillere som underpresterte og som hevet høy lønn.

Og enda så underpresterer vi mer enn vi har gjort de siste 30 årene.
Ja. Det var da heller ikke et argument for at vi spiller festfotball. Poenget er at man er kvitt de dyre spillerne som ikke passer inn i den langsiktige planen. Spillere de fleste supportere har klaget på er nå vekk.
Screwd wrote: 25 Dec 2019, 14:05
EivindfromNorth wrote: 25 Dec 2019, 11:56 2. Gjenopprettet harmoni blant de ansatte i Manchester United Football Club.
Den ville blitt gjenopprettet så fort Mourinho ble sendt på dør.

Meget spekulativt fra din side.
Screwd wrote: 25 Dec 2019, 14:05
EivindfromNorth wrote: 25 Dec 2019, 11:56 3. Vise i pressekonferanser at det er et vi, og ikke jeg mot resten.
Ved å sitte å spre svada som at hans united aldri skal jobbe dårligere enn motstander etc. Noe som forøvrig har skjedd x antall ganger mot crap motstand allerede.
Så du foretrekker en som legger skylda på alle andre enn seg selv? OGS sier i hvordan han ønsker det skal være. Men, jeg blir også frustrert over å se det motsatte av det han sier kamp etter kamp. Og det er mitt ankepunkt mot OGS.
Screwd wrote: 25 Dec 2019, 14:05
EivindfromNorth wrote: 25 Dec 2019, 11:56 4. Handlet spillere som passer klubben, og ikke PR avdelingen.

En defensiv back og en midtstopper til 130 mill pund, men vi er fremdeles dårligere defensivt enn på mange mange år.

Dårligere defensivt enn på mange år? Hadde de ikke vært utenomjordiske redninger for De Gea de siste årene hadde det sett rimelig mye verre ut enn hva det gjør nå? De Gea sine to siste sesonger har vært meget svake.
Screwd wrote: 25 Dec 2019, 14:05
EivindfromNorth wrote: 25 Dec 2019, 11:56 5. Innført Culture re-boot.
Hvilken kultur? Vinnerkulturen? For den har han jaggu kastet ett godt stykke unna Old trafford.
Hvis du derimot mener at han kun henter spillere som vil til klubben, så er ikke akkurat Solskjær essensiell for den endringen.
Nei. Hva slags kultur det skal være i spillergruppa. Holdninger, normer og verdier.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Gir deg rett i at Gomez, Lovren, Milner og Origi spiller mye, og gjør det bra [mention]Blodfink[/mention].

Hovedpoenget mitt er at Klopp har fått tid til å forandre troppen og å bygge lag.
Han fikk også lov å kjøpe, og å feile - for deretter å rette opp.
Flere av de tidligere spillerne han kjøpte inn slo ikke til, med Karius i spissen.
Klopp har hatt 8 vinduer og majoriteten av troppen er nå hans eget lag.
(Klopp har kjøpt, solgt og lånt/lånt ut enda flere enn på lista mi over.
Som feks Steven Caulker.
Jeg tok kun med de jeg mener har hatt betydning for A laget).

Solskjær har ikke fått på plass sitt eget lag ennå.

Ellers enig i at det er en god diskusjon i dag.
Saklig argumentasjon og ikke angrep på hverandre.

Synes [mention]EivindfromNorth[/mention] lister opp gode argumenter over her.
Spesielt punkt 3 og 5.

Er også hjertens enig [mention]pixma[/mention] i hva du skriver ang Klopp og sutring og grining når ting ikke blir slik han har sett for seg.

MANNEN Klopp når ikke MANNEN Solskjær til knærne.
Selv om han er en bedre manager, enn så lenge ;P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Sitter og ser på to fæle folk: Kenny Dalglish i intervju med Øyvind Alsaker, men Dalglish gir i grunn støtte til Solskjærs prosjekt, selv om jeg kun har sett de første minuttene og de kun har snakket om Liverpool og Klopp.

Kenny D sier at Klopp brukte 3 år på å få implementert stilen slik at den fungerte optimalt. Han sier også at det ikke kun har med Klopp å gjøre, alle ansatte i klubben fra topp til bunn, fans og alt annet som har med klubben å gjøre drar i samme retning. Og ingen føler seg viktigere enn noen andre.

Et annet poeng han drar frem er at fansen vet at spillerne gir alt i hver eneste kamp, om de går på et tap så kommer ikke kritikk, men forståelse fra fansen.

Han sier også at Klopp ønsker hurtigst mulig spill.

Og det ser man spillerne har forstått, det går unna.

Og så har de typer med klister på skoa, ballkontrollen deres og presisjonen er milevis foran United`s...Det siste her er min, ikke Kenny`s kommentar. :øl:
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
pixma wrote: 25 Dec 2019, 14:33 Klarer ikke å se sammenlignen mellom Klopp og OGS og det mest for at i tillegg til å være en god trener så er Klopp en ufyselig trener når det ikke går han vei.
Enig, uspiselig til tider. Ganske lik Mourinho der egentlig.

Kenny Dalglish snakker om at Klopp kjører harde økter, man må være i superform og orke for å få spille. Igjen noe Solskjær etterlyser.

På meg virker det som Ole kopierer Klopp på mye, da må han få 2 år til på å fornye stallen og få alle i god form. Martial er i faresonen? Paradokset er at Martial antageligvis kunne spilt ok i Liverpool, fordi de kjører på fremover og tar risiko. V Dijk tar seg av alle kontringer i mot...Der mangler vi mye...

Men om Klopp hadde fått 2 år med Martial tenker jeg han hadde vært skikkelig god, eller solgt for lengst, hehe.

Men kanskje Martial blomstrer litt med Pogba på banen, så noen kombinasjoner mellom de sist. Solskjær håper nok de to finner hverandre.
LUHG!

Tordenkrem
Posts: 6
Joined: 25 Dec 2019, 20:12

Etter ett år med Solskjær er vårt grunnspill tilnærmet ikke eksisterende. Dette er ganske skremmende og gir hvert fall meg lite tro på dette prosjektet p.d.d. At man ikke ser noe som helst fremgang (snarere regresjon?) i grunnspill og offensivt spillmønster etter ett år er ikke bra nok. Jada, man kan si at stallen ikke er bra nok, vi er alle enige om at det trengs mer kvalitet men dette vil ikke hjelpe noe som helst slik de spiller nå.

Det som presteres mot de antatt dårligere lagene er ikke akseptabelt og det vises absolutt ingen tegn til at det skal bli bedre. Vi kan ikke begynne å akseptere middelmådighet fordi vi KANSKJE blir bedre om ett år og fordi vi har valgt en langsiktig strategi. Det forutsetter at det vises fremgang. I et intervju denne uka snakker Solskjær om at denne sesongen er for å se på hvem som skal ut og hvem som skal inn...ærlig talt dette burde vel være ganske klart etter ett år? Man kan ikke plutselig endre forventningene og gi opp sesongen i desember når han sa noe helt annet før sesongen, det er for tafatt.

Noen drar sammenligninger med Klopp og Guardiola men disse viste fremgang hele veien og det var lett å se hva de forsøkte å få til på banen. Dette kan man ikke si om vårt treningsteam. Enda mer bekymringsverdig blir det når man legger til hvor lite erfaring Carrick, McKenna og Solskjær har som trenere på dette nivået.

Jeg vet det er upopulært å argumentere mot Solskjær men vi er litt nøkterne og ser på det objektivt er det veldig lite som tyder på at han er rette mann for jobben. Han hadde hatt sparken for lengst hvis han ikke hadde hatt noen spillerkarriere i United.

Av positive ting så er det at de forsøker å satse på ungdommen, det er mindre lekkasjer i form av lagoppstilling eller negative utenomsportslige oppslag, spillerne virker å være i harmoni, kjøpene har vært gode (første gang siden SAF?) Og jeg kan derfor forstå hvorfor man vil gi Solskjær flere vinduer.

Når alt dette er sagt, så håper jeg selvfølgelig Solskjær får snudd det, ingenting ville gledet meg mer men foreløpig anser jeg dette som svært lite sannsynlig basert på det man ser på banen og hans erfaring på dette nivået. Etter min mening er ingenting annet enn å kjempe om 4. plass og komme minst til semi i EL minstekrav. Dette skulle kunne være realistisk selv om vi er i en omstillingsfase og vi har en tynn stall, vi har ikke så dårlige spillere.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Tordenkrem wrote: 25 Dec 2019, 20:55 kjøpene har vært gode (første gang siden SAF?
Er enig i mye av det du skriver, men ikke helt enig i at de 3 vi har fått inn under Solskjær er kjempekjøp sålangt. Maguire har klare begrensninger som spiller synes jeg, og har vært en stor skuffelse på offensive dødballer bl.a. Wan-Bissaka er kjempegod til å takle og hjemover på banen, ellers er det lite å hente der foreløbig. James er ung, skal ikke slakte ham eller Wan-B, men ingen av disse tre har gjort oss veldig mye bedre synes jeg.

Angående SAF så henta han mye ræl og selvfølgelig noe bra, men han fløt også på Class of `92, hadde denne stammen i laget, slik at han kunne få inn 1 stor spiller, så holdt det til å fortsatt ha det beste laget. Selv om Mourinho og Wenger kom inn og slo ham ned fra tronen noen sesonger.

Angående SAF og transfers anbefales Wayne Rooney i "Gary Neville`s Soccerbox", han har litt å si om dette tema. Interessant.
LUHG!
Post Reply