Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Det hele er vel et ? om hva toppene har som mål, vist det er et must å bli blandt de 4 beste så får nok OGS sparken om ikke lenge. Vist dem har gitt han 2 eller 3 overgans vindu for å bevise at han er rett man, så får vi se hva som skjer i Januar og til sommeren. Selv er jeg ikke overbevist om at han er rett mann for MU, er jo ikke noe som sa at det helst måtte komme 2 eller 3 til midbanen før sesongen starter og så kommer det ikke noen inn, såfremt at han blei totalt nektet å kjøpe flere spillere.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ja, nå har OGS sett laget ta 3 seiere på de siste 13 PL-kampene. Ny tøff test mot Leicester om et par uker...Håper det ikke kommer skader i landslagskampene nå da...Og så håper jeg Martial er klar igjen.

Og at Gomes blir skadefri og får muligheten snart. Greenwood bør starte om Martial ikke er klar. Rashford kan benkes nå synes jeg. Bruke Chong til høyre, James venstre og Martial/Greenwood på topp...
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Må i alle fall få Gomes og Fred inn i kamptroppen, så de i det minste kan være et alternativ utover i kampen.

Pereira og Lingard funker ikke, og kommer ikke til å gjøre det.

Når det er sagt - synes det kommer mange hysteriske overreaksjoner for tida (ikke nødvendigvis her, men masse på twitter f.eks). Jeg er vanligvis blant den mer pessimistiske delen av fansen, men synes det går over alle støvleskaft når det gjelder svartmaling om dagen.

Nei, det er ikke perfekt. Ja, vi er langt unna nivået til City og Liverpool. Men vi kunne glatt hatt full pott etter fire kamper. Arsenal, Chelsea og Tottenham har vært minst like variable/svake.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Med lidt uheld så kunne United også stå med 0 points. Hvis Chelseas to stolpeskud var gået ind og Wolves header, der endte på stolpen så havde United kun havt det ene point, som imo blev kæmpet i land i lørdags.

Jeg hader den der "med lidt held kunne være forrest". For så må man også tage den modsatte. United ligger hvor de fortjener.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Det er selvfølgelig ikke bra nok det som har skjedd i de tre siste kampene, spesielt med tanke på antall poeng.
Det at United ikke står med flere poeng, handler om udyktighet foran mål.
I disse kampene har de hat mer en nok muligheter til å score mål
Forhåpentligvis vil dette løsne etter hvert, om United forsetter å produsere sjangser.
De fleste var vel innstilt på at dette kom til å bli en variabel sesong.
Men United fansen er som regel raske med å trykke på panikk knappen.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Jeg veksler mellom å akseptere at vi har blitt en (mer eller mindre) middelmådighet, og å få full panikk.

Vi er nå inne i den sjuende sesongen siden vi var en trussel i PL-kampen...

Jeg liker godt positivitet, og det [mention]Ryder[/mention] og [mention]Buchan[/mention] skriver over her ang. marginer er jo sant. Jeg setter pris på fans som holder motet oppe, absolutt.

Men det er også et godt poeng det [mention]Kyndilfan1[/mention] nevner...

Solskjær bør få bygge det laget sitt, og jeg er enig med bl.a Neville og Scholes, at det tar 4-5 vinduer til å få bygget det laget.

Opprydningen i troppen har jo startet, nå er det bare å få inn det som mangler.

Det er flere som må vekk, og jeg regner med at Matic forsvinner, Pogba forsvinner vel også til sommeren.

Jeg regner med at klubben planlegger for dette, og ser at det må investeres ytterligere.

Med Herrera, Fellaini og potensielt Matic og Pogba borte.

Garner og Gomes er vel de to reservene som kan fylle inn i noen av de rollene til de 4 nevnte over her. Men uansett må det minst to nye inn på midten seinest til sommeren? Pluss en høyrekant og en spiss? Nå ble det investert ca 1,3 milliarder i forsvaret denne sommeren, men det lugger litt foreløpig bak der...Men kjøpene har jo gjort det greit.

Chong bør kunne brukes til høyre også muligens, selv om Greenwood har fått noen sjanser der, så håper jeg han får spille på topp i midten snart.

Jeg ønsket en venstreback, men Williams ser ut til å kunne ta steget inn i troppen snart. Midtbanen er det viktigste å forsterke, Pereira, Fred og Lingard nevner jeg til slutt, Fred må jo være helt håpløs på trening, siden vi ikke ser ham på banen. Pereira og Lingard er stallfyll, bør erstattes. Vi må ha 4-5 midtbanespillere kanskje, over de neste 3-4 vinduene.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Enig i det meste her, [mention]Blodfink[/mention]

Håper vi får se minst én midtbanespiller inn allerede i januar. Som flere sier, tror både Matic og Pogba forsvinner til sommeren, og vi trenger dermed friskt blod inn så fort som mulig for å få en viss kontinuitet over mot neste sesong.
Trenger både et anker og en 10-er, om jeg må velge ville jeg likevel prioritert ankerrollen først. Forsterkningene i forsvaret har vært viktige, men heller ikke det vil fungere bra nok med mindre de får beskyttelse fra de foran. Det må bli vanskeligere å valse gjennom midtbaneleddet vårt, og vi trenger samtidig en trygg ballspiller som kan bidra til at vi blir bedre til å kontrollere kampene.

Før vi får et bunnsolid anker og en kreativ 10-er, ønsker jeg at vi legger om til 4-3-3 igjen. Det vil gjøre Pogba bedre, og det kamuflerer til en viss grad mangelen på en "boksåpner" offensivt. F.eks McTominay, Fred og Pogba på midten, det er ikke toppklasse men det kunne fungert minst like bra som det vi stiller med i dag.

Om vi skal fortsette med 4-2-3-1, ville jeg vurdert Pogba som 10-er, med McTominay og Fred (evt Garner) bak ham. Synes som sagt også Gomes burde fått sjansen til å vise seg fram som 10-er.

Hva skjer med Fred egentlig? Hører ingen ting om hvorfor han ikke engang er i troppen, bør ikke noen stille OGS det spørsmålet snart?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ryder wrote: 03 Sep 2019, 09:48 Før vi får et bunnsolid anker og en kreativ 10-er, ønsker jeg at vi legger om til 4-3-3 igjen. Det vil gjøre Pogba bedre, og det kamuflerer til en viss grad mangelen på en "boksåpner" offensivt. F.eks McTominay, Fred og Pogba på midten, det er ikke toppklasse men det kunne fungert minst like bra som det vi stiller med i dag.
Ja, er med på den omleggingen. Kan fungere det.
Ryder wrote: 03 Sep 2019, 09:48 Om vi skal fortsette med 4-2-3-1, ville jeg vurdert Pogba som 10-er, med McTominay og Fred (evt Garner) bak ham. Synes som sagt også Gomes burde fått sjansen til å vise seg fram som 10-er.
Støtter dette også.

Angående Fred så hadde det vært ok med en oppdatering fra Solskjær ja...
Må jo være noe disiplinært, at han har brutt en eller annen policy. Eller så er han rett og slett altfor dårlig til å spille fotball, dårlig trent? Aner ikke...
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Helt ærlig, alle dere som syntes Solskjær ikke er god nok. Hvordan vet dere hvor god han er i forhold til andre managere?
Hvis vi tenker hvor han blir plassert på en tabell i forhold til andre managere så er det ikke mange som man vet kommer over han.

De som absolutt er bedre:
Pep
Klopp
Pochettino

De som er mest sansynlig bedre:
Unai emery
Sarri
Tuchel
Allegri
Conte
Bielsa
Simeone

Bortsett fra de er det virkelig en trener som kunne kommet inn på dette laget og gjort det bedre enn Solskjær ?

Er lampard god nok for chelsea, er Zidane god nok for real, er kovacs god nok for bayern og er valverde god nok for barca ?
Min mening er nei. Er de bedre enn Solskjær? Hvordan vet vi det? Hvorfor skal de være det ?


Pep og klopp får vi ikke. Conte og simeone spiller ikke United fotball.
Sarri gjorde det bra i Chelsea men fikk de ikke på topp igjen, hvorfor skal han klare det med oss ? Blir nok også i juve en stund.
Unai emery sliter med Arsenal, så ville nok slitet like mye med United.

Da har vi pochettino som kanskje ikke vil til united, allegri, tuchel og en bielsa som visstnok skal være veldig dyktig men som ikke har bevist seg enda.

Da står det mellom 4 stk. Men hvor mye flinkere er de enn Solskjær? Ville de kommet inn og gjort enn mye større forskjell ? Er det verdt å ansette en av de for å så starte på nytt igjen enn å heller gi Solskjær tid ?

Alle disse trenerne spiller for toppklubber unntatt bielsa og allegri for øyeblikket. Så alle de som trener for de toppklubbene har også bedre tropp enn Solskjær. Kanskje bortsett fra Arsenal og unai emery.
Så det blir feigt å måle Solskjær med disse trenerne nå på resultater. Vi må la han få noen vinduer til for å rydde litt mer opp i stallen.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Så lenge vi ikke snakker direkte med spillere som har spilt under disse (helst flere av dem), er det håpløst å si hvem som er den beste treneren. Jeg mener Pep og Klopp er i en egen klasse, da begge helt klart er visjonære trenere som har fornyet spillet. Bak dem er det umulig å rangere for meg i alle fall.

OGS har bare trent Cardiff og Molde før, so what, alle må starte et sted og ingen av de to lagene hadde vunnet CL med Pep som manager heller (kanskje ikke engang tippeligaen, hans høye krav til utføring hadde neppe funket på spillere som ikke allerede er på øverste hylle).
Alle klubber har sine begrensninger, likedan passer noen managere bedre til å trene en spesiell type klubber. Simeone er god som underdog-trener, men hadde ikke funket i Real Madrid. Tuchel var god i Dortmund, men PSG trynet IGJEN i CL (turneringen som VIRKELIG betyr noe for dem). Bielsa er kul, men sliter ut spillere/omgivelser og har fortsatt til gode å få prøve seg i en virkelig toppklubb (hvorfor, mon tro?). Og så videre.

Jeg har ikke noe bevis på at Solskjær holder dette nivået, men foreløpig heller ikke noe overveldende bevis på det motsatte. Ingen av oss aner strengt tatt hva han besitter av taktiske og menneskelige egenskaper, og en trenger trenger mer tid enn åtte måneder for å bevise om de er gode lagbyggere eller ikke.
Dessuten er det vel få eller ingen på den lista som aldri har opplevd motgang eller dårlige perioder. OGS er helt i starten på sin trenerkarriere. Den kan gå i dass, og den kan bli riktig så fin. Altfor tidlig å si.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Mats98 wrote: 04 Sep 2019, 12:41 Helt ærlig, alle dere som syntes Solskjær ikke er god nok. Hvordan vet dere hvor god han er i forhold til andre managere?
Det er vel ikke så mange som mener det her inne?

Og det er jo ingen av oss som kan ha noen formening om han er god nok eller for dårlig, som du og [mention]Ryder[/mention] nevner , jeg støtter det. Han har jo knapt begynt på jobben med å restrukturere hele troppen. Og han vil trenge hele kontrakts-lengden sin for å ha noen mulighet.

Min kritikk av Solskjær (jeg vet ikke om du sikter til bl.a meg [mention]Mats98[/mention] ), dreier seg om statistikk, altså fakta. Men selv om jeg skriver om dårlige resultater betyr ikke det at jeg er OGS out. Man ser jo tegn på de forandringene han gjør, og det er ikke umulig at han lykkes i å ta oss til toppen igjen. Ingenting ville vært mer artig enn det.

Jeg har også skrevet om hva engelske fans mener om ham, det er forskjellige meninger der borte for å si det mildt. De er en smule hardere enn oss i meningene, de som ikke er fornøyd. Kritikken går på at han har fått drømmejobben, og at han ikke ville uttalt seg negativt om f.eks mangel på spillere inn, fordi han er for glad i jobben. Han blir også kritisert for dårlige resultater, byttene som gjøres i kampene, og mangel på spilletid for de yngste. Dette er altså meninger som ganske mange Mancunians og andre engelske fans har, norske fans har en helt annen holdning til OGS føler jeg.

Jeg har også skrevet litt om min frykt for at OGS er en "lettere" manager å ha ansatt enn de to foregående. At eierne og styret, pluss Woodward kan "manipulere" OGS på en annen måte enn de to mislykka prosjektene som satt i managerstolen før ham, i grunn tre stk, om man tar med Moyes, som ikke fikk tid eller spillere inn. Men han var for svak, spillerne respekterte ham ikke i det hele tatt...Nettopp dette har vært skrevet om OGS også. Jeg tror OGS har mer respekt og passer i jobben, men igjen så tror engelske fans at han blir for lett og at det blir vanskelig å trekke gode nok spillere til klubben osv...

Som det nevnes av deg [mention]Mats98[/mention] og [mention]Ryder[/mention] , så bør OGS få muligheten og tiden til å skape sitt United-lag. Hvordan andre managere ville gjort det blir veldig hypotetisk, men en ting jeg er sikker på: Ingen andre ville vunnet titler på rekke og rad, i sitt første år som sjef i MUFC, klubben/laget har falt fra den tronen, det skjedde jo for 6-7 år siden.

Jeg satser på at de neste 4-5 vinduene beviser at eiere, styret og Woodward backer OGS, og at vi står med en meget konkurransedyktig tropp, og spiller om PL-titler og er i finaler igjen.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Vi skal ikke glemme at OGS er et av få navn på den lista som faktisk er villig til å ta den tøffe og langsiktige ryddejobben. Mourinho kunne/burde gjort det, men han er for opptatt av kortsiktig suksess, egen CV og prestisje. Jeg tror helt ærlig at Solskjær setter Uniteds utvikling over egen prestisje, og er villig til å ta et skritt tilbake for å kunne ta to skritt fram (selv om det medfører at han får sparken).

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Siktet ikke til deg [mention]Blodfink[/mention] . Sett flere sagt at han bør vekk. Husker ikke hvor mange som har sagt det her eller om noen i det hele tatt. Men hvis det er noen som mener han er for dårlig her i dette forumet så lurer jeg på hva de vil begrunne det med.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Som [mention]Ryder[/mention] nevner ovenfor, Solskjær igang med et gjennoppbygningsprosjekt. Dette kommer til å ta tid, spillet kommer til å variere og store deler av troppen er ikke gode nok. Det at Solskjær er villig til å bruke tid på dette i stedet for å gå for kortsiktig suksess bør han ha all ære for. Tviler sterkt på at vi kommer til å være et topplag før om 2 til 3 år. Før det har man ikke særlig mye alternativ enn å smøre seg med tålmodighet.

Det jeg derimot vil se allerede nå er først og fremst to ting. Få på plass et offensivt spillemønster og finne Marcus Rashford sin beste posisjon. Personlig skulle jeg gjerne sett Rashford i en tier rolle. Han er ikke en tradisjonell 10-er, men ville blitt brukt mer som en dyptliggende spiss. Gi han friheten til å vandre, trekke ut på kantene, finne rom så tror jeg han vil produsere mer også.

Angående spillemønster offensivt mot etablert forsvar så må de få inn et fast spillemønster. Ting går alt for sakte og er særdeles statisk. Dette har selvfølgelig noe med at vi mangler komplementere spillertyper samt at nivået, spesielt på midtbanen ikke er godt nok med McTominay/Pereira/Lingard. Men noe burde man klare å få til, spesielt med tanke på tempo.

Angående Fred så tror jeg han er i fryseboksen på grunn av han særdeles lite gjennomtenkte bryllup som kolliderte med oppkjøringsplanene til Solskjær. Som situasjonen på midtbanen nå burde vi vel kanskje få satt han i gang for å se om han kan gjøre noe på midtbanen.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

messilingard wrote: 05 Sep 2019, 14:51 Angående Fred så tror jeg han er i fryseboksen på grunn av han særdeles lite gjennomtenkte bryllup
Ikke umulig.
messilingard wrote: 05 Sep 2019, 14:51 Det jeg derimot vil se allerede nå er først og fremst to ting. Få på plass et offensivt spillemønster og finne Marcus Rashford sin beste posisjon. Personlig skulle jeg gjerne sett Rashford i en tier rolle. Han er ikke en tradisjonell 10-er, men ville blitt brukt mer som en dyptliggende spiss. Gi han friheten til å vandre, trekke ut på kantene, finne rom så tror jeg han vil produsere mer også.
Har tenkt tanken selv, han kan godt få prøve seg der. Spennende det. Han funker ikke spesielt bra ute på kanten imo.
messilingard wrote: 05 Sep 2019, 14:51 Som @Ryder nevner ovenfor, Solskjær igang med et gjennoppbygningsprosjekt. Dette kommer til å ta tid, spillet kommer til å variere og store deler av troppen er ikke gode nok. Det at Solskjær er villig til å bruke tid på dette i stedet for å gå for kortsiktig suksess bør han ha all ære for. Tviler sterkt på at vi kommer til å være et topplag før om 2 til 3 år. Før det har man ikke særlig mye alternativ enn å smøre seg med tålmodighet.
Absolutt, problemet til MUFC imo, er ikke manageren, for meg koker det ned til eierne og kompisene de har satt inn til å bestemme alt vedrørende drift av klubben. Det er jo kun kapitalistisk fokus, mest mulig inntjening.

Uttalelsen til Woodward sier jo det rett ut: "Manchester United er ikke avhengig av å vinne titler, vi tjener penger uansett"...

Så Solskjær kan få til det vi ønsker, men han bestemmer nok mindre enn vi håper...Jeg tror MUFC blir destruert som sportslig flaggskip dessverre, og bygd opp som rein merkevare...Eller det vet jeg egentlig...Selv om man ikke har lyst til å vite det...Eneste håp er nye eiere, som antageligvis også er glade i penger, men samtidig har lyst til å vinne noe...
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Ja, jeg ser ikke bort i fra at dette stemmer...

https://www.express.co.uk/sport/footbal ... la-Eriksen
LUHG!
Post Reply