Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Det meste tyder på at Solskjær er ferdig som manager for Manchester United og at spørsmålet bare er når det skjer. Blir det i løpet av landslagspausen? Blir det etter Watford-kampen? Blir det når vi taper mot Villarreal i CL eller Chelsea i PL? Eller blir det ikke før etter sesongen?

Jeg skal ikke dra opp Conte i denne tråden, men det var nok en stor tabbe å la han dra til Tottenham. Jeg var skeptisk til italieneren da han først ble linket til oss, men så ble jeg mer og mer positiv etter hvert som tiden gikk, men så plutselig var han klar for Tottenham og nå sitter man igjen med svært få gode alternativer til å ta over klubben.
Det er faktisk så få at kanskje det beste er å la Solskjær få holde på ut sesongen? 4. plassen er selvfølgelig et must, men jeg føler mye skal gå galt for at vi ikke skal klare den. Selv om Arsenal og West Ham(!) er i god form per dags dato.

Nå begynner det å svirre rykter om at flere av spillerne er misfornøyde, deriblant Bruno, og om det er noe som helst sannhet i dette så er nok Solskjær ferdig om veldig kort tid.
Jeg håper ikke misnøye blant spillerne er et faktum, da jeg ikke helt ser hvem som skal ta over for Solskjær. Men igjen, kan det egentlig bli noe verre enn dette? For det er, dessverre, absolutt på tide at Solskjær får sparken.

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Det einaste som er trist i denne situasjonen er at ein person har fått all skulda for at ting går galt. Det er IKKJE ein person sin feil at laget slit om dagen og at pila peikar nedover. Fans, spelarar og alle andre treng ein realitets sjekk om det er tilfelle.
Det er jo så mange "frelsarar" som liksom skal redde diverse klubbar, men det er jo så absolutt tydleg at det går djupare enn som så. Eg er ikkje nokon fanatisk forsvarar av alt manager og trener teamet gjer, tvert i mot tenker eg at mykje av det dei har vist mildt sagt har forbetringspotensial, men fortel gjerne kvifor verdsklasse trenarar som Mourinho og LVG ikkje utretta det heilt store. Eg meiner svaret er at klubben som heilheit ikkje var og er i god forvaring.
På sett og vis er denne diskusjonen over for min del, men eg må likevel påpeike det eg personleg meiner er så opplagt, nemleg at det ikkje hjelp med ny manager sånn utan vidare, det er eg viss på.
post liked by: Otac, Cola2, Pancho P, TheMonolith
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Det begynner å bli noen år siden sist man kunne kalle Mourinho for en trener i verdensklasse. Fyren har mistet det.

Men at problemene til United starter høyere opp enn Solskjær er det ingen som helst tvil om, men et managerbytte trenger vi uansett.
post liked by: Pwint, Pink Final, Blodfink

Deleted User 402

Ja, det blir nok managerbytte. Men...det er en del ting jeg lurer på for tiden.
Hvem er det egentlig som har beslutningsmydighet i klubben? Ligger alt fortsatt på Woodward og Glazier? Vi har vel, meg bekjent, ansatt et par karer i stillinger som sportsdirektør/assisterende sportsdirektør(eller noe slikt)? Har de ingen myndighet i jobbene sine?

Og hvis troen på Solskjær og hans team er så lav som det tyder på nå, har det dukket opp de siste ukene eller har det ligget der en stund uten at noen har fanget det opp? Det merkelige er at det før Liverpool kampen, og da tar jeg med hele forrige sesong, ikke har dukket opp noe i media om misnøye fra spillerne. Slikt har jo en tendens til å lekke ut, eller? Er dette spillere som nok en gang prøver å bli kvitt sin manager for å dekke over egne mangler? Hvem vet.

Jeg har muligens vært veldig naiv de siste årene og trodd at klubben hadde startet på en ny kurs og med en ny struktur. Men så fremstår det nå som om det er det samme, gamle kaoset vi har sett i 10 år. Chelsea, Liverpool og City og gode, sportslige strukturer bak sine managere. Vi fremstår som en inkompetent kaosklubb uten retning og mening. Og på nettet og i kommentarfelt er det Solskjær som tar hele støyten.

Og selv om jeg nå tror det er over for Solskjær så er det en del spillere som virkelig bør ta seg kraftig i nakken.

Hva i all verden er dette for noe???!!!
Last edited by Deleted User 402 on 09 Nov 2021, 08:41, edited 1 time in total.
post liked by: Cola2, Pink Final
User avatar

PAK
Donor
Posts: 82
Joined: 24 Oct 2021, 19:20
Liker gitt: 239
Liker mottatt: 154

For å forsøke å analysere situasjonen litt ift. det som er kommet ut av informasjon, samt erfaringer fra Solskjær ansettelsen.

Det vi vet:
1. Det var møtevirksomhet i styret mandag etter Liverpool kampen.
2. Styret ga sin støtte til Solskjær
3. Samtidig ble det rapportert at resultatene i den siste perioden var for dårlig, og at han måtte stabilisere den fallende trenden i de 3 påfølgende kampene.
4. Det er misnøye i spillergruppen.

Klokken begynte å tikke etter Liverpool kampen, som endte med et styremøte hvor det kan antas at det ble besluttet – i forenklede trekk - noe sånt som: (jf. Rapporter i media)

A) De 3 påfølgende kampene gjennomføres på en slik måte at situasjonen rundt klubben og laget stabiliseres = Ole beholder jobben.

B) Det motsatte; dårlige resultater eller svakt spill, økende trykk fra supportere og økt misnøye i spillergruppen.

Klubben ga Ole sin fulle støtte utad, naturlig nok. Man sier ikke offentlig at man ikke støtter en sittende manager.

Parallelt startet første steg av kartlegging vedr. eventuelle manager kandidater, som bla. konkluderte med at Conte ikke var aktuell.

Samtidig fikk de kjøpt seg tid, for det var lite vits å sparke Ole asap når det ikke var noen åpenbare kandidater ledig, hverken eksterne eller internte.

Situasjon B) ble en realitet, og det er ikke behov for å ha et nytt styremøte for å referatføre at B) inntraff.

Dermed kommer det heller ikke noen ny info til journalister. Kanskje er det bare 2-3 personer i United som vet hva som foregår i øyeblikket.

Som Bjarte sa i MBH vil det være svært skadelig for Uniteds omdømme om det blir offentlig kjent at de snakker med andre manager kandidater så lenge OGS er sittende.

Mao. man det kan antas at klubben operer på samme måte som da Ole fikk jobben.

Kandidatene er filtrert og man kontakter én totalt off record - og der står vi nå.



:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Jan Anders wrote:09 Nov 2021, 08:39 Ja, det blir nok managerbytte. Men...det er en del ting jeg lurer på for tiden.
Hvem er det egentlig som har beslutningsmydighet i klubben? Ligger alt fortsatt på Woodward og Glazier? Vi har vel, meg bekjent, ansatt et par karer i stillinger som sportsdirektør/assisterende sportsdirektør(eller noe slikt)? Har de ingen myndighet i jobbene sine?
Jeg bet meg merke i en ting Andy Mitten sa når han gjestet MBH. Om Woodward og Arnold sa han "They are not football people". Mener å huske essensen i spørsmålet til Holt var samme som du spør om, samtidig som han vel påpekte at det var styret som hadde beslutningsmyndighet. Tolker det da dit at Murthoug og Fletcher brukes i praksis som rådgivere.
Last edited by PAK on 09 Nov 2021, 08:53, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final

Deleted User 402

@PAK Ja, jeg tror du har rett i din tolkning. Og da er vi jo tilbake der vi har vært i mange år. Folk uten fotballkompetanse tar beslutningene selv om de muligens nå lytter litt til Murthough/Fletcher. Hvem vet. Utad er det vanskelig å få tak i hva slags myndighet/ansvar de har i jobbene sine.

Mulig jeg er i overkant kritisk.
User avatar

PAK
Donor
Posts: 82
Joined: 24 Oct 2021, 19:20
Liker gitt: 239
Liker mottatt: 154

@Jan Anders

Ikke mange med fotball bakgrunn der nei.
https://ir.manutd.com/corporate-governa ... ctors.aspx
post liked by: Pwint
User avatar

Pangaea
Posts: 2714
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3863
Liker mottatt: 4928



Interessant diskusjon, særlig om spillere som virker late, eller daffe, og mangel på selvjustis. Det er noe alvorlig som har skjedd, og det har på en måte spredd seg til hele laget. Shaw som dilter rundt på det ene målet, og AWB på det andre, som nær sagt bare jogger tilbake før innlegget. Jeg har sagt dette før også, men jeg synes det er helt sinnsykt at spillere ikke gidder å jobbe hardt på den banen. Jogge tilbake ved overganger imot, eller se oppgitt mot himmelen når de mister ballen.

Greit at vi kritiserer Solskjær, og noe av dette kan falle på ham og hans lederstil, men mye er jaggu opp til spillerne også. Som Rio sier i videoen over, slikt hadde ALDRI gått bra under Sir Alex. Du hadde fått kjeft fra ca 2 cm avstand. Også fra medspillere.

Jeg ser mange slike detaljer, og det er alvorlig. Problemene våre nå er sammensatte, og kanskje trengs en ny manager som kan gi disse millionærene et solid spark i ræva, eller gi dem en ny start. Uansett hva svarten som har skjedd, så MÅ det endres. Ellers går hele sesongen fløyten. Vi kan ikke cruise rundt på tredje gir og forvente å komme først -- for å si det på den måten.
post liked by: Cola2, PAK, messilingard, red, Pancho P, Pink Final, TheMonolith

Vidar Dale Fjeld

Bortskjemte "drittunger" trenger et spark i ræva...nå er Shaw tilbake til tiden under Mourinho. Ser ikke ut som det er noen selvjustis blant spillerne...foruten noen pinlige twitter/instagram-meldinger om at de er flau, lei, men at de nå skal ta seg sammen. Når du har det koselig på treningsfeltet er det noe riv ruskende galt.
post liked by: Pink Final, Cola2
User avatar

red
Posts: 1522
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2262
Liker mottatt: 4106

Vil si vi har hatt tre gode perioder under Ole:

(1) Når han kom inn som caretaker og frem til seieren over PSG.
(2) Våren 2020 etter at Bruno kom inn, og energien det ga laget.
(3) Høsten i fjor, etter stortapet mot Tottenham, der de offensive spillerne våre ble latterliggjort av Mourinho for å ikke jobbe godt nok defensivt.

(Også tok vi mange poeng våren som var. Men alt for ofte var dette kamper der spillerne ikke våknet før det kom et mål i mot).

Kjennetegnet på alle de tre periodene er etter min mening nettopp det Ole var så opptatt av å understreke i starten: Ingen andre lag skal være i bedre fysisk form enn oss, ingen andre skal løpe mer enn oss.
post liked by: PAK, Pink Final, Cola2, TheMonolith
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9234

Pangaea wrote:09 Nov 2021, 14:07 Greit at vi kritiserer Solskjær, og noe av dette kan falle på ham og hans lederstil, men mye er jaggu opp til spillerne også. Som Rio sier i videoen over, slikt hadde ALDRI gått bra under Sir Alex. Du hadde fått kjeft fra ca 2 cm avstand. Også fra medspillere.
Spillerne skal absolutt holdes ansvarlig. Men at spillere lunter unna kan ikke Solskjær akseptere. Både Klopp og Pep hadde slaktet egne spillere dersom de hadde holdt på slik våre gjør om dagen. Jeg mener ikke at fryktbasert ledelse er noe vi trenger, men det er jammen greit at dagens trenere har evnen til å sette spillerne sine på plass også.

Klubben har en del problemer i måten den blir styrt på, men Solskjær bør etter min mening holdes ansvarlig for spillestil og spillernes holdninger på banen. Problemene rundt spillestil har vært vedvarende siden han tok over, men holdningene har stort sett vært på plass. Jeg tror at Solskjær største problem er hans manglende rotering av spillerne. Våre beste presterer ikke og blir misfornøyde, våre neste beste spillere ikke og blir misfornøyde. Jeg hadde heller ikke vært fornøyd dersom jeg slet benken i United og så min konkurrent på banen spille elendig, men likevel fikk starte neste kamp.

Angående klubben og dens organisasjon så er det tydelig at vi trenger en sportslig ledelse med reell innflytelse. Jeg mener det er naturlig at klubbens øverste leder har en økonomisk bakgrunn, både med tanke på klubbens størrelse samt at klubben er børsnotert. Men at Murtough og Fletcher kun fungerer som rådgivere, noe jeg tror stemmer, blir helt håpløst etter min mening. Skal vi ha en sportsdirektør må de ha makten til å ta de avgjørelsene som trengs. Jeg mener at sportsdirektøren bør svare til styret og at i det styret må det sitte både folk som kan økonomi og fotball. Slik det er nå så er det Glazers som har siste ord på alle store avgjørelser i klubben og sånn sett blander seg inn i klubbens daglige drift. Det er ikke en oppskrift på suksess, det har de siste 10 årene bevist.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Otac, PAK, Cola2, TheMonolith, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Konspirasjonsteori:
Kan Ronaldo være ute etter kapteinsbindet?
Og det er derfor vi ser en Maguire uten evne, vilje, sjølvtillit og uten kraft i gruppa til å klare motivere de rundt seg?
Kan det være slik at det er to grupperinger i spillergruppa, der den ene gruppa er Maguire, Shaw, DeGea, som støtter OGS og har støtte av OGS. Og so har du en annen gruppering med Pogba, Ronaldo, Fernandes, Bailly, Lingard og de som er misfornøgd med tingenes tilstand og spilletid og slikt?

Det gir litt meining.

Ein annen ting eg har stusset litt i er at Ronaldo skal ha hatt pep talk i garderoben, i ein eller anna pause. Ganske tidleg i sitt siste opphold her. Det reagerer eg på. KAN ein slik peptalk fra han være eit tegn på misnøye med OGS? Og/eller Magure?

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Lingard wrote: 09 Nov 2021, 08:27 Det begynner å bli noen år siden sist man kunne kalle Mourinho for en trener i verdensklasse. Fyren har mistet det.

Men at problemene til United starter høyere opp enn Solskjær er det ingen som helst tvil om, men et managerbytte trenger vi uansett.
Då Mou og Lvg kom var dei sånn ca innafor vil eg sei.
Ang. Bytte av manager, ja der får me i såfall vere einige om å vere ueinige:)

Vidar Dale Fjeld

Fotballen er i utvikling, med trenere/managere som oftere skifter beite. Grunn? Klubbene har mer penger og ser reelle sjanser til å kjempe mot de antatt store klubber. Men United skal gjøre det på gamlemåten...ikke noe innovasjon der i gården...vi snakker jo fortsatt om SAF og håper på en ny med 26 år i stolen...Ole, Phelan og Carrick...hva kan gå galt?
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16972
Liker mottatt: 10884

Ser at Ole tar seg en uke fri etter den elendige perioden. Ikke alle som var særlig begeistret for det valget.
Kanskje han skal prøve å løse problemene fra et såkalt "hjemmekontor" som har blitt så populært. :-|
Post Reply