Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Interessant det med at flere spillere er lei av å bli benka til fordel for de betrodde, om de er i form eller ei. Og at McKenna`s treninger blir sett på som lite inspirerende.
Last edited by Blodfink on 27 Oct 2021, 19:48, edited 1 time in total.
post liked by: Pwint, RedTrafford, Pink Final
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Akkurat at spillere som blir benker er vel noe som skjer i de fleste klubber.
Hadde vært mye verre om man ikke brydde seg, men journalistene melker alt dette nå til det ytterste, de fleste har ligget som gjedda i sivet for å slå til.
Jeg for min del vil vente til jeg har hørt hva Andy Mitten sier. Selv om det ikke er sikkert han som sitter på hele sannheten. så har jeg mer tro på han enn mange andre akkurat nå.
Jeg tror uansett at OGS dager er talte.
Alle Managere som har sparket etter SAF, så har de samme ryktene gått, når det går dårlig.
Man kan jo spørre seg om mentaliteten til spillerne, er de ikke i stand til å ta noe ansvar/kritikk selv.
Last edited by Buchan on 26 Oct 2021, 22:23, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Skrev denne på united.no i dag.

Jeg kommer 100% til å boikotte klubben om de sparker Solskjær nå. Ikke fordi Solskjær nødvendigvis er rett mann for klubben, men hvis det kun trengs en dårlig periode og et enkeltresultat, et 5-0 tap på Old Trafford for å endre på tilliten til Solskjær er klubben vår rett og slett drevet fullstendig useriøst.


Føler det er mange som glemmer at selv om vi ble rundspilt så hadde vi mye stang ut og Liverpool mye stang inn. Alt gikk på skinner for dem, og vi ble straffet for personlige feil og idioti i forsvaret.


Så kan man spørre seg om dette er Solskjærs feil. Skulle han startet med Bailly og Diogo Dalot? Gjett hvem som hadde fått skylden da, om det hadde gått like ille. Om spillerne har mistet troen på Solskjær, så er det for å legge skylden over på noen andre enn seg selv. Om man først etter nesten 3 år begynner å tvile på manageren, lurer jeg på hva som foregikk i hodene deres før dette. Men fair enough: Om Solskjær ikke har garderoben lenger så er det greit. Da er det lite man kan gjøre. Men det føler jeg bør være den eneste grunnen. Om Solskjær og hans team liksom er for dårlige på treninger, så skulle vel dette i alle dager vært luket ut for lenge siden??



Synes folk skal tenke gjennom nøye hva en sparking av Solskjær faktisk impliserer nå. Da stikker problemene mye dypere enn manager, se på Mourinho og van Gaal.
post liked by: Buchan, Pink Final

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Blodfink wrote: 26 Oct 2021, 22:05 Interessant det med at flere spillere er lei av å bli benka til fordel for de betrodde, om de er i form eller ei. Og At McKenna`s treninger blir sett på som lite inspirerende.
Kanskje litt kontroversielt svar her:
Einig med at ein ikkje skal ha klippekort og eg veit av erfaring at det med å ha ei svak leiing ikkje er gode arbeidsforhold. Men det er litt anleis for dei karane her enn for meg, som må skrape saman nok penger til ei leiligheit og ein bil. Ikkje at pengar er alt, men går litt med kjensla om at ein del berre venter apatisk på neste utbetaling.
Det er jo også eingong slik at fotball er ein "hobby" på mange måter og det er fritt fram for samtlege å finne seg ny jobb, ny klubb eller ikkje signere ny kontrakt, som jo ein del har gjort dei siste par åra.
Svake taktiske evner er ein ting, men uansett om du er fritidstrener for gutter12 eller for ManUtd er det ingen som coacher spelarane sine til å lekke som ei sil eller å frivillig bomme på mål. Det er faktisk spelarane sitt ansvar å både springe sjølv og å ta dei ansvara ein må og skal. Ein kan ikkje vere forsvarar eller midtbane på eit premier league lag og seie at "eg kunne ikkje springe i press eller i forsvar for det er ikkje det treneren sa". Eller liknande.
Er for all del eit delt ansvar, men for meg er det ikkje nokon tvil om at det er "feil" leiing for "feil" spelargruppe, for å avslutte litt diplomatisk.
post liked by: Buchan, Pink Final

Vidar Dale Fjeld

Det er en turbulent tid og mange følelser involvert, noen er for og noen er imot at Ole skal gå. Synes det er slik det skal være, noe annet hadde vært unaturlig. Hadde litt ekstra forventninger til årets sesong, kanskje derfor nedturen hittil er blitt ekstra tung. Vippet mitt tidligere ønske om at han skulle få ut sesongen til å vise frem laget i en stabil og god forfatning til å tenke at nok er nok...da får vår eventuelt nye manager tid til å forberede neste sesong og sette sitt preg på det.
post liked by: RedTrafford
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Det eneste jeg forlanger er at Solskjær kan svare på hvorfor det har gått så galt i det siste på en noenlunde tilfredsstillende måte, og at spillerne fortsatt har tro/tillit til han.

Om han huker av disse to har Solskjær 100% min fulle støtte. Dette vet dessverre bare folk internt i klubben. Skulle likt å være flue på veggen i garderoben til United.

Jeg tror det kan være bra at det brenner under føttene på Solskjær. Kanskje han da tør å ta valg han ellers ikke ville gjort? Forhåpentligvis er dette samme nedturen Sir Alex hadde i sin start. Selv om jeg dessverre tviler på dette.
post liked by: Pwint, Pink Final
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Nu er det mye artig å lese om MU og OGS, siste Pogba blir vist Ole får sparken. Vist bare 50% av alt som skrives nu er sant så har det ikke vært mye idyll i klubben i det siste, så laget i neste kamp blir bare mere og mere inntresant.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Otac wrote: 26 Oct 2021, 20:01 @Vidar Dale Fjeld, kva var poengsnittet pr kamp til OGS før årets sesong? Var det virkeleg so dårlig som du vil ha det til? Altso helt rææææva?
1,86 poeng pr. kamp.

Det tilsvarer et poengsnitt pr sesong på 70,68 poeng.

Poengsnittet hans økte i fjor, da United endte på 74 poeng.

I år har de så langt et poengsnitt på 1,56.

Vidar Dale Fjeld

Noen "liker" å henge seg opp i stistikk til både det ene og det andre...det kan handle om antall løpte meter, ballmottak, ballmiss, dårlige/gode pasninger, treffprosent osv osv...forventet ditt og forventet datt. Det er kanskje farlig å sitere Bill Shankly her inne men tar sjansen. «Fotball er et enkelt spill som blir gjort komplisert av personer som burde vite bedre.»
Det er mange måter å se en fotballkamp på, spesielt i etterkant av kampene...da får vi alle forklaringene på hvorfor det gikk galt...Beklager avsporingen siden dette er Ole sin tråd. Men har lyst å se de spillerne som stopper opp for å tenke hvordan det var jeg skulle bevege meg om dette, eller om dette skjedde...fotball er øyeblikkets magi...derfor kreves det også intelligens, og det er vel som ellers i samfunnet, ulikt fordelt. :D
PS: Dette var ikke rettet mot noen her inne! Vi kan vinne kamper når vi spiller elendig og vi kan tape kamper når vi spiller strålende...fotball og tallene bak kan ofte være misvisende.

Deleted User 108

Dette med poeng er jo en snedig ting. Ferguson vant jo Premier League med 75 poeng. Ingen var misfornøyd da, vi klaget ikke over at vi vant fordi alle andre var dårlig og kritiserte Ferguson for det. Ingen tvil om at det å vinne Premier League er vanskeligere enn noen gang. Dermed må alt fungere, vi må til og med ha litt flaks.
Solskjær har tatt oss så langt han kan nå tror jeg. Men ikke gjør noe overilt. Vent til vi har rett mann bak roret, ikke ta den første og beste.
Selvfølgelig helt ok å sitere Bill Shankly her inne @Vidar Dale Fjeld .
Han var en klok fotballmann og fortjener respekt uansett hvor han kommer fra. Min favorittspiller gjennom tidene på United er scouser så jeg kan ikke klage😂
post liked by: Belfastboy, Buchan
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26216
Liker mottatt: 16735

Vidar Dale Fjeld wrote:27 Oct 2021, 09:14 Det er kanskje farlig å sitere Bill Shankly her inne men tar sjansen. «Fotball er et enkelt spill som blir gjort komplisert av personer som burde vite bedre.»
Ikke farlig i det hele tatt.
Velkjent at Shankly og Busby var kamerater, og at Shanks hentet flere av sine idéer fra sin 4 år eldre landsmann.
Når jeg leser div sitater fra Shankly kan man jo mistenke ham for å være skapfan av United 😅
post liked by: Belfastboy, Pancho P, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Må si jeg lurer på hvorfor redaksjonen som er nordmenns primære United-nyhetsformidler er så utrolig ubalansert. Nettsjef Langerøds subjektivitet kunne man jo skrevet et helt eget innlegg om, men nå har også magasinredaktør Olsen slengt seg på med en helt fersk leder: https://www.united.no/kommentarer/ledel ... -i-blinde/

Noen sitater:
Hvis du er ABU bør du nyte denne stund på jord fordi med managerbytte nå er Manchester United verre ute å kjøre enn noen gang siden starten på 1970-tallet.
United sparker managere etter eget forgodtbefinnende og er nå en klubb hvis ledelse nok en gang famler i blinde.
Og som United-supporter er det en lidelse å se på.
Slik jeg tolker Olsens leder så er denne sparkingen roten til problemet.

Dette står i sterk kontrast til en annen leder fra 2016: https://www.united.no/nyhetsarkiv/det-e ... -van-gaal/

Her bruker han samme argumentasjon, om at myten om at United ikke sparker trenere er oppspinn, men i motsetning til i dag så bruker han det som et argument for å underbygge sin egen mening om at LvG måtte gå.
post liked by: Pink Final, PAK, red

Vidar Dale Fjeld

De er dessverre fastgrodd i fordums storhet, alt SAF gjorde skal kopieres...og når du har den syvende far i huset som sitter og velger spillere inn er det oppskriften på å mislykkes. Alle sykdomstegnene som Liverpool gjorde på 90-tallet og utover. Helt til de skjønte at en må gå videre og lage ny historie, nye innfallsvinkler og tenke litt innovativt. Men United mener at det å koke suppe på en gammel spiker er en suksessoppskrift som skal virke like godt som for +10 år siden...fotballverden går videre, det burde Manchester United gjøre også. Jeg tro Ole føler seg som en liten guttunge når han sitter i møte med syvende far i huset og økonomene. Nostalgi er vel og bra, men det må ikke gå på bekostning av nye impulser og en ny historie...synes det var trist lesning fra Olsen. Alt var mye bedre før...og de som ser det bærer galt av sted er tydelig ikke velkommen på fest hos Olsen.
post liked by: Pink Final, PAK, Pancho P, Blodfink

Deleted User 430

Harry Greaves wrote:27 Oct 2021, 12:57 Her bruker han samme argumentasjon, om at myten om at United ikke sparker trenere er oppspinn, men i motsetning til i dag så bruker han det som et argument for å underbygge sin egen mening om at LvG måtte gå.
Slik jeg tolker disse motsetningene er at han fokuserer på/vektlegger klubbens retning, ikke kun lagets resultater.
Det er, for meg, liten tvil om at retningen klubben var i under LvG, og deretter Mourinho, er en helt annen enn den vi har vært i under OGS.
Tenker da på stemning i og rundt klubben med alt det innebærer i tingene han nevner om akademiet, "vaskekjerringer" osv, i tillegg på tribunen.

Sett opp mot resultat-fokuset i deler av artikkelen om LvG er jeg enig i at han kunne hatt mer fokus på det i dagens artikkel også, for å balansere det bedre, men jeg tror ikke han er ute etter å beskytte OGS sine resultater som manager her. Kun at fokuset rettes mot klubbens vingling opp mot tidigere uttalelser og handlinger de siste årene.
post liked by: Pink Final, Buchan, Belfastboy
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Skjønner ikke at det var så vanskelig og forstå, han sier jo bare det vi alle ser. Det har bært galt avsted lenge, og det tror jeg ikke kommer til og forandre seg med det første når Solskjær sparkes.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
Post Reply