Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Deleted User 430

Buchan wrote:25 Oct 2021, 22:35 Helt enig han burde i det minste koste på seg en ny Tupé
Hvis ryktene stemmer er visstnok håret hans det absolutt siste man må nevne i nærheten av han😲
Etter at han fylte på toppen har han blitt ekstremt.. hårsår.. rundt det temaet 😂
post liked by: Buchan, Pink Final, Pancho P, aregran
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7522
Liker mottatt: 4292

Ja stemmer @Steinar Stenseth jeg har faktisk hørt rykte om det 😂
post liked by: Pink Final

Deleted User 430

Buchan wrote:25 Oct 2021, 23:06 jeg har faktisk hørt rykte om det
post liked by: Pancho P, red, Buchan
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Harry Greaves wrote: 25 Oct 2021, 11:14 Om 2-3 år vil Conte forhåpentligvis ha vunnet oss ligaen, og vi vil være en mer konkurransedyktig klubb. Jeg har ingen tro på at alt vil gå galt internt etter to år med han. Og skulle han gå lei, så er det nok mange som vil ta over trenerstolen hos en regjerende mester. 8-)
Det høres veldig ut som hva vi tenkte ved ansettelsene av både van Gaal og Mourinho.

Jeg tenker at det viktigeste er å få på plass en kompetent sportslig ledelse, som planlegger mer enn to sesonger frem i tid, og har en rød tråd ved ansettelsen av managere. Og at et evt managerskifte skjer først etter at dette er på plass.
Å ansette en klassisk korttidsmanager nå, som vil ønske å gjøre store endringer i spillerstallen uten å se lengre enn to år frem i tid, virker som en oppskrift på å fortsette den ekstremt rotete perioden vi har hatt siden SAF pensjonerte seg.

Solskjær har bygget en veldig lovende stall, med noen ekstremt spennende unge spillere. Om vi nå ansetter en som nedprioriterer ungdomssatsingen for å fylle stallen med 30-åringer som forhåpentligvis vil gi trofeer på kort sikt er vi nok tilbake der vi var da Mourinho ble sparket om 2-3 sesonger.

Jeg elsker fremdeles Solskjærs "cultural reboot" og håper egentlig at dette arbeidet kan få fortsette med noen andre i managerstolen.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

Ryder
Posts: 4629
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2549
Liker mottatt: 10420

Otac wrote: 25 Oct 2021, 19:14
Ryder wrote: 25 Oct 2021, 19:06 Gidder ikke ta diskusjonen om Ronaldo er riktig mann osv, men det er blitt veldig trangt om plassen der oppe. Å droppe Ronaldo skaper et styr uten like, mens Ole forståelig nok også føler stor lojalitet både til Rashford, Bruno og Greenwood. I tillegg kommer Sancho, «drømmekjøpet» alle har ropt på i to år, som skal spilles inn.
Han har ikke klart å balansere disse hensynene, og resultatet er et topptungt lag helt uten balanse.
Den diskusjonen trenger du ikkje å ta, berre les det du skreiv, og konkluder med at det er ein dårlig spiller å ha i troppen.
Jo da, og jeg har vært kritisk til Ronaldo-kjøpet helt siden starten. Men problemet er litt større enn det, og Solskjær har ikke gjort det mindre. Det skal gå an å balansere laget bedre, selv med Ronaldo på banen. Det skal gå an å bruke ham smartere - kanskje i enkelte kamper og kampbilder der styrkene og svakhetene hans kler motstanderen bedre. Men ja, jeg tror han er en av hovedgrunnene til at det har gått på tverke, forsterket av en manager som ikke har våget/klart å stå imot press fra mange kanter.

Når det gjelder eventuelt ny manager, ser jeg rykter om at de opererer med en shortlist på Conte, Zidane, ten Hag og Rodgers.
Jeg synes personlig at Rodgers er en pompøs og selvnytende ex-Liverpool-dust, samtidig er det vanskelig å ikke like det han har fått til som manager. God taktisk, spiller god fotball, men også hele tiden med spennende og god rekruttering av spillere (men vet ikke hvor mye ære han har for det vs sportsdirektør Rudkin). Men har aldri vist at han takler presset når det strammer seg til.
post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2809
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 12953
Liker mottatt: 8318

aregran wrote: 26 Oct 2021, 08:18
Harry Greaves wrote: 25 Oct 2021, 11:14 Om 2-3 år vil Conte forhåpentligvis ha vunnet oss ligaen, og vi vil være en mer konkurransedyktig klubb. Jeg har ingen tro på at alt vil gå galt internt etter to år med han. Og skulle han gå lei, så er det nok mange som vil ta over trenerstolen hos en regjerende mester. 8-)
Det høres veldig ut som hva vi tenkte ved ansettelsene av både van Gaal og Mourinho.
Helt enig! Og også enig med cultural reboot. Syns klubben er langt mer spennende i dag enn under Mourinho/Van Gal. Selv om denne sesongen har fått en kraftig nedadgående kurve.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Pancho P
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4629
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2549
Liker mottatt: 10420

Jeg klarer ikke helt å skjønne HVORFOR vi har møtt veggen så voldsomt nå i høst.
Jo, det kan helt sikkert stemme at vi har manager/trenere som ikke er på det samme taktiske nivået til våre hovedmotstandere. Samtidig er de ikke lallende idioter noen av dem, samme hva sofamanagere verden rundt måtte mene. De har høy trenerutdannelse, og det virker helt usannsynlig for meg at de for eksempel ikke aner hvordan man utfører et effektivt press.
Og vi har da vitterlig vært noenlunde gode defensivt tidligere, vi har også spilt tøffe kamper mot tøffe motstandere der trenerteamet har bevist at de klarer å demme opp.
Ronaldo-dilemmaet er én ting som bringer ting ut av balanse, men neppe hele forklaringen. Føler kanskje at Bruno tar på seg litt for mye ansvar spesielt som førsteforsvarer, og etterlater seg hull ingen dekker. Hvor mye av dette er instrukser, og hvor mye er individer som tar seg friheter?
Så synes jeg også OGS ofte er veldig fokusert på å ha "matchvinnerne" på banen - fra Bruno til Rashford, Greenwood, Ronaldo osv. Litt sånn "ja, jeg ser at Greenwood ikke jobber godt nok bakover, men han kan jo score når som helst så jeg lar han stå", "ja da, her bidrar ikke Ronaldo med noe, men vi må jo ha ham på dersom det kommer et perfekt innlegg i det 88. minutt". Litt sånn med alle favorittene hans, egentlig. Tviholder på dem fordi han vet hva de kan utrette på sitt beste, selv om de går i oppløsning ute på banen.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Schmeichel
User avatar

PAK
Donor
Posts: 82
Joined: 24 Oct 2021, 19:20
Liker gitt: 239
Liker mottatt: 154

Ryder wrote:26 Oct 2021, 09:33 Føler kanskje at Bruno tar på seg litt for mye ansvar spesielt som førsteforsvarer, og etterlater seg hull ingen dekker. Hvor mye av dette er instrukser, og hvor mye er individer som tar seg friheter?
Samme mener jeg er deler av årsaken til at vi til stadighet blir overspilt på midtbanen. Han løper i press på midtstopperne til motstander - ett press som blir lite effektivt når ikke, spesielt Ronaldo, følger opp. Resultatet er at han etterlater seg rom og gjerne 3v2 overtall i midtbaneleddet for motstander. Årsaken er selvfølgelig mer kompleks, men første målet til Liverpool starter nettopp med at Bruno stormer i press. Shaw har fått mye kritikk etter kampen, men arbeidsforholdene han jobber under vil jeg påstå er mindre gode i også! Legg merke til Bruno på 2. og 3. målet til Liverpool, samt Rashford på 4. Ingen følger løpene på kant. Videre får de 2 sentrale midtbanespillerne våre kritikk for ikke å evne å demme opp. Dette er helt sikkert en kombinasjon av instruksjoner fra Solskjær og manglende individuell gjennomføringsevne av arbeidsoppgaver. Solskjær ønsker jo å angripe raskt, så jeg mistenker også at Bruno og Rashford er "delvis fritatt" for defensivt ansvar for å være oppspillspunkt på overganger.
post liked by: Pancho P, Blodfink, Pink Final
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 486

Pink Final wrote: 25 Oct 2021, 15:13 Det jeg skriver nå er intet stikk til @Harry Greaves bare så det er sagt, og det tror jeg du også vet av våre tidligere diskusjoner.
Hadde jeg vært 15-20 år nå, og vi skrev 1980 tallet ville jeg gitt ALT for et ligagull.
Da hadde jeg aldri opplevd et ligagull, og utifra de verdiene jeg hadde den gang ville jeg nok tatt Conte pronto.

Nå er jeg 54 år, har fått oppleve 13 ligagull, har blitt relativt godt kjent med klubbhistorien tør jeg påstå og har andre verdier på vegne av klubben enn ligagull for enhver pris.
Kanskje er jeg ikke analytisk nok?
Kanskje er jeg for fotball romantisk?
Men jeg ønsker som 54 årig United romantiker enn annen manager enn Antonio Conte.
Tar slettes ikke dine innlegg som et stikk, saklig uenighet er bare sunt. :D

Chomsky som du nevnte lengre opp, har vel ikke vært her på en stund nei, interessant bruker med mange utenfor boksen-perspektiver.

For alt vi vet, OM United ansetter Conte, så har jeg fullstendig feil i min analyse av treneren. Det kan vise seg at vi får seks gode måneder og en miserabel sesong året etter. Det gjør det desto mer interessant å gå inn og lese mine tanker i ettertid. ;)

Det som dog er viktig er at når man diskuterer en trener, er at statistisk fakta er på plass, slik at man kan diskutere på de samme premissene. Derfor kommenterte jeg innlegget om at Conte foretrakk gamle spillere etc.
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4629
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2549
Liker mottatt: 10420

PAK wrote: 26 Oct 2021, 10:24
Ryder wrote:26 Oct 2021, 09:33 Føler kanskje at Bruno tar på seg litt for mye ansvar spesielt som førsteforsvarer, og etterlater seg hull ingen dekker. Hvor mye av dette er instrukser, og hvor mye er individer som tar seg friheter?
Dette er helt sikkert en kombinasjon av instruksjoner fra Solskjær og manglende individuell gjennomføringsevne av arbeidsoppgaver. Solskjær ønsker jo å angripe raskt, så jeg mistenker også at Bruno og Rashford er "delvis fritatt" for defensivt ansvar for å være oppspillspunkt på overganger.
Det tror jeg også. Og det er nok minst én spiller for mye. Spesielt mot en motstander som Liverpool, med offensive backer, skjønner jeg at han ønsker at Rashford skal ligge og hugge på offsidegrensa. Men Fernandes bør ikke ha full frihet i rollen sin, spesielt ikke i starten av kampen da det er avgjørende å demme opp. Bruno har i det hele tatt vært litt overivrig denne sesongen, synes jeg. Skal være borti alt, presse, tilrettelegge og avslutte. Overkompensasjon for at "storebror" er kommet til klubben? Tar på seg altfor mye ansvar, kanskje fører det til at de andre gjemmer seg mer?
post liked by: Pancho P
User avatar

PAK
Donor
Posts: 82
Joined: 24 Oct 2021, 19:20
Liker gitt: 239
Liker mottatt: 154

Ryder wrote:26 Oct 2021, 10:33 Overkompensasjon for at "storebror" er kommet til klubben?
Disse spillerne har jo veldig store egoer, så det er absolutt mulig.

:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ser Tv2 videreformidler The Atletic på at Solskjær leder laget mot Tottenham. Blir spennende å se hvordan han balanserer taktiske justeringer påkrevd av spillerne (som også rapportert av samme kilde) mot sin egen lederstatus i gruppen.
post liked by: Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4629
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2549
Liker mottatt: 10420

Mange spørsmål før Spurs:

- Omfattende rotasjon ("straff"), eller gi dem som tabbet seg ut sjansen til oppreisning? Mer typisk Solskjær å gå for det siste, selv om vi ganske sikkert får 1-2 endringer.
- Defensiv soliditet eller insistering på at grunnplanen vil virke til slutt? Her tror jeg vi får se en mer forsiktig tilnærming.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 486

Jeg så sammendraget fra kampen for første gang nå. Oppfordrer alle som ønsker seg en passe svart tirsdag å gjøre det samme.
https://www.tv2.no/v/1695309/

Det er vanskelig å sette ord på hvor elendig den defensive strukturen faktisk er. Samtlige baklengsmål hører i grunn ikke hjemme på en Premier League-matte, og jeg har aldri sett noe lignende fra f.eks et Pep- eller Klopp-lag.

Man kan ikke selge inn argumenter om cultural reboot når det er dette som er resultatet av (snart) tre år med denne rebooten.
post liked by: Blodfink, Shady

Deleted User 402

Ser at det meldes fra flere hold at Solskjær leder laget mot Tottenham. Jeg tror uansett at han er ferdig, nå eller senere. Avisene er full av såkalte "garderobekilder" som klager på det meste. Mulig jeg tar feil, men det kan virke som om en del PR-apparater rundt spillerne er ivrige på å få ting ut i media. Slik er det alltid når ting surner.

Klarer som sagt ikke å se hvordan dette skal snu. Mitt inntrykk er at det har gått for langt og at der trolig ikke er noen vei tilbak
post liked by: PAK, Pancho P, Blodfink, Pink Final, Shady

Vidar Dale Fjeld

Harry Greaves wrote: 26 Oct 2021, 11:37 Jeg så sammendraget fra kampen for første gang nå. Oppfordrer alle som ønsker seg en passe svart tirsdag å gjøre det samme.
https://www.tv2.no/v/1695309/

Det er vanskelig å sette ord på hvor elendig den defensive strukturen faktisk er. Samtlige baklengsmål hører i grunn ikke hjemme på en Premier League-matte, og jeg har aldri sett noe lignende fra f.eks et Pep- eller Klopp-lag.

Man kan ikke selge inn argumenter om cultural reboot når det er dette som er resultatet av (snart) tre år med denne rebooten.
Dessverre har du rett og jeg tenker at dette er beslutningsvegring fra de høye herrer. Dette vil dukke opp hele tiden nå fremover, når klubben nå trenger ro og en boost som en ny manager ville gi uansett på en spillergruppe. Spesielt med den kvaliteten som tross alt er der. Går det galt mot Tottenham surmuler det enda mer og spillere mister totalt troen, og enda en uke vil bli bortkastet, minst. Stumpene kan fortsatt reddes, men det bør skje før kommende kamp. Spiralen er nedadgående og den snur ikke opp igjen når det har gått så langt. dette er mine tanker 8-)
post liked by: Pancho P, Blodfink, Pink Final
Post Reply